Не бих повярвал, ако не ми се бе случило!

Дискусия в 'Дъра-Бъра' започната от muns61, 5 Април 2015.

  1. muns61

    muns61 Редовен Потребител

    Публикации:
    388
    В Казанлък вчера ми се случи нещо смешно и като от вицовете.
    Наредили сме си самолетите в тревата, вземаш който искаш и летиш. Връщам от полет метър и тридесет акробата и го паркирам на ход пред другите. Слагам апаратурата на масичката и посягам към акробата да сваля батерията. В този момент духва вятър и бута крилото на тренерчето, което е на масата до предавателя, бута стика на газта, акробата пали, тръгва и изяжда половин педя от челния ръб на едното ми 3Д самолетче. Дърпам газта, спирам мотора и оглеждам щетите. Вадя от жабката един касов бон от Метро, режа, лепя с тиксо и самолетчето направи още няколко полета. Утре ще го снимам и ще го ремонтирам.
     
    Tassadar харесва това.
  2. JetMan

    JetMan Администратор Модераторски Екип

    Публикации:
    1,723
    от:
    София
    Това с гаста сме го виждали в много варианти :), кой с корем кой с друго го бута. Не слагаш ли тротъл кът на радиото ?
     
    Xape, niki and arsovhome like this.
  3. muns61

    muns61 Редовен Потребител

    Публикации:
    388
    Не съм слагал, даже не съм пробвал как става.
    Инак зимата имах друг случай Както карах, една от излишните връзки на якето, завършваща с пластмасов стопер, попаднала в гнездото на десния стик на апаратурата и на малка височина не ми стигна хода за горна команда. Добре, че самолетчето е със здрава муцунка, само витлото пострада. Въпросната връзка веднага бе отрязана и изхвърлена.
     
    neon харесва това.
  4. arsovhome

    arsovhome Редовен Потребител

    Публикации:
    768
    от:
    гр. Земен
    Учудвам се, според мен едно от най-важните неща(понеже е пряко свързано с безопасността) от предполетната подготовка и след полет е използването на "тротъл кът"(един от превключвателите се активира от менюто да включва и изключва влиянието на тротъл стика върху работата на мотора). Без използването му се увеличава многократно опасността не само да пострада техниката, но и хората които се намират наблизо. Не винаги ми се получава, но се стремя няколко неща да правя в следната последователност преди и след полет. Преди полет(проверявам всичко по самолета дали визуално е наред, закрепвания, заряд на батерията и т.н): 1. включване на радиото; 2. свързване на батерията 3. включвам троъл кът 4. проверка на всички други канали и отклонения 5. включване на камерата(ако ще я ползвам) 6. изключване на тротъл кът и проба на мотора и витлото на различни режими. 7. включване на таймера на радиото 8 излитане
    След кацане 1. включване на тротъл кът 2. отиване до мястото на кацане. 3. проба на всички други канали дали работят след кацането 4. разкачане на батерията 5. Изключване на радиото 6. внимателен оглед на мястото на кацане особено при недобро кацане или краш 7. изключване на камерата
    При краш е много важно да не се премества самолета(или да се означи с нещо мястото му) докато не се намерят и съберат всички части при възможност и желание. Практиката е доказала, че най-добър резултат се постига когато се търси по спирала която започва от мястото където е паднал самолета, когато има затруднена видимост или се търсят малки елементи.
    А иначе във връзка с темата има много подобни случаи. Случвало ми се е мотора или части от него да паднат след 5сек. полет или малко преди края на полета. Не намерих батерията при първия краш на Миг-29, заби се в едно дърво. Трябваше да е наблизо, но дори и с металотърсач не я намерихме в голямата трева. Последно смятам, че се е забила в земята под дървото в някой от многобройните тунели изровени от къртица(при второто търсене установихме, че има такива, но нямахме инструменти за копаене). Скоро планирам ново издирване. Не ми е за батерията, но ми е интересно какво в действителност е станало.
     
    Последна промяна: 27 Април 2015
    st5rov, Xape and Tassadar like this.
  5. Tassadar

    Tassadar Редовен Потребител

    Публикации:
    996
    При DX6i функцията Throttle Cut вместо на ключе е на незадържащ бутон. За ДВГ работи идеално, но е неприложим за електро самолети. Може да се ползва миксиране с друг канал, но каналите и миксовете и без това са дефицитни.

    И аз все отлагах да взема мерки по въпроса, но един ден на поляната, настройвайки мигчето поставено на масата, видях как витлото безпощадно наряза кашончето с инструментите ми. Ей така, без да искам. Представих си пръстите ми на мястото на кашончето....и взех мерки. :boi:

    Едно ключе, малко дремел, малко шайби и готово:

    tr-cut1.jpg

    tr-cut2.jpg
     
    vesibo, stalker, JetMan and 3 others like this.
  6. SMarty

    SMarty Редовен Потребител

    Публикации:
    407
    от:
    ГАБРОВО
    Бих добавил към стъпките описани от Вальо Арсов и нещо много важно: След като модела кацне (падне), ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се вдига тротъл кът и се отива при него с предаватела в ръка! Знам за реален случай на моделист отиващ да си вземе модела, но оставя на масата предаватела, а друг почва да пипа по него и ... екшън:crazy:

    Kолегите ползващи Turnigy апаратури със софтуер er9x могат да ползват вариант с доразвит тротълхолд. Той премахва грешката в случай, че сте бутнали стика на тротъла напред и без да искате разрешите газта от превключватела на тротълхолда. Тогава ще имаме изведнъж стартиран електромотор :crazy: При това решение дори при разрешен тротълхолд трябва първо да върнете стика до изходна позиция ( на нула) и тогава вече софтуера разрешава да се подава газ. Много елегантно решение и го ползвам задължително! Намира се в шаблоните под име "Sticky T-Cut" Незнам дали други апаратури (например Таранис) го имат, но ако да - то е добре да се ползва.
     
    neon and vesibo like this.
  7. JetMan

    JetMan Администратор Модераторски Екип

    Публикации:
    1,723
    от:
    София
    Това е задължително да - отиваш си до модела с радиото и като извадиш батерията - вече можеш да се отпуснеш :) Иначе тротъл кът имат почти всички модерни радиа.
     
  8. arsovhome

    arsovhome Редовен Потребител

    Публикации:
    768
    от:
    гр. Земен
    От точка 3. се предполага, че задължително се отива до кацналия самолет с предавателя и то при всички случаи. Т.е. радиото трябва да се контролира, до изключването на батерията.
     
  9. neon

    neon Редовен Потребител

    Публикации:
    387
    от:
    София
    Аз пък правя първо точка 3, а след това точка 2.
    Апаратурата, веднага тротъл кът и след това пускам батерията на модела.
     

Сподели Тази Страница