Момчета, имам успешно облетяно и тествано ново попълнение към армадата с готовите модели.
За всички детайли по събирането, облитането и прочее можете да намерите тук: ArxangelRC.blogspot.com
Модела предизвика нещо като фурор на Младоската поляна с изумителните си летателни и планиращи качества. Полетното му тегло с Нано-тек 1000мах 3S 45C е точно 372 грама, максималната консумация на EDF-a е 19 ампера и има почти толкова тяга колкото тегло, съвсем малко не му достига за да прави хубава вертикала.
Като цяло лети като на релси и изглежда впечатляващо във въздуха. С правилните настроики управлението е много прецизно и винаги отива там на където го насочиш, дори да пуснеш стиковете. Планира впечатляващо за EDF модел. Успява да се задържи в полет дори при 30% гас, което се равнява на около 5.50 ампера консумация. С миксирани флапи може да лети на още по-малко гас, но трябва малко да си поиграя с центъра на тежестта. За сега рекорда за продължителен полет е 10 мин и 45 секунди, но се надавам, че след като нацеля центъра тамън, ще мине над 11 минути.
Тук помолих Веско да му направи едно кръгче, за да имам възможност да го снимам с моя апарат. Текат трескави проверки на системите преди полет.
Та както казах, изглежда впечатляващо във въздуха.
И едно видео от последния уйкенд:
UPDATE 1 (03.04.2013)
Днекса монтирах панти на айлероните на Т-45-цата, след като единия айлерон беше откъснат от клечки в тревата, при едно кацане. Получи се добре, ще видим как ще лети така, когато имам време да го тествам.
UPDATE 2 (08.04.2013)
Днес Т-45 -цата претърпя още една лека модификация. За да не изкарвам рогчетата на сервата от горната страна на крилото и да го загрозявам, реших да преместя тягите на най-ниските дупки на рогчетата и да отрежа стърчащите части. Мисля, че се получи добре. Ще видим как ще са кацанията, но не очаквам да има много закачания в треви и клонки вече.
UPDATE 3 (08.07.2013)
Ето го и другия член на Т-45 -ците, който имаше късмета да бъде оборудва със сопло - Т-45 50mm EDF Jet. Както писах и в темата за по-големия самолет, соплото работи прекрасно, самолета прави лупинги на едно място, предполагам, че в случая те вече се водят салта... хахахаха.
Самолета е доста нервен при опит за Хариер, но всичките полети бяха при вятър идващ от към блоковете в Младост, а той е доста турболентен, а и принципно не съм убеден, че Т-45 е най-подходящия модел за сопло, но просто нямам друг за момента. Мисля си, че стабилни Хариер и Алфа маневри ще са възможни с достатъчно тяга и умения, но и до там ще стигнем. В момента нито уменията нито тягата са достатъчни, но самолета се превърна в съвсем различно животно със соплото.
Връзването на сервата е като на 64мм версия. Разликата е, че на този нямах ръдър направен ръдър, и каналите на приемника стигат перфектно. Интересното е, че соплото при този модел работи като ръдър доста по-добре от колкото при по-големия, но на по-големия и ръдъра на вертикалния стабилизатор се държеше странно. Сега този прави координирани завои страхотно. С времето ще му свикна и ще го тествам и със стабилизация да видим дали няма да улесни менврите.
Ето снимки и видео:
UPDATE 4 (21.07.2013)
Т-45 -цата добави още принтирани части. Става дума за корпуса на EDF-a.
В най-общи линии, изпринтирах малко подобрено копие на оригиналния EDF корпус, като го направих малко по-голям и добавих устна. Така пасва в леглото на оригиналния доста плътно. Единствено изискваше минимално шкурене на малко EPО за да има място за лепенките, за да не го залепям с CA лепило.
Ето малко снимки и видео от полети с принтираното сопло и принтирания EDF корпус.
Дупките по устаната са за да минават ръкавите на тягите без да повдигат корпуса.
Ето и водеото:
UPDATE 5 (27.09.2013)
Такааа, малко ъпдейти и за този самолет.
Миналата седмица най-накрая реших да тествам някаква 4S система. Ползвах 4000Kv мотор, с 7-витлов импелер, и метален корпус. Батерията е 1300 45С 4S. За съжаление, самолета вече е над 500 грама, а на стенда системата даде само 350 грама тяга, предполагам, че в полет е малко повече, но пак не е достатъчно. Незнам дали ще има ефект ако направя още отвори по въздухозаборите, но може и да опитам след като така и така съм прежалил този фюзелаж.
Ето снимки от модификацията и видео от първия полет.
Трябваше да направя доста място с поялника, за да влезе турбинката.
UPDATE 6 (03.11.2013)
След неуспешния опит за постигане на 750 грама тяга на 4 клетки с 2815 мотора в Т-45 -цата, реших да тествам с 2615 мотор, отново на 4000Kv. За съжаление и това не свърши работа въпреки, че според мен даде малко повече тяга поради по-събраното си тяло. Ще извадя цялата турбина от модела и ще тествам на стенда с различни батерии, спиидове и импелери, да видим да не би проблема да не е в мотора.
Ето го видеото от последния тестови полет, като приземяването стана доста комична ситуация!!!
За всички детайли по събирането, облитането и прочее можете да намерите тук: ArxangelRC.blogspot.com
Модела предизвика нещо като фурор на Младоската поляна с изумителните си летателни и планиращи качества. Полетното му тегло с Нано-тек 1000мах 3S 45C е точно 372 грама, максималната консумация на EDF-a е 19 ампера и има почти толкова тяга колкото тегло, съвсем малко не му достига за да прави хубава вертикала.
Като цяло лети като на релси и изглежда впечатляващо във въздуха. С правилните настроики управлението е много прецизно и винаги отива там на където го насочиш, дори да пуснеш стиковете. Планира впечатляващо за EDF модел. Успява да се задържи в полет дори при 30% гас, което се равнява на около 5.50 ампера консумация. С миксирани флапи може да лети на още по-малко гас, но трябва малко да си поиграя с центъра на тежестта. За сега рекорда за продължителен полет е 10 мин и 45 секунди, но се надавам, че след като нацеля центъра тамън, ще мине над 11 минути.
Тук помолих Веско да му направи едно кръгче, за да имам възможност да го снимам с моя апарат. Текат трескави проверки на системите преди полет.
Та както казах, изглежда впечатляващо във въздуха.
И едно видео от последния уйкенд:
UPDATE 1 (03.04.2013)
Днекса монтирах панти на айлероните на Т-45-цата, след като единия айлерон беше откъснат от клечки в тревата, при едно кацане. Получи се добре, ще видим как ще лети така, когато имам време да го тествам.
UPDATE 2 (08.04.2013)
Днес Т-45 -цата претърпя още една лека модификация. За да не изкарвам рогчетата на сервата от горната страна на крилото и да го загрозявам, реших да преместя тягите на най-ниските дупки на рогчетата и да отрежа стърчащите части. Мисля, че се получи добре. Ще видим как ще са кацанията, но не очаквам да има много закачания в треви и клонки вече.
UPDATE 3 (08.07.2013)
Ето го и другия член на Т-45 -ците, който имаше късмета да бъде оборудва със сопло - Т-45 50mm EDF Jet. Както писах и в темата за по-големия самолет, соплото работи прекрасно, самолета прави лупинги на едно място, предполагам, че в случая те вече се водят салта... хахахаха.
Самолета е доста нервен при опит за Хариер, но всичките полети бяха при вятър идващ от към блоковете в Младост, а той е доста турболентен, а и принципно не съм убеден, че Т-45 е най-подходящия модел за сопло, но просто нямам друг за момента. Мисля си, че стабилни Хариер и Алфа маневри ще са възможни с достатъчно тяга и умения, но и до там ще стигнем. В момента нито уменията нито тягата са достатъчни, но самолета се превърна в съвсем различно животно със соплото.
Връзването на сервата е като на 64мм версия. Разликата е, че на този нямах ръдър направен ръдър, и каналите на приемника стигат перфектно. Интересното е, че соплото при този модел работи като ръдър доста по-добре от колкото при по-големия, но на по-големия и ръдъра на вертикалния стабилизатор се държеше странно. Сега този прави координирани завои страхотно. С времето ще му свикна и ще го тествам и със стабилизация да видим дали няма да улесни менврите.
Ето снимки и видео:
UPDATE 4 (21.07.2013)
Т-45 -цата добави още принтирани части. Става дума за корпуса на EDF-a.
В най-общи линии, изпринтирах малко подобрено копие на оригиналния EDF корпус, като го направих малко по-голям и добавих устна. Така пасва в леглото на оригиналния доста плътно. Единствено изискваше минимално шкурене на малко EPО за да има място за лепенките, за да не го залепям с CA лепило.
Ето малко снимки и видео от полети с принтираното сопло и принтирания EDF корпус.
Дупките по устаната са за да минават ръкавите на тягите без да повдигат корпуса.
Ето и водеото:
UPDATE 5 (27.09.2013)
Такааа, малко ъпдейти и за този самолет.
Миналата седмица най-накрая реших да тествам някаква 4S система. Ползвах 4000Kv мотор, с 7-витлов импелер, и метален корпус. Батерията е 1300 45С 4S. За съжаление, самолета вече е над 500 грама, а на стенда системата даде само 350 грама тяга, предполагам, че в полет е малко повече, но пак не е достатъчно. Незнам дали ще има ефект ако направя още отвори по въздухозаборите, но може и да опитам след като така и така съм прежалил този фюзелаж.
Ето снимки от модификацията и видео от първия полет.
Трябваше да направя доста място с поялника, за да влезе турбинката.
UPDATE 6 (03.11.2013)
След неуспешния опит за постигане на 750 грама тяга на 4 клетки с 2815 мотора в Т-45 -цата, реших да тествам с 2615 мотор, отново на 4000Kv. За съжаление и това не свърши работа въпреки, че според мен даде малко повече тяга поради по-събраното си тяло. Ще извадя цялата турбина от модела и ще тествам на стенда с различни батерии, спиидове и импелери, да видим да не би проблема да не е в мотора.
Ето го видеото от последния тестови полет, като приземяването стана доста комична ситуация!!!