Първия ми самолет "Black star" - да се посмеем

Статус
Заключена за публикации

Flyangel

Потребител
@Xape Конструкцията позволява и то буквално за минути или хайде час да се залепят здраво за крилата стойки за двигатели но отхвърлих тази идея особено след като видях в ютюб краша на един триметров мисля Ли2 с два двигателя.усукващия момент на едното витло доколкото разбрах се компенсира с изместване на двигателя надясно. като се слагат шайби между двигателя и едното болтче.
@JetMan ще се радвам да полетим заедно, хора с една страст би трябвало да си прекарват добре в една компания.Няма как качествено да се научи човек освен от собствен опит макар и да казват, че умния се учел от грешките на другите. Но ще си позволя малко да не се съглася с теб, аз съм дълбоко уверен, че моят самолет ще полети:)
 

muns61

Редовен Потребител
Масата по скоростта на квадрат. Това трябва да ти е познато.
Никой самолет не се прави с оглед да издържа удари в земята, която е най-големият му враг. Условието при проектиране е самолетът да издържа всички натоварвания при пилотиране и кацане, което понякога е по-грубо. Здравината на конструкцията се постига с подобряването на квалификацията на пилота. Тежкият самолет лети бързо, нервен е и при грешка се забива с голяма скорост в земята и тук се проявява това от първото ми изречение.
Не казвам, че с подходящ мотор няма да ти литне самолета, а че няма да е приятен за каране. Пък за новобранец ще е отчайващ.
Ще ти дам пример колко е важно теглото - Имам един малък акробатичен с размах 800 мм и полетно тегло около 300 грама. Карам го с батерия 48 грама и лети чудесно. Имам и батерия 63 грама и тези 15 грама тегло се усещат при пилотиране, а са 5% от теглото.
 

Flyangel

Потребител
Прав си във фактите които излагаш но не и в тяхната интерпретация.Какво искам да кажа. На малък 2 местен самолет ако качиш 4 човека вместо предписаните 2 ма естествено, че ще излети ако въобще излети значително по-трудно и ще бъде много по-тромав и труден за каране. На тежкия самолет същия резултат (тромавост и трудно каране) ще получиш ама ако качиш няколко тона отгоре.Не съм съгласен и за нервноста, при големите самолети един ан 124 едва ли е по-нервен от ф-15, тука си зависи от конструкцията на самолета.Моят самолет е предназначен за излитане от писта, широки кръгове и кацане, не е предназначен да танцува като комар почти на място със скороста на руски трактор Белорус.Всъщност всичко ще се види, някой ще обясни ли как се пазарува от хобикинг има там някакви врътки европейски склад, все още търся радиоапаратура на старо, на първо време ми трябват машинки да закрепя елероните, елеватора и рудера, че така висят като сополи, машинки бих могъл да поръчам и от български магазин предвид, че ще дойдат по-бързо, съветвайте в тази насока?
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
За хобикинг, най-лесно ще ти е през колегата Arxangel, прави често поръчки. Просто следи тази тема.
 

Flyangel

Потребител
А тази апаратура дали ще ми върши работа?
http://rcmania.bg/index.php?threads/продавам-апаратура-turnigy-9xr-с-frsky-djt-модул-и-батерия.1915/
Не разбирам какъв е този frsky DJT модул също не ми е ясно за модулите за автоматична стабилизация, те в приемника ли са или в предавателя? Също и опцията за връщане на мястото на излитането и да показва и състоянието на батерията, дали ги има?
 

st5rov

Редовен Потребител
А тази апаратура дали ще ми върши работа?
http://rcmania.bg/index.php?threads/продавам-апаратура-turnigy-9xr-с-frsky-djt-модул-и-батерия.1915/
Не разбирам какъв е този frsky DJT модул също не ми е ясно за модулите за автоматична стабилизация, те в приемника ли са или в предавателя? Също и опцията за връщане на мястото на излитането и да показва и състоянието на батерията, дали ги има?

