FPV Drone Racing

Airman

Редовен Потребител
Здравейте,

Имам си аз една теория, че дроновете не са точно авиация и известно време "странях" от това течение в RC забавлението. Но животът доказва, че човек не бива да бъде краен в мнението си!
Сдобих се аз с едно Holybro Shuriken 180 и... сега на къде?!
Литнах го малко плахо, неуверено и FPV. Днес даже успях да го строполя в/у асфалта със СТРАШНА СИЛА - верно бил здрав :) Разхвърчаха се перки, две драскотини по корпуса и за съжаление една крива ос на мотор (с това не знам ще може ли да се кара?!).
Та думата ми е някой да ме посъветва за стъпките при навлизане в FPV рейсинга. За сега FPV-то ми носи повече стрес отколкото удоволствие. Дайте малко насоки:
- симулатор (препоръки);
- упражнения за FPV;
- как да съобразим височината на полета, защото камерата определено "лъже";
- кацане, излитане на FPV;
- за какво да внимаваме по време на полет;
- насоки как да поддържаме стабилно по-ниска височина;

Знам, че всичко това горе идва с времето и, че най-добрите FPV пилоти "имат ръка" за летенето и им е трудно да обяснят на теория как точно го правят толкова добре, но ще се радвам, ако някой успее да формулира накратко най-важните моменти при fpv рейсинга.
При мен специално проблемът идва основно от възприятието на разстояние и височина предавани от FPV системата. Изобще не бих казал че дори бегло се доближават до реалността... или греша нещо?!

Моля помагайте!
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Отговора е по лесен от колкото предполагаш:

- повечко батерии
- много летене

:)
 

Airman

Редовен Потребител
Отговора е по лесен от колкото предполагаш:

- повечко батерии
- много летене

:)
Благодаря! :)

Това е ясно, но все пак сигурен съм, че има какво да се каже по въпросите ми по-горе.
Знам, че нито симулатора, нито съвети биха могли да заместят реалното летене на 100%, но защо да не оттренирам поне една част от техниката на пилотиране при FPV на подходящ симулатор.

Оставам с очакване и за други по-задълбочени и детайлни мнения по темата!

Поздрави!
 

Tassadar

Редовен Потребител
Здравейте,
....
- симулатор (препоръки);
- упражнения за FPV;
- как да съобразим височината на полета, защото камерата определено "лъже";
- кацане, излитане на FPV;
- за какво да внимаваме по време на полет;
- насоки как да поддържаме стабилно по-ниска височина;

...

Моля помагайте!

- Симулатор Freerider. Става за първоначално прохождане и овладяване на основните маневри, но след това с нищо не помага на малкия мозък да кара истинския дрон. Няма дори airmode. Както много точно каза Светльо - летене на поляната му е майката.

- Височината - като усетиш, че косиш тревичките, значи вече си достатъчно ниско. :D Тук има значение колко широкоъгълен е обективът на камерата. По мое скромно мнение трябва да се започне от не по-малко от 2.8мм. По-широкоъгълните "виждат" повече, но правят света сюрреалистичен.

- Кацането - мъка като вирнеш камерата на 40-45гр. Хоризонтът не се вижда като хоризонтираш дрона и трябва да използваш други ориентири - дървета, храсти или (като се престрашиш) теб самия за да си кацнеш в краката. И тук тревичките помагат за да прецениш височината преди да спреш моторите.

- за какво да внимаваме по време на полет - Гледаш си пътя! :rolleyes: Винаги се старай да имаш представа къде спрямо точката на излитане се намираш. Така търсенето на паднал дрон се улеснява драстично. :D И разбира се - не се кара над/около хора, коли и добитък! Винаги да си готов да спреш моторите светкавично, ако усещаш че краша е неизбежен. Падането на дрон със спрени мотори намалява значително последствията от краша (за него и околната среда).

- насоки как да поддържаме стабилно по-ниска височина - вратичките са отговорът тук. Без вратички, нещо все те влече нагоре. :rolleyes:
 
Последна промяна:

Airman

Редовен Потребител
- Симулатор Freerider. Става за първоначално прохождане и овладяване на основните маневри, но след това с нищо не помага на малкия мозък да кара истинския дрон. Няма дори airmode. Както много точно каза Светльо - летене на поляната му е майката.

- Височината - като усетиш, че косиш тревичките, значи вече си достатъчно ниско. :D Тук има значение колко широкоъгълен е обективът на камерата. По мое скромно мнение трябва да се започне от не по-малко от 2.8мм. По-широкоъгълните "виждат" повече, но правят света сюрреалистичен.

- Кацането - мъка като вирнеш камерата на 40-45гр. Хоризонтът не се вижда като хоризонтираш дрона и трябва да използваш други ориентири - дървета, храсти или (като се престрашиш) теб самия за да си кацнеш в краката. И тук тревичките помагат за да прецениш височината преди да спреш моторите.

- за какво да внимаваме по време на полет - Гледаш си пътя! :rolleyes: Винаги се старай да имаш представа къде спрямо точката на излитане се намираш. Така търсенето на паднал дрон се улеснява драстично. :D И разбира се - не се кара над/около хора, коли и добитък! Винаги да си готов да спреш моторите светкавично, ако усещаш че краша е неизбежен. Падането на дрон със спрени мотори намалява значително последствията от краша (за него и околната среда).

- насоки как да поддържаме стабилно по-ниска височина - вратичките са отговорът тук. Без вратички, нещо все те влече нагоре. :rolleyes:
Благодаря Пепи! Изчерпателен и полезен, както обикновенно! :)

Ще се радвам и на други мнения по въпросите, ако има алтернативи разбира се :)
 

bateray

Редовен Потребител
Ще поправя нещо Пепи тъй като не ми вярва, но ще му дам да пробва! Купете си HQ2.5 леща, слагаш си камерата на 30 градуса и можеш да кацаш нормално, и можеш да летиш бързо! Иначе всичко друго е практика! Аз за едно лято всеки ден по мин 7-8 батерии сл работа и се научих да летя така :D
 

Airman

Редовен Потребител
Ще поправя нещо Пепи тъй като не ми вярва, но ще му дам да пробва! Купете си HQ2.5 леща, слагаш си камерата на 30 градуса и можеш да кацаш нормално, и можеш да летиш бързо! Иначе всичко друго е практика! Аз за едно лято всеки ден по мин 7-8 батерии сл работа и се научих да летя така :D
Добре де! Я кажи ти по-специално: Как стоят нещата с крашовете в началото?!
Може ли да се лети с вече изкривена ос на двигателче или трябва да се вземат мерки задължително? Щото коптера си лети и с кривата ос,но дали е редно?! и т.н.
 

bateray

Редовен Потребител
Лети, но вибрира което в дългосрочен план може и да прецака нещо... По-добре да се смени!
 

ilius

Новодошъл
Здравейте! Надявам се че е умесно да си задам съпроса тука, по темата ще питам :)
Решил съм да си копувам състезателен дрон. Какво бихте ми препоръчали като за начинаещ?
Иска ми се да е от комплектите които идват със "дистанционно" (Трансмитер) като за начало просто искам да го заредя и подкарам...
Харесъл съм си нещо от типа на Eachine Racer 250 PRO и Eachine Wizard X220. Какво мислите? Кой бихте ми препоръчали и ако може и да ми препоръчате нещо по добро във същия ценови обхват ще се радвам да ви изслушам :)
Поздрави!
 

shved

Новодошъл
Най-добрия вариант е:
1 Признаваш си от кой град си.
2 Свързваш се с тези ,които карат ФПВ от района
3 Отиваш на място с тях , гледаш и питаш.
Така ще получиш най-много информация от първа ръка.
Успех
 

ilius

Новодошъл
Най-добрия вариант е:
1 Признаваш си от кой град си.
2 Свързваш се с тези ,които карат ФПВ от района
3 Отиваш на място с тях , гледаш и питаш.
Така ще получиш най-много информация от първа ръка.
Успех

Ами Аз съм от Разград, но редовно пътувам и до Русе ако има почитатели на хобито във областа ще се радвам да се запознаем :)
 
Нагоре