Образованието в България

  • Автор на темата Автор на темата chmpe
  • Начална Дата Начална Дата

chmpe

Редовен Потребител
"Любовта като храм" върху стихотворението на Пейо Яворов "Ще бъдеш в бяло"
ПОРЕДНОТО БЕЗУМИЕ ЗА ЗРЕЛОСТЕН ИЗПИТ

Добре, че в момента матурата не е както беше по мое време и само се пише няколко редово есе по въпроса, а останалото е тест.
Този Ревльо Яворов, трябва да го забранат да се изучава.
Или да се изучава, но не да се изпитва на него.
Нестига, че във всяко по един или друг лературен способ се оплаква колко е влюбен, ами накрая не може ид а се самоубие, та се налага да ходи на поправителен.
Е как се очаква един нормален човек да МИСЛИ КАТО НЕГО !??!?!?!?!?
 
Последна промяна:
"Любовта като храм" върху стихотворението на Пейо Яворов "Ще бъдеш в бяло"
ПОРЕДНОТО БЕЗУМИЕ ЗА ЗРЕЛОСТЕН ИЗПИТ

Добре, че в момента матурата не е както беше по мое време и само се пише няколко редово есе по въпроса, а останалото е тест.
Този Ревльо Яворов, трябва да го забранат да се изучава.
Или да се изучава, но не да се изпитва на него.
Нестига, че във всяко по един или друг лературен способ се оплаква колко е влюбен, ами накрая не може ид а се самоубие, та се налага да ходи на поправителен.
Е как се очаква един нормален човек да МИСЛИ КАТО НЕГО !??!?!?!?!?

Е, то лесно нема! :D Ама какво му е на Яворов? Идеален е за матури на 'тийнейджъри'. Нещастна любов, страсти, ала-бала... Лукуми може да се разтягат до безкрай на тая тематика. :p

То не остана за кой да се пише. Вазов, Захари Стоянов, Христо Ботев, Смирненски, Гео Милев.... те са политически неудобни в днешно време. Та, така.
 
Е, то лесно нема! :D Ама какво му е на Яворов? Идеален е за матури на 'тийнейджъри'. Нещастна любов, страсти, ала-бала... Лукуми може да се разтягат до безкрай на тая тематика. :p

То не остана за кой да се пише. Вазов, Захари Стоянов, Христо Ботев, Смирненски, Гео Милев.... те са политически неудобни в днешно време. Та, така.
НАдявам се да се включи след малко и Сина ми, Който днес писа по горната тема, за да си каже мнието :)
 
Проблемът не е в Яворов. Жена ми е учитела по БЕЛ и се възмущава, че нейни колежки пропускат да предават автори и произведения. Децата се радват, че не ги тормозят с учене, докато дойде матурата, а от цялата работа печелят частните уроци.
Съпругата почти всяка година участва в оценяването на матурите и споделя, че критериите за оценяване са много занижени. Ако детето пише грамотно и има обем, не е толкоз важно какво пише...
 
Ако детето пише грамотно и има обем, не е толкоз важно какво пише...
AМи честно казано и това не правилно, но е по добре, от това да ти пишат 2-ка защото не мислиш като даскала който те проверява, въпреки че си се обосновал, зашо мислиш по друг начин.
 
Оценяването се прави от двама независимо един от друг и при разлика повече от 13 точки на отворените въпроси отива на арбитраж, нещата са горе-долу коректни.
По-интересното е за диктуваните от квестори теми по време на самия изпит, особено в някои специфични райони, дето инак български не знаят. Проверяващи са се сблъсквали с абсолютно еднакви работи, но не сигнализират, защото процедурата е утежняваща за тях самите.
 
Оценяването се прави от двама независимо един от друг и при разлика повече от 50 стотни отива на арбитраж, нещата са горе-долу коректни.
С риск да засегна СЪпругата, но всички Учители по БЕЛ има еднакво мислене, защото така някога някой ПРОФЕСОР е казал и щом Въпросния ГУРУ го е казал, значи е така. Но това не е математика където е ясно че 2+2=4 и аз мога да не съм на същото мнение и както вече казах моето мнение не е правилно, щом като не съвпада с това на ГУРУТО.
А за помоща от квесторите в някои райони съм съгласен[/QUOTE]
 
Последна промяна:
Критериите за оценяване се спускат от министерството, не ги измислят оценяващите. Който не е съгласен, системата го изхвърля и няма място за самоинициативи. Къде не е така - ръководството определя правилата. Сегашната система облагодетелства слабите ученици, критериите за оценка за доста занижени.
 
