Starmax F-16 90mm EDF Jet - лек и мощен...

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Starmax-F-16-%2528066%2529.jpg


Дойде време да представя и най-мощната машина във флотилята ми - Starmax F-16 90mm EDF Jet. Пълната информация за него можете да намерите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com

ХАРАКТЕРИСТИКИ

Размах: 923мм
Дължина: 1436мм
Полетно тегло: ~2200 грама по спецификация (реално постигнато - 2350 за сегашната конфигурация, без колесник и с по-леко оборудване от оригиналното, реалното тегло на модела с оригиналното оборудване е не по-малко от 3кг)
ЦТ: 110мм от водщия ръб

КАКВО МИ ХАРЕСВА

Като цяло доста неща. Модела е изключително солидно направен, пяната е EPS, но е доста качествена такава и много твърда, не се деформира лесно. Детайлите по фюзелажа са изключително реалистични. Мястото за батерии е впечатляващо голямо, капака има закопчаващ механизъм за да не може да се отвори в полет. Има слатове на водещия ръб и флапи, да не говорим, че изглежда изключително добре в полет. Напречникът е много солиден и твърд, и значително втвърдява крилата. Има предоставени капачета за колесника, които да затворят дупките ако колесника се махне.

КАКВО НЕ МИ ХАРЕСВА

За съжаление и тук има няколко неща за споделяне. Като за начало е колесника - при Ф-16 колесника е разкрачен от средата на модела под ъгъл навън и е изключително лошо направен и се чупи лесно. Основния въздухозабор е доста тесет за размера на модела, и без "cheater" дупки отзад пред турбината обикновено тя не може да генерира достатъчно тяга за да лети нормално (при моя вариант има оригинални "cheater" дупки). Оригиналните серва са пластмасови 9 грамови, което е подигравателно неадекватно серво за такъв размер модел. Оригиналната електроника също е крайно неадекватна спрямо реалното тегло на модела. Планката предвидена за монтаж на батерията е малка и леко залепена, което я прави неподходяща за целта. Горната и долната част на фюзелажа не са залепени правилно и има малка дупка между двете части.

ПРИСЪДАТА

Като махнем колесника, като цяло самолета може да лети с оригиналното оборудване въпреки, че не го препоръчвам. И все пак ако се смени оборудването, което не е сложно и трудно занимание, самолета става прекрасна полетна машина, която изглежда страхотно във въздуха и има достатъчно тяга за всичко, което можете да си помислите. Като никога ЦТ-то по книжка е абсолютно точно.

Като цяло бих препоръчал модела на всеки склонен да вложи парите необходими за правилната му направа, и имащ необходимия опит за да го лети, но за съжаление компанията, която го произвежда вече не съществува и модела не е наличен за покупка. И все пак е СТРАХОТНА машина, дано да ме радва дълги години... :)

И ето малко снимки:

Като за начало се заех да разширя въздухозабора, но след като фюзелажа беше залепен, трябваше да отрежа въздухозабора през средата.
Starmax-F-16-%2528029%2529.jpg


След доста шкурене накрая разширих въздухозабора доста прилично.
Starmax-F-16-%2528030%2529.jpg


Поради липса на по-лек плат, покрих шкуреното с 80 грамов стъклоплат, даже го смесих със син пигмент. :)
Starmax-F-16-%2528036%2529.jpg


Залепих долната за горната част на фюзелажа, и покрих въздухозабора от вънка с 160 грамов стъклоплат, след това го боядисах.
Starmax-F-16-%2528039%2529.jpg


Starmax-F-16-%2528040%2529.jpg


Знам, че не е перфектно, но тази процедура я правя за първи път, така че ми е простено. :)
Starmax-F-16-%2528041%2529.jpg


Вълшебната турбина...
Starmax-F-16-%2528043%2529.jpg


Останалата част от оборудването, малката батерия е за сервата.
Starmax-F-16-%2528046%2529.jpg


Starmax-F-16-%2528047%2529.jpg


Подсилих монтажа на елеваторите с принтирани части, че да не изпаднат по време на полет.
Starmax-F-16-%2528053%2529.jpg


Starmax-F-16-%2528055%2529.jpg


Не може да минем и без брандирането
Starmax-F-16-%2528056%2529.jpg


Последно подготовки...
Starmax-F-16-%2528062%2529.jpg


И е време за полет...
Starmax-F-16-%2528063%2529.jpg


Starmax-F-16-%2528065%2529.jpg


Ето и видеата, първото е от облитането, второто е от 3-тия полет, след като малко посвикнах с модела.


 

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Хайде малко ъпдейти и тук. F-16-ката вече се радва на нова батерия - 6S 65C 3300mAh, като този път е цял 6S пакет, а не 2 пакета по 3S в серия. С новата батерия самолета олекна около 60 грама, защото има реално по-малко конектори, и махнах адаптора за сериино връзване, който за ХТ90 конектори си тежи доста. Определено мога да кажа, че осещам липсата на тези 60 грама, когато пратя самолета по вертикалата.

Ето едно видео от миналия уйкенд, а под него има и снимки от същия полет.


Благодарско на Давид, че се нагърби с моя апарат за фотосесията. :biri:

Starmax-F-16-%2528079%2529.jpg


Starmax-F-16-%2528080%2529.jpg


Starmax-F-16-%2528082%2529.jpg


Starmax-F-16-%2528084%2529.jpg
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Ники, Дай малки инфо за силовата установка. :)
Знам, че е на Wemotec, но кое комбо точно? Тяга мерил ли си?
 
Нагоре