В обявата я написано "За повече информация по телефона 0894444191".
Ако прочетеш малко във форума, ще намериш отговор на всичките си въпроси!!!:rtfm:
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
А тази апаратура дали ще ми върши работа?
http://rcmania.bg/index.php?threads/продавам-апаратура-turnigy-9xr-с-frsky-djt-модул-и-батерия.1915/
Не разбирам какъв е този frsky DJT модул също не ми е ясно за модулите за автоматична стабилизация, те в приемника ли са или в предавателя? Също и опцията за връщане на мястото на излитането и да показва и състоянието на батерията, дали ги има?

поред на въпросите:

- трябва да върши работа.
- DJT е вида на протокола който ползва радиото
- Автоматична стабилизация се прави в приемника или с допълнителен модул свързан към него.
- Връщане на място на излитането се прави с полетен контролер + GPS модул - примерно Eagle Tree Vector или APM и т.н.
- Състояние на батерията се дава от Телеметричен модул - горното радио което си посочил няма такива функции.
 

st5rov

Редовен Потребител
Тук е описан DJT модула и ТУК
В обявата е посочен само предавател turnigy 9xr, а на теб ще ти трябва и приемник.
 
Последна промяна:

muns61

Редовен Потребител
Прав си във фактите които излагаш но не и в тяхната интерпретация.
Който ме познава, знае, че не съм никак деликатен, затова ще ти кажа направо. Колкото по-малко знания има човек, толкова по-лесни му се струват нещата. На теб ти се струват много лесни:)
Не мислех да пиша в тази тема, защото имам съмнение, че си някой от старите кучета, който се бъзика. Ако не съм прав, бих искал да видя клипче от облитането на самолета. Още се чудя как си събрал толкова грамаж в този малък модел:)
 

Flyangel

Потребител
поред на въпросите:
- Състояние на батерията се дава от Телеметричен модул - горното радио което си посочил няма такива функции.
Значи не ми върши работа, смятам да управлявам основно по телеметрия.Да ми препоръчате нещо не особено скъпо с такива функции? Облитане ще има разбира се, да не мислите, че го правя за красота? В другата тема човека е направил самолета, монтирал е всичко по него, има радиооборудване и чака да се стопли, вие от мен искате да летя със самолет даже без сервомашинки. Ако толкова искате имам нужда от следните неща:
1. 4 сервомашинки
2. Двигател 300+ вата и контролер
3. Акумулатор за него
3. Приемник
4. Предавател
Намирате тия неща минтирам ги за половин час и летим:)
П.С. Сега се занимавам с преправяне на елероните, остана кабината, монтиране на колесника и другото е събиране на електроника и силов агрегат тоест не отнема много време монтажа нито се иска особен труд но изисква налични части.Трябва и на симулатор малко да потренирам, до няколко дни ще завърша окончателно самолета по механичната част и се чака окомплектоване с части.Така, че ще си починете от мен в надявам се не особено дългия период на набавянето на части.
 

neon

Редовен Потребител
Не знам какъв бюджет си отделил за апаратура, но най-евтината, за която се сещам, че е с телеметрия и става, е FRSKY TARANIS Q7. По нашите магазини се намира за около 250 лева. Ще ти трябват и още около 60 лева за телеметричен приемник + още 7-8лв. за самия сензор за напрежение. Имаше и някакво Turnigy с телеметрия, но не знам дали става. Да кажат и колегите със Spectrum как стоят нещата с телеметрията.
А това което казваш, че смяташ да управляваш основно по телеметрия, какво точно имаш предвид? Да - можеш да закачиш на самолета всякакви сензори - за височина, за батерията, за скорост, за обороти на мотора, за температура, за моментен ток, но за какво са ти?!? Една липо аларма за 2лв. е достатъчен ориентир за това, кога батерията е на привършване и трябва да кацаш.
 
Статус
Заключена за публикации
Нагоре