Вашите въпроси тук!

geo111

Потребител
Здравейте,
Малко въпроси за Taranis Q7
Взех си преди няколо дена една Q7-ца second hand - иначе си е екстра. Обаче явно Spectrum-ската идеология ме е поразглезила доста, та сега ми идва малко трудно да се оправя с OpenTX.
Та имам няколко въпроса относно идеологията на OpenTX и настройката на отделните модели.
1. Прочетох, че има готови скриптове за настройка , LUA и т.н. , но не намерих нищо свястно. Та някой ако знае къде има , да каже
2. Как се се настройва Throtle Cut
3. Как се предефинират ключове и канали, напр. да си настроя ( или да взема готови скриптове )
- Стандартен самолет с 1 серво за айлероните
- Стандартен самолет с 2 серва за айлероните
- Стандартен самолет с 2 серва за айлероните и флаперони
- Стандартен самолет с elevon
4. Как да си настроя с трипозиционен ключ три вида отклонение например на айлероните - на 100%, на 75% и на 50% отклонение
5. Как на същия ключ на настроя отделни експоненти за всеки канал
Имам и други въпроси, ама малко по малко
 

Svilen

Потребител
Все още ми се въртят самолети в главата,но най- голямото ми притеснение е управление на самолета.И в тази връзка искам да попитам,тези два модела подходящи ли са за начинаещ ?
5cb17bc9-e5bf-44f7-a395-71ccee858f7d.jpg 96d74f79-def6-47fe-8de8-4c03c8140a3a.jpg


Всъщност,интересува ме модел,който е в състояние да лети с ниска скорост,за да имам малко повече време за реакция при управлението.Мисля да ползвам и някакъв полетен контролер/с надежда да ми помогне да задържа самолета поне известно време във въздуха/ :)
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Вземи си един китайски симулатор и хубава апаратура. После си вземи един трейнър. По възможност нещо балсово. Изобщо не се притеснявай толкова, с малко повече упражнение пред симулатора и внимание на пистата ще си идеален, трейнърите летят мазно, бавно и приятно.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
После си вземи един трейнър. По възможност нещо балсово.

Колега - не давай такива грешни съвети на хората. По лошо нещо от балсов тренер няма на света :) - на първото падане и ще откажеш човека от хобито.

Иначе към Svilen - и двата модела които си посочил са подходящи за начинаещи - първоначално полетен контролер не ти върши работа - освен ако не е фабричен в самолета, защото всички допълнително добавени изискват специална настройка - за която ти трябват първо усещания и умения :)
 

Svilen

Потребител
Относно полетните контролери-гледам,че има някакви с функция автобаланс-та това ме навява на мисълта,че евентуално биха могли да ми помогнат.Може и да греша разбира се,нямам никакъв опит със самолети.
Гледах доста клипове с двата модела които съм посочил-струва ми се,че Чесната лети по- бавно.
Летящите крила ми се струват доста бързи и мисля,че като за начало ще ме затруднят.
Друг вариант който обмислях е, да си направя някой депронов модел.Ремонта при него ще е доста евтин,но не съм сигурен,че тия модели имат достатъчно добри аеродинамични качества,които да позволяват лесно управление.
 

AlexM

Редовен Потребител
Все още ми се въртят самолети в главата,но най- голямото ми притеснение е управление на самолета.И в тази връзка искам да попитам,тези два модела подходящи ли са за начинаещ ?
View attachment 13245 View attachment 13246


Всъщност,интересува ме модел,който е в състояние да лети с ниска скорост,за да имам малко повече време за реакция при управлението.Мисля да ползвам и някакъв полетен контролер/с надежда да ми помогне да задържа самолета поне известно време във въздуха/ :)
Първият е типичен модел с който много хора са започнали.Цесната не ми харева която си показал.Някак си ми седи крива, въпреки че и тя е горноплощник бих ти предложил първия.Има го в много разновидности, даже и в хобикинг под името Bixler.Никаква Балса за тренировъчен самолет.EPO-то го лепиш с Циано акрилат и преваряш в тенджерата с топла вода и имаш нов самолет.Клечките отиват директно в печката за био гориво.Колкото до полетния контролер, виждам че клониш на тая страна, явно си от дрон поколението.....аз лично съм против да се учиш със стабилизиран самолет, но АКО искаш, няма по добри от моделите на Horizon със техните стабилизации понеже са правени за точно такива хора и най-важното е че няма да ти се налага да преразглеждаш 100 страници литература за да свържеш някой китайски боклук към самолета и да се надяваш той да лети още преди да се научиш ТИ да летиш.Грешния подход както ти каза и Светльо отказва хората от хобито(освен ако не си тотално обсебен от него, както много хора тук тогава е без значение всичко,лепиш летиш лепиш летиш, докато започнеш по-малко да лепиш и повече да летиш)
Айде поздрави и безаварийно.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Относно полетните контролери-гледам,че има някакви с функция автобаланс-та това ме навява на мисълта,че евентуално биха могли да ми помогнат.Може и да греша разбира се,нямам никакъв опит със самолети.
Гледах доста клипове с двата модела които съм посочил-струва ми се,че Чесната лети по- бавно.
Летящите крила ми се струват доста бързи и мисля,че като за начало ще ме затруднят.
Друг вариант който обмислях е, да си направя някой депронов модел.Ремонта при него ще е доста евтин,но не съм сигурен,че тия модели имат достатъчно добри аеродинамични качества,които да позволяват лесно управление.
Един въпрос имам - тоя коптер дето е на снимката ти, можеш ли да го караш добре в акро лежим,но не FPV a визуално? Ако отговора е ДА, значи без на подозираш можеш на караш и самолет, даже ще ти се стори по-лесно. Ако е НЕ - то махни му FPV електрониката и на една полянка почни да го караш визуално - той също може да бъде един перфектен трейнър :).
 

AlexM

Редовен Потребител
Един въпрос имам - тоя коптер дето е на снимката ти, можеш ли да го караш добре в акро лежим,но не FPV a визуално? Ако отговора е ДА, значи без на подозираш можеш на караш и самолет, даже ще ти се стори по-лесно. Ако е НЕ - то махни му FPV електрониката и на една полянка почни да го караш визуално - той също може да бъде един перфектен трейнър :).
Абе малко е грешна представата за самолет с дрон.С хеликоптер по може да се сравнява но със самолет не става.Това съм го научил от форумите на Парот, където всички с дронове Бибоп 2 си взимат крило Диско и на първия полет цепят дърво или сграда или във земята защото нямат дълбочинна представа.Просто са супер начинаещи и знаят че като пуснат стиковете дрона ще спре, но самолета не спира.Както и че при самолета трябва да мислиш с един ход напред, като къде ще завиеш, къде ще снижиш и как ще кацнеш и излетиш.И на мен ми стана странно но е ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ.Разбира се говорим за краини потребители.....:write::hehe: които не са хващали самолет през живота си.:pilot::hehe::shock:
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Абе малко е грешна представата за самолет с дрон.С хеликоптер по може да се сравнява но със самолет не става.Това съм го научил от форумите на Парот, където всички с дронове Бибоп 2 си взимат крило Диско и на първия полет цепят дърво или сграда или във земята защото нямат дълбочинна представа.Просто са супер начинаещи и знаят че като пуснат стиковете дрона ще спре, но самолета не спира.Както и че при самолета трябва да мислиш с един ход напред, като къде ще завиеш, къде ще снижиш и как ще кацнеш и излетиш.И на мен ми стана странно но е ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ.Разбира се говорим за краини потребители.....:write::hehe: които не са хващали самолет през живота си.:pilot::hehe::shock:
Затова ключови думи са АКРО и ПОЛЯНКА - т.е. да не спира като пуснеш стиковете и да няма в какво да се блъснеш. Иначе простотата на Parrot изделията безспорно не улеснява особено много при преход към самолет.
 

AlexM

Редовен Потребител
Затова ключови думи са АКРО и ПОЛЯНКА - т.е. да не спира като пуснеш стиковете и да няма в какво да се блъснеш. Иначе простотата на Parrot изделията безспорно не улеснява особено много при преход към самолет.
Ами пак не е така, при коптера даваш газ за да се издигнеш и да избегнеш препятствие а при самолета ако го направиш ще пробиеш препятствието.Фактически може да научи елерони и ръдър, като ръдъра е под въпрос защото при самолета имаш пропадане с носа при ръдър а коптера се завърта по оста на място.Коптера изцяло копита хеликоптер но не и самолет.А ако даде елеватор прави лупинг.
 

Svilen

Потребител
Рейсъра след няколко тежки аварии го изпратих в архива,може да лети все още,но ме отчая :).Карам си самоделката/F450+ NAZA/поради простата причина ,че е по- "флегматична" .
Съзнавам,че ми е по- трудно да подкарам самолет отколкото да го сглобя,за това се оглеждам за варианти,които да се управляват максимално лесно и да не са скъпи,защото.... сами се досещате защо :)
CESNA-та има дървен корпус върху който се лепят платната от ЕРО и си мисля,че може би ще е по- издържлива на крашове.От друга страна е с по- малък размах на крилата...та се чудя кой от двата модела ще е .
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Рейсъра след няколко тежки аварии го изпратих в архива,може да лети все още,но ме отчая :).Карам си самоделката/F450+ NAZA/поради простата причина ,че е по- "флегматична" .
Съзнавам,че ми е по- трудно да подкарам самолет отколкото да го сглобя,за това се оглеждам за варианти,които да се управляват максимално лесно и да не са скъпи,защото.... сами се досещате защо :)
CESNA-та има дървен корпус върху който се лепят платната от ЕРО и си мисля,че може би ще е по- издържлива на крашове.От друга страна е с по- малък размах на крилата...та се чудя кой от двата модела ще е .
По-издръжливи са моделите от пяна, при това в пъти по-издръжливи. Забрави за думата балса, докато не се научиш да караш на прилично ниво.
Така че ако здравината ти е основния критерий, то взимай бикслера без да го мислиш.
 

Svilen

Потребител
Основният ми критерий е самолета да може да лети с ниска скорост.
Относно здравината-да може да преживее поне два- три опита за летене/приземяване :)
Ами ще поръчам sky surfer-а,пък ще видя дали ще успея да го подкарам.
 

AlexM

Редовен Потребител
Основният ми критерий е самолета да може да лети с ниска скорост.
Относно здравината-да може да преживее поне два- три опита за летене/приземяване :)
Ами ще поръчам sky surfer-а,пък ще видя дали ще успея да го подкарам.
Ами ако прочетеш ето тази тема,
http://rcmania.bg/index.php?threads/Аеродинамика-за-абсолютно-начинаещи.95 , за която нашият всеобичан колега Пепи е положил доста труд ще ти светнат много лампи.Все пак считам че нашите играчки не са баш играчки и такива информации са страшно полезни за създаването на хубави навици занапред а не просто да хвръкнеш едно самолетче и да успееш да правиш кръгчета с него.Това е красотата на нашето хоби.:write::biri:
 
Последна промяна:

geo111

Потребител
Първият е типичен модел с който много хора са започнали.Цесната не ми харева която си показал.Някак си ми седи крива, въпреки че и тя е горноплощник бих ти предложил първия.Има го в много разновидности, даже и в хобикинг под името Bixler.Никаква Балса за тренировъчен самолет.EPO-то го лепиш с Циано акрилат и преваряш в тенджерата с топла вода и имаш нов самолет.Клечките отиват директно в печката за био гориво.Колкото до полетния контролер, виждам че клониш на тая страна, явно си от дрон поколението.....аз лично съм против да се учиш със стабилизиран самолет, но АКО искаш, няма по добри от моделите на Horizon със техните стабилизации понеже са правени за точно такива хора и най-важното е че няма да ти се налага да преразглеждаш 100 страници литература за да свържеш някой китайски боклук към самолета и да се надяваш той да лети още преди да се научиш ТИ да летиш.Грешния подход както ти каза и Светльо отказва хората от хобито(освен ако не си тотално обсебен от него, както много хора тук тогава е без значение всичко,лепиш летиш лепиш летиш, докато започнеш по-малко да лепиш и повече да летиш)
Айде поздрави и безаварийно.
Май ми хареса очределението на Алекс за такива като мен - лепиш летиш, лепиш летиш, докато накрая що годе литнеш, но това определено не е за всеки. Май в момента на поляната в Младост сме само аз и Петров. Но това определено е трудният начин. Затова хващай един самолет от myhobby и не му мисли.
 

Svilen

Потребител
Ами ако прочетеш ето тази тема,
http://rcmania.bg/index.php?threads/Аеродинамика-за-абсолютно-начинаещи.95 , за която нашият всеобичан колега Пепи е положил доста труд ще ти светнат много лампи.Все пак считам че нашите играчки не са баш играчки и такива информации са страшно полезни за създаването на хубави навици занапред а не просто да хвръкнеш едно самолетче и да успееш да правиш кръгчета с него.Това е красотата на нашето хоби.:write::biri:
Не случайно съм се ориентирал към готови модели...липсата на задълбочени познания в областта на аеродинамиката не ми позволява дори да си помисля,че мога сам да конструирам самолет ,който освен всичко друго , да може да лети :)Но това не пречи да се пообразовам малко по въпроса де :)

Направиси STC ниска скорос тежи около 250грама и при удар в земята щети почти няма
Разгледах ги тия китове и наистина не лош вариант да се поупражнявам с тях,преди да се опитам да летя със sky surfer-а.
Между другото,преди година ,когато ми хрумна да си правя коптер,един колега от този форум ме посъветва да си купя първо дронче играчка и да тренирам с него в къщи.Послушах го и наистина,според мен имаше полза от съвета.Та нищо не пречи и този път да повторя упражнението с тия STC самолетчета.
А иначе, крайната ми цел е в рамките на година да успея да подкарам Мини Талон.Много се зарибих в един руски форум от клипчетата които побликуват потребителите му......та заради това е цялата тази история... :)


 

AlexM

Редовен Потребител
Ето ти от мен над София правено преди години.
Не е задължително да е мини талон, и тои си има неговите проблеми, но вярвай ми че аеродинамиката ще ти трябва не само за да посториш модела.
 
Последна промяна:
Нагоре