(LRP/HPI) Maverick Scout

  • Автор на темата Автор на темата Morpheus
  • Начална Дата Начална Дата

Morpheus

Потребител
Преди 3-4 години си продадох Axial AX-10 Scorpion-a, което се оказа прибързано решение, за което съжелявах. Та от доста време го мисля да се сдобия с друг, или да си накупя нужните части и да си сглобя един. Но все не се решавах да отделя нужните финанси за начинанието. И така до преди 2 седмици.

Ровичках в нета да изнамеря някакъв по-евтин катерач, който да човъркам до лятото. И така попаднах на Maverick Scout (вероятно изработка на HPI), разтърсих се за информация, за него и ми хареса, а и цената от 110 паунда се оказа примамлива. Доста разпространен в Англия, най-много информация намерих в техен форум. В немските среди се подвизава под LRP Maverick Scout.
Готино моделче, смятам че е идеално за навлизане в хобито, с няколко лесни модификации се получава приятен катерач (според колегите на острова).
На пръв поглед изглежда, като копие на AX-10 Scorpion с малки разлики, най-голяма от които е пластмасовите "локъри" в диференциалите. Спийда няма "drag brake", поддържа липо до 3 клетки, мотора е четков 14Т, сервото е 9 кг.

Идва в RTR вариант, уж водоустойчив.

Стига празни приказки, ето го и него

855303.jpg


Какво има в кутията, модела, книжки, стандарта, двуканална апаратура и 300мач зарядно за nimh батерии





Под черупката:



Абсурдно, голямо усукване :D



Толкоз, няколко приказки за задължителните модификации.

Смяна на локърите в дифовете, отваряне на дифовите кутии за смазване, вероятно няма грам смазка в тях, слагане на тежести в джантите, смяна на гумите, смъкване на бодито, премахване на глупавите брони на дифовете и постовете, на които се захващат:



Премахване на едно "чопче", което ограничава завиването:




Към момента за това се сещам, за съжаление в момента съм болен, та не мога да го раздвижа навън.
 
Това изглежда точно като HSP Pangolin, който имах преди време. Всичко изглежда 1 към 1. Доста приятна машинка .. стига да се намали височината (която е абсурдна) и да се ограничи флекса.
С тази височина и това голямо усукване ще се търкаля вместо да се катери. Сега се сещам, че най-голям ефект имах при намаляване на височината му... катереше се както никога преди.
Основните проблеми които имах бяха със счупени лагери (на скоростната кутия), прецакан пиньон (соковия беше месингов) и голямото усукване (torque twist) от мотора.
Добър катерач е. Успех с модификациите.

П.С. Бях му сменил долните линкове с някакви аксиалски метални, извити на 30 градуса. Ако те интересуват, мога да ти ги пратя (ще си платиш само доставката).
 
Като заговорихме за линкове... Аз започнах да си правя титаниеви. Купувам си титаниеви пръчки ф4 от китайците. Режа си ги с ножовката или дремела и им правя м4 резба. Слагам траксаски уши за м4. И послел с едно малко тръбогибче си ги огъвам.
Ако някой се интересува, ето линк към всичко необходимо:
Титаниеви пръчки: http://www.ebay.com/itm/5Pcs-Titani...034783?hash=item464d4455df:g:IzUAAOSwE6VXJByb
Уши: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHGB7
Тръбогиба (или както там се казва): http://www.ebay.com/itm/Tubing-Pipe...839692?hash=item20ffb2780c:g:fmcAAOSwPCVX6gB3
 
Както ssh22 каза, модела се оказа, че е ребрандиран HSP Pangolin, други подобни са Exceed Maxstone 10 и Redcat Everest 10, като разликата при последните 2 е в страниците на шасито.

В петък пристигнаха тези красоти, HB Rover, най-меките, с бяла точка:




Сравнени с гумите, с които идва катерача:



Добавих малко тежести в джантите, снимките са както следва, стокова гума с джанта, предна с добавена тежест и нова гума, задна с тежести и новата гума:



Премахнах чопчето, което ограничава завиването:



Премахнах и стойките на "броните" от кутийте на дифовете, вътре се оказаха сухи, като бебешко дупе, както и предполагах:



Вчера пристигнаха благинките от ssh22 , благодарности за което:



Та интересните страници са за "Манта" шаси, проектирани за HPI Crawler King, поне според инфото, което намерих. Вероятно ще ги ползвам при преработка на Clawler King-a, който седи на рафта от 1-2 години, чакайки да ми дойде музата, какво да правя с него, че със стоковото шаси и трансмисия е трагедия с оглед на високият център на тежестта. Може да ползвам стоковата трансмисия, завъртяна на 90 градуса, другият вариант е да поръчам трансмисия, като тази на Скаут-а. Ако се реша да тръгна по този път ще има и тема за начинанието.

Та, получените линкове са по-дълги от стоковите и са по два боря, и се заех с мазохизъм, да си изфабрикувам другата двойка линкове. Налагаше се да ползвам наличните материали, 6 мм кръгъл, плътен, алуминиев профил, М3 шпилка и стоковите рогчета. Та следваше рязане, огъване (от липса на тръбогиб и менгеменце върши работа), разпробиване и нарязване на вътрешни резби:



Явно модела е сглобяван в петък, една гайчица и продължаваме:



Та ентусиазма си каза думата, долните и горните линкове са с еднаква дължина и изобщо не съобразих, че при стоковото шаси позицията на диференциала няма да я бъде (сервото заставаше почти вертикално :D ). Стоковите, долни линкове също идваха дълги, горните идваха къси. Добре, че имах едни HK-ски родове, които са дългички, та с тях и стоковите, горни линкове работата стана. Огънатите, горни линкове изглеждат много яко, ето снимки със стоковите, извитите и финалният монтаж (за момента)



Ето снимчици на модела към момента без гуми и боди, междуосието се увеличи на 345мм с новите линкове, при стоково 308мм. На втората снимка се вижда подготовката за новите места на батерията, спийда и приемника:



Сравнение на стойката със старите и новите линкове:

855547.jpg
855548.jpg


Флекс със и без ограничителите на амортесьорите:



За момента толкоз, нямам търпение да се поизлекувам и да го изведа на разходка. Стоковото серво не издържа на натоварването, чудя се 13 кг ще свърши ли работа или да търся нещо около 20-30 кг ?
 
Здравей, сервото спред мен е слабо за ровърите.
Каква е целта на титаниевите линкове, че не мога да си обясня необходимостта от толкова работа по тях?
 
Сега като гледам снимките и виждам, че всъщност съм ти пратил 4 долни линка, а не 2 долни и 2 горни... на снимките ми изглеждат еднакви. Явно ще трябва да си направиш само горните. Аз май сложих оригиналните долни на мястото на горните... сори, че те обърках :)
@Pakidanski е прав. Сервото ще е слабо. При мен стоковото серво беше 9кг (по надпис ... което е винаги завишено).
 
Последна промяна:
Здравей, сервото спред мен е слабо за ровърите.
Каква е целта на титаниевите линкове, че не мога да си обясня необходимостта от толкова работа по тях?
Титаниевите линкове се ползват заради здравината и лекотата си. Те са по-здави от алуминия и само една идея по-тежки.

При комп катерачите се ползват масово, главно заради по-малкото тегло ... там пичовете измерват тежестта и на болтчетата (някои ползват алуминиеви болтове). Целта е катерача да стане максимално лек. Колото по-лек, толкова по-добре. Единсвеното място на което се търси тежест е при колелата. Но не в самите джанти/гуми, а така наречените knuckle weights.
Съвсем скоро почвам нова тема в която ще правя състезателен катерач и там ще наблегна на това.
 
Мда, в последствие и аз стигнах до извода, че са само долни линкове. В предното мнение съм писал, че сервото издъхва с тези гуми и тежестите в тях.
 
Аз последно ползвах някакво 30кг за около 20$. Работеше добре но беше доста шумно. Според мен вземай нещо около 30кг. Обаче ще ти трябва БЕК.
 
Back
Нагоре