Здравейте колеги,
както някои от вас вече знаят, на скоро си взех прилично добър 3D принтер, който работи като екструдира ABS пластмаса и създава моделите като натрупва слоеве от материала. Пластмасата е на ролка и се развива в процеса на принтиране. Общо взето оползотворяването на материала е доста оптимизирано.
След като през последните 3 седмици направих доста неща за моите самолети, и не само, вече мога официално да предложа услугите на принтера на всеки който му трябва някакъв елемент. Принтера работи директно с *.stl и *.obj файлове. Аз работя на SolidWorks и мога да отворя повечето CAD файлове и да създам *.stl файла нужен за принтера. Във всеки случай, предпочитам да работя с CAD файловете, защото някои елементи може да искат оптимизиране на чертежа, за да се принтират по-добре. На принтера ще могат да се създадат почти всякакви елементи, но ще мога да кажа със сигурност чак след като видя елемента.
За тези, които примерно нямат CAD чертеж на някой елемент, който искат, бих могъл да се опитам да го начертая, стига да не е прекалено сложен, защото все още се уча на програмата и не я владея на 100%. Това съотвено ще се заплаща допълнително според сложността на елемента.
За момента не мога да предложа заглаждане на моделите, но по някое време съм решил да взема пясъко-струйка и ще е възможна някаква обработка след принта, ако клиента я пожелае.
Принтера може да принтира в 3 резолюции - 300 микрона на слой (най-бърз принт, но елемента става по-груб заради по-дебелите слоеве), 200 микрона на слой (най-добрия варянт между време за принтиране и гладкост на изработения елемент, това е резолюцията която ползвам за да принтирам соплата и EDF цилиндрите за моите EDF самолети), и 100 микрона на слой (на тази резолюция моделите стават най-гладки, но отнема най-много време за принтиране, но слоевете общо взето не почти не се виждат). Принтера може да принтира детайли с максимални размери 250мм х 150мм х 150мм. В зависимост от това за какво ще се ползват детайлите, дебелината на стените може да е от 0.4мм до колкото искате (за функционални елементи не препоръчвам стени по-тънки от 0.7мм, за да има поне някаква минимална здравина). Отстоянието между 2 елемента на даден детайл може да е и 0.1мм, но то почти няма да се вижда - за да е видимо е хубаво да е поне 0.2мм. Относно принтирането на ъгли, не би трябвало да има проблем да се изпринтира всеки ъгъл, но е възможно по-острите ъгли да станат заоблени на върна и да имат нужда от шкурене.
Принципно, цената е както следва: 1.50 лева на кубичен сантиметър материал и 13 стотинки на минута машинно време (7.8 лева на час).
СПЕЦИАЛНО за съфорумци съм ревизирал цените по следния начин: 1 лев на кубичен сантиметър (см3) материал и 10 стотинки на минута машинно време (6 лева на час).
Aко е нужно мога да издам фактура за услугата, но съответно цените на см3 и минута машинно време ще трябва да бъдат коригирани с 20% нагоре заради ДДС-то.
Съответно цената на крайното изделие ще зависи от големината му и резолюцията на принтиране - ако се принтира на по-висока резолюция ще отнеме повече време, следователно машинното време ще е повече и тази част от цената ще е по-голяма; ако същия елемент се принтира на най-ниската резолюция, принта ще е по-бърз и тази част от цената ще е по-малка.
Също така, в зависимост от елемента и това за какво ще се ползва, елемента може да НЕ бъде на 100% солиден, може да се избере процента на запълване с материал, което съответно ускорява принтирането, намалява изразходвания материал и сваля цената.
ABS пластмасата предлага добър баланс между твърдост и гъвкавост, за да може да се ползва успешно дори за крайни продукти с някакво ниво на натовареност. Надолу можете да видите неща, които съм принтирал до сега и за какво и как се ползват. За всеки елемент ще добавя информация, като количество материал използван, време за принтиране, обем на елемента ако е солиден и обем на елемента след принт, когато е избран някакъв прцент за запълване по-малък от 100%. Така се надявам да можете да добиете представа горе долу как се връзват цените.
