Време е да ви представя и големия брат на 35mm EDF F-Sweep - F-Sweep XL с 64mm EDF. Както винаги, пълната информация, списък с части и т.н. можете да немрите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com
За да избегна масово объркване ще поясня нещо. Точно в този момент и по време на полетите в Събота, модела беше с монтирана 50мм EDF турбина. Понеже чертежа стана по-голям от колкото бях предвидил, се оказа, че 50мм EDF няма да е достатъчен, но тък като вече го бях предвидл за този модел, го инсталирах. Самолета лети и така, но е доста бавен и муден. Тази седмица ще инсталирам 64мм EDF, отново с 3D принтиран корпус, за да може всичко да си е в тон със заглавието на темата. Понеже до 1-2 дена няма да мога да сменя заглавието, затова сега го пиша така, за да е актуално в края на седмицата като сменя турбинките.
И сега да се върнем на модела. От доста време ми се искаше да направя увеличена версия на малкия F-Sweep, за да видя дали ще лети по същия начин. Най-накрая се наканих и модела вече е реалност. Като изключим явната липса на скорост и недостига на тяга от 50мм EDF турбинка, модела лети и се държи по абсолютно същия начин като малкия въпреки, че е 4 пъти по-тежък. 64мм турбина, която съм подготвил да монтирам има доста повече тяга и се надявам да се подобри полета с нея.
Малко данни за модела:
Размах: 800mm
Дължина: 914mm
Полетно тегло: 460 grams
ЦТ: 5cm напред от водещия ръб
Ще видите на видеото, че модела може да лети толкова бавно, че в някои моменти изглежда като на забавен кадър, но всъщност просто така си лети. Надявам се с по-голямата турбина да вдигна и скоростта, но дори да е само тягата, пак не е лошо, ще става за 3D полети. Общо взето излита, лети и каца много мазно и определено не е натоварващ самолет за летене, като малката версия.
Общо взето това е най-лесния за сглобяване самолет от всичките, които съм проектирал и правил. В тази конфигурация с KFm4 профил на крилото необходимите части са точно 5, и ако са изрязани сглобяването става за под 20 мин ако се ползва лепило UHU POR, горещ силикон или друго моментно лепило. С епоксидна смола отнема значително повече време, но това е което аз ползвах.
Ето малко снимки от сглобяването и видеото от първите полети:
Ето я и моята гордост - 3D принтиран EDF корпус с оптимизация за външен монтаж на депронов модел. Перата от страни на корпуса са изключително удобни за центриране на EDF-а и залепване към депрона.
Очаквайте актуализацията на модела с 64мм EDF с 3D принтиран корпус този уйкенд.
UPDATE 1 (30.07.2013)
Ето, че мина уйкенда и аз имам ново видео на модела, вече с 3D принтиран 64мм EDF корпус. Има значително повече тяга от 50мм версия, при същата консумация. Полетното време се увеличи от 4 на 5 мин, а средната скорост също скочи поне 1.5 пъти. Готино е, че с малко повече усили смолата се отлепи от 50мм EDF корпу, и ще мога да си го ползвам пак за нещо, вместо да принтирам нов.
Ето малко снимки и видеото:
50мм EDF корпус почистен от смолата:
64мм EDF залепен и готов за действие:
Ако на някой не му се гледа презентацията на EDF корпуса, да пропусне 1-вата минута и да ходи директно към полетното видео.
За да избегна масово объркване ще поясня нещо. Точно в този момент и по време на полетите в Събота, модела беше с монтирана 50мм EDF турбина. Понеже чертежа стана по-голям от колкото бях предвидил, се оказа, че 50мм EDF няма да е достатъчен, но тък като вече го бях предвидл за този модел, го инсталирах. Самолета лети и така, но е доста бавен и муден. Тази седмица ще инсталирам 64мм EDF, отново с 3D принтиран корпус, за да може всичко да си е в тон със заглавието на темата. Понеже до 1-2 дена няма да мога да сменя заглавието, затова сега го пиша така, за да е актуално в края на седмицата като сменя турбинките.
И сега да се върнем на модела. От доста време ми се искаше да направя увеличена версия на малкия F-Sweep, за да видя дали ще лети по същия начин. Най-накрая се наканих и модела вече е реалност. Като изключим явната липса на скорост и недостига на тяга от 50мм EDF турбинка, модела лети и се държи по абсолютно същия начин като малкия въпреки, че е 4 пъти по-тежък. 64мм турбина, която съм подготвил да монтирам има доста повече тяга и се надявам да се подобри полета с нея.
Малко данни за модела:
Размах: 800mm
Дължина: 914mm
Полетно тегло: 460 grams
ЦТ: 5cm напред от водещия ръб
Ще видите на видеото, че модела може да лети толкова бавно, че в някои моменти изглежда като на забавен кадър, но всъщност просто така си лети. Надявам се с по-голямата турбина да вдигна и скоростта, но дори да е само тягата, пак не е лошо, ще става за 3D полети. Общо взето излита, лети и каца много мазно и определено не е натоварващ самолет за летене, като малката версия.
Общо взето това е най-лесния за сглобяване самолет от всичките, които съм проектирал и правил. В тази конфигурация с KFm4 профил на крилото необходимите части са точно 5, и ако са изрязани сглобяването става за под 20 мин ако се ползва лепило UHU POR, горещ силикон или друго моментно лепило. С епоксидна смола отнема значително повече време, но това е което аз ползвах.
Ето малко снимки от сглобяването и видеото от първите полети:




Ето я и моята гордост - 3D принтиран EDF корпус с оптимизация за външен монтаж на депронов модел. Перата от страни на корпуса са изключително удобни за центриране на EDF-а и залепване към депрона.



Очаквайте актуализацията на модела с 64мм EDF с 3D принтиран корпус този уйкенд.
UPDATE 1 (30.07.2013)
Ето, че мина уйкенда и аз имам ново видео на модела, вече с 3D принтиран 64мм EDF корпус. Има значително повече тяга от 50мм версия, при същата консумация. Полетното време се увеличи от 4 на 5 мин, а средната скорост също скочи поне 1.5 пъти. Готино е, че с малко повече усили смолата се отлепи от 50мм EDF корпу, и ще мога да си го ползвам пак за нещо, вместо да принтирам нов.
Ето малко снимки и видеото:


50мм EDF корпус почистен от смолата:

64мм EDF залепен и готов за действие:

Ако на някой не му се гледа презентацията на EDF корпуса, да пропусне 1-вата минута и да ходи директно към полетното видео.