Spektrum предаватели за коли и лодки

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
След като тази година Спектрум пуснаха новият си стабилизиран приемник AVC - SRS4210

SPMSRS4210-450.jpg

Аз успешно го тествах на няколко мои модела, като Hobao 1/8 Бъги и HobbyKing 1/16 Rally Extreme, стигнах до извода че ми трябва ново радио. Не че старото не става :) , преди година си купих DX3R - изключително добро радио - състезателен клас, но технологията се развива всеки ден, и новият приемник изисква нови екстри.

За какво става дума - новият приемник SRS4210 изисква 2 допълнителни канала с които може да се настрои процент на стабилизиране на кормилото и газта. Резултата е изключително стабилен модел при поднасяне на завоите. Изключително права линия при скорост - нещо което никога не мога да постигна сам :)

Спретнах едно малко проучване и ето каква табличка успях да направя

spektrum-car-radios-list.png

Табличката дава сравнителни характеристики между флагмана от 3 каналните радиа- DX3R и новите 3 радиа DX4C, DX4S и DX4R

И така подред на табличката:

1. DX3R
dx3r-glamour.jpg
Много хубаво радио, изключително добра изработка, спортната серия на спектрум , поддържа DSM , DSM Marine (морски приемници) и DSM2 - с последния постига скорост от 5.5мс което е много добре ако се състезавате. Има възможност за изнасяне на волана надолу - някои смятат че е по удобно , на мен лично не ми харесва, и има възможност за обръщане на волана от лявата страна.

2. DX4C
dx4c-glamour.png
Бюджетно радио и най-евтиният вариант да усетите новата AVC стабилизация!
- 4 канала,
- DSMR протокол със скачаща честота, това помага в по зашумена обстановка.
- Вградена антена - край на счупените антени и лепенето с тиксо.

3. DX4S
dx4s-glamour.png
Среден клас радио - освен горните екстри на DX4C има включени:
- подсветка на екрана
- SD карта с която може да ъпдейтвате версията на фърмуера.
- Вибрация за алармите
- Телеметрия
- ABS

4. DX4R
dx4r-glamour.png
Новият флагман на фирмата - има всичко от горните + най висока скорост на контрол с 5.5мс на DSMR - това трябва да е перфектно за сериозните състезалите където 1 секунда може да реши 1-вото място :) , освен това тук също има възможност за изместване на волана от лява страна и за свалянето му по надолу.

Имайки предвид цената , и това че не съм сериозен състезател , а и все пак имам DX3R - реших този път да избера DX4S - на практика има всичко което ми трябва като екстри и идва на добра цена.


Какво интересно научих докато правих тази сравнителна таблица.

1. С новия протокол DSMR - Спектрум няма да правят повече морски приемници от серията MR - според тях новият протокол е също толкова надежден и на вода и спокойно може да ползвате SR410 във вашата лодка.

SPMSR410.png

2. Новият преработен софтуер ще се казва RaceWare и подобно на AirWare за Въздушните радиа ще унифицира менюто и екстрите. Точно тази функция според мен направи Авио-радиата на спектрум уникални - новата серия DX6, DX9, DX18 реално ползва един и същ софтуер и моделите са съвместими между отделните предаватели.

3. Spektrum са започнали битка срещу евтините приемници на Orange и някои от новите радиа не поддържат за момента orange GR300. Въпреки че не може да се мери по качество с оригиналните приемници - този 10$ приемник си има своето приложение за всякакъв вид евтини модели тип играчка. Според мен самите Спектрум така вредят на себе си защото точно този приемник прави радиата им популярни - така можеш да имаш приемници за евтини и скъпи модели. По времето на тестовете които направих - DX4C не искаше да се вързва с GR300, а DX4S се закачаше без проблем - до преди да го ъпдейтна с новия фърмуер версия 1.2

GR300.jpg

Интересното беше че след ъпдейта - приемника реални си беше закачен и си работеше :) , но след като реших да го бинд-на отново , вече не искаше. Тоест проблем със съвместимостта няма - реално са сложили филтър за адресите които ползват ориндж. Предполагам че това ще се реши в най-скоро време с ъпдейт на фурмуера на ориндж или с нов модел.

4. В новата версия на софтуера за DX4 има меню което се казва SWITCH - с него може да слагате различни функции на бутоните по предавателя :) - бутоните вече са именувани с A, B, C, D и т.н. така че всеки може да си настрои радиото както иска.

5. Открих нова функция - която се казва Trottle Punch - беше ми много интересно за какво служи , и се оказа че се ползва основно при Нитро-Моделите , и дава начален раз при плавно натискане на спусъка - така че мотора да влезе бързо в обороти , по този начин се постига много по добър отговор от модела , и както казват колегите от RCgroups - чустваш модела по управляем.