Имайте в предвид, че 3D принтера е най-подходящ за изработка на абсолютно уникални и нестандартни модели, които не могат да бъдат намерени и закупени никъде по търговската мрежа. Ако го мислите за правене на стандартни части за някой модел, със сигурност въпросните части ще излезат значително по-евтино ако се купят готови от магазина. Принтера си струва да се ползва за уникати, като нещата, които ще видите долу.
За тези, които имат интерес, можете да пишете на ЛС или да търсите Никола на 0887785862. Телефона го има и в подписа ми.
Наличните цветове са следните - бяло, черно, зелено, червено, синьо, жълто, оранжево, полу-прозрачно, лилаво, луминисцентно синьо, златно.
Сопло за вкторна тяга за EDF-модели.
Соплото може да бъде изработено във всякакъв размер, според размерите на EDF самолета, на който ще се монтира. Ще дам примерни данни за соплото монтирано на моя Т-45 EDF Jet с 50мм турбина.
Поради тънката стена, всички елементи на соплото се принтират с 100% запълване. Резолюцията е средната - 200 микрона на слой. Данните са както следва:
Най-долен елемент: обем 3.53 см3, време за принтиране: около 40 мин;
Среден елемент: обем 3.31 см3, време за принтиране: около 35 мин;
Краен елемент: обем 7.93 см3, време за принтиране: около 60 мин;
Общо: обем 14.77 см3, общо време за принтиране: около 135 мин;
Обща цена: (14.77 х 1 лев) + (135 х 0.10 лева) = 14.77 + 13.50 = 28.27 лева.
Ето малко снимки и видео демонстрация на възможностите на соплото, както и полет на самолета със соплото.
Може да се изпринтира във всякакъв размер, специално по размерите на самолета, на който ще се ползва.
Това е версията за 64мм EDF модели, монтирана на моя 64мм EDF T-45.
Ето 2 видеа на соплото в действие:
Това са малко по-успешни маневри след малко тренировки. В това видео самолета е и с 3D принтиран корпус на EDF-a (информацията за него е по-долу).
3D принтиран корпус за EDF.
Корпуса е леко подобрено копие на стоковия корпус в 50мм EDF Т-45 -ца. Значително по-здрав и твърд е от оригиналния и вече има 3 успешни полета с него и се представя великолепно.
100% запълване и 200 микрона резолюция. Данни за елемента:
Корпус за EDF: обем 9.40 см3, време за принтиране: около 80 мин;
Обща цена: (9.40 х 1 лев) + (80 х 0.10 лева) = 9.40 + 8 = 17.40 лева.
Ето снимки на елемента:
Белия е принтирания, черния е оригиналния
Тези дупки на устната са за тръбичките на тягите, които минават директно под корпуса.
EDF корпус за открит монтаж в депронов модел.
Вместо да се опитвам да вкарвам разни перки в разни готови корпуси, по-лесния и по-добър варянт беше да си изпринтирам корпус който да пасва на дадена перка и мотор, без да се налага да шкуря витлата на перката или да стържа корпуса за да вкарам мотора в него, ако е малко по-голям. Също така мога да го принтирам с разни оптимизации за открит монтаж на депронов модел.
100% запълване и 200 микрона резолюция. Данните за въпросния EDF корпус са следните:
Уникален EDF корпус: обем 14.7 см3, време за принтиране: 117 мин;
Обща цена: (14.7 х 1 лев) + (117 х 0.10 лева) = 14.7 + 11.7 = 26.4 лева.
Ето снимки на корпуса и едно демонстрационно видео (скоро ще го видите и монтиран на модел):
Мотора пасва перфектно в корпуса, без да се налага ръчно да се разширява дупката ако е по-голям от стандарта.
За тези корпуси трябваше да разработя моя подпора, за да се принира гнездото за мотора правилно и гладко. Софтуера на принтера не успяваше да се справи с тази част от корпуса. Но сега става абсолютно перфектно всеки път.
Тези неща, които стърчат на страни са предвидени да улеснят значително залепването на корпуса за депронов модел, за да не се налага да се гадае дали е центриран и т.н. Също така предоставят достатъчно площ за запепване, за да не се налага да се импровизира с подръчни материали.
