Parkzone Focke-Wulf FW-190A

  • Автор на темата Автор на темата Fantasmos
  • Начална Дата Начална Дата

Fantasmos

Редовен Потребител
От няколко дни вече си взех втория самолет - Parkzone Focke-Wulf FW-190A.

samolet.jpg

Като цяло плана е да летя на трейнъра докато придобия повечко опит, мисля да взема още няколко "warbirds", но имам няколко въпроса, на които ще се радвам да ми помогнете.

1. Предавател - в момента ползвам една Walkera Devo-10 с Deviation просто защото имаше такава в офиса. Мисля да си взема Spectrum DX6, мисля, че ще ми стигнат 6 канала определено. Въпроса тук е следния, първо между gen 2 и gen 3 има ли голяма смислена разлика? Като цяло държа да има Antenna Diversity.

2. Трейнър - Phoenix ли да поръчвам, има доста Aerofly и тн, но май този е най-добрия.

3. FPV - освен очила и съответната камера в самолета трябва ли ми още нещо?

4. Има ли някой който да кара основно warbirds да сподели специфики и тн. В YouTube само рекламни ревюта платени от производителя в които обясняват колко горджъс лети като трейнър едва ли не.

5. Стабилизиращи модули? Как по-точно работят и има ли възможност на подобен самолет?
 

Attachments

  • radio.jpg
    radio.jpg
    76.6 KB · Прегледи: 16
Последна промяна:
Здравей, поред на твоите въпроси:

1. Между DX6 gen2 и gen3 - разликата е точно Antenna Diversity и поради нея Gen3 може да се вързва и на 11ms с моделите ( Gen2 работи само на 22ms ) - Двойната антена обаче в голяма екстра - така че задължително си вземи Gen3

2. И двата стават - аз лично предпочитам Феникс , но е въпрос на вкус. Трябва ти тренер кабел, за целта първо провери тук :)

3. За FPV ти трябват следните неща: Камера, предавател, антени, приемник, очила - към тях разбира се има и дребни аксесоари като преходни кабелчета и т.н.

4. Точни този твоя Warbird е от най-трудните летци :) ако не си летял нищо до сега - си го запази за после , ако искаш лесен Warbird - Т28 пак на същата фирма :)

5. Стабилизациите си работят много добре - особено Spektrum Safe. Има няколко режима на работа, в основния Beginner - държи модела хоризонтиран постоянно , и не ти давата да правиш грешните маневри. Има опция да го включиш и на режим за напреднали и експерти - последния ти позволява да правиш всичко ( ако можеш де )

За FW-190A - SAFE ще сложиш доста трудно - не е невъзможно но е работа за експерт. Иначе ако си фен на марката си купи Мини Апрентис или Големия Апрентис - идват с вградена стабилизация - горноплощници , летят прекрасно :) - къде да ги търсиш, ето тук.
 
Благодаря за отговорите! Поръчах феникса с кабел и тн. Гледам, че има и от потребител създаден модел на FW, което е супер.

DX6 наистина ще е gen3. Четох доста и се оказа, че щатските модели нямат някакво ограничение от EU за силата на сигнала съответно ще си го взема от там направо, и без това ходя редовно.

Относно самия самолет, взех го от колега от форума, съответно е летял няколко пъти, но е в отлично състояние. Направи ми впечатление обаче, че има кривина в оста на двигателя, която идва от монтажа:

krivina.jpg

До колко подобно отклонение афектира летенето на самолета? Side изгледа напрактика сочи надолу, обърнал съм снимката...

Тъй като двигателя е хванат с 4 болта върху рамката, единственото, което се сещам е да ползвам шайби през болтовете докато успея да го докарам перпендикулярно на носа:

krivina2.jpg

Това ли е правилния подход и има ли някой, нещо по-умно измислил? Искам да го подготвя за летене максимално добре, така, че да си улесня полета максимално. Поръчах и балансьор на витла, защото и няколко нови витла ще взема за самолета (поне резервни части има оригинални кажи речи за всеки елемент).