Критериите за оценяване се спускат от министерството, не ги измислят оценяващите. Който не е съгласен, системата го изхвърля и няма място за самоинициативи. Къде не е така - ръководството определя правилата. Сегашната система облагодетелства слабите ученици, критериите за оценка за доста занижени.

И аз съм напълно съгласен с Ники. Правилата не ги измислят учителите, а идват от ръководството - винаги е било така и преди и сега. Ако тръгне определен учител да се бунтува , ще го уволнят и ще назначат друг който ще ги спазва - съвсем просто е.
 
Не мога да кажа това което мисля по-добре от Джордж Карлин, който явно мисли същото като мен (но на английски:confused:):

 
Навсякъде е така!!! :mad:
"It's a big CLUB. And YOU AIN'T IN IT."

А колкото до младите, те не са родени професори. Отначало детето го хващаш за ръка и го учиш на първите стъпки!
 
Ето този въпрос, ако някой ми каже за какво е там

Това ли е най важното течение в Литературата !??!?!?!?!?!?

20. Кое от посочените твърдения НЕ е вярно за естетическия индивидуализъм като литературно направление?

А) Възприема човека като уникално присъствие в света.
Б) Разкрива причините за социалните противоречия.
В) Представя твореца като избран да провъзгласява божествената истина.
Г) Разбира страданието като път към познание и себепознание
 
Ами май Ницше беше представител на това течение, та предполагам , може би, едва ли не, че отговорът е В) o_O. И като се има предвид косвеното му влияние върху събитията в Германия преди средата на миналия век, ми се струва важно да се знае.

Но, определено летвата е вдигната доста високо.:crazy:

ПП

Я, кажи как се представи младежа :)
 
За съжаление, училището не те учи да мислиш. Иска да назубриш материала и да си попълниш теста с колкото може по-малко грешки. Системата е отвратителна, учителите нямат никакви лостове за въздействие върху учениците, най-вече заради делегираните бюджети - ако го натиснеш, ще избяга в друго училище и с него едни пари...
Ако не му пишеш 5, или 6 - започва едно звънене, с предложения и заплахи. Ако е някой, направо те вика г-н Директор и ти нарежда.
 
За съжаление, училището не те учи да мислиш. Иска да назубриш материала и да си попълниш теста с колкото може по-малко грешки. Системата е отвратителна, учителите нямат никакви лостове за въздействие върху учениците, най-вече заради делегираните бюджети - ако го натиснеш, ще избяга в друго училище и с него едни пари...
Ако не му пишеш 5, или 6 - започва едно звънене, с предложения и заплахи. Ако е някой, направо те вика г-н Директор и ти нарежда.
Тук се съгласявам, но с известни уговорки. Относно не писането на 6-ци и 5-тици и заплахите, защото има и даскали (Съжалявам не искам да сложа Съпругата под този знаменател), които са наистина за бой. Защото неможе да ти каже една учителка (класна) че еди коя си извинителна бележка е фалшива и няма да я признае и да си държи на нейното, без да си направи труда да я провери. Тя е права и толкоз. Това ме изкара от кожата и се наложи да отида при директорката да обясня случката и да, ДИРЕКТОРКАТА Й разпореди да признае бележката. Е този Даскалски манталитет, няма как да го променим. ТЕ ВИНАГИ СА ПРАВИ. И няма земна сила да ги убеди, в обратното.

А това с което започна "За съжаление, училището не те учи да мислиш." просто нямам думи ......, но за съжаление е така и цялата система е сбъркана. За щастие сина ми завърши училище в което ги караха да мислят и да научат неща които ще им са полезни.
 
Много интересна, но безкрайна тема. Може единствено да се "утешим", че проблемите с образУванието ги има навсякъде. Едно забавно клипче и от мен на любимия ми Кън Робинзън:
 
Back
Нагоре