SkyAngel Gripen 50mm EDF Jet - Акробатът...

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Здравейте колеги, доста време мина от последната нова тема, която съм пускал, така че дойде време за малко новости.

Представям ви новият ми SkyAngel Gripen 50mm EDF Jet. Моделът отново е от НК, но за разлика от други, този изисваше минимално количество доработки за да литне.

Както винаги, всичката информация, снимки и т.н., може да намерите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com

След като монтирах 3D принтираното сопло на Т-45 -цата ми, и установих, че моделът не е подходящ за векторна тяга поради голямата дистанция между задния край на крилото и соплото реших, че ще трябва да се тества на друг модел. Случайно попаднах на клипчета на Gripen-a в тубата и ми направи впечатление, че доста добре виси и т.н. дори без векторна тяга. След това гледах EuroFighter-a на колегата cdman, и реших, че тази конфигурация с делта крило ще е доста по-подходяща за векторна тяга, и така взех Gripen-a.

За момента оправдава очакванията ми, че даже и малко от горе, но още не съм му сложил соплото, защото свиквам с поведението му и още мисля как да го направя хем да има над 1:1 тяга, хем да е максимално леко.

Като цяло не е модел дори за начинаещи EDF пилоти. По някаква причина, дори изместване на батерията МНОГО назад, не помага с тежкия нос, и се налага да лети с много горен елеватор, което създава и доста съпротивление и го прави доста нервен в полет, но се свиква.

Ето малко снимки и видео:

Gripen-%2528001%2529.jpg


Gripen-%2528005%2529.jpg


Gripen-%2528006%2529.jpg


Gripen-%2528008%2529.jpg


Gripen-%2528010%2529.jpg






UPDATE 1 (04.10.2013)

Малко новини.

Миналия уйкенд тествах Грипен-а на 4 клетки със стоковия мотор и импелер, и резултата е много добър: тягата е повече от теглото в това му състояние.

Хубавото е, че мотора не изгоря и вентилатора не се пръсна. Сега остава да се запази тягата повече от теглото и след като монтирам соплото.

Ето видеото на 4 клетки:



UPDATE 2 (15.10.2013)

Ето още едно видео на Gripen-a, този път с близки преминавания на забавен каданс. Уникален самолет, стига да му свикнеш.



UPDATE 3 (29.10.2013)

Последен полет, от миналия уйкенд, на Грипена преди инсталирането на соплото. Този уйкенд ще се тества соплото и ще видим има ли някакъв ефект от него, освен теглото. :D

Gripen-(011).jpg


Gripen-(012).jpg


 
Такааа, с малко закъснение, дойде ред за ъпдейт и на този модел. След като грешно изпринтирах първото сопло за векторна тяга на този модел, и съответно той хич не искаше да лети, се наложи да разработя нова версия.

Цялата информация можете да намерите тук: ArxangelRC.blogspot.com

В крайна сметка, новата версия сработи значително по-добре от предишната, като нямаше "издишане" на соплото и не се губеше значително количество от тягата. Успях да изпринтирам новото сопло успешно като цял
елемент, със цонтролните площи в съответните дупки, от втория път. С малко занимавка и раздвижване на частите се получи много добре. Инсталацията беше бърза и лесна, и определено работи по-добре от предишното.
Първият полет беше успешен, но за следващите версии ще трябва да направя контролните площи малко по-дълги, за да може да имат повече контрол с по-малки отклонения. Новото сопло е 50% по-леко от предишното,
само 9.6 грама, и самолета сега е малко тежък от към носът, но и това ще коригирам при следващата полетна сесия. Сега остава да тренирам зависването, да видим дали малък модел като този ще може да зависне.

Ето снимка на соплото и видео с демонстрация на работата му, и първият полет с него.

Gripen-(022).jpg


 
Ето малко кадри с Грипен-а и системата за вектора тяга във вятър. Като цяло лети много по-добре от колкото с предишната, но иска доста концентрация, което не лошо, защото определено ми създава рефлекси...

Ще трябва да тренирам още, но системата работи добре и ще трябва да си поиграя с ЦТ-то да видим дали не може малко да се успокой.

 
Back
Нагоре