Последен въпрос, до колко летенето с колесници влияе върху полета? Не са съвем евтини сгъваемите та се чудя дали да взема такива, дали да махна сегашните фиксирани и да излитам от ръка и да каца по корем или да ги оставя и да си пробвам да кацам нормално...
 
Последна промяна:
И още нещо от спийд контролера накрайника е един, от батерията, друг. Да взимам преходни, или да презапоявам единия от 2та края и кой? И от къде ги купувате тия накрайници, че rcherobg и steldi нямат такова нещо или поне аз не намирам...

bateriq.jpg
 
Мотора нарочно е монтиран с такъв ъгъл - леко надолу и надясно. Това се прави, за да се избегне жироскопичния момент при завъртане на витлото, както и завихрената струя зад него. Ако е монтиран право напред струята се завихря така че удря вертикалния стабилизатор повече отляво, отколкото отдясно и това причинява завиване на модела наляво. Та - за да лети направо модела се залага десен ъгъл на мотора. Надолу обикновено се залага ъгъл, когато при подаване на гас модела тръгва нагоре и прави лупинг. Та - при подаване на гас, за да лети модела направо се залага долен ъгъл.
За другия ти въпрос. Повечето батерии сега са със жълтите конектори. Наричат се ХТ60. Има ги в rcherobg http://rcherobg.com/index.php?route=product/product&path=83&product_id=116 този го запояваш на контролера. За третия въпрос. Най лесно е да се излита от ръка и да се каца по корем. Но докато ти дойде време за този самолет мисля, че ще можеш вече и с колесниците да излиташ и кацаш. Препоръчвам първо усвояване на всички основни елементи и след това проба на този модел. Излитане, кацане, полет по гръб, осморки.
 
Последна промяна:
Благодаря много, очаквах нещо подобно защото и трейнъра ми е с изкривена ос по подобен начин. Благодаря за името на накрайника, ще запоя директно новия тип, че там само там има някакъв по-сериозен ток и не ми се рискува с преходници въпреки, че изглеждат прилично направени.
преходник.jpg
 
Последна промяна:
Най-накрая си конфигурирах сегашното радио с Phoenix и радостното е, че има модел много подобен на моя - BF190. Месершмита сигурно ще си го купя слевдащия месец само да измисля културен начин къде да държа самолетите... За тези, които са ползвали симулатори и летят подобни warbirds, до колко може да се разчита на опита от симулаторите? Доста приятно лети тоя самолет 4-5 часа на симулатора по-късно си излитам и кацам като пич без да го изтроша плюс, че доста ми е спокоен в ръцете. Въпроса е дали на поляната положението няма да е "нищо общо" със симулатора :)



bf190.jpg
 
Имам го Месера, карал съм го и на Феникса. На живо е малко по-труден - лесно се срива през крило при ниска скорост.
Най-капризни са излитането, където трябва яко да се контрира с ръдър докато набере скорост и също внимателно с елеватора.
При кацане също е капризен - ако кацнеш бързо се преобръща по таван, ако заходиш бавно се срива.
Като цяло ако са монтирани опционалните задкрилки помагат доста и в двете фази.
Също така е доста чувствителен по елеватор следствие на издължената опашка (голямо рамо).
Това е накратко, иначе като го овладееш е голям кеф за каране, защото един вид си го опитомил :).
 
Гледам в youtube на фокера и месера режат крилото за Flaps, но ми се струва леко драстично тоя красив модел. Като ида до щатите следващия път ще си купя още едно крило и топ чупещите се части преди да го летя, че ще ме хване яд ако го потроша. Фокера има по-дебела муцуна и е по-къс, но предполагам е доста сходен като поведение? А landing gear-a ако не е със серва до колко влияе на поведението на самолета във въздуха?
 
Малко на едро ги гледаш нещата - при ME109G (на Parkzone), задкрилките са фабрична опция - има си готови легла за сервата, само се прорязва елерона, като вътрешната част става задкрилка, външната остава елерон. При FW190 (на Parkzone) няма такава опция, поне фабрично.
И тук идва важното - по никакъв начин не може да правиш сравнение за характеристиките на модели ME/FW на други производители. Има много примери да кажем да модели Durafly (Hobbyking) които са много готини на външен вид, но летят отвратително, даже някои въобще не летят.
Относно сгъваем колесник - общо взето колесника е нещо доста сложно и когато сложиш сгъваем, определо става много по-трошлив заради механизацията, освен това отежнява модела. От 3та страна нямаме условия - полоси, които позволяват безпроблемно ползване на сгъваем колесник.
 
