Вашите въпроси тук!

Gogo

Редовен Потребител
Ако компонентите са свързани правилно, приемника е байднат и канала на приемника за тротъл е проверен, пробвай да направиш калибрация на спийда.

Процедурата е описвана и в други теми. Тя е следната - при изключена батерия и включен предавател даваш максимален тротъл. Включваш батерията. Спийдът трябва да изсвири определен сигнал. След изсвирване на сигнала сваляш тротъла докрай при което трябва да чуеш потвърждаващ сигнал.
 

Airman

Редовен Потребител
По-вероятно е да са esc-тата.
Пробата през флайконтролера ли я правиш?
Пробвай директно управление чрез приемник с PWM. Ще трябва да го захраниш с БЕК (или с батерия).Ще иска и калибрация на контролерите.
Поне да отпадне като заподозрян полетния контролер.

Колеги, някакви идеи?! Май есц-тата отпадат от подозрение?!

 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Я дай малко повече подробности - примерно какво ти беше радиото , и ако пуснеш и един DUMP на настройката на Бетафлайт :)
 

bateray

Редовен Потребител
Не са калибрирани като хората!! Ясно се вижда на около 1200 как те изпиукват и се инициализират. Ако са калибрирани няма на 1000 да се мърдат
 

Tassadar

Редовен Потребител
На мен ми прилича на проблем с контролера или захранването му.

Митак, дай скрийншот на BlHeli конфигурацията и кажи какъв е контролера и как си го захранил. Захранването на применика също.
 

Airman

Редовен Потребител
Не са калибрирани като хората!! Ясно се вижда на около 1200 как те изпиукват и се инициализират. Ако са калибрирани няма на 1000 да се мърдат
На мен ми прилича на проблем с контролера или захранването му.

Митак, дай скрийншот на BlHeli конфигурацията и кажи какъв е контролера и как си го захранил. Захранването на применика също.
Благодаря ви момчета! Открих къде е заровено кучето! :)
С малък жокер от Тошко картината се проясни!
А сега голямата изненада!
Няма да повярвате, но проблемът се оказа толкова тривиален и свързан с ниската им цена, че просто не мога да повярвам!
Единственият протокол, който поддържат тези esc-та e PWM!!!
Аз от съображения да ми излезне по евтинко съвсем съм се върнал в каменната ера :)
Е сега работи и коптерът вече лети, но едва ли ще е с впечатляващо представяне! :)
Благодаря на всички за подкрепата! :)
 

geo111

Потребител
Въпрос - Кой може да удари едно рамо за настройка на
CC3D за стабилизация на самолет
 

Lazar Nevyanov

Новодошъл
Здравейте,
Начинаещ съм и изчетох доста от темите в този форум за направата на собствен самолет от депрон. До момента само гледах някакви клипове за направи си сам самолет от депрон и попаднах на https://www.flitetest.com . Въпросът ми е дали е подходящо да започна с модел от депрон представен от тях. Плановете са им безплатни, а допълнително може да се поръчат останалите части за конкретния модел. Това е моделчето към което съм се насочил:

https://www.flitetest.com/articles/ft-mighty-mini-mustang-build

Надявам се да е подходящ като първи модел за начинаещ.

Смятам да го започна и след това да инвестирам и пари в подходящ предавател. Предполагам ще е спектрум защото изчетох темата за подходящите радиа.
Благодаря за отговорите!
 

st5rov

Редовен Потребител
Здравейте,
Това е моделчето към което съм се насочил:

https://www.flitetest.com/articles/ft-mighty-mini-mustang-build

Надявам се да е подходящ като първи модел за начинаещ.

Не е особенно подходящ за начинаещ!
Ето нещо по-добро - http://rcmania.bg/index.php?threads/ft-explorer-from-flite-test.969/
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Това радио е доста старичко , може би не е лоша идея да помислиш за нещо по съвременно - проблема вероятно е между радиото и приемника ти.
 

AlexM

Редовен Потребител

st5rov

Редовен Потребител
При такива стари апаратури проблемът е най-често от изтекли или подути електролитни кондензатори.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
В тоя случай най-добре да си вземеш ново радио което да ползваш - колко ти е бюджета за това , да ти дадем някакви насоки ?
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Имам следния въпрос. Какви са нещата, които трябва да се направят между предавателя и нов самолет? Документацията на Таранис е доста богата, толкова, че се загубих чак в нея. Основно питане е как настройвате неща като Експо, фейлсейф, тротъла? Има ли процедура, чеклист нещо, което такъв newbie като мен да следва така, че да не пропусне нещо? Правите ли миксери примерно да подавам повече тротъл като правя нещо с елероните за да не губи височина или пък с хоризонталния стабилизатор?
 

neon

Редовен Потребител
Първо трябва да уточниш точно за какъв самолет става въпрос. Планер се настройва по един начин, акробат по друг, тренер по трети. Има някои неща които са основни за всички видове:
1. Правилно свързване на сервомашинките и спийдконтролера към съответния приемник. Машинките на елеватора да мърдат от десния стик на апаратурата нагоре и надолу. Елероните от десния стик наляво и надясно. Газта от левия стик нагоре надолу и ръдър от левия стик наляво надясно.
2. Да са спазени посоките на движение на сервата и съответно управляваните от тях повърхности. Ако са обратни се прави ревърс през апататурата.
3. Да се центрират всички управляващи повърхности, ако е малко отклонението -през субтрим на апаратурата, а ако е голямо - първо през тягите на рогчетата и после, ако се налага субтрим. Това е важно, защото по време на първия полет ще е наложи тримване през тримовете на апаратурата и искаме да имаме достатъчен ход и в двете посоки.
4. В началото не са нужни миксери, ако самолета не го изисква. Например е двумоторен и трябва да се миксират двата канала за газ. Или пък елероните са с две сервомашинки и без У-кабел и трябва отново да се миксират. Или пък ако се изисква микс елевони.
5. За нов модел си настройвам на изключени ключове без експо и дуал рейтс, а на включени ключове 50% дуал рейтс пак без експо. После вече според държанието на модела настройвам допълнително. Ако е много чувствителен на дадена команда, намалявам отклонението и слагам експо на плюс%.
 
Нагоре