Какаво е мнението за тази рамка проектирана от мен , приемам всякакви критики и идеи за подобряването и.
FPV Raser class 250 PacoHORNET
Естествено всичко започва с малко сметки и чертежи, рамката ще е самоносеща се и самозаключваща се като всички сили се разпределят така ,че да са по посока перпендикулярно на тясната страна на панелите така че да има максимална здравина при нулеви вибрации , конструкцията е симетрична тип H:
PacoHornet2.9 by konaka, on Flickr
CNC:
DSCN4579 by konaka, on Flickr
всички детайли в конструкцията са фермоподобни ,арките са с елиптична форма заради перфектното разпределение на натоварването в сравнение с кръглите олекотяващи отвори и се свързват по между си под различни ъгли с пера който влизат в съответните жлебове така , че да се получи високо надеждна конструкция с уздравяване в точките на вероятна концентрация на напрежения при изключително малко собствено тегло, раменете съм избрал да са от алуминиева траба 10х10х0.8 която има голяма здравина при сравнително ниско собствено тегло и най важното е доста по несклонна към вибрации в сравнение с рамене изработени от листов материал било то карбон или текстолит, раменете леко надстърчат с 5 мм над моторите за да ги пазят при удар от страни или отдолу при удари от други посоки така или иначе витлата ще поемат основната част от шамарите:
DSCN4582 by konaka, on Flickr
DSCN4584 by konaka, on Flickr
DSCN4583 by konaka, on Flickr
всички кабели от моторите са прибрани в раменете а спидовете ,захранването у всички комуникационни връзки са скрити между двете основи така ,че да не се вижда или стърчи нищо в полезрението ни :
DSCN4585 by konaka, on Flickr
FPV камерата заедно с двата предни ,,фара,, е монтирана отпред на специална за целта подвижна платформа която дава възможност камерата да се накланя автоматично с помощта на серво така ,че да компенсира наклона напред на модела при праволинейно движение напред за да ни гарантира винаги правилния кръгозор това става напълно автономно от вкаран допълнителен миксер в полетния ми контролер към ,,пич,, акселерометъра ,тротъла,, и ,,елеватора,, но може да се коригира пропорционалния отговор ръчно от апаратурата тоест можем да зададем точно колко да реагира камерата при промяната на наклона на модела напред но така ,че колкото е по голяма скороста (кобинацията тротъл -елеватор) толкова да е по надигната спрямо хоризонта така ,че да ,,вижда по надалеч за да имаме повече време за реакция , при забавяне на скороста е обратното за да се забелязват ,,детайлите,,
DSCN4594 by konaka, on Flickr
DSCN4588 by konaka, on Flickr
DSCN4590 by konaka, on Flickr
отзад са монтирани два много мощни червени светодиода и Бузер за по добра ориентация и звукова и светлинна сигнализация при смяна на режимите или изтощаване на батерията , естествено платформичката е под наклон така ще да се вижда по добре при реално движение на модела и разбира се платформа за двете антени на приемника разнесени на 90 градуса вертикално която може да се монтира както отгоре така и отдолу:
DSCN4591 by konaka, on Flickr
DSCN4595 by konaka, on Flickr
DSCN4595 by konaka, on Flickr
DSCN4597 by konaka, on Flickr
DSCN4596 by konaka, on Flickr
DSCN4589 by konaka, on Flickr
раменете с моторите са монтирани под лек ъгъл напред спрямо целия модел
за съжаление при първия ми опит за летене два от чисто новите ,,супер ,, спидове просто пуснаха белия си дух и за сега докато не ги оправя или получа нови нещата ще останат в застои. Теглото на всичко с четирите мотора ,сервото ,спидовете , полетния контролер и тн. е 290гр Погрижил съм се и за аероодинамиката , за да може да се постигне по висока скорост съм монтирал една допълнителна платформа под определен ъгъл отпред така, че да насочва въздушния поток за да се намали малко челното съпротивление и да не се ,,забива ,,модела като ускори напред и го натисне въздушния поток... естествено пази нещата при удар и може да се ползва и за монтаж на допълнителна електроникаТова е версията с антените отдолу (беше си предвидено като възможност) и за да ги пазят сложих много леки пружиниращи крачета изработени от плоска велосипедна спица а и за по лесно приземяване и излитанеТова естествено е обратимо
DSCN4599 by konaka, on Flickr
всичко е много стегнато и плътновлизащо едно в друго, затова боята на раменете леко се ожули при многократното сглабяне и разглабяне докато се тестват различните варианти
