![Starmax-F-16-%2528066%2529.jpg](http://2.bp.blogspot.com/-uIR2nKG-c88/UvlxGX33-mI/AAAAAAAADiA/kdPeClilMfg/s1600/Starmax-F-16-%2528066%2529.jpg)
Дойде време да представя и най-мощната машина във флотилята ми - Starmax F-16 90mm EDF Jet. Пълната информация за него можете да намерите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com
ХАРАКТЕРИСТИКИ
Размах: 923мм
Дължина: 1436мм
Полетно тегло: ~2200 грама по спецификация (реално постигнато - 2350 за сегашната конфигурация, без колесник и с по-леко оборудване от оригиналното, реалното тегло на модела с оригиналното оборудване е не по-малко от 3кг)
ЦТ: 110мм от водщия ръб
КАКВО МИ ХАРЕСВА
Като цяло доста неща. Модела е изключително солидно направен, пяната е EPS, но е доста качествена такава и много твърда, не се деформира лесно. Детайлите по фюзелажа са изключително реалистични. Мястото за батерии е впечатляващо голямо, капака има закопчаващ механизъм за да не може да се отвори в полет. Има слатове на водещия ръб и флапи, да не говорим, че изглежда изключително добре в полет. Напречникът е много солиден и твърд, и значително втвърдява крилата. Има предоставени капачета за колесника, които да затворят дупките ако колесника се махне.
КАКВО НЕ МИ ХАРЕСВА
За съжаление и тук има няколко неща за споделяне. Като за начало е колесника - при Ф-16 колесника е разкрачен от средата на модела под ъгъл навън и е изключително лошо направен и се чупи лесно. Основния въздухозабор е доста тесет за размера на модела, и без "cheater" дупки отзад пред турбината обикновено тя не може да генерира достатъчно тяга за да лети нормално (при моя вариант има оригинални "cheater" дупки). Оригиналните серва са пластмасови 9 грамови, което е подигравателно неадекватно серво за такъв размер модел. Оригиналната електроника също е крайно неадекватна спрямо реалното тегло на модела. Планката предвидена за монтаж на батерията е малка и леко залепена, което я прави неподходяща за целта. Горната и долната част на фюзелажа не са залепени правилно и има малка дупка между двете части.
ПРИСЪДАТА
Като махнем колесника, като цяло самолета може да лети с оригиналното оборудване въпреки, че не го препоръчвам. И все пак ако се смени оборудването, което не е сложно и трудно занимание, самолета става прекрасна полетна машина, която изглежда страхотно във въздуха и има достатъчно тяга за всичко, което можете да си помислите. Като никога ЦТ-то по книжка е абсолютно точно.
Като цяло бих препоръчал модела на всеки склонен да вложи парите необходими за правилната му направа, и имащ необходимия опит за да го лети, но за съжаление компанията, която го произвежда вече не съществува и модела не е наличен за покупка. И все пак е СТРАХОТНА машина, дано да ме радва дълги години...
И ето малко снимки:
Като за начало се заех да разширя въздухозабора, но след като фюзелажа беше залепен, трябваше да отрежа въздухозабора през средата.
![Starmax-F-16-%2528029%2529.jpg](http://3.bp.blogspot.com/-gc1gRRQ2abs/Uvlw5R3y4CI/AAAAAAAADdc/ARy4cGXGJsA/s1600/Starmax-F-16-%2528029%2529.jpg)
След доста шкурене накрая разширих въздухозабора доста прилично.
![Starmax-F-16-%2528030%2529.jpg](http://3.bp.blogspot.com/-HTDEDAAnp0M/Uvlw5_JGdiI/AAAAAAAADdg/z6rASDnQPq4/s1600/Starmax-F-16-%2528030%2529.jpg)
Поради липса на по-лек плат, покрих шкуреното с 80 грамов стъклоплат, даже го смесих със син пигмент.
