Revell Easy Kit - Самолети

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Тъй като интересите ми в това хоби са основно при бойните самолети , попаднах на китовете на фирма Revell , където в умален мащаб можеш да имаш тези прекрасни самолети :)

Преди да се занимавам с това не съм виждал смисъл от статичните модели , но сега запонах да ги събирам малко по малко - като освен за кеф , ми случат и да се запозная по подробно с формите и особеностите на различните модели. Съвсем по различен начин се вижда триизмерно модела , от колкото на снимки в интернет. Това ми помага много , когато се опитвам да направя депронов модел на даден самолет.

Тъй като не си падам много по мини-сглобяване с дни, избрах именно серията Easy Kit . Тези самолетчета се сглобяват буквално за 10 минути без лепене и боядисване. Всичко е готово и с краткото ръководство можете да се справите много бързо.

Това което имам за момента са моделите на Eurofighter Typhoon и на F-16 Falcon

eurofighter.jpg f16.jpg

Пълният списък модели намерих тук , в списъка на покупките ми са F-18 , F-14 и F-14 като за начало :)
 
И аз се пробвах с тия моделчета. Готино е да си ги зглобяваш и лепиш (моите бяха с лепене), но за съжаление не оцеляха дълго - малкия ги оправи :D.
Инак бях сглобил едно апачи и един миг.

п.п. Ако ги открия из играчките ще ги щракна - е поне това което е останало от тях (ако е останало де :D)
 
Днес колекцията ми от Изтребители на Ревел се увеличи с още един самолет - F-18F Hornet (Стършел ). Много красив самолет и един от моите любимци. Сглобих кит-а отново доста бързо , и направих тройна фотосесия на колекцията един до друг. Първото впечатление което ми прави е че F-18F е по дълъг от другите и изглежда по голям. Това разбира се ме накара отново да проверя данните на 3-те самолета в интернет и ето урокът по история:

Eurofighter Typhoon - многоцелеви изтребител с предно хоризонтално оперение ( канарди ). Разработен и произвеждан от консорциума Eurofighter GmbH — създаден през 1986 г. от фирмите Alenia Aeronautica, BAE Systems и EADS. Разработването на самолета започва през 1979 г.

IMG_5601.JPG

Понастоящем се произвежда серийно. Самолетът е на въоръжение в германските ВВС (Jagdgeschwader 74 на Луфтвафе),ВВС на Италия, Испания и Великобритания. Австрия поръчва 15 изтребителя Тайфун, а Саудитска Арабия подписва контракт на стойност 4,43 милиарда фунта стерлинги за доставката на 72 самолета.

Първия полет на прототипа на Eurofighter се провежда в Бавария на 27 март 1994 г.Осъществен е от Peter Weger главен тест пилот на DASA. На 9 декември 2004 г., Eurofighter Typhoon започна тримесечно изпитание на полет в "Cold Environmental Trials (Студената околната среда)" във военно въздушна база Видзел в Швеция, целта на което е да се провери оперативното поведение на въздухоплавателното средство и неговите системи при температури между -25 и 31 ° C.

Малко ТТ данни:
Единична цена - 60 милиона евро
Първи полет - 27 Март 1994г
В експоатация от - 4 Август 2003
Скорост - Mach 2.35
Таван - 20 000 метра
Дължина - 15.95 метра
Разпереност - 10.95 метра
Височина - 5.30 метра
Тегло - 11 тона

F-16 Fighting Falcon - е американски изтребител, разработен от Дженерал Дайнамикс, през 70-те години на 20 век.