Задната част на устната също е оптимизрана за външен монтаж на корпуса - хем намалява шума от влизащия въздух, хем не позволява да се образуват завихряния зад устната и подобрява преминаването на въздуха от външната страна на корпуса.
Моторама за FMS F4U Corsair.
След като чупих и лепи оригиналната моторама безброй пъти, най-накрая си произведох собствена. Получи се доста добре и си пасва в гнездото на оригиналната дори по-добре от нея. Стана много здрава и първите полети минаха успешно.
Тази част я принтирах само с 50% запълване. Намаляването на ползваното количество не е на 50%, защото стените са солидни, но все пак има значително намаляване на ползвания материал и намаляване на времето за принтиране. Тази част я принтирах на най-ниската резолюция, защото не е критично ако не е много гладка.
50% запълване и 300 микрона резолюция. Данни са следните:
Моторама за Corsair: обем по проект 14.05 см3, реално ползван материал: 10 см3, време за принтиране: около 37 мин;
Обща цена: (10 х 1лев) + (37 х 0.10 лева) = 10 + 3.7 = 13.7 лева.
Ето снимки и видео от първите полети с принтираната моторама:
Получи се по-добре от оригиналната.
Моторама за механизъм за завиване за Трикоптер-а Woody.
Когато пристигнаха частите за новия механизъм за задния мотор на трикоптера, се оказа, че няма лесен начин да се монтира мотора директно на пантата. За щастие 3D принтера спаси положението с един бърз принт. Проектирах си междинна планка, към която да завия мотора, а след това нея да монтирам към пантата на механизма. На тази планка направих и рамото, което е вързано към сервото за контрол на механизма.
Данните са следните при запълване на 100% и най-ниска резолюция на принтиране (300 микрона):
Моторама за трикоптер: обем 3.41 см3, време за принтиране: около 20 мин;
Обща цена: (3.41 х 1 лев) + (20 х 0.10 лева) = 3.41 + 2 = 5.41 лева.
Елемента се получи много здрав, механизма също се получи невероятно солиден и без луфтове. Вече имам 4 полета с тази част и въпреки, че поема доста натоварване, се държи много добре.
Ето малко снимки и видео от полета на трикоптера:
Тази беше първата версия. Тази, която е монтирана в момента е без голямата дупка в средата.
Защитна кутия за Open Pilot мултироторен контролер.
Това е нещо, което правих за приятел, който има въпросният контролер. Чертежа УЖ беше правен за 3D принтер, но определено човека правил чертежа не го беше принтирал, защото щеше да знае, че чертежа е УЖАСЕН за принтиране и далеч не е оптимизиран. За щастие в общи линии се справих със задачата.
Принтирано на 100% запълване и 200 микрона резолюция. Данните са следните:
Кутийка: обем 6 см3, време за принтиране: около 50 мин;
Капаче на кутийка: обем 3.4 см3, време за принтиране: около 25 мин;
Клампа за кутийка: обем 3.17 см3, време за принтиранеЛ около 40 мин;
Общо: обем за 3-те елемента 12.57, време за принране за 3-те елемента: 115 мин;
Обща цена: (12.57 х 1 лев) + (115 х 0.10 лева) = 12.57 + 11.5 = 24.07 лева.
Ето няколко снимки:
64mm EDF корпус монтиран на F-Sweep XL
Въпреки, че е по-голям го изпринтирах с дебелина на стените същата като на 50мм корпус. Здравината не е компроментирана. Тествах го с 10-витлов импелер, който е на минимално отстояние от стените на корпуса и дори на максимална газ нямаше никаква деформация на материала.
Данните за модела:
Запълване: 100%
Резолюция: 200 микрона
Обем по проект: 20 см3
Време за принтиране: 142 мин
Обща цена: 34,20 лева
Ето и видео доказателство, че работи:
Лека рамка за GoPro 2
Принтирах го за колегата Ганчо Ганчев. Ползва я на своя Bixler 2.
Данните за модела:
Запълване: 100%
Резолюция: 300 микрона
Обем по проект: 12.8 см3
Време за принтиране: 60 мин
Обща цена: 18.8 лева
Понеже нямам GoPro 2, тествах с GoPro 3 дали става. Моята камера е по-малка и има малко луфтове, но GoPro 2 пасва тамън.
