Понеже няколко човека ме питаха наскоро, какво се прави при облитане на нов модел, пускам списък съвети които може да са полезни
- Трябва първо да можеш да летиш спокойно, за да усещаш самолета.
- Препоръчително е да избереш хубаво и спокойно време без вятър.
- Колкото по добре е изработен модела, толкова по лесно се облита.
- Да провериш центъра на тежестта според инструкцията.
- Да го изкачиш на прилично високо преди да настройваш каквото и да е , за да не го забиеш в земята.
Пускаш модела, още при излитането ще усетиш дали дърпа на някъде. Ако си спазил всичко написано по нагоре , модела трябва да литне право и без проблем да се издига. Ако не е спазено някое от горните правила, може да получиш странни явления като:
- Много силно бучи носа надолу и трябва с голямо усилие и много елеватор да го държиш хоризонтално - означава че центъра на тъжестта е преден и трябва да мръднеш батерията малко назад към опашката. Сваляш модела , местиш батерията с 5мм максимум и пак.
- Модела става неуправляем и носа постоянно сочи нагоре към небето - означава прекалено заден център на тежестта, обикновено модела не може да се контролира и завърша с краш , някой път обаче има късмет и се разминава с малко щети.
- Модела се опитва да се завърти (да направи тоно) наляво или надясно. Ако е леко движението, се коригира с ТРИМ на радиото. Ако е много , се сваля модела и се коригира механично.
Във всички ситуации е добре корекцията да правиш механично, така че в идеалният вариант модела да лети хоризонтално в права линия на 50% гас.
Горе долу това е.
- Трябва първо да можеш да летиш спокойно, за да усещаш самолета.
- Препоръчително е да избереш хубаво и спокойно време без вятър.
- Колкото по добре е изработен модела, толкова по лесно се облита.
- Да провериш центъра на тежестта според инструкцията.
- Да го изкачиш на прилично високо преди да настройваш каквото и да е , за да не го забиеш в земята.
Пускаш модела, още при излитането ще усетиш дали дърпа на някъде. Ако си спазил всичко написано по нагоре , модела трябва да литне право и без проблем да се издига. Ако не е спазено някое от горните правила, може да получиш странни явления като:
- Много силно бучи носа надолу и трябва с голямо усилие и много елеватор да го държиш хоризонтално - означава че центъра на тъжестта е преден и трябва да мръднеш батерията малко назад към опашката. Сваляш модела , местиш батерията с 5мм максимум и пак.
- Модела става неуправляем и носа постоянно сочи нагоре към небето - означава прекалено заден център на тежестта, обикновено модела не може да се контролира и завърша с краш , някой път обаче има късмет и се разминава с малко щети.
- Модела се опитва да се завърти (да направи тоно) наляво или надясно. Ако е леко движението, се коригира с ТРИМ на радиото. Ако е много , се сваля модела и се коригира механично.
Във всички ситуации е добре корекцията да правиш механично, така че в идеалният вариант модела да лети хоризонтално в права линия на 50% гас.
Горе долу това е.