T-28 Trojan от Parkzone

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
T-28 Trojan от Parkzone е една жива легенда в RC средите. Често е спряган за идеалният тренер след 3 каналните самолети. На него има посветена огромна тема в RCGROUPS от над 2000 страници. Честно казано това беше основната причина да купя този самолет. Исках лично да видя живата легенда , която толкова горещо беше обсъждана като прекрасно летящ самолет, който е уникално лесен за управление и много стабилен при кацане.

t-28-00.jpg

Самолета се предлага в два варианта:

  • BNF - ( Bind and Fly) , което означава свържи и лети, напрактика имате готов оборудван самолет със всичко необходимо, приемник, батерия и зарядно.
  • PNP ( Plug and Play ) , което е модела без предавател приемник , батерия и зарядно.
Тъй като съм фен на марката Spektrum , и имам DX18QQ нямаше нужда да мисля много и направо купих BNF модела който си идва със приемник AR600 на DSMX . Батерията към него е 1800 милиампера на 3 клетки , но модела лети прекрасно и с 2200 милиампера, тъй като батерията е почти в зоната на центъра на тежестта.

Към днешна дата имам над 100 полета с този модел , преживял е едно единствено падене , и то беше нещастен случай - сблъсък с друг колега във въздуха. За щастие модела лесно се ремонтира, като успях да намеря и резервни части за него.

Какво ми направи най-силно впечатление след почти една година полети с този самолет. Направен е така, че да бъде забавен и в ръцете на напреднанали и начинаещи. Излита и каца идеално и от писта и от трева , има управляем преден колесник , което освен добра маневреност му дава и стабилност при кацане. Реално е много трудно да се преобърне модела при кацано именно заради предния колесник. Крилото се разглобява само с един болт и така модела лесно се транспортира. Колесниците могат лесно да се свалят - така че да кацете и по корем ако се наложи.

След като го усвоих първите 2 месеца, започнах да пробвам различни акробатики с модела, като се оказа че идеално прави всички основни фигури които познавах. Лети на нож, по гръб , прави хубави тона и може да направи без проблем лупинг. Така малко по малко ми стана любим самолет и го вземам с мен на всеки излет , дори и да не го летя. Хубаво е да знам че винаги ми е под ръка и мога да разчитам на него.

Полетното време е около 8 минути с една батерия при внимателно контролиране на гаста. Серво машинките са цифрови и с добра резолюция. Вътре в модела има достатъчно място за кабели , ако решите да сложите стабилизираща система - примерно AR635 или нещо друго.

В нашата група в Младост се радваме се на 2 модела T-28 - произведени от фирмата Parkzone, като всеки носи своя собствен чар. Единия и сребристосив в цветовене на USAF, другия е бяло-червен и гордо носи надписите Navy.

Въпреки че самолета е много приятен за управление, не бих го препоръчал за абсолютно начинаещи или по точно казано за първи самолет. Вместо това е по добре да потърсите HZ Champ или E-flight Apprentice S


Малко История

„T-28 Trojan“ e един от най-успешните тренировъчни самолети от края на 50-те години на XX век. Разработен от „North American Aviation“ самолета е използван от ВВС и ВМС на САЩ като основен тренировъчен модел в прводължение на повече от 30 години.

Освен като тренировъчен самолет Т-28 е използван и за истински мисии във Виетнамската война в периода от 1963г до 1968г, а ЦРУ го използва за мисия в Конго през 1960г.

Първият полет е направено на 24 Септември 1949г под кодово име XT-28 , целта е била да се замени старият вече Т-6 Texan. След успешните тестове е подписан договор за доставка, и между 1950г. и 1957г. са произведени общо 1948 самолета.

Дори и в наши дни Т-28 остава много популярен модел сред колекционерите, като дори има демострационна група изцяло с Троанци! http://www.trojanhorsemen.com/

Определено Троянеца става любимец на всеки който го е пилотирал.

Това е демо клип с възможностите на самолета


Ето и няколко избрани снимки на двата самолета от Младост

t-28-01.jpgt-28-02.jpgt-28-03.jpgt-28-04.jpg t-28-05.jpg
 
Последна промяна:

Kaban

Потребител
Като гледам наистина много разпространен модел.

73 броя във въздуха:

Не знам само как разпознаваха кой на кого? Може би по шарката.
 

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Като гледам наистина много разпространен модел.

73 броя във въздуха:

Не знам само как разпознаваха кой на кого? Може би по шарката.
Хахаха, каква шарка, тия всичките са еднакви... Егати лудницата, не успяха ли поне 1-2 да се целнат??
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Поради лошото време , остана много време за моделизъм :) , така освен F-16-като която оправих , се наканих най накрая да сложа и стабилизацията на T-28 която имам. Използвах готов модул на Spektrum - АР635 който взех от MyHobby.BG , и с помоща на инструкциите от John Redman успях бързо да настроя приемника. Използвах Спортния режим , като е единото положение просто оставих нулеви настройки на стабилизация. Така ще имам Включена/Изключена - и ще мога да я тествам без да рискувам самолета. Надявам се резултата да е много добър - ако съдя по малките самолетчета които имам със AS3X

Ето снимка от инсталацията , както и филмчето което страшно ми помогна с настройките. IMG_7785.JPG



 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Днес най-накрая се появи възможност да тествам стабилизацията, към 15:00 се появи сериозен ветрец на пориви :) и тогава тествах Т-28 със AR635 - направо останах очарован от ефекта. Самолета дори и в сериозните пориви се държеше стабилно, което особенно силно се усети при кацането. Малко преди това се наложи да кацна друг Т-28 на колега и доста зор видях в силния вятър. Направих стабилизацията на ключ, и няколко пъти тествах горе със и без нея - ефекта при вятър е супер! :) с две думи ще си купя още! , този месец трябва да излезе новият модел AR636 - който освен стабилизация AS3X ще има и телеметрия , макар и с ограничен обхрат. Новите модели предвидени за Ноември са 7 и 9 канални приемници от Спекрум вече с пълен обхват на телеметрията.
 
Нагоре