Фигури за малко след началото

skymedia

Потребител
Прочетох темата съвети за начинаещите. Благодаря на Веско за нея. От скоро започнах с летенето на депронови изтребители и като с всяко нещо първо се покефих малко, но ми се иска да вдигам нивото постоянно.

В спортовете, в които се самотренирах си имах програма- първо да науча това, после онова, после разбира се, свободно каране за кеф и затвърждаване.

Моля, ако имате време да ме насочите горе-долу какви фигури да се стремя да тренирам подредени по сложност. Даже не им знам имената...
Ето до къде съм стигнал по моя път на самообучение и какви препятствия срещнах:

1.След покупка или сглабяне, най-добре е самолета да бъде тестван и облетян от по-опитен пилот. Пропуснах тази стъпка и ето резултата:
lop22.jpg


2. Тренировки на излитане от ръка и кацане във висока трева на мноооого широка поляна без дървета. Нямах търпение и отидох на най-близката поляна. Ето резултата - големи премеждия:
topola.JPG


3. Придобиване за усещане на лимитите - контрол на газта, широки завои, колко най-бавно може да лети, кога се срива, колко завива...Като му дам газ кога отговаря и накъде и т.н. Осморки за свикване с контролите, когато самолетът е насочен с носа към мен. Най-добре на високо, но не много далече. Това го минах. Открих, че пилотирането изисква доста концетрация и е добре, човек да си почива през няколко минути от начало, за да избегне пилотски грешки.

Вече излитам, обикалям и кацам спокойно и ми се иска да уча нови неща.

4. Заден лупинг. Това ми беше първата мечта. Всъщност е може би най-лесната фигура. Дърпаш елеватора назад с повечко газ и готово. Само да има височина, за да не се боцне самолета.

5. Преден лупинг. Същото, но напред. Не знам дали само ми се струва, но като че ли по-трудно става от задния.

6. Тоно. Завъртане около оста на самолета с елероните. Също е лесно, стига самолета да е с повечко скорост и на високо.

7. Гръбен полет. Опитвам се да управлявам самолета с корема нагоре.

8. Камбана. Разко дърпане на елеватора назад и спиране на газта. Самолета вирва нос нагоре, а после започва да пада. Насочване отново в посока и газ за излизане.

9. Сриване. Издигане нависоко право нагоре , спиране на газта и отпускане на всички контроли. Самолетът пада свободно надолу... подаване на газ и вкраване в посока.

10. Близко прелитане. Това е най-забавното ми занимание за сега. Въртя самолета около мен, като го приближавам постепенно и гледам да не ми се завие свят или го насочвам отдалече към мен и прелитам близко до себе си. Повечето ми катастрофи са от това упражнение :)
dodge.gif


Надявам се не съм объркал нещо. Моля да ми помогнете със съвет какви фигури да уча нататък. Ще е полезно и да знам имента им. Надявам се един ден да стигна до комбинации от зрелищни фигури, лимбо, въздушен бой, свредели, ножове, зависване и т.н.

Накрая клипчето от досегашния ми опит с МИГ-29 и фигури от по-напредналите:
 
Последна промяна:
Ха-ха-ха Ясене страшно ме развесели
326.gif
, но в същност точно това се получава, когато човек прибързва и не е много запознат с нещата.Аз лично не харесвам да се чупят модели за това и на нашата поляна рядко ще видиш такова нещо.Когато отиваш да пилотираш нагласата ти трябва да е такава, а не че ще счупиш модела.Относно фигурите има много да се говори и пише, Пенко е започнал една такава тема и предполагам ще я развива ПО-НЕЩО-ЗА-ФИГУРИТЕ-КОМПЛЕКСИТЕ-ИТой е съдия към БФА и има доста опит.
Бейсика за добро каране на самолети се състои в това.Трябва да се научиш да летиш нормално по права линия,на нож и на гръб,след като усвоиш това другите фигури са производни от тези основни.За да бъдеш добър трябва да се упражняваш. Цитат от Пепи Гърмидолов "Нямам какво да добавя към съветите. Само да подчертая ролята на симулатора в обучението. С него почти гарантирано се избягва чупенето на самолети и максималния адреналин при първите полети и сътветното разочарванията в началото на хобито. По нататък на него се тренират нови фигури, преди прилагането им на поляната. При все, че реализмът на симулаторите не е 100%, мисля че е задължителен за употреба от всеки пилот."Трябва да можеш да караш с изместени от неутрално положение джойстици.Това се постига с упражнение на симулатор-изместваш трима на елероните в крайно ляво или дясно положение( трябва да се редуват) така излиташ и кацаш.На първо време обаче трябва да се усвои много добре излитане и кацане от всички страни.Когато се лети ниско над земята нямаш право на грешка, трябва винаги да подадеш вярната команда.За сега толкоз от мен.Успех!!!:)
 
