Вашите въпроси тук!

Fantasmos

Редовен Потребител
Може ли да обясниш повече за вкл/изкл ключове, дуалрейтс?

Различен конфиг за излитане/полет/кацане?
 
Последна промяна:

neon

Редовен Потребител
За базово FPV трябват:
1. Камера
2. Предавател
3. Приемник
4. Очила/монитор
5. Захранване за 3 и 4.
 

neon

Редовен Потребител
вкл/изкл ключове са двупозиционните ключове на апаратурата на които пише AIL. d/r, ELE d/r, i RUD d/r На моята апаратура са так, (Turnigy 9x) Едната позоция е ON, другата ОFF. За всяка от позициите може да нагласиш от 0% до 100% отклонение и от -100% до +100% експо. На едната нагласям всичко на 0 на другата 50% D/R. В този случай на едната позиция примерно ако e na ON ключа ELE D/R елеватора ще се отклонява само до 50% от целия му ход нагоре и надолу, при крайни положения на стика. ( D/R - дуал рейтс, демек "допълнителни" или дублиращи/втори отклонения.) За излитане, полет и кацане ползвам едни и същи настройки. Ползвам различни при различните видове полети. Например имам Миг-29 в4. който може да лети много бързо, а може и по-бавно. Когато летя бавно ползвам големите отклонения - всички управляващи повърхности се отклоняват на 100%. А ако реша да го засиля. Цъкам трите ключа за дуал рейтс на ОN и отклоненията стават само на 30% и с +50% експо. Така се отклоняват съвсем малко и в центъра, около средата на стика е много малко чувствително и имам много прецизен контрол.
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Благодаря за отговора, изясниха се доста неща, попрочетох малко и за кривите и тн, определено има страшно много интересни експерименти, които може да се направят :) Имам обаче още няколко въпроса:

1. Взех си нова апаратура - Taranis Q X7, за фокера съм взел и Turnigy Nano-Tech 2500mah 3C. Мисля да си взема приемник FrSky X6R S.BUS 6/16, който има вградена телеметрия, смарт порт и S.BUS. Въпроса е как по-точно става навързването, втория кабел от батерията, който по принцип вкарвам в зареждачката и в самолета си виси влиза в приемника и му дава данни за напрежението в нея или имам нужда от нещо друго за тази цел или пък идва от спийд контролера това инфо?

2. Тези приемници са по 15.1 грама, GPS сензор 13.9 грама, докато разликата между 2500mah и 3000mah примерно е доста по-голяма, как по-точно преценяме дали може да "носи" самолета още електроника и/или по-голяма батерия?
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Като цяло зависи от самолета - но 20-30 грама никак няма да ги усети модела ако е с поне 1м размах на крилата. Ако ползваш купен модел - във форумите пишат хората какви експерименти са правили и може да се ориентираш. Също е и с моделите по чертеж. Винаги се търси баланс!

Например - 1 модел може да лети 10 мин с батерия 2200mAh, но това не означава че ако сложиш батерия 3000mAh ще летиш 15 мин. По тежкия модел , ще има по-трудно и рисково излитане, повече мощност ще консумира за да се задържи във въздуха и често времето или е същото или по малко от това с по лека батерия.

Златното правило е да спазваш указанията за модела :)
 

geo111

Потребител
Въпроса ми е следния :
Имам зарядно CellPro 10XP. На екрана примерно се изписва това:P_20170518_213912.jpg

Батерията е NiCd 3600 / 7.2 v
P_20170518_213750.jpg

Това ли са правилните настройки за зареждане или са някои други
 

Attachments

  • P_20170518_213912.jpg
    P_20170518_213912.jpg
    83.4 KB · Прегледи: 17

Tassadar

Редовен Потребител

Fantasmos

Редовен Потребител
Phantom 4 доста добре си се вижда през гимбъл камерата на дистанционното, свързано на телефона, пуснахме го на 5км без никакви проблеми. Като чета за FPV говорим за някакви наземни станции с насочени антени и тн. По спецификация фантома си работи на 2.4 ghz май и за FPV-то и за управлението. Няма ли как да му бодна една камера на борда и да си вържа просто телефона с радиото :)
 

neon

Редовен Потребител
Някой да знае къде се продават такива в София? IMG_20170519_160927.jpg
Ако някой има, моля помагайте. Трябва ми едно.
 
Последна промяна:

neon

Редовен Потребител
Не съм го ударил. Няма как да го литна даже. Понеже двете линкчета, които свързват суошплейта с лопатите на главния ротор са по-къъси от тези. И по никакъв начин не може да се докара положителен ъгъл на атака, само от отрицателен до неутрален. (Страх ме е да го литна първо наопаки :D ) Разбрах го това, след като видях в кашона, в който взех модела едно по-дълго, личи си че е ползвано. С него идва точно всичко, но с по късите не става. Точно това на снимката е по-дългото. Ще ти бъда задължен, ако ме уредиш с едно такова и помогнеш за облитането и настройката.
 

neon

Редовен Потребител
Хелито литна. Хиляди благодарности на Петко от BUGGYFLY. Таа някой, който вече се е научил да кара и иска да се оттърве от проходилката си? :D
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Искам да си направя FPV самолетче, нещо такова примерно да си го летя из поляната. За long-rage ми е още доста раничко предвид минималния опит с летенето и тн. Няколко дена чета по темата и май най-лесно за начало ще е на 5.8Ghz - камера с предавател, приемник, антени, очила. Нещо пропускам ли?
 

neon

Редовен Потребител
Помисли за захранване на камерата и предавателя, както и на приемника и очилата. Ако летиш с 3S батерии търси камера и предавател на 12 волта. Ако са на 5 волта ще ти трябва бек.
П.С.
Не мисля, че самолета от линка е подходящ за първи фпв полет. Лично мое мнение, не съм го летял, но според мен е бързичък.
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Ако ползвам захранването на самолета, 5в излизат от ESC, които ползвам дефакто или бъркам?
 

neon

Редовен Потребител
Така е, но от там ще излизат и всички смущения от мотора и сервата. Затова се запоява бек директно след хт60 на спийда с lc filter.
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Чета по форумите, че хамериканците си пръскат EPO и подобни модели с някакво защитно покритие. Някой правил ли го е тук и ако да какво се ползва?
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Още един въпрос. Този път на тема зарядни. Изчетох цялата дискусия и реших да си взема PowerLab 6 Charger. Не виждам по снимките обаче никъде да има накрайник за включване в мрежата. За акумулатора е ясна работата. Трябва ли да купя това или пак пропускам нещо, което всички останали смятат, че се подразбира...
 
Нагоре