Преди да полетиш с Месера и Фокето, направи си един най-прост депронов акробатичен, може и контурен. Целта е да свикнеш с подобен самолет, кара се доста различно от тренера.
 
И двата са на Parkzone, но Фокера го няма в симулатора и за това тренирам на Месер-а като най-сходен. Харе ти летиш ли си warbirds редовно? Да се засечем като ходиш да летиш ако не ти е писнало от новобранки с по сто въпроса разбира се де :)

Не ми се занимава с депронки искам да летя самолетите, които ми е кеф да ги гледам във въздуха. Поне са добра марка и има части на склад, като счупя нешо ще го сменя, но все пак идеята е максимално време във въздуха и минимално на бюрото :)
 
Точно аз едва ли ще мога да ти помогна на поляната, защото не съм летял поне от 2 години. Германски ги караше доста, но нещо и той изчезна напоследък. Има доста хора които могат да ти помогнат на поляната, стига да имат възможност.

Не ми се занимава с депронки искам да летя самолетите, които ми е кеф да ги гледам във въздуха. Поне са добра марка и има части на склад, като счупя нешо ще го сменя, но все пак идеята е максимално време във въздуха и минимално на бюрото :)
Е точно тая работа няма как да стане както си я представяш, след 3тия краш ще изгубиш желание за летене. Трябва да минеш през учебните самолети, няма как да си купиш умения, така както си купуваш резервни части :). Дерзай на симулатора и ще ти се получават нещата и на поляната. Следвай ето тази тема на Веско и ще напреднеш бързо:
Самообучение - от прости към сложни маньоври - А-Б-В в пилотирането
 
Ааа трейнъра си го карам и него :) Ще мина и курса, мерси.
 
То горе колегите са написали но аз да повторя:

- Колесника дали е сгъваем или с телчета фиксиран няма никаква разлика в полета - само визуална. Но има една съществена подробност. Излитане и кацане от колесник е за напреднали - в началото повече проблеми ще ти създава. Така че сгъваем можеш да оставиш за по натам ( утежнява модела )

- Симулатора няма нищо общо с реалността като поведение на модела. За мен лично симулатора по скоро дава представа за ориентацията и базовите навици да свикнеш , иначе като поведение в симулатора всичко е много "летливо" На живо има няколко фактора които се отразяват много.

Първият фактор е липса на опит - от там адреналин - от там потене и треперене на ръцете - от там забит самолет в земята. Каквото и да направиш - не можеш да прескочиш тая стъпка, независимо колко симулатор ще караш и колко филмчета ще изгледаш , всички сме чупили и продължаваме да чупим :) - В началото се чупи повечко - после вече се чупи поради технически проблем или невнимание.

Опита на полето не може да бъде заменен с четене или гледане :) , така че идва лятото , зареждай се с батерии и на поляната. Щом си от София, масово се събираме на няколко места Събота и Неделя - основно Младост и Овча Купел полянките - има ги в регионални организации описани с картите къде са точно.
 
Всеки сам трябва да си извърви пътя и да натрупа опит...
 
Какъв приемник да взема за самолета според вас? Таранис ще е предавателя.
 
Спийд контролера е вече с XT60, остава да дойде FrSky X8R приемника и го вдигам във въздуха :)
 

Attachments

  • IMG_2320.JPG
    IMG_2320.JPG
    88.2 KB · Прегледи: 14
Днес най-накрая летя самолета както писах в другата тема и то накрая доста добре. Направи ми впечатление обаче един високочистотен шум, все едно някой си играе с осцилоскоп, махнах перката за да махна варианта за дисбаланс, въпреки, че я бях балансирал и записах клип без нея, ясно се чуват тия звуци. Нещо за смазване ли да има в двигателя, или някаква кривина в остта, но пък няма вибрации, каквито бих очаквал?

 
Back
Нагоре