Схеми на свързване на управляващите повърхности

st5rov

Редовен Потребител
https://rcpowers.co/index.php/wiring-diagrams/

Глава 1

Различни схеми за свързване кормилата на RC авиомодели


Варианти :
Вашият модел има шест контролни повърхности. Два елеватора, два елерона и два руля. Между тези шест прости контролни повърхности може да имате над 10 полетни конфигурации. Има плюсове и минуси за всяка контролна настройка. Никоя контролна настройка наистина "върха". Най-доброто е намирането на това, което работи най-добре за дадения самолет. Например, наистина може да ви хареса една конкретна конфигурация за управление на някой от вашите модели, но тя не е подходяща за друг. Няма нито един размер, който да пасва на всички, поради което тази тема може да бъде толкова объркваща за много моделисти.

В тази глава ще ви покажем най-често срещаните полетни конфигурации, които използват моделистите. Ще ви покажем как да го включите и плюсовете и минусите на всяка настройка. Ще ви кажа точно сега, с какво се захващат повечето момчета (и това, което препоръчваме) е "само учени". Използването само на Елевони ще ви даде най-много контрол и ще запази теглото и сложността си ниска, тъй като са нужни само две серва. Така че, приятелю, ако бързате и искате да получите нещо във въздуха сега, започнете само с ученици. Тъй като имате време и изграждане на уменията си, преминете през другите диаграми на свързване тук и решете коя настройка бихте искали да опитате по-нататък.



A) Elevons Only

1A.jpg

Момчетата често питат: "Трябва ли да започна само с ученици?" А отговорът е "Да". Elevons е най-простата настройка за управление, която можете да направите с висока възвращаемост на производителността. За да настроите самолета си нагоре, отидете в настройките на радиото и активирайте режима "elevons" или "delta". Различните радиостанции ще го нарекат различни неща. Всичко това прави просто смесване на терена и ролката (асансьор и канали за елен), за да работят заедно. Когато са активирани елени, асансьорите и сервовете на хеликоптера ще се изкачат нагоре и надолу по стъпка и ще се завъртят един срещу друг, за да се търкалят. Най-добре е да започнете лесно и да изградите сложност с течение на времето. Започнете с учениците само за първите няколко полета. (Също така вижте главата, озаглавена "Perfect Elevons" за това как да настроите всичко и да вървите по детайл).



B) само на елев (смесител на борда)

1B.jpg

Ако вашето радио няма смесено смесване (или може би това, но е прекалено сложно за работа), можете да го направите с обикновен миксер на борда. Те се продават във всеки магазин за хоби и често преминават под името "V-tail mixer". Помнете, че такъв миксер просто смесва два канала заедно. Така че те могат да бъдат използвани за смесване на вашите руля и асансьора (V-tail), асансьора и елероните ви (elevons или delta). Така че не позволявайте объркващата формулировка да ви заблуди. Бордовият миксер ще има два къси съединителя, които да се поставят в приемника ви и два приемни порта за включване на две от вашите сервосистеми. Щом включите всичко това, вашите ученици няма да вървят по правилния начин, не се притеснявайте! Вижте следващата глава, озаглавена "Perfect Elevons", за това как да накарате контролите ви да вървят по правилния начин. Ако току-що започвате и летите само с ученици и радиото ви забавя, един обикновен миксер на борда е чудесен пряк път.



В) Елеватори и колена

1C.jpg

Веднага щом получите само висящите елени, препоръчваме да поставите руля в самолета си. Досега не се нуждаете от керономи, тъй като те лесно могат да извадят крилото ви, като ви карат да се сринете. Добавянето на руля ще ви позволи да имате много по-голям контрол във ветровете, както и приземяването. Ще можете да завъртите опашката си и да настроите самолета си в правилната посока, в която искате да отидете. Това прави вашите движения много по-точни и професионално изглеждащи. На много от по-новите ми паркове аз летя само с елени и руля. Тази настройка поддържа теглото и сложността ниски, а прецизността и производителността са високи. След само elevons, добавете в руля приятеля ми!



