В края на 2012, малко преди коледа , Durafly пуснаха в ХобиКинг нов рекламен клип на Sea Vixen EDF - модел на изтребител от студената война. Клипът според мен , а и според много други RC моделисти е с уникална визия , което накара много хора да натиснат бутона КУПИ - както направих и аз. За да не Ви държа в напрежение , ще ви оставя да изгледате въпросния клип , след което продължавам с това ревю:
Моделът се предлага като ARF и като PNF - като аз лично си купих първият вариант като КИТ, което ми струваше около 180лв. Причината беше основно че исках да се постарая с този джет , и да го направя да има прилична тяга. Всички предполагахме , а и после се оказа вярно , че стоковият фан и мотор дават мощност за скейл полет, но не и за по сериозна скорост.
Вече бях пробвал няколко 70мм турбини от E-flight , затова направо избрах следните компоненти:
MOTOR: E-Flight BL15 3600kv
EDF UNIT: E-Flight Delta V15 70mm
ESC: Turnigy PLUSH 60A
Servo: 6 x TGY-9025MG
Батерия: 3300 mAh/ 4 клетки на 35C
Лично бях тествал горната комбинация и знаех, че ще извадя около 1300 грама тяга. При прогнозно тегло от 1500 грама - това ме устройваше идеално. Реших да не използвам ретракти и монтирах статичен колесник от E-flight Habu , като така намалих теглото с още 100 грама и се получи крайно полетно тегло от 1350 грама.
Vixen-a идва без фабричен ръдър, понеже си използвам ръдъра на всичките модели , се наложи да си изрежа сам и да сложа пантички + 2 допълнителни машинки. Нищо сложно , отне ми още 2 часа към сглобяването.
В дните след коледните празници имах достатъчно свободно време , така че изпипах всичко идеално и внимателно. За управление Ви трябват поне 4 канала - за Тротъл , Елерони и Елеватор, като аз добавих 6 канален приемник Spektrum AR6210 със сателит , който работи на DSMX, за да мога да вкюча и 2-та ръдъра. След което се запътих към полигона в Младост за първия полет.
Модела излетя много уверено , без почти никакъв трим. Поради ниското си крилно натоварване , може да лети бавно и дори да планира.
Пробвах също пускане от ръка , и кацане по корем без колесниците. Самолета се хваща много удобно през отворите за основния колесник. От долу е много здрав и без стърчащи елементи, така че с малко армирано тикво стана непробиваем.
Модела лети прекрасно , като единственият недостатък който забелязах е малкия Tail WAG , или иначе казано при ниски корости клати леко опашката. Мисля че може да послужи и като EDF тренер - поради горните особенности.
Разпереност: 100см
Дължина: 89см
Общо Тегло с батерия: 1350гр.
Сега малко история:
DH.110 Sea Vixen е Британски двумоторен реактивен изстребител създаден в периода 1950г.–1960г. Самолета е двуместен и разработен от de Havilland във Хетфийлд. Всичките 140 бройки са създадени в гр. Крайстчърт област Дорсет в Южна Англия. В момента има само един Sea Vixen който може да лети и той често се показва в различни Авио-Шоута в Англия. Разработката му започва още през 1946г , а първият полет е на 26 Септември 1951г. Самолета се задвижва с два двигателя на Ролс-Ройс-Евън с обща тяга около 50 килонютона. Това е първият Британски самолет способен на свръхзвукова скорост , като дизайна е направен от метална конструкция със сгъваеми крила.
Ето малко технически данни:
Екипаж: 2 – Пилот и Навигатор
Дължина 16.94 m
Разпереност: 15.54 m
Височина 3.28 m
Крилна площ 60.2 кв.м.
Тегло без вооръжение и гориво 12,680 kg
Тегло зареден + вооръжение 18,860 kg
Максимална Скорост: 1,110 км/час
Таван на полета: 15,000 m
Скорост на изкачване 46 m/s
Крилно натоварване 313 kg/m
Съотношение Тяга/Тегло: 0.54
Ето и малко снимки на модела
![seavixen3.jpg seavixen3.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/75-d475098b300fdeae8c53ca81a43e078c.jpg)
Моделът се предлага като ARF и като PNF - като аз лично си купих първият вариант като КИТ, което ми струваше около 180лв. Причината беше основно че исках да се постарая с този джет , и да го направя да има прилична тяга. Всички предполагахме , а и после се оказа вярно , че стоковият фан и мотор дават мощност за скейл полет, но не и за по сериозна скорост.
Вече бях пробвал няколко 70мм турбини от E-flight , затова направо избрах следните компоненти:
MOTOR: E-Flight BL15 3600kv
EDF UNIT: E-Flight Delta V15 70mm
ESC: Turnigy PLUSH 60A
Servo: 6 x TGY-9025MG
Батерия: 3300 mAh/ 4 клетки на 35C
Лично бях тествал горната комбинация и знаех, че ще извадя около 1300 грама тяга. При прогнозно тегло от 1500 грама - това ме устройваше идеално. Реших да не използвам ретракти и монтирах статичен колесник от E-flight Habu , като така намалих теглото с още 100 грама и се получи крайно полетно тегло от 1350 грама.
