Полезни данни, формулки, трикове и чалъми

vesibo

Редовен Потребител
Какво значи леко витло, витло от 60 см колкото и да е леко има огромен жироскопичен момент
Пепи ти обясни, че това касае тези хора, които летят с леки депронови и EPP модели.Депронка с 60см витло аз не съм виждал.За големите витла има съвсем друг вид двигатели, тежестта на модела е друга, геометричните размери са др., оборотите на двигателя са др., експанзивноста на мотора и тн.
 

Tassadar

Редовен Потребител
Нарочно не копирах нищо от нета и да го постна тук а се опитах да го обясня с мои думи.
Жироскопичен момент на витлото има и той е голям ! Какво значи леко витло, витло от 60 см колкото и да е леко има огромен жироскопичен момент, а не случайно коментирах ъглите на основното крило и опашните плоскости .
всички тези драми се компенсират с тримоване, НО това е в зависимост от ъглите на хоризонталния и основното крило които парират този момент

Не съм съгласен, че жироскопичния ефект се компенсира с тримоване! С миксове - може би донякъде. Хайде да си изясним понятията. Жироскопичния ефект се провявява като момент на завъртане на самолета по вертикалната ос наляво, ако кабрираме и надясно ако пикираме. Зависи от инерционния момент на витлото - маса, диаметър и обороти. Ако говорим за това, тъй като не зависи от въздушната скорост, всякакви тримове са безмислени. И какво е отношението на декалажа тук всъщност? Има значение дали витлото тежи 120грама или 150грама - инерционния момент е право пропорционален на масата на въртящия се обект.

Не съм ползвал 60см витло, а само 53см, 100грама. Мога да кажа, че жироскопичния ефект беше най-малкия проблем който имах с него.
 

st5rov

Редовен Потребител
Основни съотношения при конструиране на RC модели :wink:

1-ceb7814279.jpg
 
Нагоре