FPVraptor V2 - подобрената далекообхватна FPV платформа

  • Автор на темата Автор на темата Arxangel
  • Начална Дата Начална Дата

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Здравейте отново, сега искам да ви представя наследника на един от моите самолети - FPVraptor V2 от Volantex.

Тук ще напиша само кратко ревю на модела, пълната информация и всички снимки можете да намерите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com

Raptor-V2-%2528097%2529.jpg


ХАРАКТЕРИСТИКИ

Размах: 2000mm
Дължина: 1044mm
Полетно тегло: ~1000 grams (реално постигнато - 2045 грама за сегашната конфигурация)
ЦТ: 68mm от водещия ръб

КАКВО МИ ХАРЕСВА

Какво и при първата версия, най-добрата черта на този самолет е пластмасовия фюзелаж, който е почти неразрушим!!! Освен това, крилото му е по-голямо от на V1 и пак е подсилено с алуминиеви профили във всяка половина, свързани посредством карбонов напречник. Това прави дори 2м крилото изключително твърдо, и няма нужда да се подсилва.

Raptor-V2-%2528023%2529.jpg


Raptor-V2-%2528011%2529.jpg


Другото, което ми харесва е, че гнездата на сервата са разположени така, че да са по средата на контролните площи, а не в крайщата им, както е при V1.

Raptor-V2-%2528014%2529.jpg


Фюзелажа е идентичен като форма и размер с този на предишната версия, разликата е в цвета и в дебелината на материала - при V2 материала на фюзелажа е малко по-дебел от този при V1, което прави рязането на отвори в него малко по-трудно, но го прави и по-здрав.

Raptor-V2-%2528026%2529.jpg


Raptor-V2-%2528027%2529.jpg


Raptor-V2-%2528028%2529.jpg


Другото хубаво на модела, отново както и при първия, е сглобяването изцяло без лепило, само на винтове.

Raptor-V2-%2528022%2529.jpg


Raptor-V2-%2528030%2529.jpg


Raptor-V2-%2528071%2529.jpg


Новата мото-кула с по-голям ъгъл нагоре определено е подобрение спрямо тази на предишната версия.

Raptor-V2-%2528031%2529.jpg


КАКВО НЕ МИ ХАРЕСВА

Като за начало ъгъла, под който излиза тягата за вертикалното кормило от тялото на самолета, напъва вертикалното кормило и изкривява долната му част. Това се получава и заради ъгъла и заради това, че кормилото не е захванато с панта в долната си част, само в горната. Като цяло модела лети, но не е ясно кога може да откъсне пантата ако не се подсили.

Raptor-V2-%2528077%2529.jpg


Основата на мото-кулата също не е от най-силните страни на самолета. Принципно върши работа и държи кулата, но е малко мека и има отклонение при напъване. Реално мотора я напъва само при излитане, след това работи в такъв режим, че едва ли е от значение, но все пак щеше да е хубаво ако беше малко по-солидна.

Raptor-V2-%2528028%2529.jpg


Както и при първата версия, така и при тази ще е добре да сменят тези шперплатови планки с пластмасови такива. Шперплатовите се чупят доста лесно дори при по-леко падане, а такива сигурно ще има докато се научи да лети самолета. :)

Raptor-V2-%2528044%2529.jpg


Алуминиевите профили в крилата не са вкарани достатъчно навътре в половинките и стърчат малко, което прави сглобяването на крилото невъзможно. Имам 2 кит-а на този самолет, проблемът го имаше и на двата комплекта крила.

Raptor-V2-%2528081%2529.jpg


Трябваше да използвам Дремел за да изпиля стърчащите части и да сглобя крилото без проблеми.

Raptor-V2-%2528086%2529.jpg


ПРИСЪДАТА

Като за Втора версия очаквах да има повече подобрения спрямо първата версия, не само мото-кулата и цвета. И все пак, самолека като цяло няма сериозни недостатъци, просто няколко малки проблемчета, които лесно могат да се отстранят в процеса на сглобяване.

Като цяло самолета е достоен наследник на V1. По-масивния фюзелаж го прави още по-здрав, по-голямото крило е също толкова здраво и твърдо и може да поеме доста голям товар. Новата мото-кула може да побере по-голям и мощен мотор и позволява ползването на 10 инчова перка.

Докато V1 беше с доста по-подходящ профил на крилото дори за относително начинаещи пилоти, V2 е с малко по-различно крило, което изисква малко по-висока скорост за да лети стабилно и да не причинява критични ситуации. Заради тази подробност не бих препоръчал самолета за учене или за хора, които се занимават с това от относително скоро.

И сега малко снимки от сглобяването и видео от облитането на модела.

Поради факта, че телата на V1 и V2 са идентични, бързо реших проблема с преместването на автопилота и сервата - просто развинтих подложката от единия самолет с всичката електроника закачена на нея, и за монтирах на другия. Общо взето за около 5 мин свърших голяма част от работата по модела. Тъй като шперплатовите планки бързо се счупиха от падания, си изпринтирах планка която се оказа доста по-държалива и за момента е преживяла доста корави "изпитания"!!!

Raptor-V2-%2528062%2529.jpg


На опашката сложих мои рогчета на контролните площи, защото оригиналните са много гъвкави и тънки. На айлероните реших да ползвам оригиналните за да ги тествам все пак, но на място където не е критично ако 1 се счупи в полет.

Raptor-V2-%2528046%2529.jpg


Raptor-V2-%2528047%2529.jpg


В това крило 12 грамовите метални серва влизат в гнездата без модификации. Използвах свински опашки за стягане на клевисите.

Raptor-V2-%2528049%2529.jpg


Видео предавателя отиде в едното крило, а приемник на 433 отиде в другото. Не че на тези честоти ще си пречат много, но все пак е добре да са разделени, и най-вече предаватела да е по-далеч от автопилота.

Raptor-V2-%2528054%2529.jpg


Raptor-V2-%2528057%2529.jpg


Там където по дизайн трябва да седи видео предавателя аз слагам батерия за захранването на автопилота. Това изнася ЦТ-то назад и ми помага по-лесно да балансирам модела с по-големи батерии отпред.

Raptor-V2-%2528076%2529.jpg


Направих и удължение на кабела на телеметрията на автопилота, и изнесох антената на вертикалния стабилизатор. Първоначалната идея беше да сложа модула в опашката и да направя само прорез в нея, през който да го вкарам вътре. За съжаление материала на тялото в тази зона се оказа ужасно дебел и не успях да го срежа с ножа. В някой момент може да се пробвам с дремела.

Raptor-V2-%2528075%2529.jpg


След още малко мотане инсталирах и всички други периферии и направих цялото окабеляване.

Raptor-V2-%2528079%2529.jpg


Raptor-V2-%2528080%2529.jpg


Последва монтиране на мотора. Той е T-Motor 2820 830Kv, на 6 клетки с APC 10х7SF витло. За съжаление е по-гладен от по-малкия NTM, който ползвах на 6 клетки с 8х6SF витло, но поне не изгаря за 5 мин когато се ползва в топло време!!! :D :D

Raptor-V2-%2528089%2529.jpg


Комуникацията към крилото ще изисква малко организация от към конектори, но за момента докато тествам ще цари хаос. Поне така съм организирал конекторите, че да не мога да объркам кое къде влиза.

Raptor-V2-%2528088%2529.jpg


Ето и малко снимки от облитането:

Raptor-V2-%2528095%2529.jpg


Raptor-V2-%2528098%2529.jpg


Raptor-V2-%2528099%2529.jpg


Ето го и видеото:



И сега малко предупреждение. Поиграх си да тествам пропадането на модела няколко пъти, къде нарочно къде случайно и установих следното - профила на това крило не позволява да се забавя самолета под 30км/ч когато е натоварен над 1.8кг, дори и да е по-лек пак не е препоръчително да се лети с толкова ниска скорост, защото пропада. Профила е по-скоростен от на първата версия и трябва да се лети с малко по-висока скорост, поне 35-40км/ч. Понеже подобно нещо изисква по-точна преценка, освен ако не го лети автопилот, за това не го препоръчвам за съвсем начинаещи пилоти. :biri:

Към момента с батерия 6S 4000mAh полетното време е към 60 мин при доста силен и турболентен вятър, ще трябва да го тествам и в по-спокойно време в даден момент. Понеже крилото може да носи доста товар съм планирал разни промени, които ще ми помогнат да сложа по-големи батерии в самолета и да увелича полетното време. Ще продължа да търся и други варианти на по-ефективни мотори, за да може да се използвам платофмрата с максималният и потенциал. :cool:
 
Така, време за малко актуализации от този уйкенд. След поредното падане причинено от прегрял контролер или откачени кабели на батерията, и осъществено посредством пропадане на крилото и неконтролируема спирала до земята, мисля че стигнах до обяснение (след разговори и обсъждане с колеги моделисти) защо се получава това пропадане, и защо самолета влиза в спирала.

Първата версия на Раптор-а с по-малкото крило има около 20 полетни часа с доста преден център на тежестта, и никога не е имала проблеми с подобни спирали. Случвало се е 1-2 пъти да пропадне леко през крило, но веднага се изправя, когато набере скорост и не влиза в спирала. При подобно тегло, и отново с доста преден център V2 влиза в спирала след като пропадне, това ми говори, че самото крило не се справя толкова добре с пропаданията, колкото това на V1, но това не значи, че е лошо крило, просто не трябва да се лети с преден център.

Не смятам да ремонтирам смачканите крила, ще изчакам резервните да пристигнат, а до тогава ще направя същите модификации по тялото, каквито направих и на V1. Това ще ми позволи да балансирам перфектно самолета дори с по-големи батерии, което ще услесни значително излитането, и дори да се стигне до пропадане, няма да влиза в спирала, а просто ще се изправя когато набере малко повече скорост, какво прави Ranger-a и V1 версията.

За съжаление последното падане не можа да бъде предотвратено, защото самолета летя 20 мин напълно нормално, след което аз се обърнах за 20 секунда да се намажа със слънцезащитен крем, а случката се е случила точно през това време. Самолета е взел височината от 400 метра за 16 секунди, но за щастие спиралата е ограничила скоростта на падане, та щетите по тялото са никакви, крилото е поправино но не мисля да си губя времето с него повече.

Ето снимка от мястото на падането:

IMG_20140613_150407_044.jpg


Изключително съм горд с принтираната основа за мото-кулата. При удара тя е останала напълно здрава, че дори винтчета, които държат мото-кулата към нея, са останали в основата, а мото-кулата се е откъснала. Излезе доста здрав елемент, докато оригиналната е доста мека и не издържа на доста по-леки падания.

IMG_20140615_223656_714.jpg


Ето и видео с малка компилациика от паданията на този самолет през последната седмица. :)

 
Малко добри новини!!! След внимателен анализ на видеата на този самолет, където той пропада и влиза в спирала мога да заключа, че причината за това пропадане не е гершка на автопилота, нито прегрял контролер!!!

Всички предишни пъти, когато е имало пропадания, автопилота все пак се опитва да стабилизира самолета с мотор и серво машинки, и дори да не успява да извади от свередела, се вижда как самолета дава газ, и от време на време се тресе или обръща посоката на падане. При последното падане прави впечатление, че свредела беше абсолютно перфектен с постоянна скорост и без нито едно тръсване или обръщане на посоката на въртене, или какъвто и да било друг признак на опити на автопилота да го стабилизира. Това може да означава едно от две неща - или на автопилота вече му е писнало от това и знае какво ще стане, и не си дава зор вече да се стабилизира, или просто сервата и мотора не са били захранени!!! След като силно се съмнявам автопилота да е чак толкова умен, остава последния вариант.

При първите два опита да излети самолета, не се сетих да погледна дали не са се разхлабили конекторите от батерията към спиида. От същите кабели захранвам и UBEC, който захранва сервата. Ако се разкачи полетната батерия, и сервата остават без захранване. Според мен точно това е станало - при неуспешните опити са се разкачили конекторите леко, и в полет от силния турболентен вятър е възможно да са се доразкачили, което е оставило всички контролни площи и мотора без захранване. В този случай автопилота няма какво да направи, и дори да бях видял случката, нямаше да мога и аз да направя нищо. Явно ще трябва да сменя малко схемата и да ползвам отделна батерия за серво машинките.

В крайна сметка нито самолета, нито крилото, нито автопилота имат вина а само аз, че не проверих конекторите след първите две падания!!! Ще си имам едно на ум за следващия път. :)
 
Рапторът е отново в добра летателна форма!!!

Тъй като нямаше да имам нерви да чакам резервните крила, реших да събера самолета отново, но този път да го преработя така, че да мога да го балансирам перфектно независимо колко големи батерии реша да ползвам.

Тук ще опиша на кратко какво направих, пълната информация с всички подробности можете да намерите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com

Понеже след последното падане бях почти убеден, че самолета е прокълнат... извадих цялата електроника и оставих фюзелажа на страна. Понеже имам 2-ри КИТ, взех тялото и опашката от него, и взех 1.6м крилото от 2-рия V1 КИТ, който имам.

Като за начало, за да мога да балансирам по-лесно самолета и с големи батерии преместих всичко, което можах в опашката. Това включва серва, телеметрия, видео предавател, че дори и мотора преместих малко по-назад, но за това малко по-надолу.

С дремела изрязах повечето отвори, защото материала е много дебел към опашката и много трудно се реже с ножчето.

Raptor-V2-%2528105%2529.jpg


Телеметрията и сервата вече инсталирани.

Raptor-V2-%2528108%2529.jpg


Понеже имах само от късите антени за видеото, трябваше да монтирам така предавателя, за да е в правилна позиция антената.

Raptor-V2-%2528115%2529.jpg


Принтирах и нова стойка за мото-кулата, като този път беше в правилния цвят.

Raptor-V2-%2528110%2529.jpg


Хоризонталното и вертикалното кормила ги подсилих с 3мм карбонова пластина, след това им сложих панти и за капак ги ламинирах. Очакванията ми са вече да са неразрушими.

Raptor-V2-%2528118%2529.jpg


Raptor-V2-%2528113%2529.jpg


Raptor-V2-%2528119%2529.jpg


Крилото също беше успешно ламинирано, като този път вече е абсолютно почти без гънчици в огънатите части към върховете. Направих го по нова технология, която разработих, казва се "гаджето-обтяга-ламината". Страничните ефекти включват мрънкане, пуфтене, нервничене, критики относно скоростта на ламиниране, даване на грешни съвети и т.н., но придържайки се към мисълта за крайния ефект успях да издържа, и резултата е добър!! :D :D

Raptor-V2-%2528123%2529.jpg


За да освободя място във фюзелажа, автопилота си намери друго място.

Raptor-V2-%2528131%2529.jpg


Приемника също е с нова позиция, но тя не е защото дупченето на крилата и антените нарушават въздушния поток над крилото... а защото не ми се дупчи и окабелява, само за да падне самолета след 1 полет и да трябва да повтарям процедурата... Пък и така изглежда по-чисто като цяло.

Raptor-V2-%2528136%2529.jpg


В следствие на тези размествания, и на доста подреденото окабеляване в тялото, се постигна това свободно вътрешно пространство за батерии:

Raptor-V2-%2528132%2529.jpg


Raptor-V2-%2528133%2529.jpg


За мотор този път използвах Multistar 390Kv на 6 клетки. Принципно този мотор трябва да върти 12 инчово витло на 6 клетки, но понеже няма място на този самолет за такова, се надявам, че все пак с 10х7SF ще генерира достатъчно тяга.

Другата идея зад ползването на този мотор е факта, че поради генерирането на по-малко тяга, спиида ще трябва да държи драйверите отворени по-дълго време, и няма да се нагрява от превключването (този ефект от нагряване само защото превключва по-често съм го наблюдавал при друг модел, реален е!!!!). Идеята е, че хем ще минава малко ток, хем спиида ще държи потока отворен за по-дълги интервали. Всичко това съчетано с добро охлаждане означава, че не би трябвало да прегрее дори в пустинята в средата на лятото!!!

И понеже мотора не влиза в мото-кулата, принтирах 32мм стойка, с която да мога все пак да го закрепя. Получи се доста добре, и се изнесе още повече тегло назад.

Raptor-V2-%2528134%2529.jpg


Raptor-V2-%2528135%2529.jpg


Raptor-V2-%2528126%2529.jpg


Raptor-V2-%2528127%2529.jpg


Ето го и в завършен вид

Raptor-V2-%2528137%2529.jpg


И сега резултатите.

Противно на нечий предложения за преместване на батеиите още напред, за още по-преден център (няма да назовавам имена, но си чакам касата бира :biri: :biri: :D :D ), преместих колкото се може повече тежест отзад, за да останат батериите където са, и все пак да балансирам самолета на преопределената точка като за начало. Резултатът беше, че самолета излетя с леко тласване и вместо да забие нос и да се устрени към земята както преди, той пое абсолютно цивилизован курс право напред, че и леко нагоре по моя команда.... Не мисля, че този самолет някога е излитал толкова лесно и безпроблемно.

Веднага след това включих авто режима и той си замина на 200 метра и започна да си изпълнява мисията. Понеже в конкретния случай нямаше как да следя напрежението на батерията реших, че на 40-тата минута ще го сваля за всеки случай, да проверя батериите. Реално го свалих на около 45-тата минута, и като тръгна надолу реших да пробвам как пропада самолета. В стабилизирания режим спрях газта и подадох пълна горна команта, като аз винаги оставям пълен ход на всички серва на моите модели, освен в много рядки случай. В този всички серва имат пълен ход, та горе елеватор си е бая отклонение. Самолета започна главно да парашутира надолу в доста контролируемо състояние, като само от време на време пропадаше за секунда през едното от двете крила, и автопилотва го узъптяваше веднага след дори леко повишаване на скоростта. Беше доста забележително да се гледа от страни. Полетното тегло е към 2кг, и не е малко за 1.6м разпереност, и все пак нямаше тенденцията за моментално пропадане и спирала.

Ясно ми е, че това крило се справя по-добре от 2м версията с пропадането, но ми е ясно, че и правилното ЦТ също много помага. Няма да мога да дам конкретно заключение докато не дойде и 2м крилото за да тествам пак с него и правилно ЦТ, но към момента съм МНОГО доволен от самолета, а когато си оправя и камерите (и двете са със щети от падания в момента), ще има и видео.
 
Сега малко резултати е полетите този уикенд.

В Събота беше доста интересно, преместих батериите около 1см назад, и след 1 час летне зареждачката върна 3000мАх в батериите. При вторият полет преместих батериите още 1см назад, той продължи 90 мин, и за мое очудване зареждакчата върна 3400мАх в батериите!!!! Този полет се проведе в късния следобед, при относително спокойно време, та в подобни условия самолетът може да направи 2 часа полет в сегашната си конфигурация.

В Неделя направих още един полет, но за съжаление се падна точно по обяд, та времето беше доста турболентно. Този път имах и работещ сензор за напрежение и можах да оползотворя капацитета на батерията. Самолета летя точно 101 минути преди батерията да падне на 3.5в на клетка. Изминатото разстояние беше 92км, което е нов личен рвекорд!!! :D :D

За съжаление и двете ми FPV камери са извън строя, та пак няма видео от полета... надявам се поне едната скоро да е в работно състояние. Тестовете ще продължат при първа възможност, гледах че сега има възможност да се събере и 11 инча витло, та смятам след като открия лимита на 10 инчовото да сложа 11 и да видим каква ще е разликата в ефективността.

Ето няколко снимки от полето след полета, поне малко да замажат положението до поправката на поне една камера. :)

Raptor-V2-(138).jpg


Raptor-V2-(139).jpg


Raptor-V2-(140).jpg
 
Малко раздвижване има с този самолет. Новости по него няма, но последните 2 уикенда добре полетях на FPV с него.

Едното видео е от района на язовир Слаковци, Алекс ме гонеше с неговия SkyWalker за да ме снима, получиха се интересни моменти.



А другия полет е от миналата Неделя, когато успешно се качих до върха на Витоша:

 
Едното видео е от района на язовир Слаковци, Алекс ме гонеше с неговия SkyWalker за да ме снима, получиха се интересни моменти.

Какво стана с видеото, дето с многоперковеца гонеше двумоторния модел на Веско? :pilot:
 
Какво стана с видеото, дето с многоперковеца гонеше двумоторния модел на Веско? :pilot:
Ами нещо много се тресеше камерата на него и почти за нищо не става... :( Ще го повторим сега с най-новата версия. :)
 
Сега малко резултати е полетите този уикенд.

В Събота беше доста интересно, преместих батериите около 1см назад, и след 1 час летне зареждачката върна 3000мАх в батериите. При вторият полет преместих батериите още 1см назад, той продължи 90 мин, и за мое очудване зареждакчата върна 3400мАх в батериите!!!! Този полет се проведе в късния следобед, при относително спокойно време, та в подобни условия самолетът може да направи 2 часа полет в сегашната си конфигурация.
ЕВРИКА :), за кой ли път се убеждаваме, че дисциплината аеродинамика е много важна за това с което се занимаваме-центърът на тежестта да е на точното място, челното съпротивление да е сведено до минимум, да има голяма тяговъораженост, електрониката да е преоразмерена т.е. системата да е резервирана.То този самолет преди последните промени се мъчеше да лети непрекъснато с отрицателен ъгъл на атака, а за излитане му трябваше копиехвъргач.:D:D:D:biri:
 
Какво стана с теста с 2 метровите крила до къде стигна и какви резултати даде.
 
Какво стана с теста с 2 метровите крила до къде стигна и какви резултати даде.
Все още никакви... миналата седмица не ми остана време да оборудвам крилата но мисля, че тази вечер ще се спрявя, и уикенда ще направя тестовете, ако времето позволява.
 
Все още никакви... миналата седмица не ми остана време да оборудвам крилата но мисля, че тази вечер ще се спрявя, и уикенда ще направя тестовете, ако времето позволява.
Много се замислям дали да е Raptor V1 или V2, май клони към V1 като чета в темите ти.
 
Много се замислям дали да е Raptor V1 или V2, май клони към V1 като чета в темите ти.
Ами... V1 крилото определено към момента се държи не по-зле при еднакво тегло с V2 крилото. След тестовете този уикенд се чудя дали да не взема да изправя върховете на крилата... ей така да видя какъв ще е ефекта...
На самолет с автопилот не съм убеден, че трябват такива ефекти...
 
Ами... V1 крилото определено към момента се държи не по-зле при еднакво тегло с V2 крилото. След тестовете този уикенд се чудя дали да не взема да изправя върховете на крилата... ей така да видя какъв ще е ефекта...
На самолет с автопилот не съм убеден, че трябват такива ефекти...
По принцип върховете са за да се стабилизира сам след завой, като диадъра на тренерите
 
А каква е разликата между Raptor V2 И Fristar 2000 V2
Името...

По принцип върховете са за да се стабилизира сам след завой, като диадъра на тренерите
Знам за какво са... но при положение, че има стабилизираща система ми се струва, че всъщност карат автопилота да работи повече от колкото е нужно, особено ако духа.
 
Името...


Знам за какво са... но при положение, че има стабилизираща система ми се струва, че всъщност карат автопилота да работи повече от колкото е нужно, особено ако духа.
Да така е, какво остава само да ги отрежеш тогава и да споделиш как се държи без тях.
 
Да така е, какво остава само да ги отрежеш тогава и да споделиш как се държи без тях.
Неееее... няма да ги режа... ще минат през гореща вода и ще ги изправя... за какво да скъсявам крилото...
 
Такааа... след известен застой най-накрая има малко развитие и по Raptor-a. След разходката до Черни връх ми се прииска да имам и стабилизирано видео от самолетите, та реших да направя една brushless люлка за Мобиуса, даже й боднах оригинален AlexMoss Basecam контролер, за повече сила и престиж! :D :D

Принтирах частите за люлката, като основата я проектирах около канопито на самолета, за да се монтира лесно и да пасва добре. Остава само и в цвета на самолета да я изпринтирам и ще е върха! Получи се доста добре, люлката работи много стабилно дори при вятър до 80км/ч! Наложи се да си направя видео кабел за Мобиуса с много меки кабели, и много лек за да не разваля баланса. Ето какво се получи:

Raptor-V2-(141).jpg


Рамото за roll-a искаше малко балансиране, но няколко шайби оправиха нещата.

Raptor-V2-(142).jpg


Изпринтирах и кутиика за контролера, и я залепих отдолу на канопито, така ще мога да махам целия гимбал лесно, като само разкачам видео кабела към камерата.

Raptor-V2-(143).jpg


В интерес на истината доста добре пасва на самолета и даже позволява доста ход на камерата надолу, без да влезе тялото в кадър.

Raptor-V2-(145).jpg


Raptor-V2-(147).jpg


Та, в крайна сметка ето го видеото от първия полет с люлката. Комбинирания вятър на моменти достигаше 80км/ч и си беше доста турболентно, но гледайки видеото трудно може да се каже. Люлката на завоите се накланя със самолета, но това е защото той прави доста рязки завоив автоматичен режим, реално този ефект няма да се получава, когато аз го летя на ръка. Забелязах и едно много фино тръскане ляво-дясно, в последствие установих, че това е от принтираното рамо и въпреки, че е над 6мм дебело, пак доста лесно се деформира и вибрира.



Ето и видео от DVR-a на земята, където се вижда информацията от OSD-то и изкуствения хоризонт, можете да видите точно колко се накланя самолета и колко се клати, и как седи камерата спрямо това. Към момента полетното време на самолета падна от 90-100 минути на точно 60 мин с люлката, но реално теглото му се качи с над 200 грама, и ЦТ-то е друго в момента. В най-близко бъдеще ще бъде коригирано и това.



След този първи полет реших да се заема с проблемс мекото рамо и проектиран алуминиево такова. Направиха ми го от 3мм алуминий и стана доста здравичко. В крайна сметка то реши проблема с тръскането ляво-дясно, но и показа, че витлото ми не е балансирано много добре! :D :D



Съвсем скоро се надявам да ми остане време за още няколко модификации, преди да мога да кажа, че този проект е напълно завършен и няма какво повече да се пипа по него. :)
 
Back
Нагоре