Използвам възможността да ви запозная с новата серия на RCpowers v4. От няколко години следя сайта им и видях развитието на техните модели тип Парк-Джет. Предполагам всички знаете че любимият ни на всички Mig29 (v1) от депрон е точно тяхна разработка. От тогава Дейв и Скот направиха няколко доработки в търсене на перфектният паркджет от депрон. Аз лично освен познатият ни Миг29 , направих и F-22 v2, Mig29 v2 и бях силно впечатлен от втория като качество на чертежа и начин на изработка. Много хора на поляната в Младост за виждали обемния Миг29 който е версия 2 и казват че лети много добре. Миналата година RCpowers направиха версия 3 - която беше нещо като тунинг на версия 2 , но тази година решиха да направят нещо наистина революционно!
Преди време бях чел в техният форум защо са решили да се занимават именно с ПаркДжет-и и то с бутаща перка. Дейв и Скот са обсъждали няколко пъти как да развиват бизнеса - дали да правят постоянно нови чертежи на различни самолети , или да подобравят съществуващите вече платформи. В крайна сметка са стигнали до извода че правилният път е чрез търсене и подобряване на съществуващият дизайн като постоянно подобряват и усъвършенстват плановете които продават.
Преди почти 2 години направих доста модели от депрон , това което ми направи силно впечатление от техните чертежи е че са изпипани до съвършенство , опростени значително и се строят много бързо. И не на последно място че летят много добре. Но стига сме говорили за история нека видим какво е новото:
От старата гама модели са останали само Mig29 и F-18 , като са добавени и 2 нови модела руски джетове Су-30 и Су-34. Старият тренер F-35 беше заменен с много по стабилният Su-34 , Su-30 пък е предвиден за любителите на HiAlpha висенето . Миг29 е най-бързият им джет и е за любителите на скоростта, а F-18 е баланс между всички тези неща. Той е любимият модел на Дейв , и интересното при него е че има SLAT-ове - тоест променен ъгъл на предния ръб на крилата. След редица тестове са установили че този ъгъл от 30 градуса е идеален за всякакви условия и така може да се спестят серво машинките които да го движат - но в същото време да получите малко повече лифт + добър ъгъл за ХайАлфа.
Какво е уникалното при версия 4
1. Още по добър скейл 3D изглед спрямо оригиналите. Изключително добре моделирани с малко части и бърза сглобка. Перфектна работа по чертежите както винаги.
2. Общ стандарт за сглобяване - инструкцията е обща и за 4-те самолета, което значи че като направите един - останалите ще са ви още по лесни защото са горе долу със същият брой части и начин на сгъване и лепене. В това отношение RCpowers са наистина страшно напреднали.
3. Изключително стабилни по елерони. След много тестове през годините - Дейв и Скот са успели да подберат правилен ъгъл на 2-та ръдъра наклонени навън. Не напразно всичките им самолети са с по 2 ръдъра , като в същото време задният им край е леко изместен. Така получават ефекта на V образното крила така нареченият диедър. Или самолетът има склонност да се самостабилизира!
4. Мултифункционалност! Всичките им модели са подходящи както за начинаещи с минимално оборудване само с Елевони ( 2 серво машинки ) така и с пълно оборудване като Елерони , Елевони , Ръдър - общо 6 машинки. Самолетите са така проектирани че могат да бъдат между 400 и 800 грама и да не губят от качествата си. Разбира се по сложните настройки са подходящи за напредналите, но в същото време платформата е перфектна и за начинаещи!
Разбира се цялата тая красота си има и цена. Пакетът от всичките 4 модела се продава за 50$ , въпреки че много хора ще си кажат - защо да давам пари за това което вече го има безплатно - мога да ви уверя че цената си струва. Това е върха на сладоледа в депроновите чертежи на паркджетове и всяка стотинка си заслужава. До момента аз лично съм си купил всички техни чертежи смятам да направя същото и с версия 4 - пък ако ми остане време за сглобяване и ще спретна новия Миг29 v4 или пък F-18 v4
Ето тук може да намерите повече информация както и самите чертежи
Преди време бях чел в техният форум защо са решили да се занимават именно с ПаркДжет-и и то с бутаща перка. Дейв и Скот са обсъждали няколко пъти как да развиват бизнеса - дали да правят постоянно нови чертежи на различни самолети , или да подобравят съществуващите вече платформи. В крайна сметка са стигнали до извода че правилният път е чрез търсене и подобряване на съществуващият дизайн като постоянно подобряват и усъвършенстват плановете които продават.
Преди почти 2 години направих доста модели от депрон , това което ми направи силно впечатление от техните чертежи е че са изпипани до съвършенство , опростени значително и се строят много бързо. И не на последно място че летят много добре. Но стига сме говорили за история нека видим какво е новото:
От старата гама модели са останали само Mig29 и F-18 , като са добавени и 2 нови модела руски джетове Су-30 и Су-34. Старият тренер F-35 беше заменен с много по стабилният Su-34 , Su-30 пък е предвиден за любителите на HiAlpha висенето . Миг29 е най-бързият им джет и е за любителите на скоростта, а F-18 е баланс между всички тези неща. Той е любимият модел на Дейв , и интересното при него е че има SLAT-ове - тоест променен ъгъл на предния ръб на крилата. След редица тестове са установили че този ъгъл от 30 градуса е идеален за всякакви условия и така може да се спестят серво машинките които да го движат - но в същото време да получите малко повече лифт + добър ъгъл за ХайАлфа.
Какво е уникалното при версия 4
1. Още по добър скейл 3D изглед спрямо оригиналите. Изключително добре моделирани с малко части и бърза сглобка. Перфектна работа по чертежите както винаги.
2. Общ стандарт за сглобяване - инструкцията е обща и за 4-те самолета, което значи че като направите един - останалите ще са ви още по лесни защото са горе долу със същият брой части и начин на сгъване и лепене. В това отношение RCpowers са наистина страшно напреднали.
3. Изключително стабилни по елерони. След много тестове през годините - Дейв и Скот са успели да подберат правилен ъгъл на 2-та ръдъра наклонени навън. Не напразно всичките им самолети са с по 2 ръдъра , като в същото време задният им край е леко изместен. Така получават ефекта на V образното крила така нареченият диедър. Или самолетът има склонност да се самостабилизира!
4. Мултифункционалност! Всичките им модели са подходящи както за начинаещи с минимално оборудване само с Елевони ( 2 серво машинки ) така и с пълно оборудване като Елерони , Елевони , Ръдър - общо 6 машинки. Самолетите са така проектирани че могат да бъдат между 400 и 800 грама и да не губят от качествата си. Разбира се по сложните настройки са подходящи за напредналите, но в същото време платформата е перфектна и за начинаещи!
Разбира се цялата тая красота си има и цена. Пакетът от всичките 4 модела се продава за 50$ , въпреки че много хора ще си кажат - защо да давам пари за това което вече го има безплатно - мога да ви уверя че цената си струва. Това е върха на сладоледа в депроновите чертежи на паркджетове и всяка стотинка си заслужава. До момента аз лично съм си купил всички техни чертежи смятам да направя същото и с версия 4 - пък ако ми остане време за сглобяване и ще спретна новия Миг29 v4 или пък F-18 v4
Ето тук може да намерите повече информация както и самите чертежи