Настройки на APM

  • Автор на темата Автор на темата strong94
  • Начална Дата Начална Дата

strong94

Потребител
Здравейте колеги, правя тази тема в която който има желание може да напише или да пусне клип на български, свързани с настройването на този контролер.
Също тук предлагам да се пускат и въпроси относно някой по специфични настройки на APM.
 
Като за начало моля всички притежатели на APM на които им работят или не им работят добре режимите AltHold и Loiter да споделят скрииншотове от тази страница на Мишън планера с техните настройки.

Screenshot%202014-07-28%2012.15.33.png


Това са мойте настройки веднага след AutoTune. При тези настроики модела
много трудно държи Loiter а AltHold му е с голямо пропадане и когото го спреш си възвръща началната височина.
Оборудването ми е следното:
Батерия 4к, 5000мА. - 4бр.
Батерия за Гимбъл 2к. 1300мА.
Мулти-роторен безчетков мотор 2216 800Kv 4бр
Перки:
APC 10x4.7 SF витло за електро двигатели 2бр.
APC 10x4.7 SFP витло за електро двигатели 2бр.
30А ENTRY серия ESC (контролер за безчеткови мотори) 4бр.
QUADCOPTER POWER DISTRIBUTION BOARD.
FPV RADIO TELEMETRY KIT - 915MHZ.
HKPILOT POWER MODULE WITH T-CONNECTORS AND 6 PIN 150MM CABLE
APM 2.5.2.
Кутия за APM.
FrSky Приемник 8 канелен.
Гимбъл с управление.
GPS NEO-6M GPS MODULE.
Пищялка.
Рамка (собствена изработка размери 330 на 330мм
Грамаж на всичко това с качена камера GoPro 3 - 2200гр.

Магнитното ми поле показва 16.

Моля да споделите вашият опит с настройването на Loiter и AltHold.
 
Пробвал ли си да намалиш теглото. Доста е 2.2 кг за 330. Поради голямата маса инерционните сили идват големи и затова вероятно не държи режимите добре. Нямам опит с този контролер, само разсъждавам. Може да опиташ да захраниш всичко от основната батерия като ползваш филтър.
 
В AltHold режима се държи много добре без да пропада или да се издига. В Loiter още не съм го пробвал. Трябва да си настроя полетните модове на апаратурата.
 
Странен проблем с АРМ 2.6 до последния полет всичко си беше перфектно. Реших да го разглобя и да прибера стърчащите кабели. Скъсих на спийдовете кабелаците към моторите, сложих му камерка до тук добре сглобих го, но се появи следния проблем като подавам газ да излита и тръгва да се захлупва на ляво. По настройките не съм барал нищо освен при армване да не запуска моторите и настроих гимбъла.
 
Кабелите съм ги проверил всичките, ротацията на моторите е правилна и витлата са си на местото.
 
Объркал си кабелите на спийдовете!! Провери ги!
И аз залагам на това, че сигналните кабели от контролерите не влизат в правилните входове на АРМ-а.
Т.е. кабела от първи ESC влиза на входа за трети ESC в АРМ-а например.
 
Калибрирах го на ново, кабелите от спийдовете са наредени така-1 горе дясно, 2 долу ляво, 3 горе ляво и 4 долу дясно и ротацията е правилна с правилно наредени витла. Случва се следното когато тръгва да се издига и започва да се накланя на ляво го подпирам с дясна команда и се издига вертикално.
 
Еее тогава трябва да се тримира щом като като го подпираш се издига.
 
Тримовам го в крайно дясно и пак не става съвсем малка е промяната.
 
Имах абсолютно същия проблем!
След като закачих АРМ към Mission Planner и го канектнах се оказа, че когато коптерът е поставен на хоризонтална повърхност, екрана на текущото положение на Mission Planner показа крен, т.е. квадрокоптера не е хоризонтален. Направих калибровка на акселераторите и "захлюпването" изчезна.:oops:
 
Последна промяна:
Хора забравете за тримове при APM.
При APM само калибриране на акселерометъра или СеифТрим и после връщаш тримовете на средата.
Запомнете "ПРИ APM НЕ ТРЯБВА ДА ИМА НИКАКВИ ТРИМОВЕ ОТ АПАРАТУРАТА"

Абсолютно ВЕРНО! Това е една от безусловните божии заповеди при АРМ!
 
Огромна, APM е много чувствителен към вибрации и без антивибрационна стоика трудно ще намалиш и запазиш вибрациите в норма която да не му пречи. Вибрациите пречат при автономните режими защото бъркат акселерометрите и го карат да се държи странно.
 
Здравейте.
И аз имам подобен проблем със захлупване на куадкоптера при опит за излитане.Каква точно калибровка трябва да се направи ,изключвам възможността да не са наредени правилно витла и мотори.
 
Здравейте.
И аз имам подобен проблем със захлупване на куадкоптера при опит за излитане.Каква точно калибровка трябва да се направи ,изключвам възможността да не са наредени правилно витла и мотори.
http://ardupilot.org/copter/docs/common-accelerometer-calibration.html

Следвй инструкциите и си клиблирай акселерометъра, като преди това се убеди че е ориентиран правилно

Въобще мини по всички стъпки, ако не си го направил вече
http://ardupilot.org/copter/index.html

И разбира се ако полетният контролер ти е APM, ако е друг, пиши какъв е
 
Back
Нагоре