Както винаги - Благодаря на фирма MyHobby.bg че успях да разгледам в магазина им на живо въпросните радиа и да преценя какво да си купя :)

 
Последна промяна:
Поръчах DX4S с приемници, SR410 и този с AVC, SRS4210.:)
Докато чакам доставката реших да прегледам инструкцията от сайта на Spektrum.
Никъде в инструкцията не се споменава за функцията Телеметрия?:(
Възможно ли е да има серии, в които телеметрията да е скопена, въпреки че в официалния сайт не намерих такова нещо?

Други впечатления, когато пристигне апаратурата от САЩ.
За сега само въпроси...

ПП Вариант е, менюто с телеметрията да се появява, когато предавателя се биндва с телеметричен приемник, но знае ли човек?
 
Последна промяна:
Поръчах DX4S с приемници, SR410 и този с AVC, SRS4210.:)
Докато чакам доставката реших да прегледам инструкцията от сайта на Spektrum.
Никъде в инструкцията не се споменава за функцията Телеметрия?:(
Възможно ли е да има серии, в които телеметрията да е скопена, въпреки че в официалния сайт не намерих такова нещо?

Други впечатления, когато пристигне апаратурата от САЩ.
За сега само въпроси...

ПП Вариант е, менюто с телеметрията да се появява, когато предавателя се биндва с телеметричен приемник, но знае ли човек?
Радиото има функционалност за телеметрия. Проблемът е, че Спектрум за съжаление престанаха да рекламират и ползват тази "екстра". Преди години голяма част от BND и някои RTR модели бяха оборудвани с телемитричен приемник SR3300T, с инсталирани датчици по модела. Предходните модели на твоето радио (DX2S и DX3S) направо идваха комплект с такъв приемник, заедно със датчиците!
Каква е реалността към момента - макар радиото да има тази функционалност, ако искаш да я ползваш трябва да си купиш отделно приемник 3300T, който заедно с датчиците струва почти колкото радиото.
 
... макар радиото да има тази функционалност, ако искаш да я ползваш трябва да си купиш отделно приемник 3300T, който заедно с датчиците струва почти колкото радиото.
Това, че "Козата си иска пръч" е ясно, но защо тази "функционалност" не е показана в инструкцията на предавателя...:(
 
Това, че "Козата си иска пръч" е ясно, но защо тази "функционалност" не е показана в инструкцията на предавателя...:(
Това не мога да кажа. Сега се сещам нещо друго - новите евро изисквания влезли в сила от началото на 2015 правят така, че всички радиа ще са DSMR протокол и няма да бъдат обратно съвместими с DSM/DSM2 приемници (какъвто е SR3300T). Това на практика означава, че и да искаш да си купиш телеметричен приемник в европа, спектрум не предлага такъв...
Твоето радио обаче, казваш че си купил от щатите... което значи че ще е със щатски софтуер, който до колкото знам, би трябвало да е обратно съвместим...не знам, като дойде ще разбереш какво може и какво не.
 
DX4S си има телеметрично меню , и то се появява само като си бинднал приемник приемник SR3300T - Има само на 1 място вметнато че като врътнеш копчето се показва телеметрия и това е :) - там може да си конфигурираш разни аларми , аз имам такъв приемник но не съм си играл с него, тъй като то е по полезно реално за ДВГ-тата , да следиш температура. При електричките няма приложение.
 
DX4S си има телеметрично меню , и то се появява само като си бинднал приемник приемник SR3300T - Има само на 1 място вметнато че като врътнеш копчето се показва телеметрия и това е ......
Това е добро обяснение и аз си мислех така, но не са го написали в мануела...

....тъй като то е по полезно реално за ДВГ-тата , да следиш температура. При електричките няма приложение.
При електричките, също е добре да се следи температурата на спиида и мотора и при достигане на някакъв праг, да върнеш малко газта, въпреки вградената защита на някои по-модерни спиидове.
Както и може да се следи и скоростта, разбира се не постоянно:crazy:.
Например, ако търсиш максимална скорост, може да я настроиш като алармена граница и да гониш алармата...:pilot:
 
Последна промяна:
Това е добро обяснение и аз си мислех така, но защо не са го написали в мануела...


При електричките, също е добре да се следи температурата на спиида и мотора и при достигане на някакъв праг, да върнеш малко газта, въпреки вградената защита на някои по-модерни спиидове.
Както и може да се следи и скоростта, разбира се не постоянно:crazy:.
Например, ако търсиш максимална скорост, може да я настроиш като алармена граница и да гониш алармата...:pilot:
Аз също смятам, че е добре да имаш опция да ползваш телеметрия - нека производителя даде възможно най-широк избор от датчици, пък всеки сам решава дали, и кой точно параметър да следи.
Телеметрията дава възможност за сравнение и анализ на различни конфигурации и т.н. Жалко, че Спектрум загърбиха тази функционалност по този начин. Но пък не се знае, може утре да извадят нов приемник който поддържа телеметрия.
 
