Мнение за мотор

muns61

Редовен Потребител
Някой ползвал ли е такъв мотор - https://hobbyking.com/en_us/quanum-mt-series-4108-700kv-brushless-multirotor-motor-built-by-dys.html

Интересува ме за самолет с тикащ винт и експлоатация на 6 клетки. Как е като надеждност, греене, с какъв контролер карате. Може и мнения за другите мотори от тази серия.
Също приемам съвети за друг мотор около 400-600 вата за 6 клетки и около 500 kv.
 
Интересно ми е каква е причината да бъде на 6 клетки?
При тази мощност, за 4 клетки има много повече предлагане на мотори.
Или може би моделът ще бъде с 2 мотора?
 
По-малки токове, по-висока ефективност. А и витлото е сравнително малко по диаметър. Самолетът ще е за FPV и гоня икономично изразходване на енергията, пък и батерии имам подходящи.
 
Ако ограничителното условия е диаметъра на витлото, то тогава изборът на такъв мотор е оправдано. Иначе знаем, че висока ефективност се постига с голямо витло и ниски обороти.

На мен ми е интересно доколко е подходящо да се използва коптерен мотор за самолет. На пръв поглед разликите са само в конструкцията и в параметрите заради спецификите на различните видове летателни апарати. Дали има нещо, обаче, което ги прави неподходящи?
 
По-малки токове, по-висока ефективност. А и витлото е сравнително малко по диаметър. Самолетът ще е за FPV и гоня икономично изразходване на енергията, пък и батерии имам подходящи.
Това си е вярно- високо напрежение - по-малко токове за постигане на една и съща мощност.... с подходящо витло, този мотор ще изкара до 3кила тяга при консумация не повече от 30А на 6клетки!!!!
 
Токът е по-малък, защото напрежението е голямо:). Въпросът е колко е произведението на двете във ватове. Моторът е по-ефективен, но спиида не е, особено ако е бюджетен спийд. Вероятността да изпуши на 6S също е голяма (ако не е HV).
Хващам се на бас, че при една и съща тяга, по-голямо и бавно витло на 4S е по-ефективно от малко и бързо на 6S.
 
Токът е по-малък, защото напрежението е голямо:). Въпросът е колко е произведението на двете във ватове. Моторът е по-ефективен, но спиида не е, особено ако е бюджетен спийд. Вероятността да изпуши на 6S също е голяма (ако не е HV).
Хващам се на бас, че при една и съща тяга, по-голямо и бавно витло на 4S е по-ефективно от малко и бързо на 6S.
Никой не спори,че голямото витло е по-ефективно!!!! Но за постигане на една и съща тяга- при 6 клетки , на по-малкото витло ще са му нужни по-малко токове... въпреки,че е по-неефективно..............това е пробвано и пробвано !!!!!
 
Никой не спори,че голямото витло е по-ефективно!!!! Но за постигане на една и съща тяга- при 6 клетки , на по-малкото витло ще са му нужни по-малко токове... въпреки,че е по-неефективно..............това е пробвано и пробвано !!!!!
По малко токове... добре, обаче това значи ли по-малко мощност (UxI)?
 
По малко токове... добре, обаче това значи ли по-малко мощност (UxI)?
Е как по-малко мощност???????????- разбира се,че -НЕ!!!!!!...високо напрежение Х малък ток е равно на - ниско напрежение Х голям ток....нали това е идеята - увеличаваш напрежението, намалява се тока- мощността остава същата.......примерно 12В Х 30А= 360 вата ,или 24В Х 15А=360 вата.....два пъти по-малък ток- мощността същата!!!!!!
 
Е как по-малко мощност???????????- разбира се,че -НЕ!!!!!!...високо напрежение Х малък ток е равно на - ниско напрежение Х голям ток....нали това е идеята - увеличаваш напрежението, намалява се тока- мощността остава същата.......
Ами значи сме на едно мнение - по-малко ампери не е равносилно на по-висока ефективност.
 
Не сме!!!!!! Но не ми се спори повече!!!!!!
Не е нужно да спориш с мен. Задай в http://www.ecalc.ch/ един сетъп с еднаква тяга на 4 клетки с голямо витло и едни на 6 клетки с малко и ще видиш, че загубите от намаляващата ефективност на витлото, са повече отколкото "икономията" от по-малкото ампери.
 
Витлото ми е ограничено до 12 инча, така че и на 4, и на 6 клетки ще съм с еднакви обороти на винта.
24-полюсните мотори са по-ефективни, освен това при увеличаване на напрежението за сметка на тока намалява греенето.
Е, нищо още не е окончателно, самолетът ще го правя без да бързам. Пролетта трябва да е готов за поет, та до тогава може и друго да избера. Покупката на мотор ще е последна, имам с какво да го пробвам. Ще го сваля от друг модел.

1zGG9qpimyMUgjIdTDZTUGMeCQxU-Xl2LvJee7xvP05h4176PHdA3eHfeEn5Rs7wENl-zE4RNptlm7q6xQnL-xMaExsx3b60m0tRNiANL33TRi6f3sX-9uagMhS0fiZvK0jh2rgQnOxOywitx3nKOPmyL6G7P3N9RvuCxfj4axSpoqdVH2Or6T5-aC1H04fznNCxn6NCQbZh7CekejuxvL7FY_6X97lxf3Yr4OVgN7X6ebNj_onPilg53avuvCtBYMNx_L1HpagtbkshD9VldwXCIi8n2sJYSJ5FL-Q-k2XdRHfhr0fp3GLN2xe97CxnDks_yiXTgRpStnQpid9lHQmpy7H9b8Ma8fFI-JGPW3V9BZcZMf_bK61N4NUG0IOQJ8o7MULg81eWQSm_JpQhS2hKr32r15Vhbwq1wwWYNh5VczCDw_9PD-mqPekPKESBYcN9YP4gYr1WfM4MvoAiRieUGYUqrW_uQp2FjNHX_lwWJiSdmwM-DMv6kjISmLFyJbzr6Lga-UJt23JckAPfyybeJy3OnBH7qRalJu83mREDzmhcmlh2YgRjDvLmPTptgGw9uOm9CqsJnL7HeT1gU5LBCQgMvlRsZMk5k89wP0xHmNY=w511-h534-no


Това са засега полукрилата, по метър разпереност и хорди 300/250. Линиите са прави, обективът лъже.
 
Последна промяна:
Ограничението за 12 цолово витло решава всичко!

Иначе, повишаването на ефективността с по-високо напрежение е всеизвестна догма. Мисля, че на всеки е ясно защо е така - загубите са произведение от активното съпротивление по тока на квадрат. Но, в този случай трябва да се отчитат и премислят някой подробности, защото обикновенно при сетъп за по-високо напрежение, съпротивлението се повишава!

1. Моторите за повече клетки имат по-малко KV. Това значи повече намотки и от там по-високо съпротивление. Изборът на Ники е добър, защото 24 полюсен мотор на 700KV е еквивалент на нормален самолетен 12 полюсен мотор на 1400KV, което значи сравнително ниско съпротивление.

2. Евтините контролери за високо напрежение имат крайни транзистори с по-високо съпротивление. Скъпите затова са скъпи - имат правилните транзистори. Особеност на MOSFET технологията. Трябва да се види колко ще са загубите от това. И заслужава ли си да се инвестира в по-скъп контролер? FPV самолетите по дефиниция са смъртници! Трябва да сме готови да ги загубим по всяко време.

3. Вътрешното съпротивление на батерията се повишава заради повечето клетки в серия. Това може да се коригира с по-високо С.

Т.е. ако се подходи догматично, може да се окаже, че електрическата ефективност на 6 клетки не е по-висока от 3-4 клетковата. Просто нещата трабва да се обмислят.
 
Намерих този сайт където има данни за мотори от тази серия с различни витла и напрежения:
Multimate MT4108-475
Multimate MT4108-580

Също така имам пълен достъп до Ecalc, където ги има тия мотори и ако ми подадете някакви първични данни мога да ги въведа.
 
Maй ще карам на 4 клетки. Имам мотор Хекстроник 1000 kv, каквито съм сложил на този двумоторен -
На 4 клетки с 10х6 дървено витло вади добра тяга. При тегло над 2 килограма на самолета, успях да излетя с един мотор. Тренирах излитане - кацане и не чух бъзера. При излитане единият спид спря мотора - не бях дал намаляване на тягата. Самолетът успя да се вдигне, намалих газта, батерията вдигна напрежение и мотора заработи. Кацнах успешно!:)
Та сигурно ще сложа такъв мотор с 11х4 витло.
 
Back
Нагоре