D) Елеватори и ейрони

1D.jpg

Тази конфигурация може да бъде настроена или от радиото на компютъра или от бордови миксер. Вашите електони ще контролират терена и наклона. Крилата също ще допринесат за преобръщане. Ние не препоръчваме тази настройка, защото е прекалено много ролка и може да изведе вашето самолет извън контрол. Плюс това няма рубрики в тази конфигурация, така че да можете да бъдете хванати в странични ветрове, без да можете да излезете. Тази настройка е най-подходяща за един експерт, който лети със скоростна струя и иска да има супер бързи барелчета. Ако току-що започвате, препоръчваме да прескочите тази конфигурация.



Д) Полета и крила

1E.jpg

Тази конфигурация е същата както по-горе само с добавяне в руля. Добавянето на рулята ще ви помогне в страничните врати и кацания, но сега добавяте в теглото и сложността на 6 сервосека. При преминаване през 4 серво марки (на 6 серво) вие сега издърпвате много напрежение от батерията и ESC от сервовете. Ще имате нужда от външен BEC или ESC с вграден BEC, който може да поеме натоварването на напрежението от 6 сервоусилвателя (виж глава "ESC & BEC"). Поради допълнителната сложност и нестабилността на тази настройка, ние не я препоръчваме за стартиране.



Е) Асансьори и кошници

1F.jpg

Забележете, че в тази конфигурация вашите ученици се връщат към стандартните асансьори. Ще трябва да преинсталирате механично един от вашите асансьори, така че и двамата се движат точно по един и същ начин. Също така, лента или лепило вашите асансьори заедно, така че те са структурно работят заедно. В тази конфигурация все още имате теглещо векториране на терена и преместване, но контролът ви на ролката вече не е в потока на промивната подложка. Това означава, че при ниски скорости въздуха ви ще бъде по-малко ефективен.



G) 4x4 лифтове

1G.jpg

4x4 elevons е, когато имате както своите хоризонтални стабилизатори, така и вашите еларони, които работят като elevons. Така че, когато поставите нагоре, всички 4 контролни повърхности се покачват. Задайте си радио на режим elevon (или използвайте смесител на борда, ако е необходимо). В тази конфигурация, когато се търкаляте, всичките 4 сервосекунди работят заедно за преобръщане. Когато вдигнете нагоре, всичките 4 сервора се издигат заедно. Ползата от това е супер бързи ролки. Това премахва отклонението на вашите цикли, защото келероните действат като смола, както и счупвания, когато се отклоняват нагоре и надолу. Колкото по-назад са твоите келерони (подобно на F-22), толкова по-добре е тази настройка. Колкото по-далеч ейроните ти са (подобно на F-18), толкова по-малко ефективна е тази техника. Препоръчваме тази настройка за напреднали момчета, както и използването на руля (не е показано) с тази настройка.



H) Механични 4x4 елеванти

1H.jpg

Когато се използва с руля (не е изобразен), това е лично любимо мое. Тя ви позволява да направите най-много с най-малко хардуер. Забележете, че пръчката за елароните е в долния отвор, а елените са в по-високия отвор. Това позволява на стрелките да бъдат по-високи от хвърлянията на хеликоптера. Това се превръща в по-малко върха, задържайки крилата. Така че, когато отидете да се търкаляте, келероните нежно насочват въздуха и електоните го агресивно отклоняват. Резултатът е, че получавам аеробна маневреност без наказание за застой! След като овладеете основите само на елени, препоръчвам да опитате тази настройка и да я използвате с руля за най-добри резултати.



I) Spoilerons / Flaperons

1I.jpg

Flaperons са най-подходящи за кацания, когато имате нужда от високо повдигане. Spoilerons са най-подходящи за високо алфа, когато имате нужда от повече стабилност при високи ъгли на атака. Ако имате 6-канално радио компютър, ще можете да смесвате ейроните си, за да изпълнявате както flaperons, така и spoilerons. Тези функции са, когато натискате превключвател (или копче) на радиото си и келерните двата се спускат за флермони или нагоре за солариуми. Оттам те все още се движат като керономи, така че все още имате пълен контрол. Обърнете внимание, че във вашето радио ще видите настройка, която може да каже "клапи" или "flaperons". Това ще бъде както за вашите флеперони, така и за spoilerons. Мислете за spoilerons като просто с главата надолу flaperons вътре настройките си радио. Ще трябва да следвате внимателно ръководството на вашето радио, за да настроите контролите.

Сега, трябва ли да настроите flaperons или spoilerons? Кое е най-доброто? Какво трябва да бъдат хвърлянията? Тези типове въпроси са много различни в зависимост от самолета, вашите умения, вашето изграждане, условия на летене и т.н. Така че тук не е отговорът на "един размер за всички". Най-ценният урок, който бихме могли да преминем към вас в тази книга е как да калибрираме. Това е първият ни пример за нещо, което ще трябва да калибрирате за вашите специфични нужди и можете да го направите. Това, което правят професионалистите, е просто да опитате всичко, за да видите какво работи най-добре за тях.



Калибриране на контролите
Голямото нещо за хоби е, че няма "правилен или грешен" начин да се направи нещо. Това, което съм сигурен, че сте виждали, е, че когато намерите 10 момчета с един и същ паркинг, почти никой от тях не е настроен точно като следващия човек. Всеки намира това, което работи най-добре за тях и техните умения. Трябва ли да започнете с тази електрическа схема или тази? Препоръчваме ви да започнете само с ученици и след това с елени и руля, но знаете какво в крайна сметка ще свършите с настройката за управление, която работи най-добре за вас. Започнете просто и се наслаждавайте на процеса на откриване на опит за много различни настройки, които не работят добре за вас, така че да можете да намерите най-накрая този, който го прави.

Така че, обратно към нашия въпрос за това как ще калибрирате дали да настроите flaperons и spoilerons и каква степен трябва да бъдат хвърляния? Отговорът тук е да планирате едно от вашите "тестови полети", за да откриете тези отговори за себе си, за вашия самолет и вашите настоящи умения. Това е голяма част от хобито, всеки човек създава своя самолет според неговите нужди. Това, което правят професионалистите, те излизат на терена, готов да тества и двете. Така че първо щяха да нападнат планерите с само 5 градуса наклон надолу. Това е толкова тънко, че дори и "нещата да се развалят", не е достатъчно да изхвърлите самолета от контрол. Те също така са готови да натиснат радиопревключвателя, за да изключат пламъците и да доведат керономите обратно в центъра. Подготовката на предния край позволява да се калибрират без страх.

Експертните момчета знаят, че никога няма да получат нещо "перфектно" на първия полет, така че да предприемат малки стъпки в даден момент. След като прелетяхте с самолета с плавници, разположени само на 5 градуса отклонение, заземете самолета си и увеличете хвърлянията с 5 градуса. Платете следващия си полет и отбележете как се изпълнява самолетът. Ще искате да повторите този процес (увеличавайки само 5 градуса на всеки тестов полет), докато не отидете твърде далеч! Искате да стигнете до точка, в която имате прекалено много отклонения и ако вашият самолет работи зле. Сега знаете с точност и сигурност каква хвърля е най-добре за вас. Просто отместете 5 градуса хвърляне и сега вече сте открили максималните настройки на клавиатурата.

Тази процедура на вземане на малки стъпки (задаване само на 5 градуса в даден момент) е същата процедура, която професионалистите използват за тестване и калибриране на spoilerons. И не забравяйте, че на някои полети flaperons ще бъде най-добре, други равнини spoilerons са най-добри, и други самолети, flaperons и spoilerons работа чудесно. Интересен модел, който ще видите с течение на времето, е, че вашият приятел може да има точно същата равнина и откри, че за него работят съвсем различни настройки. Това е добре да знаете, за да ви подготвя, че внимателно помагате на други хора. Момчетата ще видят, че сте набрали вашия самолет и те ще ви попитат "каква е вашата точна настройка". Ако просто им кажете точните настройки и тези настройки не работят за текущите си полетни умения, те ще ви разбият и обвиняват за това. Така че не забравяйте да им кажете, че те също трябва да калибрират собствените си индивидуални настройки и да хвърлят за себе си и за своя самолет.

