След като се убедих , че има неяснота какво е това Motor Timing и за какво служи и каква полза можем да извлечем от него , реших да въведа малко яснота . Няма да изпадам в безумни теории а само ще дам основните насоки а всеки ще си прави изводите сам
Ето основните зависимости на въртящия момент от оборотите във функция от тайминга, какво е таиминг предполагам всеки знае:
и зависимостта на мощността от оборотите във функция от таиминга:
това са основните зависимости и всичко друго като измервания е леко безмисленно и ако има някакви разлики то те са в зоната на статистическата грешка при измерванията!!
Всичко е в зависимост от оборотите!!
Като разгледаме кривите ще видим ,че в зависимост от таиминга получаваме максимална тяга при различни обороти , общата зависимост е ,че при нисък тайминг ще получаваме максимална тяга при ниски обороти а при висок тайминг ще имаме максимум тяга при високи обороти но за сметка на това мотора /спида ще става по горещ.Общо взето тайминга се настройва в зависимост от витломоторната група , масата на модела и една камара други фактори но не винаги максималната тяга ще е най удачното решени а по скоро ни интересува поведението в диапазона от обороти на реална работа на нашия мотор/модел ако искаме да имаме по гладък контрол при достатъчен резерв от тяга без загуба на синхронизация, общо взето пълно щастие няма освен ако нашия спид няма функцията динамичен таиминг тоест да си променя сам предварението във функция от оборотитеПонеже споменах загубата на синхронизация тя е по скоро свързана с остатъчната намагнитеност на магнитопровода което довежда до промяна на прага на сработване на следящата система на фазите(компаратора) от там се обърква косвено предварението (тайминга) до такава степен ,че на моменти мотора да иска да се завърти на обратно образно казано, остатъчната намагнитеност зависи от качеството на материала използван за магнитопровода и от големината на тока през съответната намотка,направете си изводите сами относно тайминга и хълцането, тоест кое е първо яицето или кокошката, това се решава като се предвиди система за размагнитване на магнитопровода , става като се пуснат няколко размагнитващи високочестотни импулса през съответната фазова намотка след изтичането на фазовия импулс и след което се пристъпва към следенето на позицията.
Дано това да е от полза на някого!
Ето основните зависимости на въртящия момент от оборотите във функция от тайминга, какво е таиминг предполагам всеки знае:
и зависимостта на мощността от оборотите във функция от таиминга:
това са основните зависимости и всичко друго като измервания е леко безмисленно и ако има някакви разлики то те са в зоната на статистическата грешка при измерванията!!
Всичко е в зависимост от оборотите!!
Като разгледаме кривите ще видим ,че в зависимост от таиминга получаваме максимална тяга при различни обороти , общата зависимост е ,че при нисък тайминг ще получаваме максимална тяга при ниски обороти а при висок тайминг ще имаме максимум тяга при високи обороти но за сметка на това мотора /спида ще става по горещ.Общо взето тайминга се настройва в зависимост от витломоторната група , масата на модела и една камара други фактори но не винаги максималната тяга ще е най удачното решени а по скоро ни интересува поведението в диапазона от обороти на реална работа на нашия мотор/модел ако искаме да имаме по гладък контрол при достатъчен резерв от тяга без загуба на синхронизация, общо взето пълно щастие няма освен ако нашия спид няма функцията динамичен таиминг тоест да си променя сам предварението във функция от оборотитеПонеже споменах загубата на синхронизация тя е по скоро свързана с остатъчната намагнитеност на магнитопровода което довежда до промяна на прага на сработване на следящата система на фазите(компаратора) от там се обърква косвено предварението (тайминга) до такава степен ,че на моменти мотора да иска да се завърти на обратно образно казано, остатъчната намагнитеност зависи от качеството на материала използван за магнитопровода и от големината на тока през съответната намотка,направете си изводите сами относно тайминга и хълцането, тоест кое е първо яицето или кокошката, това се решава като се предвиди система за размагнитване на магнитопровода , става като се пуснат няколко размагнитващи високочестотни импулса през съответната фазова намотка след изтичането на фазовия импулс и след което се пристъпва към следенето на позицията.
Дано това да е от полза на някого!
Последна промяна: