Mini Predator Drone KFm2 - 1м размах (видео)

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Тук ви представям моя най-голям самолет - Mini Predator Drone (който всъщност е хибрид между Predator и Reaper) с 1 метър размах. Модела е изработен от депрон - 3мм и 6мм. Има си и първа версия, но тя не беше особено успешна и за това няма да ви говоря за нея.

В блога ми има пълна спецификация на модела, графики, списък с части и друга информация. Можете да го посетите тук: ArxangelRC.blogpost.com

И на бързо:
Размах: 1 метър
Хорда при фюзелажа: 14 см
Хорда на върха на крилете: 10 см
Профил: KFm2
Дължина на фюзелажа: 65 см
Средата на хордата на крилото се намира на 60% назад по фюзелажа, измерено от носа.

Модела се получи дори по-добре от колкото очаквах. Лети прекрасно дори на минимална газ. Не мога да кажа, че има някакви проблеми, управлява се изключително лесно, дори при ниска скорост. Планира отлично за такъв тип самолет. V-tail-a е миксиран за елеватор и ръдер и работи прекрасно. Модела се задвижва от hexTronik 24 gram 3000Kv мотор, Plush 18amp ESC, и 1 или 2 (в паралел) Nano-tech 2S 950mAh батерии. Общо полетно тегло с 2 батерии е 400 грама.

Ето малко снимки, видеото е под тях:

Predator+v2.0+%2528004%2529.jpg


Predator+v2.0+%2528005%2529.jpg


Predator+v2.0+%2528008%2529.jpg


Predator+v2.0+%2528009%2529.jpg


Predator+v2.0+%2528012%2529.jpg


Predator+v2.0+%2528018%2529.jpg


Predator+v2.0+%2528019%2529.jpg


[youtube]vmQetQj8Gfw[/youtube]

Тази Неделя успях да му сложа бордова камера. Тук е видеото с компилацията от полетите този уйкенд. Частта с бордовото видео започва от около 4-тата минута:



UPDATE 1 (29.01.2013)

Направих малко тестове на мотора на Предатора:

На около 40% газ - 5.21 ампера
Predator+v2.0+%2528050%2529.jpg


На 50% газ - 8.56 ампера
Predator+v2.0+%2528051%2529.jpg


На 100% газ = 16.85 ампера
Predator+v2.0+%2528052%2529.jpg


Не е зле, но се надявам, че когато му сложа версията на мотора с 1700Kv с 8х4 перка, ще смуче 2 пъти по-малко ампери, поне е така по спецификация, и ще удвой полетното време.

Също така монтирах камерата вътре в носа на самолета, за да я защитя по-добре в случай на падане. В слуая камерката е монтирана с главата на долу и е добре, че има опция да обръща видеото на 180 градуса, за да изглежда нормално, когато го гледаш след полет.

Predator+v2.0+%2528045%2529.jpg




UPDATE 2 (07.02.2013)

Ето малка компилациика от Вторник. Снимах го на 720р и 120 кадъра в секунда и се получиха доста добри прелитания на забавен каданс. :)



UPDATE 3 (24.02.2013)

Тестовете с новия мотор преминаха успешно днеска, но вчера се провалиха заради слабо серво. Заради вятъра, сервото на десния айлерон не издържа и изгуби няколко зъба в полет. За щастие успях да сваля самолета невредим. Добре, че имах едно останало такова (HXT500), и успях да го сменя без да нараня крилото прекалено много.

Predator+v2.0+%2528054%2529.jpg


Новият мотор е hexTronik 24gram 1500Kv, с перка 8x4.5R Slow Fly. Принципно, мотора трябва да е с 8х3.8 перка на 3S, но аз му сложих тази 8ь4.5 SF защото исках да запазя системата на 2S. На пълна гас дърпа около 10-тина ампера. Ще видим в спокойно време как ще се държи и колко време ще лети.

Predator+v2.0+%2528053%2529.jpg



UPDATE 4 (12.03.2013)

И Предатора се оказа с нов мотор покрай Корсара. След като hexTronik 1500Kv не даде желания резултат, реших да му монтирам един NTM 28-26A 1200Kv 250W, който се търкаляше из сервизния куфар. За да работи добре на 2S, трябваше да му сложа и 9х6 перка, с която дърпа 8 ампера и генерира 400 грама тяга при пъна гас.

За съжаление преди облитането Предатора загуби тягата на десния V-tail и полета беше отменен. За този уйкенд ще гледам да го стегна и ако всичко мине добре, ще има видео на летящ самолет, ако не, ще има видео на падащ самолет. :D

Predator-v2.0-%2528055%2529.jpg


Predator-v2.0-%2528056%2529.jpg


Predator-v2.0-%2528057%2529.jpg



UPDATE 5 (08.04.2013)

След като теста на Predator-a с NTM мотора и 9х6 перка беше меко казано разочароващ:


реших да тествам друга схема, докато намеря подходящ мотор, който да свърши работата на 2 клетки ли-по.

Така и така летя с 2 батерии в самолета, за да се балансира правилно, направих си адаптер, с който да ги вържа в серия и да се поучи 1 батерия с 4 клетки. Сложих и по-малка перка - АРС 7х6 Slow Flyer. Резултатът е около 680 грама тяга и 14 ампера консумация. Не усещам да има усукване от перката, но тази вече е малка и лека. Ще видим как ще се държи във въздуха, но мисля, че ще се получи добре и ще може да лети с много малка консумация.

Трябваше да сменя оста на мотора, защото това беше версията с къса ос, и тя не излизаше от мотора. Оборудвах го и с проп сейвър, за да не се притеснявам за перката.

Predator-v2.0-%2528061%2529.jpg


Predator-v2.0-%2528063%2529.jpg



UPDATE 6 (12.04.2013)

Предатора беше облетян вчера с 4 клетки и летя супер. Дано да успея да намеря мотор, който на 2 клетки да може да го държи във въздуха с много малка консумация. До тогава ще си го летя на 4 клетки, тамън има тага сега да носи и малко повече товар. :D



UPDATE 7 (29.05.2013)

Ето и едно видео от първия FPV полет на Предатора. Можете да намерите цялата информация относно FPV системата в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com



UPDATE 8 (11.06.2013)

Предатора вече е официално екипиран с FPV оборудването и в Неделя направи първия си сериозен FPV полет над Волуяк. Жалко, че точно като излетя започна да духа ЯКО и полета не беше от най-приятните, но поне беше успешен, без щети. Изкара 12 минути горе, но кацнах, защото се задаваше буря и трябваше да прибирам оборудването.

Ето малки снимки и видеото:

Predator-v2.0-%2528067%2529.jpg


Predator-v2.0-%2528068%2529.jpg


Predator-v2.0-%2528071%2529.jpg


Predator-v2.0-%2528072%2529.jpg


Predator-v2.0-%2528074%2529.jpg




UPDATE 9 (18.07.2013)

Ето малко снимки и видео от полетите в Неделя и на Предатора. За съжаление при силен вятър далеч не се държи толкова добре, колкото по-големият му брат - MQ-9 Reaper. Ако няма вятър лети прекрасно. Тествах и нови батерии - вместо да връзвам две 2S в серия, си взех направо 4S. Държат се супер.

Predator-v2.0-%2528079%2529.jpg


Predator-v2.0-%2528077%2529.jpg


 
Нагоре