Trainstar Exchange Trainer EPO 1100mm

  • Автор на темата Автор на темата Fantasmos
  • Начална Дата Начална Дата

Fantasmos

Редовен Потребител
IMG_1513.JPG IMG_1514.JPG Сглобих и аз първия си модел :) всичко беше доста лесно и се получи добре мисля, в събота ще гледам да го пробвам. Въпрос, на колко градуса трябва да се отклоняват различните ръдър елерон и тн. Струва минсе че много малко "мърдат"...
 

Attachments

  • IMG_1513.JPG
    IMG_1513.JPG
    517.9 KB · Прегледи: 29
  • IMG_1514.JPG
    IMG_1514.JPG
    436.6 KB · Прегледи: 29
Както писах в другата тема самолета полетя доста добре, но кацна доста лошо основно заради мен. Поръчах наново всичко счупено, но се чудя има ли някой който да може да смени тази осичка на моторчето, която се скъса при падането да си имам един резервен...
 

Attachments

  • motorchedamage.jpg
    motorchedamage.jpg
    40.5 KB · Прегледи: 20
Kонусът на витлото изглежда добре, но тази конструкция е крехка при близки срещи със земята. За начинаещи не е никак практична. Аз бих препоръчал къс вал и адаптер с гумен О-пръстен. Ако остатъка на счупения вал не е крив, направо може да го монтираш.

024259870.jpg


024537916.jpg


024537917.jpg


024631300.jpg


024631306.jpg


http://rcherobg.com/index.php?route=product/product&path=64&product_id=777

Трябва само да видиш колко мм е диаметъра на вала - 3, или 3.17.

След време, като задобрееш, слагаш си мотора с дългия вал и визията е ок.
 
Ще си позволя да допълня препоръката на колегата. При монтажа на перката с пропсейвър е разумно да махнеш колесника и да кацаш в тревата. Можеш да облепиш долната страна на фюзелажа с армирано тиксо. Така приземяването ще е доста по-лесно и безопасно.
 
Да, правилно. Кацането по корем в тревата е по-лесно и е по-щадящо за самолета. Като се усвои подхода и кацането, тогава да се сложи колесника.
 
За съжаление оста е изкривена леко. Не е много, но със сигурност ще вкара вибрации. Не знам дали може да се изправи някак си. Аз поръчах ново, ще дойде след десет дни уж. Да махна колесника и да сложа пропсейвър и да си кацам на тревата ми се струва най-смислено. Само излитамето трябва да е от ръка в този случай, дано се справя :)
 
Поръчах малко перки и пропсейвъри и от двата вида, че нямах шублер наоколо, да видим какви ще са вибрациитеотпред, може и да успея леко да чукна оста за да се изправи да имам и един резервен вариант.
 
За съжаление оста е изкривена леко. Не е много, но със сигурност ще вкара вибрации. Не знам дали може да се изправи някак си. Аз поръчах ново, ще дойде след десет дни уж. Да махна колесника и да сложа пропсейвър и да си кацам на тревата ми се струва най-смислено. Само излитамето трябва да е от ръка в този случай, дано се справя :)

Излитането от ръка е лесно. Даваш 75-100% газ и хвърляш силно с леко повдигната предна част. Мисля, че в събота гледаше как си хвърлям Екстрата.

Желателно е първия път някой колега на поляната да ти асистира.

... леко да чукна оста за да се изправи ...

Идеята за чукването на оста не мисля, че ще даде добър резултат.
 
Гледам продават осички ще измеря мойта с шублера утре и като поръчвам разни неща ще взема и една ос да сменя, колкото да се уча. Иначе новото моторче си е с резбована ос, трябва да видя как ще фитнат пропсейвърите без да стърчи много.
 
Валовете не са кой знае колко твърди и се изправят лесно. Отрежи го на нивото на пропсейвъра, или да стърчи не повече от 2 мм. пред него. Това е за да може витлото да се извади при кацане.

024631306.jpg


Тук стърчи малко повече от необходимото.
Излитането от ръка е лесно - газ до дупка и леко горна.
 
Как да изправя оста? Мотора на менгеме и с малко чукче? Всъщност в момента имам към сантиметър и нещо стърчаща ос, така, че ако я отрежа с дремела просто на минимума за да хванат винтчетата, ефекта от кривината на оста ще е минимален...
 
Като въртиш мотора, камбаната има ли кривина спрямо статора?

Посочения от теб адаптор ще изкриви вала не по-зле. А баланс на витлата е задължителен.
 
Камбаната не, само оста, утре ще пробвам да закача на нея пропсейвъра и да я изправя...
 
Днес тойде пропсейвъра, сложих го върху камбаната и го почукнах леко. Като цяло на 50% има минимални вибрации но на 25 и 75 са повече. Прикачам видео. Има ли смисъл изобщо да го карам така? Има кривина в черната пластмаса лека и тн. Поръчал съм цялата предница и ще дойде след седмица и нещо, въпроса е дали през това време ще мога да полетя малко с такова ниво на вибрациите или по-скоро ще го доразбия самолета :)

 
Изправи още вала, колкото можеш и балансирай витлото.
 
Ще отида в обедната на поляната да го видя дали ще лети и как с пропсейвъра и вибрациите и тн.
 
Привет на всички. Не съм от най-опитните моделисти, ама не е имало случай, в който да ползвам така наречения проп-сейвър и да не съм имал неприятности!
С обикновен конус карам вече 6 месеца, кацам директно на тревата и до сега ми се е е случвало само веднъж да чупя витло.
Като превантивна мярка - нося винаги още 6 в жабката на колата си!
 
Така, дойде ми най-накрая мотора с поставката и тн. Исках да си взема ос за стария и да я сменя, но 3.17мм намирам само тази: http://rcherobg.com/index.php?route=product/product&product_id=491&search=3.17 а тя е 4см дълга, като меря моята е 7см с резба на края. Айде резбата ще я сложа на менгемето и ще я нарежа, но по-дълга ос някаква идея от къде мога да си взема без да чакам сто години от китайската народна република :)
 

Attachments

  • IMG_2303.JPG
    IMG_2303.JPG
    56.1 KB · Прегледи: 14
Back
Нагоре