Моят първи самолет "Летящият бик"

Статус
Заключена за публикации

SaturnV

Новодошъл
Здравейте, след изключително неуспешно участие в така наречения форум моделистика се регистрирам тука. Неуспешно понеже тамошните дебили са решили, че трябва човек да си пише реалните имена в подписа на един обществен форум което даже е в противоречие на закона за личните данни.
Така. Значи самолета е изцяло по моя конструкция защото е под интелектуалното ми достойнство да копирам модел измислен от някой друг по какъвто и да било повод. Скелета на самолета го правя от такива пръчки за шишове купени от магазин за 1 лев и ги слепвам със секундно лепило.Идеята е да се получи нещо по-здраво от стиропорените недомислици които са някакво преходно звено между апарати по-тежки и по-леки от въздуха т.е. това за мен не са самолети да не говорим, че са супер чупливи. Тъй като до сега не съм летял с авиомодел се предполагат доста катастрофи докато се науча изцяло сам и без никаква помощ от никой да летя и за това ми трябва здрав и качествен самолет. Ще пусана по-късно снимки на конструкцията която е в процес на правене и изобретяване. Защо на ток? Ми защото е по-лесно и чисто особенно с новите мощни моторчета и батерии. Идеята е самолета да излита и каца като самолет с колела. Да може да лети при не-особенно висока скорост за да се науча да го карам.
 
Естествено имам и някои въпроси които са доста тъпи и мога да си намеря и сам отговорите но не ми се занимава да ровичкам в нета и форумите и ако някой не го мързи може да ми отговори. Първо мислех на опашката да няма тия движещите се джаджи за издигане и снижаване или така наречения вертикален стабилизатор, а само този за завиване наляво надясно. Обаче гледам в повечето самолетчетa има и такъв. Освен това гледам на крилата така нареченмите елерони се движат наобратно т.е. когато единия се дига другият се спуска. Аз си мислех, че с тях самолета се издига или каца но така като разсъдих с това противоположно вдигане сваляне самолета може да се завърти около остта си. Бе както виждате елемнтарни въпроси и това го казвам от позицията на ракетомоделист от световна величина в смисъл не да дойде да ми се изтъпани някой "ти нищо не знаеш" ако иска да разсее мъглата на начинаещия да отговори ако не всичко сам ще си разсея понеже като чист българин знам, че всякаква помощ и съвет от други българи са нещо невъзможно в смисъл в ракетомоделизма полетях изключително сам много неща направих проба/грешка и от чужди форуми. Ще ме извинявате за може би песиомистичната нагласа но тя не е дошла от въздуха ,а от опит:)
 
Добре дошъл във форума.
Има много участници в този форум който бихме отделили време да отговорим на всякакви въпроси, но въпросителни изречения (използващи знак "?") не виждам и в двата поста.
Относно песимизма ти, или по скоро го разчитам като негативизъм - никакви ползи няма от него, не само в този форум а по принцип, също го казвам от опит.
 
Добре ще синтезирам въпросите си:
1. Нужно ли е 100% на опашката да има хоризонтални джаджи с машинки нагоре-надолу или мога да мина само с 1 машинка за елероните на крилата и една за джаджата на опашката с която завива налявао-надясно?
2. На мен не ми трябва даже да е радиоуправляем понеже честно казано не искам да правя лупинги. Идеята е да се издигне максимално високо и да снима онборд клип. Как да стане това с възможността естествено да го намеря?
 
Имам неква може би тъпа идея да набия елероните ндаолу под неголям ъгъл и малко да закривя кормилто наляво надясно на опашката за да се издига в кръг доколкото може и после като му падне батерията да се снижи с кръгове:) Възможно ли е?
 
Добре дошъл във форума..
Относно песимизма ти, или по скоро го разчитам като негативизъм - никакви ползи няма от него, не само в този форум а по принцип, също го казвам от опит.

Аз бих използвал вмесо "негативизъм" - модерното сега определение "хейтър".
По същество:
1. Няма лошо да се прочете малко, особенно азбучни истини - как се наричат и за какво служат конторолните повърхности на самолета /"тия движещите се джаджи за издигане и снижаване или така наречения вертикален стабилизатор" ???.
2. Правилно, че ти трябва "здрав и качествен самолет". Това което правиш не е такова!Подходът, който си избрал за изграждане на модела е неподходящ за начинаещ. При лърви краш всичко се разрушава и е много трудно, ако не е невъзможно да се възстанови. Докато "стиропорените недомислици" издържат много на бой и лесно се ремонтират.
 
Последна промяна:
Всъщност ти горориш за свободнолетящ модел, а не за радиоуправляем.