Vixen-a идва без фабричен ръдър, понеже си използвам ръдъра на всичките модели , се наложи да си изрежа сам и да сложа пантички + 2 допълнителни машинки. Нищо сложно , отне ми още 2 часа към сглобяването.
В дните след коледните празници имах достатъчно свободно време , така че изпипах всичко идеално и внимателно. За управление Ви трябват поне 4 канала - за Тротъл , Елерони и Елеватор, като аз добавих 6 канален приемник Spektrum AR6210 със сателит , който работи на DSMX, за да мога да вкюча и 2-та ръдъра. След което се запътих към полигона в Младост за първия полет.
Модела излетя много уверено , без почти никакъв трим. Поради ниското си крилно натоварване , може да лети бавно и дори да планира.
Пробвах също пускане от ръка , и кацане по корем без колесниците. Самолета се хваща много удобно през отворите за основния колесник. От долу е много здрав и без стърчащи елементи, така че с малко армирано тикво стана непробиваем.
Модела лети прекрасно , като единственият недостатък който забелязах е малкия Tail WAG , или иначе казано при ниски корости клати леко опашката. Мисля че може да послужи и като EDF тренер - поради горните особенности.
Разпереност: 100см
Дължина: 89см
Общо Тегло с батерия: 1350гр.
Сега малко история:
DH.110 Sea Vixen е Британски двумоторен реактивен изстребител създаден в периода 1950г.–1960г. Самолета е двуместен и разработен от de Havilland във Хетфийлд. Всичките 140 бройки са създадени в гр. Крайстчърт област Дорсет в Южна Англия. В момента има само един Sea Vixen който може да лети и той често се показва в различни Авио-Шоута в Англия. Разработката му започва още през 1946г , а първият полет е на 26 Септември 1951г. Самолета се задвижва с два двигателя на Ролс-Ройс-Евън с обща тяга около 50 килонютона. Това е първият Британски самолет способен на свръхзвукова скорост , като дизайна е направен от метална конструкция със сгъваеми крила.
Ето малко технически данни:
Екипаж: 2 – Пилот и Навигатор
Дължина 16.94 m
Разпереност: 15.54 m
Височина 3.28 m
Крилна площ 60.2 кв.м.
Тегло без вооръжение и гориво 12,680 kg
Тегло зареден + вооръжение 18,860 kg
Максимална Скорост: 1,110 км/час
Таван на полета: 15,000 m
Скорост на изкачване 46 m/s
Крилно натоварване 313 kg/m
Съотношение Тяга/Тегло: 0.54
Ето и малко снимки на модела
![IMG_2596.jpg IMG_2596.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/76-eef89f26d05384d65ade491e02897ba8.jpg)
![IMG_2597.jpg IMG_2597.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/77-0be0e73f14ecc43463848d842ecfba83.jpg)
![IMG_2598.jpg IMG_2598.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/78-834e163e1594f601246fc82c8c147d16.jpg)
![IMG_2599.jpg IMG_2599.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/79-2f21d1e79c195d5c8e438e0f954a65dd.jpg)
![IMG_2600.jpg IMG_2600.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/80-4f5888c9b4cf1b549f550f5c7f6c7d96.jpg)
![IMG_2601.jpg IMG_2601.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/81-11cdb6e805329ea5136e63d63820b787.jpg)
![IMG_2603.jpg IMG_2603.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/82-c5c9adb2ab7b232b7519528621959fb4.jpg)
![IMG_2604.jpg IMG_2604.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/83-59b8c22e51515e5adf884e0556e1008c.jpg)
![IMG_2605.jpg IMG_2605.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/84-1b0c2e51054d394d7560096c7c3fd65d.jpg)
![IMG_2606.jpg IMG_2606.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/85-49d2e4510f61b9dfcbd9ec5adfe93feb.jpg)
![IMG_2607.jpg IMG_2607.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/86-c42cb7e784d3b342fd4c5e7d6be38fd6.jpg)
![IMG_2608.jpg IMG_2608.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/87-4025c7da556261e4082c750d56f79564.jpg)
![IMG_2609.jpg IMG_2609.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/88-ffc4dd18491cd60cd979d7614ddef306.jpg)
![DSCN0546.jpg DSCN0546.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/69-9f6bb44605a2d08472659907bd3e4322.jpg)
![DSCN0547.jpg DSCN0547.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/70-fcc43fe93c8c26b6b9a4a76f2a3d6929.jpg)
![DSCN0588.jpg DSCN0588.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/71-fbbd519b4b3b22f2e8a9a3a9d022404d.jpg)
![DSCN0599.jpg DSCN0599.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/72-13b56242f05a6364359486bc3bdab4a0.jpg)
![seavixen1.jpg seavixen1.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/73-79a4715c461206d83e8ef6592dbe5ef5.jpg)
![seavixen2.jpg seavixen2.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/74-8ce7d9024ccc56589f1918f462ba76bd.jpg)
![seavixen3.jpg seavixen3.jpg](https://rcmania.bg/data/attachments/0/75-d475098b300fdeae8c53ca81a43e078c.jpg)
Последна промяна: