Вашите въпроси тук!

AlexM

Редовен Потребител
Някъква идея от къде наблизо да си взема такъв инструмент: https://www.greatplanes.com/accys/gpmr2400.php ?
Разпъваш двете ръце.Слагаш показалците на точката на CG.Меташ една молитва и си готов.Ако не не мисля че е огромна философия да си го направиш, но и тука става като ония уреди по телевизията дето ги продават, за какво ли не и после само заемат място. НАЗДРАВЕ
Ааа и спестяваш едни 100 лева за Тел.
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Как най-лесно да измеря колко вата е консумацията на мотора при пълна тяга? И колко процента от номиналната стойност трябва да е числото за да е оптимално отношението тяга/разход на батерия/температура?
 

kosachkata

Редовен Потребител
Влизаш в материя която изобщо не ти е нужна ! За батериите и спида са важни амперите ,на теб за какво точно са ти нужни тези ватове ?
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Имам витло с променлив ъгъл на атаката, с което мога да коригирам стъпката между 6 и 22". Искам да видя при различна стъпка, как се отразява натоварването върху мотора така, че да извлека максимално тяга без да го прегрея и/или да си изхабя батерията за 2 минути.
 

kosachkata

Редовен Потребител
Четеш инструкцията на мотора ,там пише всичко ,витла ампери и пр. Аз не съм спец по тягите ,но колегите това го установяват опитно във въздуха ,на масата данните се разминават . За всеки мотор си има оптимално витло и ампераж ,каквото да мериш и променяш то си остава валидно !
 

kosachkata

Редовен Потребител
На всички въпроси отговор ще намериш като започнеш да летиш ,с дялкане и въпроси от хола в къщи е трудна работа ,и не виждам смисъл най
вече .
 

IvanSapa

Редовен Потребител
Ватметърът подсказва при облитането. Особено ако е в самолета по време на полет. За мен най-интересни са изразходваните ампери, времето и пиковия ампераж.
 

Tassadar

Редовен Потребител
Имам витло с променлив ъгъл на атаката, с което мога да коригирам стъпката между 6 и 22". Искам да видя при различна стъпка, как се отразява натоварването върху мотора така, че да извлека максимално тяга без да го прегрея и/или да си изхабя батерията за 2 минути.

Темата е сложна, а аз отдавна нямам муза да пиша дълги постове. :oops: Надявам се, нямаш намерение да използваш променливото витло на модел. За модели карани "от трето лице" и особено с електро мотор са в голяма степен безмислени.

Иначе стъпката на витлото не се подбира затова да не изгори мотора. Стъпката, заедно с диаметъра и оборотите на витлото трябва да са такива, че да осигурят необходимата тяга и скорост (подчертавам скорост!) на самолета. В нета, пък и тук във форума има писано как се смятат тези неща. Ако моторът не може да обслужи "правилното" витло - сменя се мотора. eCalc върши работа донякъде. Ватметърът е задължителен за всеки сериозен моделист. Той поне ще ти каже дали с "правилното" витло няма да изгориш мотора или мотора да се окаже прекалено голям за целта. С ватметъра мериш статичното натоварване. В полет нещата са други и натоварването в общия случай е по-малко.

А вече как да се постигне максимално енергийно ефективен полет е друга, още по-дълга тема. Там, освен за първоначална ориентация, със сметки не става. Просто няма от къде да се вземат всички необходими параметри за изчислението. Прави се с проби и грешки до втръсване...:cry:
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Само да добавя още няколко начина за измерване на параметри, освен с ватметър:

- ESC с даталогинг - повечето esc-та на Castle Creations имат логинг, някои на Hobbywing също. Хубавото тук е че се логват и обороти освен V и А.
- т. нар. power модули закачени към телеметрията на апаратурата. Предимство е че стойностите са достъпни в реално време и могат да се въведат аларми за гранични стойности.
- чрез Hyperion Emeter + RDU - това е една много готина система от устройства разработвана преди 10-ина години, но много добре измислена. Препоръчвам на всеки да си купи, още повече че се разпродава от известно време за смешни пари.
 

Airman

Редовен Потребител
- чрез Hyperion Emeter + RDU - това е една много готина система от устройства разработвана преди 10-ина години, но много добре измислена. Препоръчвам на всеки да си купи, още повече че се разпродава от известно време за смешни пари.
Къде? Колко?
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Има няколко варианта, аз съм купувал от този сайт, няма проблем шипват от Япония до БГ. Интересно че и двата пъти пратката не отиде на митница, макар да беше обявена реалната стойност.
Още по-евтино може да се купи от щатите, не няма шипинг до БГ.
Накратко описвам компонентите, защото на пръв поглед изглажда много сложно но всъщност не е.
Emeter II - това е главното у-во към което се вклюват периферните модули LDU, RDU или MDU. Подчертавам, че не е задължително да имате у-вото Emeter, за да си свалите данните - те могат да бъдат свалени директно на PC под windows, нужен ви е стандартен FTDI адаптер.
LDU (Local data unit) - в този модул няма вътрешна памет. Той се ползва за bench test като предава данни в реално време към Emeter или PC. Преди, когато цените бяха дебели имаше смисъл от този модул, но сега RDU e толкова евтин, че направо си купете него.
RDU (Remote data unit) - има свички свойства на LDU + вътрешна памет. Поставя се в модела, и след полет се свалят данните от него. Освен това съм него могат да се закачат датчици за температура и обороти.
MDU (Micro data unit) - представлява миниатюризиран RDU за да може да се ползва в много леки модели. Ако не ме лъже паметта мери до 35 ампера.

Освен това системата има много други функции - серво тестер, оптичен оборотомер (вграден в emeter), пропелер константи и т.н.
За любознателните прикачам инструкцията.
 

Attachments

  • emeter2man.pdf
    276.8 KB · Прегледи: 7

neon

Редовен Потребител
Предложете икономичен мотор за 4S батерия и 8-9 инча витло. За Flitetest blunt nose versa wing за FPV разходки до 2 км. Очаквам тегло под 800 грама, накичено с:
мотор?
спийд 30A bl_heliS
приемник X8R
видео предавател ts832s 600mw
антена tbs triumph
камера със пан-тилт стойка + 2 серва - 9 грамови
2 серва за елевони - 9 грамови
бек 5А 5V
2 батерии tattu 1300 4S 75С в паралел
и naze32 с inav + gps
 

Tassadar

Редовен Потребител
Аз бих използвал 50-70г / 200-300Вт мотор от порядъка на 1000-1200kv. Dualsky XM2834EA-7 или ..-8 са осезаемо по-ефективни, но NTM или SK3 на Търниджи също ще свършат работа. Но, ако разходките ще включват и малко спортно джасане, ще трябва и по-голям мотор - 80 и дори 100г. Ще дава повече радост и по-малко полетно време. :D
 

arsovhome

Редовен Потребител
Отдавна смятах да си направя или купя самолет подобен на този: StuntMaster 3D. Намерих го на цена, която ме удовлетворява и имам намерение в най-скоро време да си го подаря за предстоящата ми 60-годишнина. Приятели, преди това бих желал да прочета вашите мнения за точно този самолет. Ако сметнете, че е добре да се отвори нова тема ще направя такава.
 

Svilen

Потребител
Нещо не ми върви със самолетостроенето....
Искам да ме посъветвате какво да правя при тази ситуация,до се га не ми се беше случвало.
Поръчах си един SkySurfer.Днес отидох до пощата да го взема.Кутията му беше в окаяно състояние-смачкана и пречупена в средата.Беше облепена и с тиксо с логото на Български пощи.Предположих,че моделът е пречупен на две и разкъсах кутията по средата,да видя какво е състоянието му,но нямаше следи от пречупване и го взех.
След като го разопаковах в къщи,се оказа,че има повреда но не по средата на модела,а в опашната му част-пречупена е и за капак на всичко ,счупеното парче липсва.
И сега се чудя какво да правя.Ако утре отида в пощата,по какъв начин трябва да изразя претенциите си и има ли изобщо смисъл да го правя?
tWlgDxb.jpg

3sWEXHG.jpg

tchnFKO.jpg
 
Последна промяна:
Нагоре