Здравейте колеги, дойде време да споделя с вас най-новата ми придобивка: FMS Mini F4U Corsair.
Определено имаше проблеми при сглобяването, но резултата си заслужаваше. Изключително красив и сполучлив модел.
За съжаление много не му се летеше със стоковата 3-витлова перка, но затова пък, когато му монтирах 8х6 2-витлова перка направо стана като стрела. Лети изключително добре, стабилно, плавно и прецизно за размера си и на 2S ли-по има повече от достатъчно мощност с новата перка. Не съм усетил да има сривове дори на ниска скорост.
Лети около 10 мин на 40% гас, но ще изкара и повече. Въпреки, че е на 40% гас, има достатъчно мощност и скорост за изкачване и разни по-елементарни маневри. Батерията е Nano-tech 950mAh 2S ли-по и с нея баланса се получава много добре. Полетното тегло спиред спецификациите трябваше да е 420 грама, но реално излиза 450 грама.
За пълни детайли за модела и подробности около сглобяването му, моля посетете страницата на самолет в блога ми: FMS Mini F4U Corsair
Ето го и видеото от първите полети:
(за най-добър резултат разпънете видеото на голям екран и изберете поне 720р резолюция)
UPDATE 1 (24.02.2013)
Този уйкенд доста се позабавлявах с Корсара, събра му се около 1 час полетно време. Държи се уникално на вятър, няма да има нужда от стабилизация.
Днеска, поради провалил се експеримент, самолетчето се примези на скорост право по нос, че даже и отскочи около 40см от земята след първоначалния удар. За моя изненада единствената щета беше перката!!! Слава на EPO материала.
За съжаление нямам друга 8х6 перка, и за това му сложих 9х6 Master Airscrew. С нея, при 50% гас мотора дърпа 6 ампера, а при 100% дърпа 18 ампера. За съжаление не премерих колко дърпа с 8х6 перката, но със стоковата 3-витлова 7х6 перка, на 100% гас дърпаше около 14 ампера, но с нея нямаше достатъчно тяга за нормален полет.
UPDATE 2 (11.03.2013)
Тези дни Корсара претърпя смяна на мотора и витлото.
При поредния експеримент относно поведението на самолета и последвалото падане, се изкриви оста. Понеже ме мързеше да я сменям, реших направо да сменя мотора, и без това от доста време ми се искаше да сложа друг, не толкова лакум.
Стоковия е малко над 1500Kv, а новия е 1000Kv, витлото стана master Airscrew G/F 3 9х5 и на 2 клетки мотора дърпа 400 грама тяга при 8 ампера консумация. Хубавото е, че новия мотор пасна перфектно в стойката на стоковия и не се наложиха модификации, което значително улесни процедурата. Новия мотор беше по-лек, но поради необходимостта от проп адаптер и по-тежката перка, баланса се запази на същото място.
Новият мотор е от ляво.
Ето и едно видео от миналата седмица:
UPDATE 3 (29.04.2013)
Такаааа, Корсара най-накрая дочака новия мотор. След последното падане и мотор рамата имаше нужда от поправка. За съжаление новия мотор смуче батерията 2 пъти по-бързо от стоковия и ще трябва да търся отново друг.
Иначе лети добре, излита супер бързо, има вертикала и всичко това на 2 клетки, НО дърпа батерията за 5 мин.
Ето малко снимки от ремонта и тестове на новия мотор.
UPDATE 4 (11.06.2013)
Такаааа, най-после качих 3S ли-по на Корсара. Малко ми писна да търся мотор за 2S. Смених и спиид контролера, като сложих 18 amp Plush, защото на него вярвам повече да понесе 3S без много охлаждане във фюзелажа. Сега самолета лети с 8х6Е АРС перка, но си мисля да взема 8х6 SF APC, да видим как ще е вертикалата с нея. Консумацията е 10 ампера при пълна гас, и 3.8 при 50%, полетното време е около 15 минути.