![Starmax-F-16-%2528036%2529.jpg](http://3.bp.blogspot.com/-Agx7obyO9kY/Uvlw7uNvb-I/AAAAAAAADeI/YcIMZ-8McKY/s1600/Starmax-F-16-%2528036%2529.jpg)
Залепих долната за горната част на фюзелажа, и покрих въздухозабора от вънка с 160 грамов стъклоплат, след това го боядисах.
![Starmax-F-16-%2528039%2529.jpg](http://4.bp.blogspot.com/-yDW4p0Awxsg/Uvlw88cM6QI/AAAAAAAADeo/9hn-NFUI6eg/s1600/Starmax-F-16-%2528039%2529.jpg)
![Starmax-F-16-%2528040%2529.jpg](http://4.bp.blogspot.com/-gTE-McrV3Cw/Uvlw9Bcfy3I/AAAAAAAADe0/UX06-dssus8/s1600/Starmax-F-16-%2528040%2529.jpg)
Знам, че не е перфектно, но тази процедура я правя за първи път, така че ми е простено.
![Starmax-F-16-%2528041%2529.jpg](http://1.bp.blogspot.com/-elPAJAxVTZQ/Uvlw_9GjVII/AAAAAAAADfs/oGV0ts2n6YE/s1600/Starmax-F-16-%2528041%2529.jpg)
Вълшебната турбина...
![Starmax-F-16-%2528043%2529.jpg](http://1.bp.blogspot.com/-k3_YnMd4eaQ/Uvlw-TafVVI/AAAAAAAADfI/-PdVo87oE3M/s1600/Starmax-F-16-%2528043%2529.jpg)
Останалата част от оборудването, малката батерия е за сервата.
![Starmax-F-16-%2528046%2529.jpg](http://1.bp.blogspot.com/-VhBhiyhND4E/Uvlw_RsVOGI/AAAAAAAADfk/ugvM1i0F_6s/s1600/Starmax-F-16-%2528046%2529.jpg)
![Starmax-F-16-%2528047%2529.jpg](http://4.bp.blogspot.com/-grls0Wi6bUw/Uvlw__ORQKI/AAAAAAAADf8/0MGxApTSzL0/s1600/Starmax-F-16-%2528047%2529.jpg)
Подсилих монтажа на елеваторите с принтирани части, че да не изпаднат по време на полет.
![Starmax-F-16-%2528053%2529.jpg](http://2.bp.blogspot.com/-Tio0CFGl9v4/UvlxBuN7SOI/AAAAAAAADgU/0oxEBSBf_o8/s1600/Starmax-F-16-%2528053%2529.jpg)
![Starmax-F-16-%2528055%2529.jpg](http://1.bp.blogspot.com/-oeh0O79MNsk/UvlxCjmk8FI/AAAAAAAADgo/mpysR8c4Ljk/s1600/Starmax-F-16-%2528055%2529.jpg)
Не може да минем и без брандирането
![Starmax-F-16-%2528056%2529.jpg](http://3.bp.blogspot.com/-JZLqaRQARJc/UvlxC76sAKI/AAAAAAAADgw/0pKlUgK-yak/s1600/Starmax-F-16-%2528056%2529.jpg)
Последно подготовки...
![Starmax-F-16-%2528062%2529.jpg](http://1.bp.blogspot.com/-a0WIgqbOmF0/UvlxFNqS1eI/AAAAAAAADhk/KxnDRxyUzDY/s1600/Starmax-F-16-%2528062%2529.jpg)
И е време за полет...
![Starmax-F-16-%2528063%2529.jpg](http://3.bp.blogspot.com/-2hBNS-M3Qpc/UvlxFbWJWAI/AAAAAAAADhw/kbWQH2JN7u4/s1600/Starmax-F-16-%2528063%2529.jpg)
![Starmax-F-16-%2528065%2529.jpg](http://1.bp.blogspot.com/-WYsyKrdubVg/UvlxGIN2f2I/AAAAAAAADiI/3TAel-IY5Hg/s1600/Starmax-F-16-%2528065%2529.jpg)
Ето и видеата, първото е от облитането, второто е от 3-тия полет, след като малко посвикнах с модела.