Въпрос за жироскоп.

  • Автор на темата Автор на темата totomoto
  • Начална Дата Начална Дата

totomoto

Новодошъл
Здравейте, от известно време ме мъчи въпроса как най-безболезнено и без излишен стрес, да преведа начинаещ пилот (сина ми) от симулатор към реален полет. Днес ми хрумна, че това вероятно може да стане със жироскоп. Никога не съм ползвал (даже не съм виждал) за това не се бях сетил до сега. Има ли смисъл според вас? Дали няма да му създам вредни навици? Нямаме никакви спортни амбиции, но и не мисля винаги да летим с тази своеобразна "патерица". Целта ми е да намаля стреса върху пилота ми за да ни остане само положителната емоция. Караме сравнително малки депронки (300-400гр.) лежерни парк-флаери. Приемам всякакви съвети и мнения.
 
Според мен ,прежали някоя бавнолетяща депронка ,с ограничени команди .Така ще навлезе доста по бързо в материята и ще го научи на рефлекси ,децата схващат бързо .......за разлика от нас !:hehe::hehe::hehe: Иначе после ще търсиш начин ,да го въвеждаш от стабилизация към нормални полети .:)
Преди години и аз зададох същия въпрос на колеги и отговора беше ,...без и в последствие разбрах защо ...
 
До колкото разбирам намесата на жироскопа в управлението може да се колебае в широки граници. Идеята ми е да намалявам степента постепенно до пълното и изключване. Всъщност видях един жироскоп, който може да се изключва от апаратурата.
 
Има такива да ,но съм сигурен че на малкия ще му трябват едни 5 батирии и е готов с основните неща ,а на теб ще ти трябват също 5 батерии да го настроиш :hehe:
 
Да не говорим че евтините стабилизации ще ти трябват не 5 батерии а понякога дни за да стане както трябва(през което време може случайно да направиш самолета на депронов прах).Освен това е още едно нещо което може да се скапе в самолета.Има самолети които летят като стабилизирани а през дуал рейта на апаратурата буквално можеш да ги направиш трудно убиваеми.И аз съм твърдо за без стабилизация.Иначе ако е със стабилизация да е със Spectrum AS3X или други по-скъпи стабилизации, които на депронов самолет ама грам няма да вървят защото са по скъпи от него.
 
Подкрепям мненията на Цецо и Алекс. Всъщност под жироскоп, вероятно имаш предвид 3-осна стабилизация?
Или искаш само единия канал да стабилизираш (например по елерон)?
 
Сглоби му един горноплощник ,на него да се учи ,който съм сигурен ще му омръзне още на третата батерия и ще пита ,няма ли нещо по интересно:hehe::hehe::hehe: Ама не разни веселинки ,дето ще му омръзнат още преди да си ги хвърлил във въздуха :crazy:
 
Сглоби му един горноплощник ,на него да се учи ,който съм сигурен ще му омръзне още на третата батерия и ще пита ,няма ли нещо по интересно:hehe::hehe::hehe: Ама не разни веселинки ,дето ще му омръзнат още преди да си ги хвърлил във въздуха :crazy:
Те тия веселинки и сега немога да ги летя, тва е такава двигателно-компенсаторна история че нямам думи.Като го хвърлиш, чакаш и ако не те е ударило по гърба го търсиш къде е.Страшна история.
 
То стана малко като да си закараш колата на майстор и той да ти каже да си купиш нова , а да не се занимаваш :)))

Според мен става дума за тросна стабилизация
 
То стана малко като да си закараш колата на майстор и той да ти каже да си купиш нова , а да не се занимаваш :)))

Според мен става дума за тросна стабилизация
Ами нещо такова, ако колата ти е S-класа на старо за 5 хиляди лева и ти изпуснат въздушните възглавници за 12 хил.лв. Същата работа.Или ще караш скъпа стара бангия, или ще седи кокошкарник. :hehe::wink:Или да взема от твоите прекрасни модели които гледам от сумати време на сайта ти и им се точа и да му сложа втора ръка двигател от косачка вместо някое DA.......:hehe:Е не се връзва.
 
Последна промяна:
И ние за триосна говорим ,едно време когато исках и за да си слагам ,добрите бяха около 200 лв. ,сега не знам колко са ! А за дете изобщо съм сигурен че няма смисъл ,казвам го от опит .Моя малкия преди време като му взех първия самолет и се научи точно за 2-3 батерии ,разбира се беше карал и симулатор ....и точно след още толкова му умря мерака....
Докато разбера ,че дрифтачките са му страст ,а аз го мъчех с хелита и самолети ....Да не се окаже ,подобна история :hehe:
За това моето мнение е ,че една учебна депронка е идеалния варянт ...с голямо У ;)
 
То стана малко като да си закараш колата на майстор и той да ти каже да си купиш нова , а да не се занимаваш :)))

Според мен става дума за тросна стабилизация
Напротив - Все едно да я закараш на майстор, а той да ти каже че нищо и няма...:)
Общо взето, всички съветваме колегата да не си усложнява живота с по-скоро ненужни и сложни жироскопи.
 
Мдааа, мисля че добих представа :). Иначе вероятно имам предвид триосна стабилизация.
 
Мой познат си купи самолетче със стабилизация и после му беше доста трудно с нормален. Е, все пак той е на 50...
Ако имаш познат с мой тренер, изкопирай го и момчето ще се научи лесно. Ако нямаш, ще сглася една схемичка да си направиш.
Наистина, децата учат бързо и бързо ще мине на следващ етап.
 
Последна промяна:
Ами нещо такова, ако колата ти е S-класа на старо за 5 хиляди лева и ти изпуснат въздушните възглавници за 12 хил.лв. Същата работа.Или ще караш скъпа стара бангия, или ще седи кокошкарник. :hehe::wink:Или да взема от твоите прекрасни модели които гледам от сумати време на сайта ти и им се точа и да му сложа втора ръка двигател от косачка вместо някое DA.......:hehe:Е не се връзва.

Хахахах много добри сравнения :))
Ма става и с косачка, все едно баба ви е карала само с маркови мотори дето палят с гласова команда от апаратурата :))
Я вижте преди едва 5 -8 години кво беше и какви смешки се правеха

Аз съм малко съпричастен с Тодор , защото и моя син му мисля моделче с което да пофърка , че почна няколко пъти вече да ме подпитва кога ще му дам да полети малко с някой мой модел

Имам едно летящо крило стиропор , за мен това е перфектния учебен модел ама всеки си представя нещата различно
 
Хахахах много добри сравнения :))
Ма става и с косачка, все едно баба ви е карала само с маркови мотори дето палят с гласова команда от апаратурата :))
Я вижте преди едва 5 -8 години кво беше и какви смешки се правеха

Аз съм малко съпричастен с Тодор , защото и моя син му мисля моделче с което да пофърка , че почна няколко пъти вече да ме подпитва кога ще му дам да полети малко с някой мой модел

Имам едно летящо крило стиропор , за мен това е перфектния учебен модел ама всеки си представя нещата различно
Извинявай много....обаче точно ти ако не му измислиш моделче,не знам кой хаха ,нещата отиват на зле в моделизма ...а и не само :shock::shock:
 
Вярваш ли че наистина нямам време да седна да начертая нещо за малкия пилот, ама май ще ми се наложи. Само дето хич не ми се иска да е от изолация, макар да нямам лошо отношение към материала

вчера резнах две малки самолетчета , та май това ще е за моя малък пилот и за Тодоровия
 

Attachments

  • e8fdcd25171c9ab7c15ebee771f9bfc3.jpg
    e8fdcd25171c9ab7c15ebee771f9bfc3.jpg
    161.6 KB · Прегледи: 17
Здравейте, от известно време ме мъчи въпроса как най-безболезнено и без излишен стрес, да преведа начинаещ пилот (сина ми) от симулатор към реален полет. Днес ми хрумна, че това вероятно може да стане със жироскоп. Никога не съм ползвал (даже не съм виждал) за това не се бях сетил до сега. Има ли смисъл според вас? Дали няма да му създам вредни навици? Нямаме никакви спортни амбиции, но и не мисля винаги да летим с тази своеобразна "патерица". Целта ми е да намаля стреса върху пилота ми за да ни остане само положителната емоция. Караме сравнително малки депронки (300-400гр.) лежерни парк-флаери. Приемам всякакви съвети и мнения.

Това Spektrum го продават под наименованието SAFE - обикновено идва с 3 режима

1. Beginner ( начинаещ ) който силно ти ограничава командите и спазва определни ъгли - така че да не можеш да обърнеш самолета.
2. Advanced ( напреднал ) - малко по широки команди + възможност за лупинг и тоно.
3. Пълна свобода на действие без ограничение в командите.

Тези режими се слагат на един 3 позиционен ключ и правят прехода без страх :)

Подходящ модели за целта са:

Mini Apprentice S RTF, SAFE ( около 490лв )
или
Hobbyzone Sport Cub S BNF, SAFE (около 240лв )

Горните 2 варианта са тествани на полянката и са прекрасни - реално системата те пази да си забучиш самолета мощно в с носа надолу :)

Вторият е без радио и дост по евтин , а ти знам че имаш Spektrum , батериите са му малки, лесно се зарежа, малък и лек е и много трудно да бъде счупен ( освен ако не го настъпиш )

Но - ако все пак искаш да минеш евтино, както предлагат колегите с евтина депронка и много тиксо ще стане, аз лично бих препоръчал да е тип Mig29 или Ф-22 още по добре - поради факта че мотора е отзад и не може да бъде разбит лесно. Обикновено на учебните самолети им страда носа + перката.

Аз лично се научих да летя с F-22 , който е доста по плавен от Mig29 и носа се ремонтира буквално с ръце и тиксо на поляната.
 
вчера резнах две малки самолетчета , та май това ще е за моя малък пилот и за Тодоровия[/QUOTE]
Румене, тази BD-5-ца не мисля да я давам на моичкия.

JetMan, моделите, които си споменал са готини,но аз предпочитам да си ги правя - голяма част от кефа е, поне за мен. Пък и малкия предпочита другото радио, като ергономия. На контурните "джетове" никога не съм бил фен (мое мнение), но пък едно пайпърче май е точно като за него - самолета, на който аз се научих да летя. Все още не съм се отказал от стабилизацията напълно. търся едно ревю, което ми привлече вниманието сериозно.
 
Back
Нагоре