Двумоторен

muns61

Редовен Потребител
Лека модификация претърпяха моторите. Зегерката, която е отзад и поема цялата теглителна сила, бе заменена с втулка със стопорни винтчета. Сега няма опасност да ми се случи същото, като в Казанлък.
Ето едно клипче от събота, с 2 комплекта батерии направих 6-7 старта, общо около 16 минути във въздуха, до писване на бъзерчето съм летял. Не съм го зорил много, пълна газ имам само при излитане. Повече тренирах основни фигури и подходи за кацане. Следващият път ще опитам да го зависна на кадър, че сега не е снимано. Тягата е достатъчна и зависва леко, малко не ми стига ход на елеватора, но е на малко отклонение от щангите.
 

SMarty

Редовен Потребител
Витлата ще ги монтирам, не е проблем, видях ги на живо какво представляват.
Подведе ме единият мотор, който не съм разглобявал и смазвал. При излитане вчера в Казанлък се извади зегерката отзад на вала и кмбаната с витлото хвръкна напред. Добер поне, че не беше в полет, ама са изгуби и предното лагерче. Та ще правя валовете не със зегерка, ами със стопорна втулка с винт, да се предпазя от подобни фалове.
Тази втулка със стопорните винтчета не трябва да се оставя да стикса цилиндричен участък от оста. Може с дремела да се заплоска оста, та винтчетата да влязат в легло - нещо такова (===-=). Така и при разхлабване на втулката винтчетата ще се спрат в ръба на леглото на оста и тя няма да отлети с перката и ротора :)
(Ник това най-вероятно го правиш, но го пиша като съвет към останалите колеги, които нямат този опит)
 

muns61

Редовен Потребител
Съжалявам, че не направих снимки. Каналчето за зегерката го разширих на струга, за да влезе заостреното винтче в него. Използвах стопорни винтчета М3 с вътрешен шестограм, от моторамите на Емакс 2822.
 

Tassadar

Редовен Потребител
Лека модификация претърпяха моторите. Зегерката, която е отзад и поема цялата теглителна сила, бе заменена с втулка със стопорни винтчета. Сега няма опасност да ми се случи същото, като в Казанлък.
Ето едно клипче от събота, с 2 комплекта батерии направих 6-7 старта, общо около 16 минути във въздуха, до писване на бъзерчето съм летял. Не съм го зорил много, пълна газ имам само при излитане. Повече тренирах основни фигури и подходи за кацане. Следващият път ще опитам да го зависна на кадър, че сега не е снимано. Тягата е достатъчна и зависва леко, малко не ми стига ход на елеватора, но е на малко отклонение от щангите.

Звучи като под-рейсър от "Междузвездни войни". Уникален звук!:win:

Ники, как е усещането с акробат-двумоторник? Има ли предимства, недостатъци, особености? Например как се подчинява на елероните и ръдъра, увлича ли нанякъде при вертикали и излитане и т.н.
 

muns61

Редовен Потребител
Това ми е първият голям самолет и впечатлението от него е, че се кара много лесно. Много добре държи права линия, по елерони е малко тромав, все пак моторите на крилата си кават думата, ама съм го летял само на малки отклонения. Пък и го сравнявам с жълтура, дето е 1300 и е доста по-пъргав. За кацане подхожда много стабилно, не се притеснява от вътъра много, сравнен с предишните ми самолети. По-нататък ще му направя витла с противоположно въртене, 9х6 и 10х6.
Пропуснах да кажа, удължих конзолите на крилото с по 10 санта и сега е 1700 размах. Срам не срам, при рязането на частите за тялото съм сбъркал с 10 сантиметра и се получи 1670, та разтегнах крилцето. Само от полза е!:D

Планирам да пусна моторите през миксер, за да пробвам как лети с един изключен.
 
Нагоре