Обобщаващ контролен списък
Основни диаграми на свързване: Имате над 10 конфигурации за управление на полета, които можете да включите в устройството за паркиране. Елеванс, асансьор, келерони, ключалки, флайрони, руля, V-опашки и т.н. Няма "правилни" или "неправилни" настройки. Играта намира това, което настройка на управлението на полета е най-подходящо за вас, вашия самолет и вашите настоящи умения.

A) Само с повиквания: Когато са активирани елени, асансьорът и сервоселецът ви ще се изкачат нагоре и надолу по стъпка и ще се завъртят един срещу друг, за да се търкалят. Повечето момчета започват само с ученици и ние препоръчваме това.

Б) Само елеватори (вграден миксер): Ако вашето радио не е смесено (или може би, но е прекалено сложно за работа), можете да го направите с обикновен смесител на борда. (Често се продават под името "V-tail mixer").

В) Елефони и колони: Тази настройка запазва теглото и сложността ниска, а прецизността и производителността са високи. Елвоните и рулята са най-често използваните настройки, които използваме в нашите RCPowers parkjets.

D) Elevons & Eilerons: Вашият elevons ще контролира терена и вал ос. Крилата също ще допринесат за преобръщане. Тази настройка е най-подходяща за експерт, който иска скорост и бързи барабани.

E) Elevons & Eilerons & Rudders: Добавянето на руля ще ви помогне в страничните врати и кацания, но сега добавяте в сложността на 6 сервосека. Може да се използва ESC, който може да поеме напрежението от 6 сервосектора.

F) Асансьори и кошници: В тази конфигурация вашите ученици се връщат към стандартните асансьори.
Все още имаш теглене на веригите на терена и изтласкване, но ролката ти вече не е в потока на подложката.

G) 4x4 лифтове: Както хоризонталните стабилизатори, така и вашите келерони, които работят като ученици. Така че, когато поставите нагоре, всички 4 контролни повърхности се покачват. Препоръчваме тази настройка за напреднали момчета, както и за руля.

H) Механични електродвигатели 4x4: Вие получавате най-голяма производителност с най-малко хардуер. Поставете винтовото устройство на ейрона в долния отвор на сервонависокото рамо и изпъкналото нагоре в горния отвор.

I) Spoilerons / Flaperons: Тези функции са, когато удариш превключвател на радиото си и двата келера се спускат за флеперони, или нагоре за spoilerons. Оттам те все още се движат като керономи, така че все още имате пълен контрол.

Калибриране на контролите: Само нагоре, а след това и елени и руля е това, което препоръчваме да започнете. Не забравяйте, че намирането на най-добрата настройка за Вас е процес на калибриране. Така че бъдете готови да опитате малко от всичко. Започнете с ниски контроли и бавно увеличавайте хвърлянията си, докато се възползвате от тях.
 
Последна промяна:

Иван Георгиев

Потребител
Всичко това е прекрасно НО за всеки който знае АНГЛИЙСКИ език за всички останали,,,,,,къде изчезна Българският в България с Кирилицата с която уж се гордеем и до колко този текст ще е полезен на хлапето решило да навлезне в хобито
Както навсякъде , и тук трябва да има правила. Целта на правилата е направят нашето и Вашето време във форума по приятно. Моля придържайте се към правилата.


ОБЩИ ПРАВИЛА НА ФОРУМА

1. Пишете на Кирилица.
 
Последна промяна:

st5rov

Редовен Потребител
Благодаря на модератора, че е пуснал автоматичен превод на статията! Така този текст е по-разбираем за "хлапето решило да навлезне в хобито".:oplez:
Когато имам време ще коригирам Гугъл преводача.:pardon:
 
Последна промяна:

Fantasmos

Редовен Потребител
Едва ли, просто човека споделя радостта на хлапетата, които искат да навлезнат в хобито миксирайки елерони и елеватори с по 6 серва, които не знаят английски, но пък перфектно четат машинно преведен текст.
 
Нагоре