Това е камерата на колегата, монтирана на неговия самолет.
Стойка за GoPro за Трикоптера Woody
Понеже нямам желание да монтирам гола камера на трикоптера, а всички стоики за GoPro-то са неудобни за монтаж точно както ми трябват, да не говорим за цената, си изпринтирах стойка, която да ми свърши работа.
Данните за модела:
Запълване: 100%
Резолюция: 300 микрона
Обем по проект: 7.1 см3
Време за принтиране: 32 мин
Обща цена: 10.30 лева
Хем камерата е защитена, хем лесно можеш да си нагласиш ъгъл на долу. Трикоптера има достатъчно мощност да вдигне камерата с кутията си.
Рамка за монтаж на GoPro3, без нуждата от GoPro адаптор.
Предназначена е за удобен монтаж на всякакви равни повърхности, като стойката може да се промени според нуждите.
Данните за модела:
Запълване: 100%
Резолюция: 300 микрона
Обем по проект: 10 см3
Време за принтиране: 50 мин
Обща цена: 15 лева
Защитна кутия за HKPilot/APM MEGA 2.5 мулти-роторен контролер.
Лека защитна кутия за контролера, която освен всичко друго предоставя удобен достъп до всички портове и значително услеснява монтажа и калибрацията на контролера.
Данните за модела:
Запълване: 100%
Резолюция: 300 микрона
Обем по проект: 7 см3
Време за принтиране: 50 мин
Обща цена: 12 лева
Защитна кутия за HobbyKing КК2.0 мулти-роторен контролер.
Изключително лека и удобна защитна кутия за контролера. Улеснява монтажа, калибрацията на акселерометрите и защитава контролера от слънце и прах. Дава допълнителна упора на бутоните, като намалява вероятността те да се счупят при падане или при нормална употреба.
Данните за модела:
Запълване: 100%
Резолюция: 300 микрона
Обем по проект: 7 см3
Време за принтиране: 30 мин
Обща цена: 10 лева
Все още нямам снимки, защото разработката е нова, но ще кача при първа възможност.
както някои от вас вече знаят, на скоро си взех прилично добър 3D принтер, който работи като екструдира ABS пластмаса и създава моделите като натрупва слоеве от материала. Пластмасата е на ролка и се развива в процеса на принтиране. Общо взето оползотворяването на материала е доста оптимизирано.
След като през последните 3 седмици направих доста неща за моите самолети, и не само, вече мога официално да предложа услугите на принтера на всеки който му трябва някакъв елемент. Принтера работи директно с *.stl и *.obj файлове. Аз работя на SolidWorks и мога да отворя повечето CAD файлове и да създам *.stl файла нужен за принтера. Във всеки случай, предпочитам да работя с CAD файловете, защото някои елементи може да искат оптимизиране на чертежа, за да се принтират по-добре. На принтера ще могат да се създадат почти всякакви елементи, но ще мога да кажа със сигурност чак след като видя елемента.
За тези, които примерно нямат CAD чертеж на някой елемент, който искат, бих могъл да се опитам да го начертая, стига да не е прекалено сложен, защото все още се уча на програмата и не я владея на 100%. Това съотвено ще се заплаща допълнително според сложността на елемента.
За момента не мога да предложа заглаждане на моделите, но по някое време съм решил да взема пясъко-струйка и ще е възможна някаква обработка след принта, ако клиента я пожелае.
Принтера може да принтира в 3 резолюции - 300 микрона на слой (най-бърз принт, но елемента става по-груб заради по-дебелите слоеве), 200 микрона на слой (най-добрия варянт между време за принтиране и гладкост на изработения елемент, това е резолюцията която ползвам за да принтирам соплата и EDF цилиндрите за моите EDF самолети), и 100 микрона на слой (на тази резолюция моделите стават най-гладки, но отнема най-много време за принтиране, но слоевете общо взето не почти не се виждат). Принтера може да принтира детайли с максимални размери 250мм х 150мм х 150мм. В зависимост от това за какво ще се ползват детайлите, дебелината на стените може да е от 0.4мм до колкото искате (за функционални елементи не препоръчвам стени по-тънки от 0.7мм, за да има поне някаква минимална здравина). Отстоянието между 2 елемента на даден детайл може да е и 0.1мм, но то почти няма да се вижда - за да е видимо е хубаво да е поне 0.2мм. Относно принтирането на ъгли, не би трябвало да има проблем да се изпринтира всеки ъгъл, но е възможно по-острите ъгли да станат заоблени на върна и да имат нужда от шкурене.
