МОДЕЛИСТИТЕ ОТ МЛАДОСТ

Pakidanski

Редовен Потребител
Алекс, тоя контролер какъв е?....да не те издъни, че съм имал такъв на вид и нещо се беше изложил....
 

AlexM

Редовен Потребител
Алекс, тоя контролер какъв е?....да не те издъни, че съм имал такъв на вид и нещо се беше изложил....
RED BRICK 60 Opto с външен бек, беше на старото крило има навъртяни мнооооого часове без проблем, да не повярваш! :)
 

vesibo

Редовен Потребител
RED BRICK 60 Opto с външен бек, беше на старото крило има навъртяни мнооооого часове без проблем, да не повярваш! :)
Не е много удачно контролера да е отвън.Ще трябва да летиш само в сухо време иначе може да имаш проблеми.:(
 

tghyre

Редовен Потребител
Аз си бях купил от "Стелди" преди един спрей на "Jets", който беше със силикон и още нещо........което е точно за целта, демек пръскаш и се образува един "филм" в/у платката, който я защитава точно от намокряне!
 

chmpe

Редовен Потребител
Това добре, но не както го направи този. Пълно безумие епоксидната смола върху тразисторите след акто те имат охладител. Това детто показа забърсването с клечката е просто СМЕШНО. Трябва първо да с се постави охладителя (между него и транзисорите се поставя термо паста) и след това се залива.
 

myxt

Потребител
Чаво, не е проблем и директно да се залепи. Транзисторите обикновено са рейъвани за доста по-голям ток от обявения за контролера и нямат проблем с греене. Тази лепенка която слагат китайците е с доста по-лоша термопроводимост от минималното количество смола останала по корпусите. Единственият недостатък на този метод е, че ако нещо се повреди нямаш начин за ремонт.
Успех!
 

vesibo

Редовен Потребител
Чаво, не е проблем и директно да се залепи. Транзисторите обикновено са рейъвани за доста по-голям ток от обявения за контролера и нямат проблем с греене. Тази лепенка която слагат китайците е с доста по-лоша термопроводимост от минималното количество смола останала по корпусите. Единственият недостатък на този метод е, че ако нещо се повреди нямаш начин за ремонт.
Успех!
Точно така.То ако нещо се повреди няма смисъл да се ремонтира и да се рискува.За това което смята Алекс да прави пък и всички други, които летят FPV надежноста е на първо място.Имайте в предвид, че долу на земята може да излетите в перфектни атмосферни условия, но на 600-700м. те да са съвсем различни.Плътността и влажността на въздуха е различна в различните слоеве.На всеки километър височина температурата пада с 6 градуса, а при определени течения може и повече.Има ли отказ в някой елемент при такъв тип летене той просто се заменя, а не се ремонтира.Даже за сериозните системи елементите се резервират двойно.;)
 

Pakidanski

Редовен Потребител
Това с изолирането на контролера си е направо задължително при фпв системите.
Вчера навлязох с колата в мъгла/облак и все едно валеше дъжд. Влажността е къде 100% и веднага почва да се образува конденз.
 

chmpe

Редовен Потребител
Чаво, не е проблем и директно да се залепи. Транзисторите обикновено са рейъвани за доста по-голям ток от обявения за контролера и нямат проблем с греене. Тази лепенка която слагат китайците е с доста по-лоша термопроводимост от минималното количество смола останала по корпусите. Единственият недостатък на този метод е, че ако нещо се повреди нямаш начин за ремонт.
Успех!
За китайската лепенка, остави, но те понякога не слагат плътно охладителя и става страшно. Така ми е горел контролер (във въздуха) на коптер именно защото охладителя не опираше плътно на крайните транзистори и от чиста спортна злоба ги сменях (голяма играчка да се пои този CMD монтаж и не бих си позволил да го направя на нещо дето лети накилометри), и след това термо паста и тогава охладителя. Но не бих рискувал да оставя смола между охладителя и транзисторите, защото смолата както е влаго изолищата, така и термо изолираща.
 

myxt

Потребител
Ако остане смола е вярно, но ако се почисти и дори след стягане се шлайфа леко с щурка няма проблеми. Вече не се опитвам да ремонтирам, но задължително правя оглед на новите неща преди включване. До сега имам 100% наличие на топчета от припой върху всички платки, включая и немски такива.
Един перфектен продукт може да бъде пре..ан от липса на елементарен контрол на качество.
Успех.
 

st5rov

Редовен Потребител
... термо паста и тогава охладителя. Но не бих рискувал да оставя смола между охладителя и транзисторите, защото смолата както е влаго изолищата, така и термо изолираща.

Това видео, с епоксидната смола е несериозно.:crazy: Твърде много финанси са вложени в един такъв модел за да се използват непрофесионални методи! Заливайки със смола, цялата платка се поставя в условията на "оранжерия". Контролерът е защитен от влага, но ще дефектира от прегряване!!!:oops: Смолата е чудесен термоизолатор, като и най-тънкия слой от нея запазва това си качество. Този метод се използва при защита от солена влага. Повярвайте тя е ужасно нещо!

Технологията е следната: сваля се радиатора и цялата платка се промива с чист медицински спирт. След изсушаване, елементите под радиатора се намазват с термо паста. Най лесният начин да се набави е да се отвори корпуса на мощен транзистор, който е пълен с такава качествена паста. Радиаторът се притиска плътно, механически, и след това платката се защитава с някаква смола, най-добре чрез потапяне във вана, като се внимава радиатора да няма никакво покритие. Ако ще има въздействие на солена влага, особенно при висока температура не се препоръчва силикон. Развиват се плесени.
Ако теглото не е критично се използва така наречения термо сандвич - радиатор, термо паста, платка, термо паста и отново радиатор. След това - вана с хидроизолатор, като радиаторите се защитават от покритие, например с тиксо.
 