Щом е така, не са ти нужни джаджи (серва), а просто подходящо тримуван (настроен) модел, който да кръжи докато набира височина. Преди да се появят "RC" моделите, същите са били кордови или свободнолетящи, както в това видео:
 
Тия летят много ниско. Аз с ракетите достигнах около 1.5 км но поради липса на достатъчно голям полигон, а и най-вече щото не е много законно в смисъл за по-големи ракети, преминах на самолети но идеята не е да снимам от 50-100 метра височина ,а от километър нагоре. Идеята е пейзажен онборд клип с малка камерка от сорта на ключодържател каквато ползвах при ракетите.
 
Есетсвено би било идеално самолета да може да се управлява сам и после да си търси координати за приземяване началните по gps но имам усещането, че това ще струва много като пари.
П.с. Макар и с особен характер въобще не се смятам за хейтър, а за правач т.е. като съм казал, че ще направя самолет ще го направя.
 
На поляната има колеги, които летят на 1.5 -2 км височина и над 40 км разстояние...
 
Есетсвено би било идеално самолета да може да се управлява сам и после да си търси координати за приземяване началните по gps но имам усещането, че това ще струва много като пари.
Правилно! С трици маймуни не може. Но това не се постига с модел изграден с клечки за шишчета.
 
Тия летят много ниско. Аз с ракетите достигнах около 1.5 км но поради липса на достатъчно голям полигон, а и най-вече щото не е много законно в смисъл за по-големи ракети, преминах на самолети но идеята не е да снимам от 50-100 метра височина ,а от километър нагоре. Идеята е пейзажен онборд клип с малка камерка от сорта на ключодържател каквато ползвах при ракетите.
За самолети е също толкова незаконно колкото за ракети, при това с право. Този форум е за любители на модели които са безопасни за околните и голямата авиация. В този смисъл това което си намислил е изключително опасно и крайно незаконно!
 
Е кво му е опасното, самолетчето ще го направя така, че да планира и с изключен двигател, не е като ракета 3-5 кила на която не и се отваря парашута и пада като бомба:) Мислих и за балони такива с хелий дето се продават но идеята да снаждам 10 рибарски макари та после да си прибера балона не ме обнадежди много:)А и вече почти съм конструирал самолета. От тия клечки става много еластична и здрава и лека конструкция.
П.с. Самолети големи тук изобщо не летят,а и да летят те са на 10+ километра и мойта джаджа е безопасна за тях даже да не говорим, че е много по-безопасна от високо летяща гъска или щъркел щот не мисля да надвишава 300 грама с батерия и мотор.
 
Заключвам темата , и понеже не съм егоист, ще я оставя да прочетат и другите колеги и да се посмеят от сърце. Простотиите за 1 час ми дойдоха в повече и анонимния агент SaturnV е изпратен във вечна почивка да търси следващият форум който да го разбере. Жалкото е че такъв няма да намери - но поне той е убеден че трябва да търси.

Иначе за тези които не им се чете всичко , изваждам златни бисери:

Значи самолета е изцяло по моя конструкция защото е под интелектуалното ми достойнство да копирам модел измислен от някой друг по какъвто и да било повод. Скелета на самолета го правя от такива пръчки за шишове купени от магазин за 1 лев и ги слепвам със секундно лепило.Идеята е да се получи нещо по-здраво от стиропорените недомислици които са някакво преходно звено между апарати по-тежки и по-леки от въздуха т.е. това за мен не са самолети да не говорим, че са супер чупливи.

Това просто разбива ... депронени недомислици. Steve Shummate е един от пионерите на депроновите модели особено парк-джетове, и човека работи като авиоинженер в Боинг ... явно на него не му е под интелектуалното равнище. Моделите които е направил , са вече на 10 и повече години , и още ги летим по поляните.

Тъй като до сега не съм летял с авиомодел се предполагат доста катастрофи докато се науча изцяло сам и без никаква помощ от никой да летя и за това ми трябва здрав и качествен самолет.

Тук най-доброто решение не е от клечки за шишчета + секундно лепило - а от специална стомана се правят , като се кове ръчно на село, и се огъва материала над 1000 пъти. Бе като самурайските мечове стават. Щото да не се чупят.

Естествено имам и някои въпроси които са доста тъпи и мога да си намеря и сам отговорите но не ми се занимава да ровичкам в нета и форумите и ако някой не го мързи може да ми отговори.

Най-добре е човека да си отговори сам - тук всички ни мързи, даже някой от мързел са написали по 20 теми , ама няма кой да ги чете.
 
Статус
Заключена за публикации
Back
Нагоре