FPV 250 дрон от лаик

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Грешен въпрос :) - не какви - а кои точно е въпроса , ето с тези няма да объркаш и са яко на тънкаж в момента:

https://ledge-team.com/ECS/21-30A/Airbot-F30A

Също става и това:

https://ledge-team.com/ECS/21-30A/RacerBee-PRO-30A-(F396)
Светльо, понеже пращаш линкове само към алчни БГ търговци, пък колегата явно предпочита да субсидира пряко китайската икономика, та в този контекст ето 2 линка за неща от Банго които стават:
http://www.banggood.com/4PCS-DYS-XS...42-Multishot-for-High-KV-Motor-p-1068807.html
http://www.banggood.com/4X-Racersta...shot42-Multishot-for-FPV-Racer-p-1074733.html
Все пак е въпрос на личен избор, не пречи да си ги купиш по-скъпо от Китай.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Светльо, понеже пращаш линкове само към алчни БГ търговци

Само да уточня че Xape се е пошегувал, но е пропуснал кавичките на "алчни" :)

Ще разтълкувам посланието в горните думи - понеже то е важно за всички колеги които започват тепърва с коптери.

Истината е, че хубавите неща струват скъпо и в Китай. Честа грешка е новите колеги да почнат да купуват безразборно "евтино" докато усетят, че си хвърлят парите на вятъра. Някои го разбират рано , други доста късно - резултата обикновено е изхарчена сума много по голяма от нужната за хубав коптер и едни кашони с непотребни неща.

В крайна сметка имаш части за 5 коптера, но от тях не става нито един - и после или се отказваш защото хобито не става, или си купуваш отново верните неща, които вече ти излизат много по скъпо заради "грешките" в началото :)

"Грешките" са почти непродаваеми :) и си стават паметници в колекцията обикновено.

Купувайки проверен кит от БГ магазин спестява Време/Нерви/Пари - поръчваш днес, утре запояваш , на третия-четвъртия ден летиш :)

Сега очаквам колегата Teodor Ognianov да открие истината и за батериите - тя обикновено идва със закъснение , понеже за да разбереш, че евтините батерии не стават, първо трябва да имаш летящ коптер :) - и после вече търсим къде продават Tattu - а "евтините" отиват пак в графа "лош избор".
 

Teodor Ognianov

Потребител
Често се чудя защо се набутвам и рядко се поправям.
Май проблемът тръгна от там, че частите бяха препоръчани в една тема от 2012 г. в един блог.
Ама мога и нещо друго да сглобя с грешните части. Нека мисля позитивно
 

Rust

Редовен Потребител
В тази сфера за по 2 седмици "остаряват" компонентите, от 2012 сигурно говорим за различно хоби направо :-D
Няма нищо критично, повечето сме правили същите грешки. Все пак ако не си пробвал нещо кофти, как после ще оцениш хубавата "стока" :)
Грешните пари не са чак толкова грешни. Те са просто една "такса" за уроците които получаваш.
 

Teodor Ognianov

Потребител
И аз така разсъждавам, а и имам планове за крило, количка с перка и други щуротии.
Сега ще си взема едни хубави контролери и ще го стискам с палци другите части да са приложими.
 

Teodor Ognianov

Потребител
Дойдоха частите, хванах поялника, разбрах се да взема правилни ESC-та другата или седмицата след нея (тия, които препоръчахте), ама сега пусто мерак сглабям с каквото имам. Като гледам съм сбъркал местата на моторите, защото като дам газ на моторите и гайките изхвърчат сами :) Това явно трябва да го поправя
drone.ciccione.20170330_230222.jpg
drone.ciccione.20170330_233139.jpg
drone.ciccione.20170330_233146.jpg


Контролерът успях да го вържа към РС само с CleanFlight, обаче успях да видя, че прихваща само AUX3 & AUX4 които са ми лявото лостче. Очаквам да са газ и завъртане наляво/надясно.

Как трябва да го настроя за да хване точните канали? В момента виждам Roll, Pitch, Yaw, Throttle, AUX1 - 4
Предавателят е FS-i6, приемникът няма РРМ, а е с по един кабел за канал.

Сложил съм RC_PARALLEL_PWM & SPEKTRUM1234
 

Teodor Ognianov

Потребител
Направих първите полети. Първите бяха добри, но след като насторих ARM и избор на ANGLE & HORIZON режими направих 2 краша с чупене на рамо на рамката.

