Тази вечер ви предтавям най-тежкия и далекобоен самолет в армадата ми - Ranger EX от Volantex.
Тук ще напиша само кратко ревю на модела, пълната информация и всички снимки можете да намерите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com
ХАРАКТЕРИСТИКИ
Размах: 1980mm
Дължина: 1170mm
Полетно тегло: ~1500 грама без батерия (реално постигнато - 1995 грама без батерия за сегашната конфигурация, 2899 грама с батерии)
ЦТ: около 62мм от водещия ръб
КАКВО МИ ХАРЕСВА
Като за начало, този самолета има ОГРОМНО вътрешно пространство, отново благодарение на пластмасовия фюзелаж. В носа на самолета с лекота се събират 4х 4S 5000mAh батерии една до друга.
От долната страна фюзелажа има голямо плоско пространство, подходящо за монтиране на безчеткова люлка. От предната страна има място за монтиране на камера от вътре на тялото, като може само обектива да стърчи навънка. В носа има и отвори за охлаждане, като в задната част на тялото има и изходни отвори.
Колесника е много висок и доста здрав, би позволил монтирането и на по-висока люлка без да има опасност тя да се удря в земята при кацане или излитане.
Както и при Raptor-a, и този самолет се сглобява абсолютно без нуждата от лепило.
Над крилото има планка с вграден нивелир, изключително подходящи ако трябва да се калиброва автопилот в полеви условия, когато вече е монтиран в модела.
Към КИТ-а има изобилие от карантии.
КАКВО НЕ МИ ХАРЕСВА
Основния напречник е доста тънък в сравнение с този на Раптор-а, и има нужда от подсилване.
Оригиналният ъгъл на мотора причинява забиване на носа надолу при подаване на повече газ. За да подобря положението принтирах нова стойка за мотора с повдигнат ъгъл.
Последното нещо, което не ми харесва е мекото крило. Така и не се счупи дори при доста големи натоварвания, но пак се огъваше доста при резки команди на елеватора. Това се оправи с подсилване на напречника и ламиниране на крилото, но щеше да е добре да е твърдно като на Раптора от завода, за да не се налага губене на време в доработки.
Пантите на контролните площи са просто от пресован EPO. Не смятам, че са адекватни като здравина за толкова тежък самолет, но в началото не ги подсилих, което по време на тестовете причини едно леко неудобство, но за това по-натам.
ПРИСЪДАТА
Аз избрах да купя и тествам КИТ версията без електроника, защото все пак това е модел със сериозни претенции, но оригиналната електроника в повечето китайски модели обикновено не е с достатъчно високо качество.
Ако приемем, че проблема с ъгъла на мотора ще съществува само по време на излитане, това реално е проблем ако модела ще се хвърля. При положение, че този ще излита от колесник, натискането на носа надолу от мотора не е проблем, а в полет се предполага, че модела няма да хвърчи с над 100км/ч и на пълна газ, въпреки че крилата издържат на такова летене, а ще се движи с 40-60км/ч крайцерска скорост, а при такива режими ефектът не се проявява.
Като цяло самолета е изпълнен много добре, и си личи, че доста е мислено над него. Пластмасовият фюзелаж е изключително здрав, захващането на колесника и крилото е много солидно, а задния колесник е измислен така, че да няма опасност да причини щети по вертиланото кормило при по-твърди кацания. Първите тестове показаха, че самолета може да носи доста голям полезен товар, което го прави доста добра платоформа и за сериозни задачки. Въпреки, че крилото е меко без подсилване, то пак има доста подемна сила, и полетно тегло от 4кг изобщо не би го затруднило.
Не бих препоръчал самолет за начинаещи в FPV-то, и не бих го препоръчал и за хора търсещи просто FPV самолет, Raptor-a е доста по-подходящ за тези цели. Този самолет е по-тромав и ще се представа добре в задачи където трябва носи голям товар (тежка камера например), като ползването на автопилот и автоматични режими ще е почти задължително.
А сега и малко снимки от сглобяването и видеото от първия полет.
Сглобяването става изключително лесно и бързо, когато не трябва да се чака лепило да съхне. Хубавото е, че опашните серва са реално изнесени в опашката, което увеличава теглото което може да се сложи в носа на самолета без да се наруши ЦТ-то.
Реших да ползвам оригиналните тяги и клевиси, просто за да ги тествам и да видим дали ще свършат работа за този модел.
Мото-кулата се разглобява изключително лесно, и също толкова лесно се монтира на самолета. Това прави подмяната на мотора бърза и лесна, което е добре при тестване на различни конфигурации.
Като за начало ще тествам самолета с T-Motor 4012-9 на 8S батерия.
В оригинален вид, мото-кулата позволява ползване на перка до 10 инча.
Контролера е ребрандиран HobbyWing 70A HV, за да може да понесе 8-те клетки все пак.
Като за начало видео предавателя ще стои на предвидената за това подложка върху опашката на самолета.
Като за първи полет окабеляването е малко хаочитно, но ще бъде организирано по-натам, след инсталирането на автопилота.
Крилата също получиха метални серва, като за момента флапи не планирам да ползвам
Слагаме и най-важната част от един FPV самолет.
И така вече е готов за полет.