IMG_5602.JPG

Ф-16 е лек и маневрен многоцелеви изтребител за завоюване на въздушно превъзходство. Той е предназначен да допълни приетия по това време тежък изтребител F-15 Eagle ("Орел") с минимално тегло и максимално бойно натоварване

В началото на 1970-те години ВВС на САЩ обявяват конкурс за нов реактивен изтребител(LWPF-LightWeight Fighter Program), който да допълни F-15 “Eagle”. Първият изпитателен полет на прототипа Модел GD401 обозначен от ВВС на САЩ като YF-16 е осъществен инцидентно на 20 януари 1974. при засилване по полосата прототипа се оказва във въздуха и на изпитателят Фил Арчър не му остава друго освен да направи един почетен кръг и след 6 непредвидени минути полет се приземява благополучно но "Първият" официален полет става на 2 февруари а Ha 9 май същата година излита и прототипът (YF-17) Бъдещият F/A-18 "Hornet" на другата фирма участваща в конкурса Нортроп. След около година целеви изпитателни полети в началото на 1975 г. Дженерал Дайнамикс, получава одобрение и договор за развитие на проекта до серийно производство. Първият предсериен Ф-16 излита на 8 декември 1976 г. Серийното производство на самолета започва през 1978 г.

Модификациите с допълнително радиооборудване и специализирана навигационна система, допринасят за отлично прихващане, координация и водене на огън по наземно разположени цели, без значение от метеорологичните условия. В такова изпълнение, самолетът е добър изтребител-бомбардировач, но това е постигнато с компромис относно маневреността, тъй като допълнителното оборудване увеличава общото тегло на самолета.

Ф-16 е на въоръжение в 24 страни, като в 19 от тях е основен тактически изтребител, над 4 000 самолета от този вид са на активна служба по света. Някои от модификациите на F-16 (F-16C и F-16D) се произвеждат по лиценз в Турция (заводите на TAI) и Южна Корея (от корпорацията "Самсунг").планирано е производството му да продължи до 2010 г.

Бойното кръщение на F-16 се провежда, когато Израел бомбардира за първи път иракската ядрена централа в Озирак на 7 юни 1981 с 8 нейни летателни апарата и 6 от тип Ф-16.

Малко ТТ данни:
Единична цена - 19 милиона долара
Първи полет - 20 Януари 1974 г.
В експоатация от - 17 Август 1978г.
Скорост - Mach 2
Таван - 15 000 метра
Дължина - 15 метра
Разпереност - 9.96 метра
Височина - 4.80 метра
Тегло - 9 тона

F/A-18 Hornet (в превод: стършел) е американски многоцелеви изтребител на компанията МакДонъл Дъглас (McDonnell Douglas).

IMG_5600.JPG

Разработен е през 70-те години специално за военноморския флот на САЩ и Корпуса на морската пехота, и днес е в експлоатация във въоръжените сили на няколко други страни. Предназначен е да замени F-4 Фантом и А-4 Скайхоук. Създаден е и специален дериват на F/A-18 Hornet - EA-18 Growler, предназначен за радиоелектронна борба.

Разработката на F/A-18 Hornet започва в средата на 70-те с прототипа YF-17. Първият полет на F/A-18A е извършен на 12 април 1980, а в следващите години са произведени 340 бройки от същия вариант.

F/A-18 Hornet е първият боен изтребител, който ползва мултифункционални дисплей (MFD), които дават по-големи възможности на пилота по време на битка. Двигателите General Electric F404 са лесни за поддръжка - пример за това е, че екип от 4 човека е в състояние да ги демонтира за 20 минути.

Бойното кръщене на F/A-18 Hornet е през април 1986, по време на операция "Елдорадо каньон", военна операция на САЩ срещу Либия.

Малко ТТ данни:
Единична цена - 57 милиона долара
Първи полет - 18 Ноември 1978 г.
В експоатация от - 7 Януари 1983г.
Скорост - Mach 1.8
Таван - 15 000 метра
Дължина - 17.1 метра
Разпереност - 12.3 метра
Височина - 4.7 метра
Тегло - 11 тона


Ето и малко снимки на комплекта на колекцията на масата в хола :)

IMG_5594.JPG IMG_5595.JPG IMG_5596.JPG IMG_5597.JPG IMG_5598.JPG IMG_5599.JPG IMG_5600.JPG IMG_5601.JPG IMG_5602.JPG IMG_5603.JPG IMG_5604.JPG IMG_5605.JPG IMG_5606.JPG
 
Последна промяна:
Отново е неделя, 8-ми Декември, честит празник на всички студенти и всички които се чувстват студенти :) . Тази седмица времето беше меко казано лошо, 20км в час вятър комбиниран с -1 градус температура и така пропуснах летенето отново. За сметка на това в Неделя си направих закуска в Мол-а :) и на излизане си попълних колекцията с още един самолет на Revell

F-14D Tomcat
kit.jpg
Томкет е американски двуместен, двумоторен реактивен изтребител-бомбардировач от четвърто поколение, с променящи геометрията си крила, производство на концерна Grumman Corporation.

От самото начало на проекта, „F-14“ е замислен като самолет който да завладее напълно въздушното пространство в непосредствена близост до самолетоносачите, на които се предполага да се използват този вид самолети. Трябвало да изпълнява допълнителни задачи и трябвало да е способен да нанася удари по тактически наземни и надводни цели.
През януари 1969 година проекта „F-14“ спечелва конкурс, проведен от ВМС на САЩ, за нов самолет, който да замени легендарният F-4 Фантом, произведен от концерна McDonnell Douglas. Първия прототип сеиздига във въздуха на 21 декември 1970 година, след което се произвежда предстартова серия от 11 самолети. През лятото на 1972 година били завършени изпитанията на „F-14“, на самолетоносач и производството за флота започва през октомври същата година.
„Томкет“ съставят ескадрили от изтребители-прехващачи, в състава на самолетоносачите.

Този модел на Revell е последният модернизиран вариант на самолета F-14D - с нови двигатели и Авионика , който е представен през 1991г.

Малко ТТ данни:
Единична цена - 38 милиона долара
Първи полет - 21 Декември 1970 г.
В експоатация от - 22 Септември 1974г.
Скорост - Mach 2.34
Таван - 15 200 метра
Дължина - 19.1 метра
Разпереност - 11.58 с прибрани крила и , 19.55 метра с напълно отворени крила
Височина - 4.88 метра
Тегло - 20 тона

Отново ми прави впечатление огромният размер - сравнен с Юрофайтър и F-15 , затова направих отново сравнителна снимка - F14D е най-големият от всичките за момента.

Едно от интересните неща свързвани с този самолет е филма TopGun от 1986г. с Том Круз и Вал Килмър , който не го е гледал :) да го тегли - заслужава си - филма е легенда в този жанр.

IMG_5783.JPG


Ето и останалите снимки:

IMG_5775.JPG IMG_5776.JPG IMG_5777.JPG IMG_5778.JPG IMG_5779.JPG IMG_5780.JPG IMG_5781.JPG IMG_5782.JPG IMG_5783.JPG IMG_5785.JPG kit.jpg
 
"Единична цена - 38 милиона долара"..
Ravell май са вдигнали ценит предколедно.... :D:D

Шегата настрана.. понеже и на мен ми подариха поредното стендово "моделче" 1:35 ;), се замислих защо няма раздел за стендов моделизъм но реших, че като е RC mania, такъв раздел не е за тук. Но все пак? излиза, че не съм прочел.. не било стендов а било настолни модели...
 
Здравейте ето го и моят красавец MUSTANG P-51D от колекцията на Revell -HEROES. Моделчето е в мащаб 1:72 и е много, много готино.

140120141207.jpg
140120141208.jpg
140120141209.jpg
BEST FIGHTER ALLIED NORTH AMERICAN P-51 MUSTANG

Р-51 Мустанг, определян от някои западни историци като най-добрия модел на своето време. Любителите на авиацията сигурно могат да изброят десетки въздушни битки с изтребители на Луфтвафе, даващи основание за митологизирането на Р-51 Мустанг още в годините на десанта в Нормандия. Без съмнение, фактите от историята на изтребителя говорят за техническите му достойнства достатъчно красноречиво - за нуждите на военно-въздушните сили на Великобритания и САЩ са произведени 15 386 броя, прелетените километри са безчет, а бойната му слава се дължи на около 5000 свалени противникови самолети. Още повече, че в годините след края на войната, Р-51 продължил да се използва и дори поставил световен рекорд за скорост от самолет с бутален двигател - 803.139 км в час. Бил оборудван с мотор на Ролс-Ройс с мощност 3800 к.с.