Май установих от къде е проблемът. Коптерът се опитва да се стабилизира, ама не успява и след едно хубаво завихряне, пада на земята.
Дали проблемът може да е в ESC-тата, защото очевидно се опитва да се хоризонтира, ама като че ли моторите бавно реагират и има някаква инверция, която го обръша дота зрелищно.

Ако не е от тях, от къде другаде може да е?

Също така батерията остана на 4.11V на клетка. Това дали ще я скапе ако остане така неизползвана за една седмица?
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Батерията не е хубаво да стои на 4.11 - трябва да я разредиш до 3.85 горе долу.

Проблема с бавната стабилизация е комплексен - горе виждам все лоши думички събрани на едно място именно:

- PWM
- CleanFlight

Което значи бавни команди от FC->ESC, трябва ти поне OneShot 125 ( вече има и DSHOT ) за да работят свястно - а връзката с приемника трябва да е по някакъв сериен протокол - примерно SBUS , освен това CleanFlight е морално остарял вече.

Та няма лесен отговор на твоя въпрос :)
 

Rust

Редовен Потребител
Най-вероятно е комплексен наистина. Системата работи бавно, а рамката предава вибрациите към сензорите...
 

IvanSapa

Редовен Потребител
От снимките се вижда, че рамката позволява пластмасовите рамена се сменят с алуминиев квадрат 10х10 мм.
Трябва да се направят няколко нови отвора върху плейтовете(текстолита) за закрепването им.
Няма да чупиш рамена и ще усетиш разлика в поведението на коптера.
 

Teodor Ognianov

Потребител
Довечера сменям раменете с алуминиеви, чакам при следващия краш да прецакам основата. Замислям се и една възглавница да вържа отдолу за по-меко кацане :(

Контролерът и приемникът са свързани през SBUS, защото PWM не можах да подкарам.

Не можах да вържа betaflight към контролера. Изобщо Connect не се осъществява.
 

Teodor Ognianov

Потребител
Да, днес купих алуминиев квадрат, само че 15х15. Макар вчера с една текстолитова пръчка и уменията ми от поправяне на въдици с конец и лак отгоре да свършиха добра работа, до втория краш :)
 

IvanSapa

Редовен Потребител
Да стане нещо такова:
hgf1bro.png 5HAh1Hk.png

Използвам снимки на Тошко. Дано не си търси авторски права.:)
За свързването: правилно ли избираш COM порта?

П.П. И 15х15 мм става.
 

Teodor Ognianov

Потребител
Уж да. Имам опция само СОМ1.

Пак ще пробвам. Трябва да се префлашне контролера, през beta flight, нали? Или няма нужда?
 

Teodor Ognianov

Потребител
Скоро не съм писал, но имах доста неуспешни полета. Те полетите си бяха ОК, ама кацанията бяха катастрофални.
Смених раменете на рамката и новите понесоха доста крашове. Също така един комплект перки заминаха и те.

Още не съм пробвал тату батерията и си летя само с моята ZOP Power, която учудващо уцелвам след последния полет за деня е на 3.80 - 3.88 V на клетка. Добри съвпадения.

Поръчах си ESC-та, които препоръчахте (Airbot F30A ESC https://ledge-team.com/Airbot-F30A) и те вече са ми в ръчичките. Имам къде да ги събера и са съизмерими с текущите ми, които ще идат в някой депронка). Сега имам няколко въпроса за тях:

1) къде се запояват сигналните кабели? Видях GND/5v/SIN, което предполагам е точното място, но точно пред тях има и бяла букса. Тя алтернатива ли е? Вероятно не е ОК да ползвам буксата.
2) Има метална пластина в комплекта с ESC-тата. Тя за охлаждане ли е? Къде трябва да я залепя? Предполагам, че върху 6-те транзистора на ESC-то. Прав ли съм?
3) Гледам, че моите мотори са с доста тънки кабелчета от тия, които са предвидени в комплекта за сглабяне. Съизмерими са с дебелината на тези на сигналния кабел. Мога ли да използвам тия от сигналния кабел (понеже са доста дълги и 100% ще стигнат и за двете нужди)?
 

Rust

Редовен Потребител
1) буксата и падовете gnd/5v/sin са дублирани. Ползваш както ти е по-удобно.
2) Радиатор за охлаждане. Спокойно можеш да не го слагаш.
3) Добре е да са поне 20awg, а сигналните са по-тънки. Гледай дебелината на проводника, да не се бъркаш с дебелината на изолацията...
 
Нагоре