Двумоторен

  • Автор на темата Автор на темата muns61
  • Начална Дата Начална Дата

muns61

Редовен Потребител
1500 размах, 1630 дължина. 2 мотора HexTronik DT1000, контролери http://www.hobbyking.com/hobbyking/...RUST_45A_SBEC_Brushless_Speed_Controller.html и 2 батерии http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11945__Turnigy_nano_tech_2200mah_4S_35_70C_Lipo_Pack.html

Още малко остава да го довърша.

034955032.jpg


035022232.jpg


035022234.jpg


035022235.jpg


035022240.jpg


035022236.jpg


035022237.jpg


035022238.jpg


035022239.jpg
 
Много добре се е получил , а размера подпрян на колата е направо впечатляващ :) . Колко излезе теглото до момента ?
 
Готов за полет ще е около 2100 - 2200 грама.
Носовата част и колесника се свалят, за да е по-лесен за транспорт.
 
Супер е.Може би една по-голяма като ампераж батерия ще ти свърши работа и ще свали малко от теглото.Като цяло е супер самолета.:win: :biri:Много безаварийни полети.:pilot:
 
Следващата седмица дано е готов за облитане. Чакам да ми дойдат опашното колело и разклонителен кабел за моторите.
Веско, батериите ги ползвам и на друг самолет, който по-често се ползва, та не ми се купува засега нова за този.
 
Веско, батериите ги ползвам и на друг самолет, който по-често се ползва, та не ми се купува засега нова за този.
Сигурен бях, че е така Ники.Какво да се прави, всеки гледа да спести финанси в това време.:biri:
 
Интересна машинка се получава - двумоторен акробат:win:. Имам няколко въпроса:

- На пръв поглед, ЦТ ще излезе ако батериите са в носа. В този случай, сваляемият нос достатъчно здраво ли е закрепен за да поеме теглото им?
- Налага ли се колесникът да е толкова висок? Триточковото кацане евентуално може да се окаже проблем.
- Витлата изглеждат интересни. Може ли снимка от близо? ;)
 
Да, носът е здраво закрепен за тялото посредством 4 водача и 2 малки стопрни винта, които още не съм сложил. След сглобяването батериите се вадят със сваляне на кабинката.

034969299.jpg


Понастоящем шперплатовото ребро на носовата част е отънено още. Щифтовете са алуминиеви тръбички фи 6х8, а каниите, в които влизат, са свити от алуминиева кутийка от бира.

Височината на колесника е голяма, да. Дългото лесно става късо!

Витлата са стандартни дървени 10х5, но не ми хареса обработката и лакирането, грапави и с кофти ръбове. Изшкурих лака, който се мажеше като сопол и загладих ръбовете, после лакирах с разреден нитролак и зашкурих със ситна 400. После ще лакирам с автомобилен акрилен лак, или двукомпонентен полиуретанов.
Инак са идеално балансирани още от производителя.

035026791.jpg
 
Eто го и облитането . Днес довърших фиксацията на конзолите на крилото и тъй като времето бе чудесно и нямах търпение, отидох на летището е Бохот.
Тъй като не съм дал ъгъл на моторите, а витлата са стандартни, чукнах малко трим на елероните в дясно. Излитането срещу вятъра се вижда, а звукът на двата мотора е коренно разлитен от едномоторен самолет. Не планира така, както вчерашния, все пак натоварването е около 50гр/дм2, но за сметка на това подхода за кацане е перфектен, с вдигнат нос плавно губи височина и каца без подскачане. За съжаление, за кацането фотото се бе изключило и не напипах бутончето. За нататък ще си взема оператора.



Ако знаех, че ще е така хубаво времето, щях да заредя и втори комплект батерии, вятърът стихна напълно след кацането.

035114406.jpg


035114407.jpg


035114409.jpg
 
Последна промяна:
Много добре е станало - виждам че има МНОГО тяга - направо излетя като от катапулт.
 
Моторите са много добри, големият диаметър на ротора дава голям въртящ момент. Инак описанието им в Хобикинга е сбъркано, абсолютни глупости.
Колкото до висенето, първо да му свикна да го разхождам по кръга, пък ще видим какво може. Все пак няма съоношение тяга-тегло на 3Д. Остава да направя обтекателите на моторите, ако не ме домързи.
Онзи ден облетях още един, метър и тридесет, ето го и него:

 
Винаги съм споделял технологични подробности, свързани със самолетите. Сега ще покажа моето решение за стоперите на тягите за управление.

035122851.jpg


Показаните щанги са от заваръчна помеднена тел 1.2 мм диаметър. Калайдисвам мястото, където идва винтчето на стопера и навивам бобинажен проводник 0.25, предварително почистен от изолацията и после калайдисвам всичко. Лека шкурка за махане на неравностите.
Сега винтчето на стопера се впива в меката обвивка на щангата и няма опстност да изпусне. Което не отменя проверката на сглобката преди всеки старт.
 
Да попитам тези, които ползват такива витла - http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._CCW_Rotation_with_Dual_Mountings_1pair_.html

51968.jpg


Достатъчно здрави ли са като за 500 вата мотор? Че ги има с ляво и дясно въртене, леки са и цената е добра. За двумоторния май най-подходящи ще са 10х5.5, 10х6.
 
Тези витла са за мултиротори.Обикновено карбонови витла се използват на малки и леки модели.Сложи си АPC или дървени витла на двумоторния.Ако сложиш карбонови те няма да са ефективни в много насоки.
 
Te в момента са дървени и са супер, ала ми се иска да опитам с ляво и дясно, но ще трябва да ги правя, пък леко ме мързи...
 
Te в момента са дървени и са супер, ала ми се иска да опитам с ляво и дясно, но ще трябва да ги правя, пък леко ме мързи...
Задължително с ляво и дясно, самолета ще лети по друг начин, а не като сега да ти увлича на ляво.
 
Ако успееш да ги монтираш на моторите не виждам причина да не пробваш. :)
 
Витлата ще ги монтирам, не е проблем, видях ги на живо какво представляват.
Подведе ме единият мотор, който не съм разглобявал и смазвал. При излитане вчера в Казанлък се извади зегерката отзад на вала и кмбаната с витлото хвръкна напред. Добер поне, че не беше в полет, ама са изгуби и предното лагерче. Та ще правя валовете не със зегерка, ами със стопорна втулка с винт, да се предпазя от подобни фалове.
А жълтият метър и тридесет се представи отлично, направих му 6 или 7 полета. Моторът тегли добре, самолетът лети по конец. Иска малко ъгъл на мотора на дясно, утре ще го направя.
При първа възможност ще направя клипчета, ала операторката ми е със счупен глезен и гипс.
 
Back
Нагоре