FPV Raser class 250 PacoHORNET
Естествено всичко започва с малко сметки и чертежи, рамката ще е самоносеща се и самозаключваща се като всички сили се разпределят така ,че да са по посока перпендикулярно на тясната страна на панелите така че да има максимална здравина при нулеви вибрации , конструкцията е симетрична тип H:
PacoHornet2.9 by konaka, on Flickr
CNC:
DSCN4579 by konaka, on Flickr
всички детайли в конструкцията са фермоподобни ,арките са с елиптична форма заради перфектното разпределение на натоварването в сравнение с кръглите олекотяващи отвори и се свързват по между си под различни ъгли с пера който влизат в съответните жлебове така , че да се получи високо надеждна конструкция с уздравяване в точките на вероятна концентрация на напрежения при изключително малко собствено тегло, раменете съм избрал да са от алуминиева траба 10х10х0.8 която има голяма здравина при сравнително ниско собствено тегло и най важното е доста по несклонна към вибрации в сравнение с рамене изработени от листов материал било то карбон или текстолит, раменете леко надстърчат с 5 мм над моторите за да ги пазят при удар от страни или отдолу при удари от други посоки така или иначе витлата ще поемат основната част от шамарите:
DSCN4582 by konaka, on Flickr
DSCN4584 by konaka, on Flickr
DSCN4583 by konaka, on Flickr
всички кабели от моторите са прибрани в раменете а спидовете ,захранването у всички комуникационни връзки са скрити между двете основи така ,че да не се вижда или стърчи нищо в полезрението ни :
DSCN4585 by konaka, on Flickr
FPV камерата заедно с двата предни ,,фара,, е монтирана отпред на специална за целта подвижна платформа която дава възможност камерата да се накланя автоматично с помощта на серво така ,че да компенсира наклона напред на модела при праволинейно движение напред за да ни гарантира винаги правилния кръгозор това става напълно автономно от вкаран допълнителен миксер в полетния ми контролер към ,,пич,, акселерометъра ,тротъла,, и ,,елеватора,, но може да се коригира пропорционалния отговор ръчно от апаратурата тоест можем да зададем точно колко да реагира камерата при промяната на наклона на модела напред но така ,че колкото е по голяма скороста (кобинацията тротъл -елеватор) толкова да е по надигната спрямо хоризонта така ,че да ,,вижда по надалеч за да имаме повече време за реакция , при забавяне на скороста е обратното за да се забелязват ,,детайлите,,
DSCN4594 by konaka, on Flickr
DSCN4588 by konaka, on Flickr
DSCN4590 by konaka, on Flickr
отзад са монтирани два много мощни червени светодиода и Бузер за по добра ориентация и звукова и светлинна сигнализация при смяна на режимите или изтощаване на батерията , естествено платформичката е под наклон така ще да се вижда по добре при реално движение на модела и разбира се платформа за двете антени на приемника разнесени на 90 градуса вертикално която може да се монтира както отгоре така и отдолу:
DSCN4591 by konaka, on Flickr
DSCN4595 by konaka, on Flickr
DSCN4595 by konaka, on Flickr
DSCN4597 by konaka, on Flickr
DSCN4596 by konaka, on Flickr
DSCN4589 by konaka, on Flickr
раменете с моторите са монтирани под лек ъгъл напред спрямо целия модел
за съжаление при първия ми опит за летене два от чисто новите ,,супер ,, спидове просто пуснаха белия си дух и за сега докато не ги оправя или получа нови нещата ще останат в застои. Теглото на всичко с четирите мотора ,сервото ,спидовете , полетния контролер и тн. е 290гр Погрижил съм се и за аероодинамиката , за да може да се постигне по висока скорост съм монтирал една допълнителна платформа под определен ъгъл отпред така, че да насочва въздушния поток за да се намали малко челното съпротивление и да не се ,,забива ,,модела като ускори напред и го натисне въздушния поток... естествено пази нещата при удар и може да се ползва и за монтаж на допълнителна електроникаТова е версията с антените отдолу (беше си предвидено като възможност) и за да ги пазят сложих много леки пружиниращи крачета изработени от плоска велосипедна спица а и за по лесно приземяване и излитанеТова естествено е обратимо
DSCN4599 by konaka, on Flickr
всичко е много стегнато и плътновлизащо едно в друго, затова боята на раменете леко се ожули при многократното сглабяне и разглабяне докато се тестват различните варианти
Последна промяна: