Здравейте отново, сега искам да ви представя наследника на един от моите самолети - FPVraptor V2 от Volantex.
Тук ще напиша само кратко ревю на модела, пълната информация и всички снимки можете да намерите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com
ХАРАКТЕРИСТИКИ
Размах: 2000mm
Дължина: 1044mm
Полетно тегло: ~1000 grams (реално постигнато - 2045 грама за сегашната конфигурация)
ЦТ: 68mm от водещия ръб
КАКВО МИ ХАРЕСВА
Какво и при първата версия, най-добрата черта на този самолет е пластмасовия фюзелаж, който е почти неразрушим!!! Освен това, крилото му е по-голямо от на V1 и пак е подсилено с алуминиеви профили във всяка половина, свързани посредством карбонов напречник. Това прави дори 2м крилото изключително твърдо, и няма нужда да се подсилва.
Другото, което ми харесва е, че гнездата на сервата са разположени така, че да са по средата на контролните площи, а не в крайщата им, както е при V1.
Фюзелажа е идентичен като форма и размер с този на предишната версия, разликата е в цвета и в дебелината на материала - при V2 материала на фюзелажа е малко по-дебел от този при V1, което прави рязането на отвори в него малко по-трудно, но го прави и по-здрав.
Другото хубаво на модела, отново както и при първия, е сглобяването изцяло без лепило, само на винтове.
Новата мото-кула с по-голям ъгъл нагоре определено е подобрение спрямо тази на предишната версия.
КАКВО НЕ МИ ХАРЕСВА
Като за начало ъгъла, под който излиза тягата за вертикалното кормило от тялото на самолета, напъва вертикалното кормило и изкривява долната му част. Това се получава и заради ъгъла и заради това, че кормилото не е захванато с панта в долната си част, само в горната. Като цяло модела лети, но не е ясно кога може да откъсне пантата ако не се подсили.
Основата на мото-кулата също не е от най-силните страни на самолета. Принципно върши работа и държи кулата, но е малко мека и има отклонение при напъване. Реално мотора я напъва само при излитане, след това работи в такъв режим, че едва ли е от значение, но все пак щеше да е хубаво ако беше малко по-солидна.
Както и при първата версия, така и при тази ще е добре да сменят тези шперплатови планки с пластмасови такива. Шперплатовите се чупят доста лесно дори при по-леко падане, а такива сигурно ще има докато се научи да лети самолета.
Алуминиевите профили в крилата не са вкарани достатъчно навътре в половинките и стърчат малко, което прави сглобяването на крилото невъзможно. Имам 2 кит-а на този самолет, проблемът го имаше и на двата комплекта крила.
Трябваше да използвам Дремел за да изпиля стърчащите части и да сглобя крилото без проблеми.
ПРИСЪДАТА
Като за Втора версия очаквах да има повече подобрения спрямо първата версия, не само мото-кулата и цвета. И все пак, самолека като цяло няма сериозни недостатъци, просто няколко малки проблемчета, които лесно могат да се отстранят в процеса на сглобяване.
Като цяло самолета е достоен наследник на V1. По-масивния фюзелаж го прави още по-здрав, по-голямото крило е също толкова здраво и твърдо и може да поеме доста голям товар. Новата мото-кула може да побере по-голям и мощен мотор и позволява ползването на 10 инчова перка.
Докато V1 беше с доста по-подходящ профил на крилото дори за относително начинаещи пилоти, V2 е с малко по-различно крило, което изисква малко по-висока скорост за да лети стабилно и да не причинява критични ситуации. Заради тази подробност не бих препоръчал самолета за учене или за хора, които се занимават с това от относително скоро.
И сега малко снимки от сглобяването и видео от облитането на модела.
Поради факта, че телата на V1 и V2 са идентични, бързо реших проблема с преместването на автопилота и сервата - просто развинтих подложката от единия самолет с всичката електроника закачена на нея, и за монтирах на другия. Общо взето за около 5 мин свърших голяма част от работата по модела. Тъй като шперплатовите планки бързо се счупиха от падания, си изпринтирах планка която се оказа доста по-държалива и за момента е преживяла доста корави "изпитания"!!!
На опашката сложих мои рогчета на контролните площи, защото оригиналните са много гъвкави и тънки. На айлероните реших да ползвам оригиналните за да ги тествам все пак, но на място където не е критично ако 1 се счупи в полет.
В това крило 12 грамовите метални серва влизат в гнездата без модификации. Използвах свински опашки за стягане на клевисите.
Видео предавателя отиде в едното крило, а приемник на 433 отиде в другото. Не че на тези честоти ще си пречат много, но все пак е добре да са разделени, и най-вече предаватела да е по-далеч от автопилота.
Там където по дизайн трябва да седи видео предавателя аз слагам батерия за захранването на автопилота. Това изнася ЦТ-то назад и ми помага по-лесно да балансирам модела с по-големи батерии отпред.
Направих и удължение на кабела на телеметрията на автопилота, и изнесох антената на вертикалния стабилизатор. Първоначалната идея беше да сложа модула в опашката и да направя само прорез в нея, през който да го вкарам вътре. За съжаление материала на тялото в тази зона се оказа ужасно дебел и не успях да го срежа с ножа. В някой момент може да се пробвам с дремела.
След още малко мотане инсталирах и всички други периферии и направих цялото окабеляване.
Последва монтиране на мотора. Той е T-Motor 2820 830Kv, на 6 клетки с APC 10х7SF витло. За съжаление е по-гладен от по-малкия NTM, който ползвах на 6 клетки с 8х6SF витло, но поне не изгаря за 5 мин когато се ползва в топло време!!!
Комуникацията към крилото ще изисква малко организация от към конектори, но за момента докато тествам ще цари хаос. Поне така съм организирал конекторите, че да не мога да объркам кое къде влиза.
Ето и малко снимки от облитането:
Ето го и видеото:
И сега малко предупреждение. Поиграх си да тествам пропадането на модела няколко пъти, къде нарочно къде случайно и установих следното - профила на това крило не позволява да се забавя самолета под 30км/ч когато е натоварен над 1.8кг, дори и да е по-лек пак не е препоръчително да се лети с толкова ниска скорост, защото пропада. Профила е по-скоростен от на първата версия и трябва да се лети с малко по-висока скорост, поне 35-40км/ч. Понеже подобно нещо изисква по-точна преценка, освен ако не го лети автопилот, за това не го препоръчвам за съвсем начинаещи пилоти.
Към момента с батерия 6S 4000mAh полетното време е към 60 мин при доста силен и турболентен вятър, ще трябва да го тествам и в по-спокойно време в даден момент. Понеже крилото може да носи доста товар съм планирал разни промени, които ще ми помогнат да сложа по-големи батерии в самолета и да увелича полетното време. Ще продължа да търся и други варианти на по-ефективни мотори, за да може да се използвам платофмрата с максималният и потенциал.
Тук ще напиша само кратко ревю на модела, пълната информация и всички снимки можете да намерите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com
ХАРАКТЕРИСТИКИ
Размах: 2000mm
Дължина: 1044mm
Полетно тегло: ~1000 grams (реално постигнато - 2045 грама за сегашната конфигурация)
ЦТ: 68mm от водещия ръб
КАКВО МИ ХАРЕСВА
Какво и при първата версия, най-добрата черта на този самолет е пластмасовия фюзелаж, който е почти неразрушим!!! Освен това, крилото му е по-голямо от на V1 и пак е подсилено с алуминиеви профили във всяка половина, свързани посредством карбонов напречник. Това прави дори 2м крилото изключително твърдо, и няма нужда да се подсилва.
Другото, което ми харесва е, че гнездата на сервата са разположени така, че да са по средата на контролните площи, а не в крайщата им, както е при V1.
Фюзелажа е идентичен като форма и размер с този на предишната версия, разликата е в цвета и в дебелината на материала - при V2 материала на фюзелажа е малко по-дебел от този при V1, което прави рязането на отвори в него малко по-трудно, но го прави и по-здрав.
Другото хубаво на модела, отново както и при първия, е сглобяването изцяло без лепило, само на винтове.
Новата мото-кула с по-голям ъгъл нагоре определено е подобрение спрямо тази на предишната версия.
КАКВО НЕ МИ ХАРЕСВА
Като за начало ъгъла, под който излиза тягата за вертикалното кормило от тялото на самолета, напъва вертикалното кормило и изкривява долната му част. Това се получава и заради ъгъла и заради това, че кормилото не е захванато с панта в долната си част, само в горната. Като цяло модела лети, но не е ясно кога може да откъсне пантата ако не се подсили.
Основата на мото-кулата също не е от най-силните страни на самолета. Принципно върши работа и държи кулата, но е малко мека и има отклонение при напъване. Реално мотора я напъва само при излитане, след това работи в такъв режим, че едва ли е от значение, но все пак щеше да е хубаво ако беше малко по-солидна.
Както и при първата версия, така и при тази ще е добре да сменят тези шперплатови планки с пластмасови такива. Шперплатовите се чупят доста лесно дори при по-леко падане, а такива сигурно ще има докато се научи да лети самолета.
Алуминиевите профили в крилата не са вкарани достатъчно навътре в половинките и стърчат малко, което прави сглобяването на крилото невъзможно. Имам 2 кит-а на този самолет, проблемът го имаше и на двата комплекта крила.
Трябваше да използвам Дремел за да изпиля стърчащите части и да сглобя крилото без проблеми.
ПРИСЪДАТА
Като за Втора версия очаквах да има повече подобрения спрямо първата версия, не само мото-кулата и цвета. И все пак, самолека като цяло няма сериозни недостатъци, просто няколко малки проблемчета, които лесно могат да се отстранят в процеса на сглобяване.
Като цяло самолета е достоен наследник на V1. По-масивния фюзелаж го прави още по-здрав, по-голямото крило е също толкова здраво и твърдо и може да поеме доста голям товар. Новата мото-кула може да побере по-голям и мощен мотор и позволява ползването на 10 инчова перка.
Докато V1 беше с доста по-подходящ профил на крилото дори за относително начинаещи пилоти, V2 е с малко по-различно крило, което изисква малко по-висока скорост за да лети стабилно и да не причинява критични ситуации. Заради тази подробност не бих препоръчал самолета за учене или за хора, които се занимават с това от относително скоро.
И сега малко снимки от сглобяването и видео от облитането на модела.
Поради факта, че телата на V1 и V2 са идентични, бързо реших проблема с преместването на автопилота и сервата - просто развинтих подложката от единия самолет с всичката електроника закачена на нея, и за монтирах на другия. Общо взето за около 5 мин свърших голяма част от работата по модела. Тъй като шперплатовите планки бързо се счупиха от падания, си изпринтирах планка която се оказа доста по-държалива и за момента е преживяла доста корави "изпитания"!!!
На опашката сложих мои рогчета на контролните площи, защото оригиналните са много гъвкави и тънки. На айлероните реших да ползвам оригиналните за да ги тествам все пак, но на място където не е критично ако 1 се счупи в полет.
В това крило 12 грамовите метални серва влизат в гнездата без модификации. Използвах свински опашки за стягане на клевисите.
Видео предавателя отиде в едното крило, а приемник на 433 отиде в другото. Не че на тези честоти ще си пречат много, но все пак е добре да са разделени, и най-вече предаватела да е по-далеч от автопилота.
Там където по дизайн трябва да седи видео предавателя аз слагам батерия за захранването на автопилота. Това изнася ЦТ-то назад и ми помага по-лесно да балансирам модела с по-големи батерии отпред.
Направих и удължение на кабела на телеметрията на автопилота, и изнесох антената на вертикалния стабилизатор. Първоначалната идея беше да сложа модула в опашката и да направя само прорез в нея, през който да го вкарам вътре. За съжаление материала на тялото в тази зона се оказа ужасно дебел и не успях да го срежа с ножа. В някой момент може да се пробвам с дремела.
След още малко мотане инсталирах и всички други периферии и направих цялото окабеляване.
Последва монтиране на мотора. Той е T-Motor 2820 830Kv, на 6 клетки с APC 10х7SF витло. За съжаление е по-гладен от по-малкия NTM, който ползвах на 6 клетки с 8х6SF витло, но поне не изгаря за 5 мин когато се ползва в топло време!!!
Комуникацията към крилото ще изисква малко организация от към конектори, но за момента докато тествам ще цари хаос. Поне така съм организирал конекторите, че да не мога да объркам кое къде влиза.
Ето и малко снимки от облитането:
Ето го и видеото:
И сега малко предупреждение. Поиграх си да тествам пропадането на модела няколко пъти, къде нарочно къде случайно и установих следното - профила на това крило не позволява да се забавя самолета под 30км/ч когато е натоварен над 1.8кг, дори и да е по-лек пак не е препоръчително да се лети с толкова ниска скорост, защото пропада. Профила е по-скоростен от на първата версия и трябва да се лети с малко по-висока скорост, поне 35-40км/ч. Понеже подобно нещо изисква по-точна преценка, освен ако не го лети автопилот, за това не го препоръчвам за съвсем начинаещи пилоти.
Към момента с батерия 6S 4000mAh полетното време е към 60 мин при доста силен и турболентен вятър, ще трябва да го тествам и в по-спокойно време в даден момент. Понеже крилото може да носи доста товар съм планирал разни промени, които ще ми помогнат да сложа по-големи батерии в самолета и да увелича полетното време. Ще продължа да търся и други варианти на по-ефективни мотори, за да може да се използвам платофмрата с максималният и потенциал.