Да кажа моите наблюдения по темата.
В хобито съм от 2010 г. Тогава все още имаше RTR самолети които идваха с NiMh батерии. Липотата бяха вече масови, макар и с по-малко С и на доста по-солени цени. Срещаха се и LiFe пакети (известни също като A123).
От тогава досега, все чувам как Липо ще бъде заменена от следващата технология - то не бяха литий-гел батерии, въглеродни батерии, суперкондензатори, и какво ли още не.
Факт че вече сме почти 2017 г. но нищо особено не се случи. Всъщност случиха се много неща, но като подобрения на съществуващата Li-ion технология. Всяко следващо поколение беше по-евтино, по-леко и по-мощно от предишното.
Точно в момента се случва поредния съществен напредък с навлизането на т.нар. графенови липо (уточнявам, че това наименование не е коректно, но факт че се наложи).
Така че, не очаквам li-ion технологията да бъде изместена в следващите 2-3 години, поне като приложение в нашето хоби.
Относно литий-метал технологията - от наличната информация, която е съвсем оскъдна, много неща са неясни или направо неверни.
Например - щяло да се намали теглото наполовина защото анода (който твърдят че е от графит) щял да бъде заменен от тънко литиево фолио. Да обаче, графита представлява само покритие с дебелина 3 микрона. Вероятно имат предвид че ще заменят медното фолио на анода с литиево такова?
Дори и в момента има липо батетии с 2 пъти по голяма енергийна плътно спрямо тези които ползваме в хобито... обаче те не са пригодни за коптери и подобни, понеже имат много малък разряден ток (С).
Ще следя изкъсо тази технология, но силно се съмнявам да бъде внедрена серийно през 2017.
ПП. За всеки който има малко по-сериозен интерес към батериите, препоръчвам следното четиво:
The man who brought us the lithium-ion battery at the age of 57 has an idea for a new one at 92