Първо трябва да уточниш точно за какъв самолет става въпрос. Планер се настройва по един начин, акробат по друг, тренер по трети. Има някои неща които са основни за всички видове:
1. Правилно свързване на сервомашинките и спийдконтролера към съответния приемник. Машинките на елеватора да мърдат от десния стик на апаратурата нагоре и надолу. Елероните от десния стик наляво и надясно. Газта от левия стик нагоре надолу и ръдър от левия стик наляво надясно.
2. Да са спазени посоките на движение на сервата и съответно управляваните от тях повърхности. Ако са обратни се прави ревърс през апататурата.
3. Да се центрират всички управляващи повърхности, ако е малко отклонението -през субтрим на апаратурата, а ако е голямо - първо през тягите на рогчетата и после, ако се налага субтрим. Това е важно, защото по време на първия полет ще е наложи тримване през тримовете на апаратурата и искаме да имаме достатъчен ход и в двете посоки.
4. В началото не са нужни миксери, ако самолета не го изисква. Например е двумоторен и трябва да се миксират двата канала за газ. Или пък елероните са с две сервомашинки и без У-кабел и трябва отново да се миксират. Или пък ако се изисква микс елевони.
5. За нов модел си настройвам на изключени ключове без експо и дуал рейтс, а на включени ключове 50% дуал рейтс пак без експо. После вече според държанието на модела настройвам допълнително. Ако е много чувствителен на дадена команда, намалявам отклонението и слагам експо на плюс%.