Най-накрая остана време да спретна и тази тема. Представям ви HobbyKing Skipper. Самолетът е прекрасен за летене, изключително бърз и лесен за сглобяване, и с лекота излита от повечето повърхности, включително и от ръка.
Пълното ревю, както и пълен списък с частите, можете да намерите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com
СПЕЦИФИКАЦИЯ
Размах: 700mm
Дължина: 970mm
Полетно тегло: ~575 грама (реално постигнато - 625 грама за сегашната конфигурация)
ЦТ: 10mm зад стъпалото на дъното на фюзелажа
КАКВО МИ ХАРЕСВА
Самолета е направен доста добре, и определено си личи, че е мислено когато е проектиран за използване и на вода и сняг. Серво машинките са покрити, така че да не може да влизат пръски вода при тях при нормално излитане и кацане на вода. Според производителя самите серво машинки трябва да са водоизолирани, но аз не бих се доверил на това.
Магнитите на капаците са изключително силни, и самите капаци пасват много точно на отворите, така че да ограничават максимално водата, която би могла да попадне в самолета. Всички серва и мотора са предварително инсталирани в тялото, като всички кабели от опашката са на готово изкарани под задния капак, което значително улеснява свързването на приемника и скъсява времето за сглобяване. На крилата има залепени двустранни лепенки на 3М, които правят монтажа им към тялото изключително лесно и бързо.
Мястото за батерията е доста голямо, като позволява използването и на доста по-голяма батерия от препоръчаната 3S 1300mAh. Ако се ползва препоръчаната батерия, има маркировка на шперплатовата подложка, която обозначава къде трябва да бъде поставена батерията за лесно постигане на баланс по ЦТ.
Въпреки, че не съм фен на EPO спинера на витлото, мотора работи изключително гладно, затова не намерих за нужно да го балансирам допълнително. Интересното е, че модела има изключително много тяга като модел със стоково оборудване, и с лекота ходи вертикално нагоре.
КАКВО НЕ МИ ХАРЕСВА
Единствените две неща, които не харесвам в този самолет е факта, че всичко в опашката е затворено и ако се наложи подмяна на мотор или серво машинка, ще трябва да се реже опашката за да се осъществи смяната.
Другото нещо е елеватора. Понеже е от две части, заради лошото залепяне на карбоновите тръбички в елеватора, двете части винаги се разминават и има нужда от допълнително човъркане за да се напаснат добре.
ПРИСЪДАТА
Ами като махнем леките недостатъци изброени непосредствено горе, остава един наистина страхотен самолет, който би се харесал и на начинаещи и на опитни пилоти. Самолета има доста широк диапазон от възможности във въздуха, като също така е доста акробатичен и маневрен. Тягата позволява изпълняването на доста фигури и го прави изключително забавен за летене.
Възможността да излита от почти всяка повърхност означава, че можете да го носите с вас навсякъде и да се забавлявате без да се притеснявате от къде ще излети, или къде ще кацне.
СГЛОБЯВАНЕТО
И най-накрая стигаме до сглобяването.
Както казах вече, самолета определено е измислен добре, като сглобяването няма да отнеме повече от 20 мин на опитен моделист, че може и по-малко, особено ако не се ползва допълнително лепило и се спазват инструкциите.
Комплекта включва следното:
Като за начало монтирах крилата. За целта се използват 2 карбонови пръчки, като аз реших да ги залепя във фюзелажа за допълнителна здравина, и за да съм сигурен, че няма как да се изхлузят крилата.
Последва подмяна на оригиналните стопери на тягите, и монтиране на контролните рогчета, там където не бяха монтирани в завода.
За закрепването на елеватора пак сложих допълнително лепило, за да съм сигурен, че няма да има неприятни изненади по време на полет.
Както се очакваше, двете части на елеватора не съвпадаха добре.
Затова използвах лепенка от едната страна за да ги залепя правилно и напълних дупката между тях с CA лепило, като го оставих да полимеризира само, защото тогава става по-здраво. След това олепих цялата сглобка с армирано тиксо, за да е сигурно, че няма да се раздели.
Облепих и всички панти с 3М Blenderm тиксо.
Приемника инсталирах под задния капак, като изкарах антената нагоре през тръбичка, за да получава оптимален сигнал от апаратурата във всяка ситуация. Тръбичката за антената е розова, защото само такава ми беше останала... не е по желание!! хаха
Оригиналния спиид контролер изглежда добре, изолиран е с топло лепило от вода, но за съжаление моя спря да работи на второто пускане, а дори му бях сложил допълнителен UBEC за да не се товари той и с тази задача, и да не прегрява.
Смених го с доста по-лек контролер от моит за мулти-ротори, пък да видим SimonK софтуера колко добре ще се справи при самолет, а не при коптер.
Накрая облепих дъното и краичетата на крилата с армирано тиксо за да не се драскат при кацане.
И така стигаме и до облитането. На видеото долу ще видите първия полет на самолета. Справи се доста добре, беше послушен и почти нямаше нужда от трим за да лети право и равно. Батерията, която ползвах беше 3S 1600mAh, и дори с доста забавление и поадаване на газ пак изкараше по 15-тина минути на полет.
Пълното ревю, както и пълен списък с частите, можете да намерите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com
СПЕЦИФИКАЦИЯ
Размах: 700mm
Дължина: 970mm
Полетно тегло: ~575 грама (реално постигнато - 625 грама за сегашната конфигурация)
ЦТ: 10mm зад стъпалото на дъното на фюзелажа
КАКВО МИ ХАРЕСВА
Самолета е направен доста добре, и определено си личи, че е мислено когато е проектиран за използване и на вода и сняг. Серво машинките са покрити, така че да не може да влизат пръски вода при тях при нормално излитане и кацане на вода. Според производителя самите серво машинки трябва да са водоизолирани, но аз не бих се доверил на това.
Магнитите на капаците са изключително силни, и самите капаци пасват много точно на отворите, така че да ограничават максимално водата, която би могла да попадне в самолета. Всички серва и мотора са предварително инсталирани в тялото, като всички кабели от опашката са на готово изкарани под задния капак, което значително улеснява свързването на приемника и скъсява времето за сглобяване. На крилата има залепени двустранни лепенки на 3М, които правят монтажа им към тялото изключително лесно и бързо.
Мястото за батерията е доста голямо, като позволява използването и на доста по-голяма батерия от препоръчаната 3S 1300mAh. Ако се ползва препоръчаната батерия, има маркировка на шперплатовата подложка, която обозначава къде трябва да бъде поставена батерията за лесно постигане на баланс по ЦТ.
Въпреки, че не съм фен на EPO спинера на витлото, мотора работи изключително гладно, затова не намерих за нужно да го балансирам допълнително. Интересното е, че модела има изключително много тяга като модел със стоково оборудване, и с лекота ходи вертикално нагоре.
КАКВО НЕ МИ ХАРЕСВА
Единствените две неща, които не харесвам в този самолет е факта, че всичко в опашката е затворено и ако се наложи подмяна на мотор или серво машинка, ще трябва да се реже опашката за да се осъществи смяната.
Другото нещо е елеватора. Понеже е от две части, заради лошото залепяне на карбоновите тръбички в елеватора, двете части винаги се разминават и има нужда от допълнително човъркане за да се напаснат добре.
ПРИСЪДАТА
Ами като махнем леките недостатъци изброени непосредствено горе, остава един наистина страхотен самолет, който би се харесал и на начинаещи и на опитни пилоти. Самолета има доста широк диапазон от възможности във въздуха, като също така е доста акробатичен и маневрен. Тягата позволява изпълняването на доста фигури и го прави изключително забавен за летене.
Възможността да излита от почти всяка повърхност означава, че можете да го носите с вас навсякъде и да се забавлявате без да се притеснявате от къде ще излети, или къде ще кацне.
СГЛОБЯВАНЕТО
И най-накрая стигаме до сглобяването.
Както казах вече, самолета определено е измислен добре, като сглобяването няма да отнеме повече от 20 мин на опитен моделист, че може и по-малко, особено ако не се ползва допълнително лепило и се спазват инструкциите.
Комплекта включва следното:
Като за начало монтирах крилата. За целта се използват 2 карбонови пръчки, като аз реших да ги залепя във фюзелажа за допълнителна здравина, и за да съм сигурен, че няма как да се изхлузят крилата.
Последва подмяна на оригиналните стопери на тягите, и монтиране на контролните рогчета, там където не бяха монтирани в завода.
За закрепването на елеватора пак сложих допълнително лепило, за да съм сигурен, че няма да има неприятни изненади по време на полет.
Както се очакваше, двете части на елеватора не съвпадаха добре.
Затова използвах лепенка от едната страна за да ги залепя правилно и напълних дупката между тях с CA лепило, като го оставих да полимеризира само, защото тогава става по-здраво. След това олепих цялата сглобка с армирано тиксо, за да е сигурно, че няма да се раздели.
Облепих и всички панти с 3М Blenderm тиксо.
Приемника инсталирах под задния капак, като изкарах антената нагоре през тръбичка, за да получава оптимален сигнал от апаратурата във всяка ситуация. Тръбичката за антената е розова, защото само такава ми беше останала... не е по желание!! хаха
Оригиналния спиид контролер изглежда добре, изолиран е с топло лепило от вода, но за съжаление моя спря да работи на второто пускане, а дори му бях сложил допълнителен UBEC за да не се товари той и с тази задача, и да не прегрява.
Смених го с доста по-лек контролер от моит за мулти-ротори, пък да видим SimonK софтуера колко добре ще се справи при самолет, а не при коптер.
Накрая облепих дъното и краичетата на крилата с армирано тиксо за да не се драскат при кацане.
И така стигаме и до облитането. На видеото долу ще видите първия полет на самолета. Справи се доста добре, беше послушен и почти нямаше нужда от трим за да лети право и равно. Батерията, която ползвах беше 3S 1600mAh, и дори с доста забавление и поадаване на газ пак изкараше по 15-тина минути на полет.