Дойде време да представя и най-мощната машина във флотилята ми - Starmax F-16 90mm EDF Jet. Пълната информация за него можете да намерите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com
ХАРАКТЕРИСТИКИ
Размах: 923мм
Дължина: 1436мм
Полетно тегло: ~2200 грама по спецификация (реално постигнато - 2350 за сегашната конфигурация, без колесник и с по-леко оборудване от оригиналното, реалното тегло на модела с оригиналното оборудване е не по-малко от 3кг)
ЦТ: 110мм от водщия ръб
КАКВО МИ ХАРЕСВА
Като цяло доста неща. Модела е изключително солидно направен, пяната е EPS, но е доста качествена такава и много твърда, не се деформира лесно. Детайлите по фюзелажа са изключително реалистични. Мястото за батерии е впечатляващо голямо, капака има закопчаващ механизъм за да не може да се отвори в полет. Има слатове на водещия ръб и флапи, да не говорим, че изглежда изключително добре в полет. Напречникът е много солиден и твърд, и значително втвърдява крилата. Има предоставени капачета за колесника, които да затворят дупките ако колесника се махне.
КАКВО НЕ МИ ХАРЕСВА
За съжаление и тук има няколко неща за споделяне. Като за начало е колесника - при Ф-16 колесника е разкрачен от средата на модела под ъгъл навън и е изключително лошо направен и се чупи лесно. Основния въздухозабор е доста тесет за размера на модела, и без "cheater" дупки отзад пред турбината обикновено тя не може да генерира достатъчно тяга за да лети нормално (при моя вариант има оригинални "cheater" дупки). Оригиналните серва са пластмасови 9 грамови, което е подигравателно неадекватно серво за такъв размер модел. Оригиналната електроника също е крайно неадекватна спрямо реалното тегло на модела. Планката предвидена за монтаж на батерията е малка и леко залепена, което я прави неподходяща за целта. Горната и долната част на фюзелажа не са залепени правилно и има малка дупка между двете части.
ПРИСЪДАТА
Като махнем колесника, като цяло самолета може да лети с оригиналното оборудване въпреки, че не го препоръчвам. И все пак ако се смени оборудването, което не е сложно и трудно занимание, самолета става прекрасна полетна машина, която изглежда страхотно във въздуха и има достатъчно тяга за всичко, което можете да си помислите. Като никога ЦТ-то по книжка е абсолютно точно.
Като цяло бих препоръчал модела на всеки склонен да вложи парите необходими за правилната му направа, и имащ необходимия опит за да го лети, но за съжаление компанията, която го произвежда вече не съществува и модела не е наличен за покупка. И все пак е СТРАХОТНА машина, дано да ме радва дълги години...
И ето малко снимки:
Като за начало се заех да разширя въздухозабора, но след като фюзелажа беше залепен, трябваше да отрежа въздухозабора през средата.
След доста шкурене накрая разширих въздухозабора доста прилично.
Поради липса на по-лек плат, покрих шкуреното с 80 грамов стъклоплат, даже го смесих със син пигмент.
Залепих долната за горната част на фюзелажа, и покрих въздухозабора от вънка с 160 грамов стъклоплат, след това го боядисах.
Знам, че не е перфектно, но тази процедура я правя за първи път, така че ми е простено.
Вълшебната турбина...
Останалата част от оборудването, малката батерия е за сервата.
Подсилих монтажа на елеваторите с принтирани части, че да не изпаднат по време на полет.
Не може да минем и без брандирането
Последно подготовки...
И е време за полет...
Ето и видеата, първото е от облитането, второто е от 3-тия полет, след като малко посвикнах с модела.