По-добър Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC

SMarty

Редовен Потребител


Спецификация:
Cont. Current: 85A
Burst Current: 100A
Battery: 2-6 Cell Lipo / 5-18 Cell Ni-XX
SBEC: 5.5V/ 5A Output
Size: 52*34*20mmWeight: 89g (това естествено не е вярно - 94g е!)
N-Channel mosFET's
Atmel MCU ATMEGA8A
На пръв поглед спийдконтролера вдъхва доверие.

Много колеги го ползват с успех в моделите си и затова и аз реших да работя с него в новия си хибриден самолет:

Edge 540T EPP/Light Plywood 3D Aerobatic Airplane 1220mm

Първоначално исках да сменя ключето, което включва и изключва контролера.
Отворих ESC-то за проверка.

Опита ми подсказваше, че няма начин нещо да не направено с криви ръчички в него!

За съжаление, но и както се вижда по-долу това беше за добро.
Установих следното:

Кабела за връзка с приемника е калпаво запоен, като спойката на сигналния проводник беше в непосредствена близост до контактна площадка на захранването! Едно подръпване на кабела и ... щеше да стане белята!





Контролера има отделна платка, на която са разположени N-Channel mosFET транзисторите. Недоумение буди неадекватния охладител мушнат между двете платки и покриващ само една малка част от транзисторите:





Освен това тази пластинка не беше здраво притисната на мястото си и при едно по силно тръсване щеше да даде на късо в изводите за трите фази на мотора. На тази снимка кабелите към мотора за разпоени, както са махнати и вертикалните мостове към платката с MCU-то.

Реших да монтирам добър междинен охладител за вътрешната страна на платката с транзисторите. Да уточня: транзистори има и от двете страни на платката, а фабричния охладител се грижи само за външните. Е, платката също поема топлина от вътрешните транзистори, но не ми се струва достатъчно. Подходящ охладител намерих от стара дънна платка.

След шлосерска корекция на габарита се получи това:





Охладителя контактува към транзисторите през термопаста. Горната му страна е отделена от платката на MCU-то с двойнозалепваща лепенка. Дебелина около 2мм.

Преди това един от транзисторите печеше здраво гърба на процесора. Сега топлината ще се поема и разпределя по целия междинен охладител, а двойнозалепващата лепенка играе и роля на топлинен щит към процесора.

Остана въпроса за възможността за късо от този охладител към вертикалните мостчета съединяващи двете платки. Решението беше просто - надянах им пластмасови изолатори от гнездова рейка:



В последствие скъсих изходящите проводници към безчетковия мотор, така че да ми паснат добре с моторамата, разбира се завършвайки с гнездови конектори за лесно включвне на мотора.



По принцип моторамата си има отвори през които да минат кабелите на мотора, но не ми се искаше да намотавам излишни дълги кабели, които освен това поради голямото си сечение са и трудни за огъване и нагласяване. Скъсените кабели компенсираха теглото на добавения нов междинен охладител, че дори докарах и малко по-малко тегло от това в оригинални му вид! Ето го готов:



Пластмасовата кутийка съм разпробил по периферията на нивото на междинния охладител за да му осигуря приток на въздух.

Допълнителна информация:

Features: Extremely low internal resistance

Super smooth and accurate throttle linearity

Over heat and over-load protection

Auto shut down when signal is lost or radio interference becomes severe for more than 2 seconds

Supports high RPM motors

Power arming protection (prevents the motor from accidentally running when switched ON)

New Advanced programming software

Programming features:

Brake setting (we recommend using brake for only folding props applications)

Battery type(LiPo or NiCd/NiMh)

Low voltage cutoff setting

Factory default setup restore

Timing settings (to enhance ESC efficiency and smoothness)

Soft acceleration start ups (for delicate gearbox and helicopter applications)

Governor mode(for helicopter applications)

Motor rotation( clockwise\counterclockwise)

Switching frequency

Low voltage cutoff type (power reduction orirnmediate shutdown)


Factory default settings:
Brake: off

Battery type Detect: LiPo with Automatic Cell

Low voltage cutoff threshold: Medium (3.0V/65%)

Timing setup: Automatic

Soft Acceleration Start Up: Medium

Governor mode : OFF

Frequency : 8kHz

Low voltage cutoff type: Reduce power

Може да закупите от HK
 
Последна промяна:

Tassadar

Редовен Потребител
Да, китайската евтина електроника е за истински хобисти. Строго препоръчително е да се инспектира много внимателно преди употреба. Най-често има свободно движещи се в корпуса топченца припой, готови да дадат на късо в неподходящия момент. Друг масов проблем са лошо запоените кабели с мустачки от жилата, също готови да направят късо баш когато не трябва.

Имам контролер AE-65 от тази серия. Нещата при него не бяха много зле. Освен недобре запоените мостчета на силовите писти и едно-две места с опасност за окъсяване, направо нямах работа по него. :D Всъщност основното предимство на тази серия контролери е адекватното им охлаждане в сравнение с облечените в термошлаух контролери.

1.jpg
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Имам 2 броя от горния контролер -
По-добър Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC

Ползвам ги успешно и двата като направих въпросния "тунинг" първо с ключетата и после с останалите кабели.
 
Нагоре