Последна промяна:

chmpe

Редовен Потребител
Това видео, с епоксидната смола е несериозно.:crazy: Твърде много финанси са вложени в един такъв модел за да се използват непрофесионални методи! Заливайки със смола, цялата платка се поставя в условията на "оранжерия". Контролерът е защитен от влага, но ще дефектира от прегряване!!!:oops: Смолата е чудесен термоизолатор, като и най-тънкия слой от нея запазва това си качество. Този метод се използва при защита от солена влага. Повярвайте тя е ужасно нещо!

Технологията е следната: сваля се радиатора и цялата платка се промива с чист медицински спирт. След изсушаване, елементите под радиатора се намазват с термо паста. Най лесният начин да се набави е да се отвори корпуса на мощен транзистор, който е пълен с такава качествена паста. Радиаторът се притиска плътно, механически, и след това платката се защитава с някаква смола, най-добре чрез потапяне във вана, като се внимава радиатора да няма никакво покритие. Ако ще има въздействие на солена влага, особенно при висока температура не се препоръчва силикон. Развиват се плесени.
Абсолютно подробна инструкция, мен ме домързя да бъда толко подробен :)
 

st5rov

Редовен Потребител
Абсолютно подробна инструкция, мен ме домързя да бъда толко подробен :)

Проверена технология!!! Тествано в продължение на 24 часа,при температура от минус 40 до плюс 60, влажност 98%, солена мъгла 80% при температура около плюс 50 градуса, . :crazy::crazy::crazy:
 
Последна промяна:

st5rov

Редовен Потребител
:crazy:
Това видео, с епоксидната смола е несериозно.:crazy: Твърде много финанси са вложени в един такъв модел за да се използват непрофесионални методи! Заливайки със смола, цялата платка се поставя в условията на "оранжерия". Контролерът е защитен от влага, но ще дефектира от прегряване!!!:oops: Смолата е чудесен термоизолатор, като и най-тънкия слой от нея запазва това си качество. Този метод се използва при защита от солена влага. Повярвайте тя е ужасно нещо!

Технологията е следната: сваля се радиатора и цялата платка се промива с чист медицински спирт. След изсушаване, елементите под радиатора се намазват с термо паста. Най лесният начин да се набави е да се отвори корпуса на мощен транзистор, който е пълен с такава качествена паста. Радиаторът се притиска плътно, механически, и след това платката се защитава с някаква смола, най-добре чрез потапяне във вана, като се внимава радиатора да няма никакво покритие. Ако ще има въздействие на солена влага, особенно при висока температура не се препоръчва силикон. Развиват се плесени.
Ако теглото не е критично се използва така наречения термо сандвич - радиатор, термо паста, платка, термо паста и отново радиатор. След това - вана с хидроизолатор, като радиаторите се защитават от покритие, например с тиксо.
Има и друг, по-лесен, но не толкова надежден начин. Конторлерът се поставя в детски балон, а още по-добре - презерватив. Сериозно, последният е много здрав и надежден. Двата края, от които излизат проводниците се пристягат добре с ластик.
Това е бърз, полеви метод, бих казал приложим особенно при командировки и неочаквани усложнения! :p:biri::p
 

Altair

Редовен Потребител
:crazy:
Има и друг, по-лесен, но не толкова надежден начин. Конторлерът се поставя в детски балон, а още по-добре - презерватив. Сериозно, последният е много здрав и надежден. Двата края, от които излизат проводниците се пристягат добре с ластик.
Това е бърз, полеви метод, бих казал приложим особенно при командировки и неочаквани усложнения! :p:biri::p
Един мъж винаги трябва да има презерватив - особено за командировки и неочаквани усложнения.... [emoji12] [emoji3] [emoji12] [emoji3]
 

myxt

Потребител
Колеги хайде стига глупости!!!
И най-малкият слой смола бил термоизолатор - та половината електроника в колите (обърнете внимание "електроника", а не осветление и т.н.) е залята със смола. Цялото запалване на кросовите и подобни мотоциклети е залято със смола. Имам и още примери но не мисля че това е темата...
Казах - ако се съмнявате в проводимостта на тънкият слой смола - изшлайфайте горната повърхност на транзисторите с равно трупче и шкурка до достигане на корпуса. Термо паста може да си купите от всеки магазин за електронни компоненти или сервиз за компютри, но пак казвам - ако не ползвате контролера в режим на яко претоварване няма да има нужда от толкова заигравка.
За ниво хоби тези ESC-та са ок, но ако трябва да си говорим за сигурност и качества са пълни с компромиси. Крайните транзистори са накичени директно в паралел и се управляват направо от изхода на процесора. Спестени са цели групи филтриращи елементи и елементи осигуряващи правилен режим на работа.
За сметка на тези компромиси обикновено китайците ползват силно преоразмерени като ток транзистори (при обявен ток на ESC-то от 12А са монтирани 70А транзистори като пример).
Който иска да пробва и да пише колко е прегрял...
Много по-важно за охлаждането е осигуряване на постоянен поток от въздух. При наличието на такъв в 90% от случаите няма нужда въобще от радиатор.
А ако държите на специализирани покрития - Plastik-70 спрей - точно за влагоизолация на електронни елементи и платки и повишаване на диелектрични показатели.
Успех!
П.П. Занимавам се професионално с доста по-висок клас електроника специализирана да работи във влажна среда и големи температурни амплитуди.
 
Нагоре