Преди да се превърне в “господар” на въздушните пространства, пилотиран от най-добрите английски и американски асове, Р-51 Мустанг извървял дълъг път от конструирания в съответствие с британското задание модел NA-73Х през април 1940 г. до първия си боен полет на 5 май 1942 г. И първоначално показал неудовлетворителни височинни летателни характеристики, което го върнало на експерименталния етап за месеци. Наложило се авиоинженерите доста да поработят върху конструкцията му, преди да бъде въведен в серийно производство. През годините, в които трупал слава в бойни операции из Европа, Африка и Азия бил неколкократно усъвършенстван като летателни характеристики и бойно оборудване. Развоят му продължил години и струвал на съюзниците “солено”.
:) :) :)
 
Последна промяна:
Здравейте, и от мен.
Реших да се включа в тази тема .
Преди време реших да събера възможно най-много модели в мащаб 1:72 от серията МиГ.
Към момента имам в колекцията си :
МиГ-3
МиГ-9
МиГ-15
МиГ-17
МиГ-21
МиГ-23 - очаквам доставка
МиГ-25
МиГ-27
МиГ-29
МиГ-31 - още не е сглобен :)
МиГ-1.44 - сглобявам го в момента
МиГ-АТ - очаквам доставка

Към Колекцията има и СУ-34 и СУ-27

Повечето са на Revell , но има на Звезда и на italeri.
По старите са боядисвани с четка. Но от скоро имам аерограф и се опитвам да ги направя още по-реалистични. :)

Ето и малко снимки :
WP_20141023_001.jpg WP_20141023_004.jpg WP_20141027_006.jpg WP_20141027_002.jpg WP_20141023_010.jpg imgp0282_s.jpg

И не на последно място перлата в колекцията ми от стендови модели , нищо че не е самолет :
perla.jpg
 
E това е нещо което ми липсва при летящите модели - няма никакви "стандартни" мащаби. И много често се получава, че МиГ-3 може да е по-голям от МиГ 31.

Навремето аз също събирах 1:72, защото, I-во ми бяха по джоба, II-ро имаше най-голям избор и III-то това е най-оптималния мащаб, които съчетава прилична детайлност с компактен размер.
Иначе постоянно си мечтаех един ден да правя 1:48...
 
Здравейте, попаднах случайно на форума и тази тема, но съм супер впечатлен от различните модели, които сте показали :pilot:. Нов в моделизма (само с един скромен модел зад гърба си) на практика имам единствено ентусиазъм. Смятам, че е едно много приятно и разтоварващо хоби, но все още не съм готов за сериозни предизвикателства, не смятам, че имам търпението да сглобявам с дни. Чудя се, кой модел не би ме измъчил прекалено много, търся си нещо по-леко като за след работа. Имам ваучер за този онлайн магазин https://www.moliv.bg/revell и ми е интересно дали не бихте ми препоръчали някой интересен за сглабяне модел. Първоначално се бях спрял на easy kit, но съм отворен и към други препоръки :)
 
Здравейте, попаднах случайно на форума и тази тема, но съм супер впечатлен от различните модели, които сте показали :pilot:. Нов в моделизма (само с един скромен модел зад гърба си) на практика имам единствено ентусиазъм. Смятам, че е едно много приятно и разтоварващо хоби, но все още не съм готов за сериозни предизвикателства, не смятам, че имам търпението да сглобявам с дни. Чудя се, кой модел не би ме измъчил прекалено много, търся си нещо по-леко като за след работа. Имам ваучер за този онлайн магазин https://www.moliv.bg/revell и ми е интересно дали не бихте ми препоръчали някой интересен за сглабяне модел. Първоначално се бях спрял на easy kit, но съм отворен и към други препоръки :)
Здравей и добре дошъл във форума.
Щом нямаш време за лепене, сглобяване, оцветяване и т.н. взимай Easykit. Малко не мога да разбера какво имаш предвид под "интересен модел", важното е на теб да ти харесва.
 
:hehe: "Интересен" наистина не е най-доброто определение. Прегледах още веднъж готовите модели и реших да си взема Eurofighter Typhoon :yes:
 
Back
Нагоре