DX4S си има телеметрично меню , и то се появява само като си бинднал приемник приемник SR3300T - Има само на 1 място вметнато че като врътнеш копчето се показва телеметрия и това е :) - там може да си конфигурираш разни аларми , аз имам такъв приемник но не съм си играл с него, тъй като то е по полезно реално за ДВГ-тата , да следиш температура. При електричките няма приложение.
Днес пристигна апаратурата и си има телеметрично меню...

В мануела от 18 страници има цяла страница за телеметрията, но на сайта на Спектрум, нъцки...
Сега имам проблем с регистрацията на сайта им.
Отговора е "A Serial Number is required for registering the Selected Model Type"
 
Последна промяна:
Номера можеш да го вземеш от менюто в System Settings :) на версия на софтуера се вижда. Въвеждаш го и ще можеш да изтеглиш последната версия на ъпдейта.
 
Сега погледнах точно - значи в SYSTEM -> ABOUT - там е номера. Не го търси написан по кутията - няма го :)
 
Номера го вземам от където трябва. На кутията го няма...
XXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX
Спазвам малки и главни букви.
Сайта не приема този номер...
Отговора е: Този номер не съответства на избраният модел апаратура.
Не ме интересува толкова ъпдейта, колкото да ми тръгне гаранцията.
Писах на търговеца.
Той пък ме прати да я регистрирам в Хоризонтхоби.
Там пък този модел въобще не се появява в падащото меню за избор на модел...
Тази вечер толкова. Нямам нерви...
 
Последна промяна:
Честито за апаратурата!
Няма нищо учудващо в това което наблюдаваш - купил си апаратура от САЩ, искаш да я регистрираш в Европа. Във формата за регистрация вероятно си посочил "България", при което системата ще покаже само тези модели които се продават официално в регион Европа.
Добрата новина - не е нужно да имаш регистрация в сайта за да имаш гаранция. Гаранцията си важи от датата на покупката. При гаранционно събитие се изисква единствено документа удостоверяващ покупката (proof of purchase).
Друг е въпросът дали ще има икономическа логика, ако трябва да я пращаш обратно до щатите при гаранционно събитие.
Между другото US гаранцията е 12 м., докато европейската е 24 месеца.
 
омера го вземам от където трябва. На кутията го няма...
XXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX
Спазвам малки и главни букви.
Сайта не приема този номер...
Отговора е: Този номер не съответства на избраният модел апаратура.
Не ме интересува толкова ъпдейта, колкото да ми тръгне гаранцията.

Наистина за гаранцията няма нужда да регистрираш нищо , регистрацията е да изтеглиш нов фърмуер. Като регистрирах моята DX4s всичко мина нормално и номера беше приет. За да избегнем всякакви чуденки - най-правилното е да пишеш на съпорта на ХХ и като си пратиш номера на радиото и модела и да питаш защо сайта не го приема. Там виждат точната причина и ще ти кажат от какво е.
 
След вчерашните, отново неуспешни опити за регистрация, днес модула за поддръжка на потребителите в сайта на Спектрум е в ремонт...:eek:
Дано не съм го счупил аз!:crazy:
Когато отново са на линия, борбата ще продължи...:pilot:

ПП Иначе апаратурката си е супер!:win: Довечера ще я пробваме в бойни условия с AVC-а.

ППП Светльо, защо аватара ми ни е анимиран?
 
Последна промяна:
Имай предвид че всяка вечер между 00:00 - 02:00 наше време Спектрум сайта правят архиви и дава такава грешка :) да не се чудиш че често го виждаш.
 
След вчерашният целодневен ремонт на сайта.....:)
Вече сме регистрирани на сайта на Спектрум:win:
Нямаше проблем с това, че съм в България, а апаратурата е от САЩ.

За ъпдейт ще мисля по-късно, ако забележа проблеми.

След снощното каране в мола установихме, че с екстрата AVC по правата се движим по конец, а в завоите, поради ниското сцепление с настилката и високата скорост, модела недозавива, но пък не плъзга задницата при подавани на газ.
Общото впечатление е, че обиколките се взимат с по-висока средна скорост и по-малко се изпускат завои...:win:
Това с недозавиването ще се опитаме да го оправим от настройките на AVS към спийда и на самият спийд. Струва ми се, че там е заровено кучето, спирачното усилие на контролера не е на маХ, но снощи не носих програматора.
 
Последна промяна:
Правилно си усетил - в настройките на AVC е ключа и там можеш да сложиш разни стойности които да дадат повече контрол в определени ситуации. Има много хубаво филмче от ХХ с подробни обяснения кое как се прави и какво значи - струва си да се изгледа.
 
Back
Нагоре