Принципно, цената е както следва: 1.50 лева на кубичен сантиметър материал и 13 стотинки на минута машинно време (7.8 лева на час).
СПЕЦИАЛНО за съфорумци съм ревизирал цените по следния начин: 1 лев на кубичен сантиметър (см3) материал и 10 стотинки на минута машинно време (6 лева на час).
Aко е нужно мога да издам фактура за услугата, но съответно цените на см3 и минута машинно време ще трябва да бъдат коригирани с 20% нагоре заради ДДС-то.
Съответно цената на крайното изделие ще зависи от големината му и резолюцията на принтиране - ако се принтира на по-висока резолюция ще отнеме повече време, следователно машинното време ще е повече и тази част от цената ще е по-голяма; ако същия елемент се принтира на най-ниската резолюция, принта ще е по-бърз и тази част от цената ще е по-малка.
Също така, в зависимост от елемента и това за какво ще се ползва, елемента може да НЕ бъде на 100% солиден, може да се избере процента на запълване с материал, което съответно ускорява принтирането, намалява изразходвания материал и сваля цената.
ABS пластмасата предлага добър баланс между твърдост и гъвкавост, за да може да се ползва успешно дори за крайни продукти с някакво ниво на натовареност. Надолу можете да видите неща, които съм принтирал до сега и за какво и как се ползват. За всеки елемент ще добавя информация, като количество материал използван, време за принтиране, обем на елемента ако е солиден и обем на елемента след принт, когато е избран някакъв прцент за запълване по-малък от 100%. Така се надявам да можете да добиете представа горе долу как се връзват цените.
Имайте в предвид, че 3D принтера е най-подходящ за изработка на абсолютно уникални и нестандартни модели, които не могат да бъдат намерени и закупени никъде по търговската мрежа. Ако го мислите за правене на стандартни части за някой модел, със сигурност въпросните части ще излезат значително по-евтино ако се купят готови от магазина. Принтера си струва да се ползва за уникати, като нещата, които ще видите долу.
За тези, които имат интерес, можете да пишете на ЛС или да търсите Никола на 0887785862. Телефона го има и в подписа ми.
Наличните цветове са следните - бяло, черно, зелено, червено, синьо, жълто, оранжево, полу-прозрачно, лилаво, луминисцентно синьо, златно.
Сопло за вкторна тяга за EDF-модели.
Соплото може да бъде изработено във всякакъв размер, според размерите на EDF самолета, на който ще се монтира. Ще дам примерни данни за соплото монтирано на моя Т-45 EDF Jet с 50мм турбина.
Поради тънката стена, всички елементи на соплото се принтират с 100% запълване. Резолюцията е средната - 200 микрона на слой. Данните са както следва:
Най-долен елемент: обем 3.53 см3, време за принтиране: около 40 мин;
Среден елемент: обем 3.31 см3, време за принтиране: около 35 мин;
Краен елемент: обем 7.93 см3, време за принтиране: около 60 мин;
Общо: обем 14.77 см3, общо време за принтиране: около 135 мин;
Обща цена: (14.77 х 1 лев) + (135 х 0.10 лева) = 14.77 + 13.50 = 28.27 лева.
Ето малко снимки и видео демонстрация на възможностите на соплото, както и полет на самолета със соплото.
Може да се изпринтира във всякакъв размер, специално по размерите на самолета, на който ще се ползва.
Това е версията за 64мм EDF модели, монтирана на моя 64мм EDF T-45.
Ето 2 видеа на соплото в действие:
Това са малко по-успешни маневри след малко тренировки. В това видео самолета е и с 3D принтиран корпус на EDF-a (информацията за него е по-долу).
3D принтиран корпус за EDF.
Корпуса е леко подобрено копие на стоковия корпус в 50мм EDF Т-45 -ца. Значително по-здрав и твърд е от оригиналния и вече има 3 успешни полета с него и се представя великолепно.
100% запълване и 200 микрона резолюция. Данни за елемента:
Корпус за EDF: обем 9.40 см3, време за принтиране: около 80 мин;
Обща цена: (9.40 х 1 лев) + (80 х 0.10 лева) = 9.40 + 8 = 17.40 лева.
Ето снимки на елемента:
Белия е принтирания, черния е оригиналния
Тези дупки на устната са за тръбичките на тягите, които минават директно под корпуса.
EDF корпус за открит монтаж в депронов модел.
Вместо да се опитвам да вкарвам разни перки в разни готови корпуси, по-лесния и по-добър варянт беше да си изпринтирам корпус който да пасва на дадена перка и мотор, без да се налага да шкуря витлата на перката или да стържа корпуса за да вкарам мотора в него, ако е малко по-голям. Също така мога да го принтирам с разни оптимизации за открит монтаж на депронов модел.
100% запълване и 200 микрона резолюция. Данните за въпросния EDF корпус са следните:
Уникален EDF корпус: обем 14.7 см3, време за принтиране: 117 мин;
Обща цена: (14.7 х 1 лев) + (117 х 0.10 лева) = 14.7 + 11.7 = 26.4 лева.
Ето снимки на корпуса и едно демонстрационно видео (скоро ще го видите и монтиран на модел):
Мотора пасва перфектно в корпуса, без да се налага ръчно да се разширява дупката ако е по-голям от стандарта.
За тези корпуси трябваше да разработя моя подпора, за да се принира гнездото за мотора правилно и гладко. Софтуера на принтера не успяваше да се справи с тази част от корпуса. Но сега става абсолютно перфектно всеки път.
Тези неща, които стърчат на страни са предвидени да улеснят значително залепването на корпуса за депронов модел, за да не се налага да се гадае дали е центриран и т.н. Също така предоставят достатъчно площ за запепване, за да не се налага да се импровизира с подръчни материали.
Задната част на устната също е оптимизрана за външен монтаж на корпуса - хем намалява шума от влизащия въздух, хем не позволява да се образуват завихряния зад устната и подобрява преминаването на въздуха от външната страна на корпуса.
Моторама за FMS F4U Corsair.
След като чупих и лепи оригиналната моторама безброй пъти, най-накрая си произведох собствена. Получи се доста добре и си пасва в гнездото на оригиналната дори по-добре от нея. Стана много здрава и първите полети минаха успешно.
Тази част я принтирах само с 50% запълване. Намаляването на ползваното количество не е на 50%, защото стените са солидни, но все пак има значително намаляване на ползвания материал и намаляване на времето за принтиране. Тази част я принтирах на най-ниската резолюция, защото не е критично ако не е много гладка.
50% запълване и 300 микрона резолюция. Данни са следните:
Моторама за Corsair: обем по проект 14.05 см3, реално ползван материал: 10 см3, време за принтиране: около 37 мин;
Обща цена: (10 х 1лев) + (37 х 0.10 лева) = 10 + 3.7 = 13.7 лева.
Ето снимки и видео от първите полети с принтираната моторама:
Получи се по-добре от оригиналната.
Моторама за механизъм за завиване за Трикоптер-а Woody.
Когато пристигнаха частите за новия механизъм за задния мотор на трикоптера, се оказа, че няма лесен начин да се монтира мотора директно на пантата. За щастие 3D принтера спаси положението с един бърз принт. Проектирах си междинна планка, към която да завия мотора, а след това нея да монтирам към пантата на механизма. На тази планка направих и рамото, което е вързано към сервото за контрол на механизма.
Данните са следните при запълване на 100% и най-ниска резолюция на принтиране (300 микрона):
Моторама за трикоптер: обем 3.41 см3, време за принтиране: около 20 мин;
Обща цена: (3.41 х 1 лев) + (20 х 0.10 лева) = 3.41 + 2 = 5.41 лева.
Елемента се получи много здрав, механизма също се получи невероятно солиден и без луфтове. Вече имам 4 полета с тази част и въпреки, че поема доста натоварване, се държи много добре.
Ето малко снимки и видео от полета на трикоптера:
Тази беше първата версия. Тази, която е монтирана в момента е без голямата дупка в средата.
Защитна кутия за Open Pilot мултироторен контролер.
Това е нещо, което правих за приятел, който има въпросният контролер. Чертежа УЖ беше правен за 3D принтер, но определено човека правил чертежа не го беше принтирал, защото щеше да знае, че чертежа е УЖАСЕН за принтиране и далеч не е оптимизиран. За щастие в общи линии се справих със задачата.
Принтирано на 100% запълване и 200 микрона резолюция. Данните са следните:
Кутийка: обем 6 см3, време за принтиране: около 50 мин;
Капаче на кутийка: обем 3.4 см3, време за принтиране: около 25 мин;
Клампа за кутийка: обем 3.17 см3, време за принтиранеЛ около 40 мин;
Общо: обем за 3-те елемента 12.57, време за принране за 3-те елемента: 115 мин;
Обща цена: (12.57 х 1 лев) + (115 х 0.10 лева) = 12.57 + 11.5 = 24.07 лева.
Ето няколко снимки:
64mm EDF корпус монтиран на F-Sweep XL
Въпреки, че е по-голям го изпринтирах с дебелина на стените същата като на 50мм корпус. Здравината не е компроментирана. Тествах го с 10-витлов импелер, който е на минимално отстояние от стените на корпуса и дори на максимална газ нямаше никаква деформация на материала.
Данните за модела:
Запълване: 100%
Резолюция: 200 микрона
Обем по проект: 20 см3
Време за принтиране: 142 мин
Обща цена: 34,20 лева
Ето и видео доказателство, че работи:
Лека рамка за GoPro 2
Принтирах го за колегата Ганчо Ганчев. Ползва я на своя Bixler 2.
Данните за модела:
Запълване: 100%
Резолюция: 300 микрона
Обем по проект: 12.8 см3
Време за принтиране: 60 мин
Обща цена: 18.8 лева
Понеже нямам GoPro 2, тествах с GoPro 3 дали става. Моята камера е по-малка и има малко луфтове, но GoPro 2 пасва тамън.
Това е камерата на колегата, монтирана на неговия самолет.
Стойка за GoPro за Трикоптера Woody
Понеже нямам желание да монтирам гола камера на трикоптера, а всички стоики за GoPro-то са неудобни за монтаж точно както ми трябват, да не говорим за цената, си изпринтирах стойка, която да ми свърши работа.
Данните за модела:
Запълване: 100%
Резолюция: 300 микрона
Обем по проект: 7.1 см3
Време за принтиране: 32 мин
Обща цена: 10.30 лева
Хем камерата е защитена, хем лесно можеш да си нагласиш ъгъл на долу. Трикоптера има достатъчно мощност да вдигне камерата с кутията си.
Рамка за монтаж на GoPro3, без нуждата от GoPro адаптор.
Предназначена е за удобен монтаж на всякакви равни повърхности, като стойката може да се промени според нуждите.
Данните за модела:
Запълване: 100%
Резолюция: 300 микрона
Обем по проект: 10 см3
Време за принтиране: 50 мин
Обща цена: 15 лева
Защитна кутия за HKPilot/APM MEGA 2.5 мулти-роторен контролер.
Лека защитна кутия за контролера, която освен всичко друго предоставя удобен достъп до всички портове и значително услеснява монтажа и калибрацията на контролера.
Данните за модела:
Запълване: 100%
Резолюция: 300 микрона
Обем по проект: 7 см3
Време за принтиране: 50 мин
Обща цена: 12 лева
Защитна кутия за HobbyKing КК2.0 мулти-роторен контролер.
Изключително лека и удобна защитна кутия за контролера. Улеснява монтажа, калибрацията на акселерометрите и защитава контролера от слънце и прах. Дава допълнителна упора на бутоните, като намалява вероятността те да се счупят при падане или при нормална употреба.
Данните за модела:
Запълване: 100%
Резолюция: 300 микрона
Обем по проект: 7 см3
Време за принтиране: 30 мин
Обща цена: 10 лева
Все още нямам снимки, защото разработката е нова, но ще кача при първа възможност.