Spitfire MK XIV 1/5 scale

fokke

Редовен Потребител
Здравейте , поздравления за новия форум !
Пускам тази тема с идеята да покажа аз как виждам нещата при РЦ моделите , а и да науча нови неща от хората коментирали в нея.

Понеже от години правя композитни модели и така се случи , че имах една пауза от около 2 седмици през които нямах ангажименти , а и работата по един и същ модел писва, та реших да се пробвам в що годе нова за мен област , изцяло дървените модели проектирани на компютър. През годините съм правил дървени модели но по старите методи с молива и белия лист с лъкчето и многото прах, много сметки с калкулатора и четене из книгите( хартиени) за аеродинамичните закономерности при авиомоделизма и тн . Та реших да проектирам от нулата на базата на заводски чертежи един за мен любим самолет , който харесвам от години .
Модела ще е в мащаб 1/5 , което значи 224 см размах на крилата
Двигател 55 кубика DL -55 benzin
стандартни 7-10 кг серва
И предполагаемо тегло от 9-11 килограма
















































Започвам с няколко снимки :
 

Attachments

  • 1.JPG
    1.JPG
    54.2 KB · Прегледи: 41
  • 2.JPG
    2.JPG
    46.9 KB · Прегледи: 36
  • 3.JPG
    3.JPG
    61.7 KB · Прегледи: 36
  • 4.JPG
    4.JPG
    68 KB · Прегледи: 38
  • 5.JPG
    5.JPG
    72.8 KB · Прегледи: 41
Последна промяна:
Прогреса при чертежа :
 

Attachments

  • 6.JPG
    6.JPG
    52.6 KB · Прегледи: 33
  • 7.JPG
    7.JPG
    87.5 KB · Прегледи: 33
  • 9.JPG
    9.JPG
    118.5 KB · Прегледи: 33
  • 8.JPG
    8.JPG
    99.6 KB · Прегледи: 34
  • 10.JPG
    10.JPG
    117.4 KB · Прегледи: 33
  • 11.JPG
    11.JPG
    71.7 KB · Прегледи: 34
  • 13.JPG
    13.JPG
    115.5 KB · Прегледи: 35
  • 14.JPG
    14.JPG
    109.8 KB · Прегледи: 36
  • 15.JPG
    15.JPG
    112.3 KB · Прегледи: 37
Поредна серия снимки и последен за сега, ще мине малко време докато нарежа модела , защото в момента работя и по още един самолет и искам да ги резна заедно. След като нарежа детайлите на модела ще пусна снимки на процеса на сглобка, а ако някой се интересува от тоя тип модели и начина на проектиране и сглобяване е добре.
 

Attachments

  • 14.JPG
    14.JPG
    109.8 KB · Прегледи: 11
  • 13.JPG
    13.JPG
    115.5 KB · Прегледи: 10
  • 11.JPG
    11.JPG
    71.7 KB · Прегледи: 13
  • 15.JPG
    15.JPG
    112.3 KB · Прегледи: 12
  • 16.JPG
    16.JPG
    52.5 KB · Прегледи: 12
  • 20.JPG
    20.JPG
    103.4 KB · Прегледи: 12
  • 21.JPG
    21.JPG
    112.3 KB · Прегледи: 11
  • 22.JPG
    22.JPG
    62.4 KB · Прегледи: 10
  • 23.JPG
    23.JPG
    73.4 KB · Прегледи: 11
  • 25.JPG
    25.JPG
    113.3 KB · Прегледи: 12
  • 24.JPG
    24.JPG
    81.4 KB · Прегледи: 11
Последна промяна:
Много добре изглежда за сега. Интересно ми е какво ще стане накрая. :)
 
Здравей и добре дошъл във форума :) , модела изглежда много интересно , лично на мен тази технология ми изглежда много сериозна и ще следя с интерес темата.
 
Благодаря
Тази технология реално е класическа за направата на РЦ модел особено с такъв мащаб , не традиционна технология е композитната , където се ползват нови методи и тн .
Реално за мен това в тези дървени конструкции ми е малко за забавление докато почивам между други проекти, а и ми бе интересно дали и как ще мога да направя цял модел. Понеже до сега съм чертал на корел отделни детайли и конструкции за композитните ми модели , сега реших да се опитам да постигна нещо като лего ефект, тоест да проектирам модел , който да се сглобява с голяма лекота да отговаря на определени мои изисквания конструктивно , да е като лего и модела да не се нуждае от стапел за сглобяване. Според мен се получи и остава да видим и как ще се сглоби. Това дали ще лети според мен не подлежи поне за мен като коментар ,защото спазят ли се основни принцип и изисквания при един модел е ясно че няма да има проблем с полета , особено при модели в мащаб над 1/5 . Задал съм му полесните градуси на крилата и мотора , другото е въпрос на сглобяване и тегло в крайния вид.
 
Здравейте отново
Модела вече е нарязан и готов за сглобка

Пускам няколко кадъра и едно видео на процеса на рязане :











 

Attachments

  • DSCI0130.JPG
    DSCI0130.JPG
    265.9 KB · Прегледи: 6
  • DSCI0140.JPG
    DSCI0140.JPG
    307 KB · Прегледи: 6
  • DSCI0152.JPG
    DSCI0152.JPG
    273.1 KB · Прегледи: 5
  • DSCI0157.JPG
    DSCI0157.JPG
    367.2 KB · Прегледи: 5
  • DSCI0161.JPG
    DSCI0161.JPG
    228.8 KB · Прегледи: 6
  • DSCI0165.JPG
    DSCI0165.JPG
    418.5 KB · Прегледи: 6
Последна промяна:
Събрах детайлите днес само за проба да видя къде имам грешки и как стои триизмерно всичко , пасва ли и има ли някъде големи пропуска. Имаше една малка грешчица но бързо я отстраних и сега всичко е ОК








 
Последна промяна:
Благодаря, надявам се да е интересна темата на читателите на форума. Модела утре пътува за Пловдив и строителството ще продължи при мой приятел , но регулярно ще публикувам снимки от работата му :)
 
Днес направих ребрата за носа , това което правя е модела за матрица от която ще вадя композитен нос на модела :





 
Последна промяна:
Извинете за повторението, но това ми се вижда забележително и на мен!:win:
 
Благодаря за мнението, в крайна сметка за това са форумите да обменяме информация и да се показват различни техники за постигане на една цел , а именно да се забавляваме. Реално това което правя е класически метод за конструиране на РЦ модел , в случая полукопие . Това, че ползвам програма за начертаването и лазер за нарязването на скелета на модела реално са едни удобства които до преди 10 години ги нямаше, но принципа на конструиране и замисъл е класически.
Отворен съм за въпроси и мнения, ако на някой му е интересно , и в тая връзка ще споделя новите неща и корекции които нанесох в чертежа в следствие на идеи дадени ми в американски форум в който пиша същата тема. Идеята на момчетата там бе да нанеса корекции и направя от този КИТ другите 2 версии на самолета които са в 14-та серия. Спитфайър XIV има 3 вариянта с два двигатела от там и идват различията, единия е този който съм показал до сега , другия вариант е с къси (скъсени заканцовки на крилата) за по добри виражи и модела на самолета с дългите крила но с нисък гаргрот , което го прави подобен на Мустанга и с подобен фанар.
Ето какво спретнах по повод крилата:




spit9.gif
 
Привет. Забележителна работа! Имам върпос:

Какъв метод ще се използва за сглобяване на крилото и подравняване на ребрата за получаване на хомогенна хорда и евентуален washout. Този сложен профил не дава възможност за сглобяване върху равна повърхност.
 
Ами то се вижда на снимките , но май недостатъчно добре. Самия лонжерон съм го прорязал и всяко ребро си клопва на мястото , така се избягва провисване на крилото , а стрингерите които са пред лонжерона, отгоре и отдолу задават 90градосовия ъгъл спрямо лонжерона на всяко крилно ребро. Отделно стрингерите опънати зад лонжерона допълнително спъват конструкцията. Идеята ми бе да конструирам скелет , който да се сглобява във "въздуха" без стапел и плотове и според мен при една прецизна работа може да се получи. Сега ще видим Ванката, който ще сглобява модела как ще постъпи и по какъв начин ще го сглоби:)
 
Следя темата с голям интерес!
Ако е възможно дайте по-подробно описание на процеса на проектирането на компютър - от чертежа до файловете за лазера.
Благодаря!
 
Ползвам заводски чертежи на самолета , естествено в последствие променям някои неща с оглед на това, че става дума за умален модел и са нужни някои корекции на рамената и площите , но в малки граници. Също съобразявам материала, защото аз ползвам дърво а истинския е метал и чисто структурно са нужни изменения като удебеляване на ребрата и ред други неща , но понеже вече съм направил основния чертеж и няма да мога да покажа нещата в ход.
Започнах промяна на гаргрота и изрових чертежи от архива ми на Е версията на самолета и ще покажа корекции на 4 ребра и ръдер :)











 
Последна промяна:
10X !
Какъв е материала, който използвате - многослоен шперплат или балса?
 
Back
Нагоре