UPDATE 5 (15.07.2013)
Такааа, колеги и Корсара се сдоби с 3D принтирана част, и то най-важната - моторамата. След последното падане, стоковата пак се счупи, но понеже вече имам възможност да си правя разни неща, реших да изпринтирам нова. Получи се много добре, и за да не я чакам много я принтнах на най-ниската резолюция. Стана много здрава и пасна перфектно в гнездото на старата. Също така махнах 50 грама тежести, които намерих в една дупка точно за моторамата, но ще трябва някак си да избутам батерията още към носа да компенсирам това.
Ето малко снимки и видео от първия полет с принтираната моторама от вчера:
Ето го и видеото:
UPDATE 6 (31.07.2013)
Ето едно 15 минутно видео от Неделя с Корсара. Оставих видеото цяло, като само направих някои преминавания на забавен кадър. Идеята ми е да покажа на какво е способен този прекрасен самолет с минимална инвестиция. Самолета ми струва точно 105 лева доставен, все още си е със стоковите серва, сменил съм мотора и ESC-то, като ESC-то може и да не се сменя. Та сметката в най-лекия вариант възлиза на 105 лева за PNF модел доставен + 15-тина лева за мотора + някаква батерия + приемник. Около 150 лева напълно готов за полет - лети 15 мин без пестене на батерията, с още малко оптимизации ще успее да догони и 20 мин.
UPDATE 7 (11.09.2013)
Корсара го оборудвах скоро с нови колелца - гумени и утра леки. Така на око ми се струва, че е малко по-тих докато излита и каца, или поне що се отнася до шума предизвикан от тръскането по камъните на пистата.
Модела вече е много близко, до това да е абсолютно перфектен за мен. Само трябва да измисля как да вкарам по-голяма батерия вътре, и да махна тежестите от носа, без да компроментирам вида или здравината му. Тогава ще го приема за перфектен, с около 20 мин полет, и ще мога да приключа този проект.
Определено имаше проблеми при сглобяването, но резултата си заслужаваше. Изключително красив и сполучлив модел.
За съжаление много не му се летеше със стоковата 3-витлова перка, но затова пък, когато му монтирах 8х6 2-витлова перка направо стана като стрела. Лети изключително добре, стабилно, плавно и прецизно за размера си и на 2S ли-по има повече от достатъчно мощност с новата перка. Не съм усетил да има сривове дори на ниска скорост.
Лети около 10 мин на 40% гас, но ще изкара и повече. Въпреки, че е на 40% гас, има достатъчно мощност и скорост за изкачване и разни по-елементарни маневри. Батерията е Nano-tech 950mAh 2S ли-по и с нея баланса се получава много добре. Полетното тегло спиред спецификациите трябваше да е 420 грама, но реално излиза 450 грама.
За пълни детайли за модела и подробности около сглобяването му, моля посетете страницата на самолет в блога ми: FMS Mini F4U Corsair
Ето го и видеото от първите полети:
(за най-добър резултат разпънете видеото на голям екран и изберете поне 720р резолюция)
UPDATE 1 (24.02.2013)
Този уйкенд доста се позабавлявах с Корсара, събра му се около 1 час полетно време. Държи се уникално на вятър, няма да има нужда от стабилизация.
Днеска, поради провалил се експеримент, самолетчето се примези на скорост право по нос, че даже и отскочи около 40см от земята след първоначалния удар. За моя изненада единствената щета беше перката!!! Слава на EPO материала.
За съжаление нямам друга 8х6 перка, и за това му сложих 9х6 Master Airscrew. С нея, при 50% гас мотора дърпа 6 ампера, а при 100% дърпа 18 ампера. За съжаление не премерих колко дърпа с 8х6 перката, но със стоковата 3-витлова 7х6 перка, на 100% гас дърпаше около 14 ампера, но с нея нямаше достатъчно тяга за нормален полет.
UPDATE 2 (11.03.2013)
Тези дни Корсара претърпя смяна на мотора и витлото.
При поредния експеримент относно поведението на самолета и последвалото падане, се изкриви оста. Понеже ме мързеше да я сменям, реших направо да сменя мотора, и без това от доста време ми се искаше да сложа друг, не толкова лакум.
Стоковия е малко над 1500Kv, а новия е 1000Kv, витлото стана master Airscrew G/F 3 9х5 и на 2 клетки мотора дърпа 400 грама тяга при 8 ампера консумация. Хубавото е, че новия мотор пасна перфектно в стойката на стоковия и не се наложиха модификации, което значително улесни процедурата. Новия мотор беше по-лек, но поради необходимостта от проп адаптер и по-тежката перка, баланса се запази на същото място.
Новият мотор е от ляво.
Ето и едно видео от миналата седмица:
UPDATE 3 (29.04.2013)
Такаааа, Корсара най-накрая дочака новия мотор. След последното падане и мотор рамата имаше нужда от поправка. За съжаление новия мотор смуче батерията 2 пъти по-бързо от стоковия и ще трябва да търся отново друг.
Иначе лети добре, излита супер бързо, има вертикала и всичко това на 2 клетки, НО дърпа батерията за 5 мин.
Ето малко снимки от ремонта и тестове на новия мотор.
UPDATE 4 (11.06.2013)
Такаааа, най-после качих 3S ли-по на Корсара. Малко ми писна да търся мотор за 2S. Смених и спиид контролера, като сложих 18 amp Plush, защото на него вярвам повече да понесе 3S без много охлаждане във фюзелажа. Сега самолета лети с 8х6Е АРС перка, но си мисля да взема 8х6 SF APC, да видим как ще е вертикалата с нея. Консумацията е 10 ампера при пълна гас, и 3.8 при 50%, полетното време е около 15 минути.
UPDATE 5 (15.07.2013)
Такааа, колеги и Корсара се сдоби с 3D принтирана част, и то най-важната - моторамата. След последното падане, стоковата пак се счупи, но понеже вече имам възможност да си правя разни неща, реших да изпринтирам нова. Получи се много добре, и за да не я чакам много я принтнах на най-ниската резолюция. Стана много здрава и пасна перфектно в гнездото на старата. Също така махнах 50 грама тежести, които намерих в една дупка точно за моторамата, но ще трябва някак си да избутам батерията още към носа да компенсирам това.
Ето малко снимки и видео от първия полет с принтираната моторама от вчера:
Ето го и видеото:
UPDATE 6 (31.07.2013)
Ето едно 15 минутно видео от Неделя с Корсара. Оставих видеото цяло, като само направих някои преминавания на забавен кадър. Идеята ми е да покажа на какво е способен този прекрасен самолет с минимална инвестиция. Самолета ми струва точно 105 лева доставен, все още си е със стоковите серва, сменил съм мотора и ESC-то, като ESC-то може и да не се сменя. Та сметката в най-лекия вариант възлиза на 105 лева за PNF модел доставен + 15-тина лева за мотора + някаква батерия + приемник. Около 150 лева напълно готов за полет - лети 15 мин без пестене на батерията, с още малко оптимизации ще успее да догони и 20 мин.
UPDATE 7 (11.09.2013)
Корсара го оборудвах скоро с нови колелца - гумени и утра леки. Така на око ми се струва, че е малко по-тих докато излита и каца, или поне що се отнася до шума предизвикан от тръскането по камъните на пистата.
Модела вече е много близко, до това да е абсолютно перфектен за мен. Само трябва да измисля как да вкарам по-голяма батерия вътре, и да махна тежестите от носа, без да компроментирам вида или здравината му. Тогава ще го приема за перфектен, с около 20 мин полет, и ще мога да приключа този проект.
Последна промяна: