Вашите въпроси тук!

Svilen

Потребител
М даа а,интересно е да погледнеш над облаците. :)
Последно измислих,да започна с тия леките депронови моделчета STC.
Пак избирам м/у два модела:
thumb-EPP330SC_reveal_01-500x500.jpg

STC-250x250.JPG
С какви мотори /какво KW и размер /се подкарват тези самолети?
 
Последна промяна:

Fantasmos

Редовен Потребител
Ех как ме нахранихте :) Като имаш хубав модел, за който те е грижа го летиш по-внимателно. Като лепиш едно нещо през два дена значи не си тренирал достатъчно на симулатора. Да не говорим, че изобщо не са толкова неразрушими тия епо-та, мога да приложа надлежно снимки от поляната, все пак имам две изолации. За какво толкова ги бутате хората да се занимават с тоя депрон и да летят пяни да не вземе някой да се запали по красиви балсови или композитни модели, които се продават и в хоби кинг.

Пък ако искаш и да се понаучиш малко за материали, лепене, сглобяване и тн. виж едно такова китче: http://www.hobbyexpress.com/sig_piper_j_3_cub_kit_1045087_prd1.htm

Добър компромис е едно такова - лети добре, фюза му е от олекотена пластмаса и се държи супер стабилно във въздуха, лети мазно и приятно, май го има и в ARF ако си имаш апаратура.
https://hobbyking.com/en_us/trainstar-tough-trainer-1-4m-plug-and-fly-version-pnf.html

Има доста опции стига да има желание :)
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Последно измислих,да започна с тия леките депронови моделчета STC.
Хубаво е да разбереш точно какво се има предвид под STC - ето в тази тема, постове 1 и 3;
Вече си казах мнението за това кой е подходящия модел в предния пост.

Ех как ме нахранихте :)
Аайде още малко да те понахраня, учудвам се че така го приемаш. Тоя форум точно затова го направихме, да не ни хранят сърдити старчета - мастити моделисти.
Ако правилно разбирам колегата Свилен, той иска да се научи да кара самолет, а не да го прави.
Малко ти се бъркат понятията RC моделизъм и стендов моделизъм (или копиен моделизъм), веднага се обосновавам. Удоволствието от правенето няма нищо общо с удоволствието от карането. И двете удоволствия ги има и са много силни, но просто нямат нищо общо - едните създават красиви модели, а другите ги чупят :).

Като имаш хубав модел, за който те е грижа го летиш по-внимателно.
Логиката е точно обратната. Не може да изпитваш удоволствие от карането, а същевременно да трепериш да не одраскаш модела.
Модели се чупят не само от пилотски грешки, а от технически, конструктивни, лош късмет и прочее. Има едно правило в RC моделизма което гласи - "Никога не карай модел който не си прежалил". Това не съм го измисмил аз, а един многоуважаван доайен моделист познат в тубата като Nightflyyer. Може да видиш какви уникални модели създава цял живот. Между другото кара и много изолации. Още е жив, сега проверих но се оказа че миналата година е изгорял гаража му барабар с всички модели! Каква ирония, дано ги е прежалил наистина.
а какво толкова ги бутате хората да се занимават с тоя депрон и да летят пяни да не вземе някой да се запали по красиви балсови или композитни модели, които се продават и в хоби кинг.
Това въпрос ли е или констатация? Със сигурност разбрах че балсов модел от ХК не си виждал на живо. :)
Добър компромис е едно такова - лети добре, фюза му е от олекотена пластмаса и се държи супер стабилно във въздуха, лети мазно и приятно, май го има и в ARF ако си имаш апаратура.
https://hobbyking.com/en_us/trainstar-tough-trainer-1-4m-plug-and-fly-version-pnf.html
Този тренер наистина изглежда смислен, остава да се види как лети. Ники (Arxangel) беше много доволен от от тази технология на отлетите фюзелажи. Вероятно ще лети добре най-малкото защото е крилото е копие на Апрентис, макар и с прекалено голям диедър Това което не е добре е че е с опашно, а не с носово колело.

PS Ако ще се води спор депрон анти-депрон, моля да продължи в тази тема.
 

st5rov

Редовен Потребител
М даа а,интересно е да погледнеш над облаците. :)
Последно измислих,да започна с тия леките депронови моделчета STC.
Пак избирам м/у два модела:
View attachment 13259

View attachment 13260
С какви мотори /какво KW и размер /се подкарват тези самолети?

Това не е STC!
index.php
.
Тук има нещо по въпроса, планове,ръководство за построяване и т.н. ! :flyfly:
 
Последна промяна:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Ех как ме нахранихте :) Като имаш хубав модел, за който те е грижа го летиш по-внимателно. Като лепиш едно нещо през два дена значи не си тренирал достатъчно на симулатора. Да не говорим, че изобщо не са толкова неразрушими тия епо-та, мога да приложа надлежно снимки от поляната, все пак имам две изолации. За какво толкова ги бутате хората да се занимават с тоя депрон и да летят пяни да не вземе някой да се запали по красиви балсови или композитни модели, които се продават и в хоби кинг.

Пък ако искаш и да се понаучиш малко за материали, лепене, сглобяване и тн. виж едно такова китче: http://www.hobbyexpress.com/sig_piper_j_3_cub_kit_1045087_prd1.htm

Добър компромис е едно такова - лети добре, фюза му е от олекотена пластмаса и се държи супер стабилно във въздуха, лети мазно и приятно, май го има и в ARF ако си имаш апаратура.
https://hobbyking.com/en_us/trainstar-tough-trainer-1-4m-plug-and-fly-version-pnf.html

Има доста опции стига да има желание :)


Няма как да летиш внимателно при положение че тепърва прохождаш :) , освен това като даваме съвети на човека - сме ги подплатили с теми във форума и видеа в YouTube - където моделите ни ( мойте са повече от 30 ) - се вижда как се правят и как се летят после на клиповете ( лично от мен )

Така че като покажеш на твое лично Видео как се тренира с балсови модели тогава ще повярваме в това което казваш :)
 

st5rov

Редовен Потребител
Малко ти се бъркат понятията ... Със сигурност разбрах, че балсов модел от ХК не си виждал на живо. :)

Относно понятията съм съм абсолютно съгласен, ARF не изисква само апаратура! Fantasmos смята, че "май го има и в ARF ако си имаш апаратура", а е посочил линк на PNP модел, който е напълно оборудван и изисква само апаратура!
Не е коректно да се дават съвети, когато не са ти ясни основни неща!
 
Последна промяна:

Fantasmos

Редовен Потребител
Харе, споделям мнение, не споря с никой. Просто тва набутване на всеки нов човек да ходи да реже депрон и да лепи с топъл силикон не мисля, че е ок. Толкова по темата. Имам такъв трейнър с отлято тяло, лети добре, чак ми е скучен вече :D

st5rov видеа пускам, сега на пролет ще пусна и как тренирам върху модела, който правя 3-4 месеца вече. И да го ударя в земята ще бъде красиво, с разкош и много хвърчаща пластмаса :D Същото се отнася и за балсовото ми фоке, което е почти готово и то.

Реално погледнато живейския път на всеки един модел свършва или прашасвайки в гаража или на трески / парчета на пистата, така, че кво толкова, нали го правим за кеф цялото упражнение :)
 
Последна промяна:

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Харе, споделям мнение, не споря с никой. Просто тва набутване на всеки нов човек да ходи да реже депрон и да лепи с топъл силикон не мисля, че е ок. Толкова по темата. Имам такъв трейнър с отлято тяло, лети добре, чак ми е скучен вече :D
Не споделяш мнение, а даваш съвети при това грешни, които струват пари на хората.
Освен това нищо не си прочел - точно обратното съветваме , да не си правят сами първите модели.
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Аз съм на мнение, че като си направиш модела научаваш много неща. Как да си купиш правилния мотор, правилни серва, конструктивно и тн. Иначе за трошенето на пари, това е сигурно дефиницията на хоби - да даваш пари за глупости да си правиш кефа.
 

st5rov

Редовен Потребител
Просто тва набутване на всеки нов човек да ходи да реже депрон и да лепи с топъл силикон не мисля, че е ок.
Набутване е да съветваш начинаещи да дават над !00$ за първи модел.

Иначе за трошенето на пари, това е сигурно дефиницията на хоби - да даваш пари за глупости да си правиш кефа.

Ти го каза!
Хвърлянето на огромни суми за да изпиташ удоволствие от "красиво" разбиване на модела ми намирисва на мазохизъм.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Правенето наистина учи на много неща - но то трябва да е съчетано и с летене - за да се направи до край. Правенето обаче по никакъв начин не те учи да летиш. Освен това успешен направен модел се брои чак след като направи поне 2-3 полета и се докаже че е направен и лети както трябва. Иначе преди това е красив статичен модел.

Както и преди много пъти сме говорили, има различни групи в хобито - едните обичат да правят , другите обичат да летят. И двете групи се забавляват достатъчно добре. Всеки трябва да избере какво му допада - самолета си е самолет, независимо дали е направен от дърво, от балса, от клечки от депрон или от пяна или пък принтиран на 3d принтер. Щом изглежда като самолет и лети като такъв - значи е модел на самолет :) А това че пяната се е доказала като най-успешен вариант за начинаещи е факт безспорен. Аз лично имам много добър спомен как започнах да летя, и колко пъти съм крашвал в началото. Един балсов модел, освен че е много по сложен за изработка, ще ди донесе голям страх от летене, нито ще се отпуснеш с него, нито ще научиш нещо. През цялото време ще мислиш как си вложил месеци в изработката и само ще го пазиш. С пазене нито се учи , нито се добиват навици.

Пяната ( или депрона ) от друга страна поевтиняват конструкцията и ускоряват процеса на изработка. Да модела може да се гъне повече във въздуха ( основно при депрона ) Да може да се поврежда по лесно визуално, и ДА ремонтира се в повечето случаи елементарно.

В тоя ред на мисли аз лично съм помагал на много колеги да започнат своята "пилотска" кариера, със напътствия и уроци тип учител-ученик. Така ми помогнаха и на мен в началото, така предавам и аз щафетата напред. Разочарованието като си разбиеш самолета винаги е голямо , независимо от какво е изработен, а когато си вложиш месеци в него изработка - повярвай ми няма да е нито красиво нито забавно.

Идеята на моделите от пяна е именно да премахнат страха от счупване , като знаеш че се ремонтират по лесно. И да аз лично не препоръчвам да се започне с правене на модел - защото човек започвайки не знае точно кое и как да направи сам. Грешките са безкрайни при първите модели.

В тази тема съм описал различните варианти за начален самолет. От всичко което съм виждал, най-добрият вариант за начален самолет смятам че е Mini Apprentice.



Предимствата са му че идва готов комплект с абсолютно всичко необходимо за летене, цената е повече от добра за пълен комплект - в момента е около 530лв. Не казвам че това е най-добрият модел на самолет за всички цели - а че е най-добрият комплект за първи стъпки. Системата SAFE наистина работи и наистина пази. Ако имах такава система като започвах - щях да си спестя много падане, много сменени витла и поне 15-тина ремонта на носа на моделите :)

Този вариант е изключително подходящ за хора които наистина започват в момента и нямат абсолютно нищо купено, защото в кутия има зарядно, батерия, радио - всичко е готово и настроено , буквало слагаш батерията на зарядното , слагаш крилата и летиш - единственото за което трябва да внимаваш е да не "изгубиш" самолета от поглед.

Ако вече сте в това хоби и имате радиа, приемници, батерии , зарадни и сте наясно кое с кое се свързва, тогава може да се мине на вариант и с ARF модел, или дори изработка на учебен такъв. Чертежите са елементарни, а изработката обикновено е за няколко вечери в къщи по 1-2 часа на вечер.

Когато човек добие достатъчно опит в летененто на "евтини модели" може да почне да лети и супер яко изработени балси и чудеса :) - защото ще му носят дълго време удовоствие. И да тогава наистина се лети с внимание.



Но да започне някой с балсов модел :) - на първия полет точно в земята и хобито приключва завинаги. Това сме го виждали не веднъж на живо.
 

Svilen

Потребител
Доста се пообърках,но последно се спирам на този вариант http://www.buggyfly.com/index.php?route=product/product&path=53_62&product_id=444
За мен той е най -изгоден от финансова гледна точка,трябва ми само мотор за него/и бих искал да ме посъветвате какъв да взема/.Не ми е много ясно и колко тежка батерия може да поеме но мисля,че няма да се наложи да купувам нова,специално за него.
Въпросът е да разбера има ли някакви шансове да се науча да управлявам самолет и ако забележа положителни индикации,тогава вече ще се огледам за тренер от пяна.Ако не-самолетчето отива в архива и няма да претърпя кой- знае каква финансова щета.
Това е логиката ми
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Между другото, е на тия съм им купил всичките модели: https://3dlabprint.com/shop/ та някой колега ако иска може да измислим едно 3д принтирано трейнърче, чесната примерно е доста хубава за начало. 150см, а PLA-то е твърдо.


Svilen - Mini Apprentice-a е признат трейнър има го в myhobby.bg и е супер самолет за начало
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Доста се пообърках,но последно се спирам на този вариант http://www.buggyfly.com/index.php?route=product/product&path=53_62&product_id=444
За мен той е най -изгоден от финансова гледна точка,трябва ми само мотор за него/и бих искал да ме посъветвате какъв да взема/.Не ми е много ясно и колко тежка батерия може да поеме но мисля,че няма да се наложи да купувам нова,специално за него.
Въпросът е да разбера има ли някакви шансове да се науча да управлявам самолет и ако забележа положителни индикации,тогава вече ще се огледам за тренер от пяна.Ако не-самолетчето отива в архива и няма да претърпя кой- знае каква финансова щета.
Това е логиката ми
Щом имаш дрон, съответно имаш и апаратура. Вземи си за начало ето този симулатор и срещу 30 лв ще си отговориш на много въпроси. Кеф ти да караш горнолощници, скейл, реактивни джетове, и т.н.
 

IvanSapa

Редовен Потребител
Svilen - Mini Apprentice-a е признат трейнър има го в myhobby.bg и е супер самолет за начало

Ако това е ирония........не е на подходящо място и към подходящи хора.
Дано съм те разбрал погрешно.В този случай - извинявай.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
но последно се спирам на този вариант http://www.buggyfly.com/index.php?route=product/product&path=53_62&product_id=444
За мен той е най -изгоден от финансова гледна точка,трябва ми само мотор за него/и бих искал да ме посъветвате какъв да взема/.

Това е така нареченото STC - леко моделче, мотора трябва да е 1000-1200kv - примерно този , с перка 8х4 на 2 клеткова батерия - да речем тази Gens 1000mah/2s - със 2 броя серво машинки - примерно тези.

Самолетчето е 3 канално - тоест Елеватор/Ръдър/Тротъл - няма елерони, лети само при безветрие и се носи малко като пияната тояга :) - още му казваме "Веселинка"

Подходящо е за първи стъпки, изключително евтино и бързо като изработка. Отделно ще ти трябва приемник, пистолет за силикон - някое друго парче тел за кормилата :) но това са дреболии.
 

IvanSapa

Редовен Потребител
Още един път се извинявам за мнителността си. Малко ми е като професионално заболяване.:bastun:
 

neon

Редовен Потребител
Как се променя точността на барометъра в бетафлайт. Искам да ми показва височината в кръгли метри(2, 7, 60) , а не 15.3м 2,7м...
 

IvanSapa

Редовен Потребител
Антена с усилвател, но.......без антената?
Имам такъв PPM приемник (от Фантом 1).До колкото знам, протокола е Футаба.


Като махнах термошлауха от върха на антената, се оказа, че самата антена липсва.


Приемникът си се биндва и всичко работи, когато е апаратурата е до него. Не знам обаче до какво разстояние ще има връзка.Няма да е проблем да го проверя, даже и в летящо положение на коптера. Ако разстоянието от точката на излитане е поне 10 метра, ще се включи Failsafe и ще се върне и кацне.
Та на въпроса: мога ли да сменя антената, например с тази:
http://arxangelrc.com/index.php?rou...h=83_85&product_id=273&sort=p.price&order=ASC

Малко е дългичка, та смятам да я скъся на 10 сантиметра и да я запоя към приемника.

Да кажа каква я свърших.
Поръчах резервната антена от Никола. Преди да почна с поялника, реших да пробвам първо с "компрометираната" антена.Разпоих усилвателя и заголих от екранировката края на фидера. Отрязах сърцевината(антената) на 31.1мм и се получи антена със скъсен фидер. Усилвателят не съм го запоявал.
За сега тестовете са напълно успешни(всъщност беше логично да е така).
Не съм отдалечавал коптера на повече от 50м , че тези дни е все мъгливо като ходя на поляната, но няма индикации да се появят проблеми и по-надалече.
Извод: да живее мързелът, който стимулира оросяването на мозъка.:azn:
 
Нагоре