Здравейте колеги, дойде време да ви представя един от новите ми проекти - FPVraptor. Наричам го далекообхватна FPV платформа, защото самолета лети около 80 мин и покрива разстояния от около 60км с една батерия.
Тук ще напиша кратка версия на ревюто и модификациите по самолета. Пълната информация можете да намерите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com
ХАРАКТЕРИСТИКИ
Размах: 1600мм
Дължина: 1044мм
Полетно тегло: ~950 грама (реално постигнато - 1860 за сегашната конфигурация)
ЦТ: отбелязано е на крилата
КАКВО МИ ХАРЕСВА
Доста неща са, самолета си е почти перфектен, ако го разглеждаме само като КИТ, който трябва да бъде оборудван, защото оригиналната електроника си е направо за боклука. Като за начало ми харесва това, че в крилата си има сложени надлъжници, винаги обичам, когато крилата идват готови и не се налага да ги доработвам, а карбоновия надлъжника за крилата е внушително твърд и почти не поддава на огъване. Има заготовки за флапи, само трябва да се изрежат, но за моите цели няма да са необходими. Самолетът идва с един куп винтчета, болтчета, и всякакви други неща, повечето от които остава неизползвани, но това е добре, защото е по-добре да има в повече, от колкото да не са достатъчно. Друга хубава черта е пластмасовото тяло, което е доста дуракоустойчиво, и се е доказало не веднъж, а освен това, заради тънките стени, вътре има място толкото в 2 EPO самолета. Механизма за заключване на капака и мястото за монтиране на стойка за въртене на камерата също са изключително удобни и добре измислени. Към опашката на самолета има направена платформа за видео предавател, което определено би спомогнало за правилно ЦТ ако се ползват по-тежички батерии. Като цяло целият самолет е измислен така, че да не се ползва лепило никъде, и съответно за минути може да бъде разглобен до състояние в което може да се събере в оригиналната кутия, ако се налага. Крилата се затягат с метални винтове към метални гайки вградени в елемент от тялото, което прави монтажа на крилата изключително солиден и надежден.
КАКВО НЕ МИ ХАРЕСВА
Като махнем оригиналната електроника, остава много малко, което не е наред със самолета. Като за начало не съм фен на шперплатовите планки вътре във тялото - при падане стават на клечки за зъби и се лепят много трудно, а не се продават резервни никъде. Щеше да е далеч по-разумно да са от пластмаса, та поне да се чупят на по-големи парчета и после по-лесно да се лепят. Другото е рогчетата на контролните площи, които са доста гъвкави и меки, и се наложи да ползвам други, за изненада клевисите за доста прилични като качество. И не на последно място е основата на мото-кулата - прекалено е тънка пластмасата и лесно се криви, и винаги има много отклонение в задната част на кулата, която реално не е фиксирана към нищо, но в никакъв случай това не е критичен проблем.
ПРИСЪДАТА
Като махнем скапаната електроника, която реално не е вградена част от самолета и лесно може да бъде сменена, и малкото други идейни проблемчета, самолета е една перфектна платформа за FPV. Определено смятам, че в момента това е един от най-добрите модели в този клас, поне по моето скромно мнение.
А сега ето малко снимки, а после и видеото от 61 километровия пробег между разклона за Велинград и втория вход за Пловдив, покрай магистрала Тракия.
Изключително полезно обозначение.
Много практичен механизъм за закрепяне на капака, а зад него има удобно място за монтиране на pan/tilt стойка за камера.
Както се вижда, мястото в тялото е огромно.
Това са всички карантии, които дойдоха със самолета. Една голяма част от винчетата, рогчетата и т.н. останаха неизползвани.
И това е само един пример за това защо веднага смених цялата електроника, без дори да я тествам - сервото се разпадна само долато го вадех от гнездото му.
А това е количеството лепило използвано за залепяне на сервата за айлероните>
Моите рогчета не бяха в бяло, но бяха ЗНАЧИТЕЛНО по-твърди и здрави от пристигналите със самолета.
На тази снимка виждате оригиналната електроника на стойност около 30 лева...
... а на тази виждате електрониката, която монтирах в самолета, на стойност около 300 лева... но като трябва да се върши работа не може да се пести. Цената на спиида и приемника е висока, но двете са с вградена телеметрия, и реално има само 1 допълнителен кабел от спиида към приемника, който дава ВСИЧКИ негови данни към апаратурата, без нуждата от безброй сензори, кабели, модули и други глупости, които биха стрували значително повече пари.
А тука бързо направих схемата с външния UBEC.
Ето и видеото от първия полет.
След едно неприятно падане на самолета поради моя грешка, всички шперплатови планки се изпочупиха и аз си направих задна планка на 3D принтера за нула време...
... направих и подобрена основа за мото-кулата, като сега се хваща с един винт повече и е значително по-солидна от оригиналната.
Колегата myxt ми направи и нови антени за телеметрията.
И накрая НАЙ-важното - стикерчетата...
А вече баш накрая, видеото от въпросният 61км полет над магистрала Тракия. За съжаление синоптиците леко прецакаха нещата, като обещаха ясно време, а 7 км след началото на полета се оказа, че времето към Пловдив е МНОГО мъгливо!!! Нека просто да кажем, че кацането беше много интересно на сляпо, в гъста мъгла, само по GPS координати, и без видео връзка...
Тук ще напиша кратка версия на ревюто и модификациите по самолета. Пълната информация можете да намерите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com
ХАРАКТЕРИСТИКИ
Размах: 1600мм
Дължина: 1044мм
Полетно тегло: ~950 грама (реално постигнато - 1860 за сегашната конфигурация)
ЦТ: отбелязано е на крилата
КАКВО МИ ХАРЕСВА
Доста неща са, самолета си е почти перфектен, ако го разглеждаме само като КИТ, който трябва да бъде оборудван, защото оригиналната електроника си е направо за боклука. Като за начало ми харесва това, че в крилата си има сложени надлъжници, винаги обичам, когато крилата идват готови и не се налага да ги доработвам, а карбоновия надлъжника за крилата е внушително твърд и почти не поддава на огъване. Има заготовки за флапи, само трябва да се изрежат, но за моите цели няма да са необходими. Самолетът идва с един куп винтчета, болтчета, и всякакви други неща, повечето от които остава неизползвани, но това е добре, защото е по-добре да има в повече, от колкото да не са достатъчно. Друга хубава черта е пластмасовото тяло, което е доста дуракоустойчиво, и се е доказало не веднъж, а освен това, заради тънките стени, вътре има място толкото в 2 EPO самолета. Механизма за заключване на капака и мястото за монтиране на стойка за въртене на камерата също са изключително удобни и добре измислени. Към опашката на самолета има направена платформа за видео предавател, което определено би спомогнало за правилно ЦТ ако се ползват по-тежички батерии. Като цяло целият самолет е измислен така, че да не се ползва лепило никъде, и съответно за минути може да бъде разглобен до състояние в което може да се събере в оригиналната кутия, ако се налага. Крилата се затягат с метални винтове към метални гайки вградени в елемент от тялото, което прави монтажа на крилата изключително солиден и надежден.
КАКВО НЕ МИ ХАРЕСВА
Като махнем оригиналната електроника, остава много малко, което не е наред със самолета. Като за начало не съм фен на шперплатовите планки вътре във тялото - при падане стават на клечки за зъби и се лепят много трудно, а не се продават резервни никъде. Щеше да е далеч по-разумно да са от пластмаса, та поне да се чупят на по-големи парчета и после по-лесно да се лепят. Другото е рогчетата на контролните площи, които са доста гъвкави и меки, и се наложи да ползвам други, за изненада клевисите за доста прилични като качество. И не на последно място е основата на мото-кулата - прекалено е тънка пластмасата и лесно се криви, и винаги има много отклонение в задната част на кулата, която реално не е фиксирана към нищо, но в никакъв случай това не е критичен проблем.
ПРИСЪДАТА
Като махнем скапаната електроника, която реално не е вградена част от самолета и лесно може да бъде сменена, и малкото други идейни проблемчета, самолета е една перфектна платформа за FPV. Определено смятам, че в момента това е един от най-добрите модели в този клас, поне по моето скромно мнение.
А сега ето малко снимки, а после и видеото от 61 километровия пробег между разклона за Велинград и втория вход за Пловдив, покрай магистрала Тракия.
Изключително полезно обозначение.

Много практичен механизъм за закрепяне на капака, а зад него има удобно място за монтиране на pan/tilt стойка за камера.

Както се вижда, мястото в тялото е огромно.

Това са всички карантии, които дойдоха със самолета. Една голяма част от винчетата, рогчетата и т.н. останаха неизползвани.

И това е само един пример за това защо веднага смених цялата електроника, без дори да я тествам - сервото се разпадна само долато го вадех от гнездото му.

А това е количеството лепило използвано за залепяне на сервата за айлероните>

Моите рогчета не бяха в бяло, но бяха ЗНАЧИТЕЛНО по-твърди и здрави от пристигналите със самолета.

На тази снимка виждате оригиналната електроника на стойност около 30 лева...

... а на тази виждате електрониката, която монтирах в самолета, на стойност около 300 лева... но като трябва да се върши работа не може да се пести. Цената на спиида и приемника е висока, но двете са с вградена телеметрия, и реално има само 1 допълнителен кабел от спиида към приемника, който дава ВСИЧКИ негови данни към апаратурата, без нуждата от безброй сензори, кабели, модули и други глупости, които биха стрували значително повече пари.

А тука бързо направих схемата с външния UBEC.

Ето и видеото от първия полет.
След едно неприятно падане на самолета поради моя грешка, всички шперплатови планки се изпочупиха и аз си направих задна планка на 3D принтера за нула време...

... направих и подобрена основа за мото-кулата, като сега се хваща с един винт повече и е значително по-солидна от оригиналната.

Колегата myxt ми направи и нови антени за телеметрията.

И накрая НАЙ-важното - стикерчетата...



А вече баш накрая, видеото от въпросният 61км полет над магистрала Тракия. За съжаление синоптиците леко прецакаха нещата, като обещаха ясно време, а 7 км след началото на полета се оказа, че времето към Пловдив е МНОГО мъгливо!!! Нека просто да кажем, че кацането беше много интересно на сляпо, в гъста мъгла, само по GPS координати, и без видео връзка...