MECHANALOG - Tin Lizzy 1926

SMarty

Редовен Потребител
Колеги,
колебаех се дали темата да е в събития или в общи приказки, но вярвам прочитайки за какво иде реч ще се съгласите, че тук и е мястото :) Разбира се по усмотрение на модераторите темата може да бъде преместена.
По време на краткия си престой в с.Емона (нос Емине) преди дни имах удивителна среща с FORD T на скромните 88години :win:.
fordt.jpg
Понеже интернета ми не позволява в момента да кача личен снимков и видео материал, ще ви дам линк към страницата пътешественика Bernhard Brägger, поел на тази 20000км обиколка до най-северната, най-южна, най-западна и най-източна точка на Европата достижими с автомобил и само с традиционни карти и компас :) Впрочем единственото съвременно нещо в колата е повишеното напрежение за 12V халогенни крушки на фаровете на иначе 6-те волта електрическа инсталация на автомобила.
Официалната страница: http://www.mechanalog.eu/
Ето и линк към фейсбук страница на немски и английски

Нос Емине се явява най-източна точка от 20000 км-вото пътешествие с 22-те конски сили на Ford Model T - кола на 88 години :) известна и като Tin Lizzy от 1926г.

При първа възможност ще кача и моите снимки. Наблегнал съм на някои технически детайли по конструкцията на колата. Много са интересни :) А в снимковия материал на автора има и такива от подготовката на колата в разглобен вид - много интересни за мен, надявам се и за вас :)
 
Последна промяна:

Tassadar

Редовен Потребител
Изключително интересна тема! Винаги ми е било интересно да видя какво представлява от близо легендарният Модел Т.

Аз лично не очаквах, че предницата е токова опростена. Доколкото видях, движението се предава само на едното колело чрез тънко жило. Цели 22 коня!:eek:
 

SMarty

Редовен Потребител
Не...
Всъщност това което си видял е предавката на жилото към километража :)
Задвижването е само чрез задните колела и спирането също само от тях :)
Честно казано, неочаквах да видя диференциал, кардан и скоростна кутия на толкова стар автомобил :eek:
Предните колела само управляват.
Подготвям и снимките, надявам се скоро и тях да кача, с обяснения разбира се :)
Мислех, че са неща присъщи на по-късните години. А те хората вече ги ползвали :crazy:
 
Последна промяна:

SMarty

Редовен Потребител
и аз така си мислех, затова и зяпнах като погледнах под колата и го видях :)
Сега направих справка и се оказва, че първи сведения за принципите на действие на диференциала има в периода 1050-та - 771-ва преди новата ера :) И е измислен от .... китайците .. е тука паднах вече :) А през 1897 за първи път е използван в познатия ни вид на австралийски парен автомобил... факти, които може да се прочетат тук
 

SMarty

Редовен Потребител
Изрових малко снимки и скици на диференциала от нета:
1912RearEnd.gif
T-Ford-1917-differential-skärpa.png
145178.jpg
170390.jpg
 

Attachments

  • 199294.jpg
    199294.jpg
    87.5 KB · Прегледи: 11
Последна промяна:
Нагоре