Последна промяна:
Оха! Тука ги има всичките. Мерси за линка и съветите. От известно време изпитвах странна нужда да отворя симулатора. Вече имам план. Ще си избера фигури, да ги тренирам виртуално, а после ще ги мъча в реалността. Като успея ще се хваля тук. :) Поздрави
 
Здравей , уменията се придобиват с летателно време , ако го правиш редовно за няколко месеца ще натрупаш опит - а от там и движенията стават по уверени. Самият Миг29 който летиш е много акробатичен самолет , така че може да те научи на нещата. Така наречения "Винт" се казва Тоно , горе долу това което си написал са основните фигури- но най-вече наблягай на спокоен полет във въздуха и правилно кацане. Това последното е най-трудно и е според самолета.
 
Благодаря, доста ми се изясни концепцията за нещата. Важно е отношението към карането. Не случайно в спорта тренировката е разделена на загрявка, учене на нови неща с условия и свободно. Сега като го имам и систематизирано ми е доста по-ясно какво да правя.
Много съм въодушевен от хобито като цяло. Главно, защото има много адреналин, красота и драма, без да си рискува човек тялото... почти (: ... и може да се практикува и на по-голяма възраст. Сега видях всичко систематизирано и се зарадвах, че имам толкова да уча и да усвоявам ... лека по лека дай Боже, това си е кеф за години напред :pilot:
 
Искам да направя малко разяснение на управлението на RC модели за малко след началото и когато няма опитен пилот около нас !
Проверете дали сте на правилният модел на предавателя,всичко ли е добре закрепено, работят ли правилно всички команди , правилно ли е поставен винта и е добре закрепен и едва тогава пристъпете към излизане на пистата. Като наблюдавате другите модели на каква височина и посока са.
Когато излезете на пистата да карате застанете така ,че да не пречите на видимостта на другите да си управляват моделите. И слънцето да не свети в очите ви независимо колко са добри защитните ви очила. Запомнете никога не допускайте модела да мине зад вас и гърба ви не се въртете около модела.Той е управляем и вие го управлявате запомнете това. Ако не правите това , значи сте още в самото начало рано ви е да започвате с фигури.
Това е моята насока към всеки започващ RC МАНЯК .
 
Ясене, сложи на мигчето вертикално кормило. Без ВК акробатика не може да се учи. С този тип самолет могат да се правят много красиви неща във въздуха. Бих ти препоръчал да започнеш с полет по права, след което с вертикални обръщателни завои - имелман, split-s, боен завой и накрая раверсман. После лупинги с голям радиус, кубински осморки, координирани тона. Полетът по гръб на този самолет не е голямата му сила, затова не тренирай гръбни фигури с него за да не те научат на грешни команди. Накрая ако успееш да го задържиш в полет на нож и висене, си станал майстор.;)

Не напразно този МиГ-29 е любимеца по нашите поляни - има разнообразни възможности.
 
Благодаря много за съветите. Бях свикнал с ВК от симулатора и ми беше много странно без него в началото. Ще си го направя скоро. Разучих кое какво е и ми звучи като добра програма :) Раверсман е камбана.

Ето тук има фигурите добре показани: http://www.geistware.com/rcmodeling/aerobatics/maneuvers/

Това е ръководство за фигурен пилотаж на Български

Тук също има много с имената им. Страхотни са. Има много сложни. 3D на ръба на пропадането са най-интересни :)


Определено по-нататък ще си направя акробат. Това най-много ме влече.
 
Последна промяна:
Добре дошъл в клуба на пристрастените към акробатичното летене. :pilot:Определено това е най-голямото предизвикателство за един РЦ пилот и може да се учи цял живот.

ПП
Раверсмана и Камбаната са различни фигури. Камбаната е с пропадане към опашката и обръщане в пикиране през корема или гърба. Раверсмана е завой през крило с нулев или не по-голям от един полуразмах радиус. Трябва мощно ВК за него.
 
Карача, че е добър - добър е. Че Precision Aerobatics правят самолети - мечта също е вярно.;)
 
Това е като побесняло хели :D Ама Donatas Pauzuolis така ги кара.
Изкефи ме един коментар към клипа, че трябва да му викнат екзорсист на това самолетче :pilot:

Какво стана с "вашето" 4D - имахте такова зверче ?
 
Последна промяна:
Това е като побесняло хели :D Ама Donatas Pauzuolis така ги кара.
Изкефи ме един коментар към клипа, че трябва да му викнат екзорсист на това самолетче :pilot:

Какво стана с "вашето" 4D - имахте такова зверче ?

Май още търсим експерт по програмиране на JR апаратура.:D:D:D
 
Back
Нагоре