Има доста Драконски вид гледан в профил.
Ето и видеото от облитането
Тук ще напиша само кратко ревю на модела, пълната информация и всички снимки можете да намерите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com
ХАРАКТЕРИСТИКИ
Размах: 1980mm
Дължина: 1170mm
Полетно тегло: ~1500 грама без батерия (реално постигнато - 1995 грама без батерия за сегашната конфигурация, 2899 грама с батерии)
ЦТ: около 62мм от водещия ръб
КАКВО МИ ХАРЕСВА
Като за начало, този самолета има ОГРОМНО вътрешно пространство, отново благодарение на пластмасовия фюзелаж. В носа на самолета с лекота се събират 4х 4S 5000mAh батерии една до друга.
От долната страна фюзелажа има голямо плоско пространство, подходящо за монтиране на безчеткова люлка. От предната страна има място за монтиране на камера от вътре на тялото, като може само обектива да стърчи навънка. В носа има и отвори за охлаждане, като в задната част на тялото има и изходни отвори.
Колесника е много висок и доста здрав, би позволил монтирането и на по-висока люлка без да има опасност тя да се удря в земята при кацане или излитане.
Както и при Raptor-a, и този самолет се сглобява абсолютно без нуждата от лепило.
Над крилото има планка с вграден нивелир, изключително подходящи ако трябва да се калиброва автопилот в полеви условия, когато вече е монтиран в модела.
Към КИТ-а има изобилие от карантии.
КАКВО НЕ МИ ХАРЕСВА
Основния напречник е доста тънък в сравнение с този на Раптор-а, и има нужда от подсилване.
Оригиналният ъгъл на мотора причинява забиване на носа надолу при подаване на повече газ. За да подобря положението принтирах нова стойка за мотора с повдигнат ъгъл.
Последното нещо, което не ми харесва е мекото крило. Така и не се счупи дори при доста големи натоварвания, но пак се огъваше доста при резки команди на елеватора. Това се оправи с подсилване на напречника и ламиниране на крилото, но щеше да е добре да е твърдно като на Раптора от завода, за да не се налага губене на време в доработки.
Пантите на контролните площи са просто от пресован EPO. Не смятам, че са адекватни като здравина за толкова тежък самолет, но в началото не ги подсилих, което по време на тестовете причини едно леко неудобство, но за това по-натам.
ПРИСЪДАТА
Аз избрах да купя и тествам КИТ версията без електроника, защото все пак това е модел със сериозни претенции, но оригиналната електроника в повечето китайски модели обикновено не е с достатъчно високо качество.
Ако приемем, че проблема с ъгъла на мотора ще съществува само по време на излитане, това реално е проблем ако модела ще се хвърля. При положение, че този ще излита от колесник, натискането на носа надолу от мотора не е проблем, а в полет се предполага, че модела няма да хвърчи с над 100км/ч и на пълна газ, въпреки че крилата издържат на такова летене, а ще се движи с 40-60км/ч крайцерска скорост, а при такива режими ефектът не се проявява.
Като цяло самолета е изпълнен много добре, и си личи, че доста е мислено над него. Пластмасовият фюзелаж е изключително здрав, захващането на колесника и крилото е много солидно, а задния колесник е измислен така, че да няма опасност да причини щети по вертиланото кормило при по-твърди кацания. Първите тестове показаха, че самолета може да носи доста голям полезен товар, което го прави доста добра платоформа и за сериозни задачки. Въпреки, че крилото е меко без подсилване, то пак има доста подемна сила, и полетно тегло от 4кг изобщо не би го затруднило.
Не бих препоръчал самолет за начинаещи в FPV-то, и не бих го препоръчал и за хора търсещи просто FPV самолет, Raptor-a е доста по-подходящ за тези цели. Този самолет е по-тромав и ще се представа добре в задачи където трябва носи голям товар (тежка камера например), като ползването на автопилот и автоматични режими ще е почти задължително.
А сега и малко снимки от сглобяването и видеото от първия полет.
Сглобяването става изключително лесно и бързо, когато не трябва да се чака лепило да съхне. Хубавото е, че опашните серва са реално изнесени в опашката, което увеличава теглото което може да се сложи в носа на самолета без да се наруши ЦТ-то.
Реших да ползвам оригиналните тяги и клевиси, просто за да ги тествам и да видим дали ще свършат работа за този модел.
Мото-кулата се разглобява изключително лесно, и също толкова лесно се монтира на самолета. Това прави подмяната на мотора бърза и лесна, което е добре при тестване на различни конфигурации.
Като за начало ще тествам самолета с T-Motor 4012-9 на 8S батерия.
В оригинален вид, мото-кулата позволява ползване на перка до 10 инча.
Контролера е ребрандиран HobbyWing 70A HV, за да може да понесе 8-те клетки все пак.
Като за начало видео предавателя ще стои на предвидената за това подложка върху опашката на самолета.
Като за първи полет окабеляването е малко хаочитно, но ще бъде организирано по-натам, след инсталирането на автопилота.
Крилата също получиха метални серва, като за момента флапи не планирам да ползвам
Слагаме и най-важната част от един FPV самолет.
И така вече е готов за полет.
Има доста Драконски вид гледан в профил.
Ето и видеото от облитането