Полетни Контролери - Flight Controllers

Дискусия в 'Мултикоптери' започната от JetMan, 13 Август 2016.

От JetMan на 13 Август 2016 в 03:07
  1. JetMan

    JetMan Администратор Модераторски Екип

    Публикации:
    1,791
    от:
    София
    Полетните контролери (Flight Controller) за мултикоптери, се развиват буквално всеки ден. Основната тенденция в момента която наблюдавам е сериозно преминаване от контролери с F1 процесор ( Naze32, CC3D ) към такива с F3 ( SP Racing, X-Racer F303 ) .

    Идеята на тази тема е да обсъждаме актуалната информация около тях.

    Преди време попаднах на видео от Joshua Bardwell. В него той описва различните видове полетни контролери и какви са им предимствата и недостатъците.



    След като го изгледах разбира се , си поръчах X-Racer F303 :) , но преди малко попаднах и на нов интересен пост в RCgroups , в който описват новият контролер на MotoLab -

    MotoLab Tempest Flight Controller with Integrated PDB

    Който идва с интегриран PDB и цена около 40$

    tempest1.1_1.jpg

    Features:
    * Single connection for the lipo to power both the flight controller and ESCs.
    * On-board 1.5A 5V current-limited switching regulator for direct connection to lipos up to 4S, or up to 6S with power filtering.
    * 1A rated LC-filtered power output for VTX/camera.
    * USB interface independent of UART channels.
    * Three hardware UARTs.
    * Reverse current protection on lipo and USB inputs for problem-free ESC calibration.
    * Dedicated serial LED/transponder output with regulated 5V and GND.
    * On-board buzzer driver with 5V and lipo voltage option.
    * Built-in VBAT monitor with low-pass filter from lipo input.
    * Dedicated SAT receiver interface with 3.3v using JST connector for compatibility with Spektrum/LemonRC cables.
    * Dedicated PPM and serial receiver interfaces with 5V power using 0.1" headers.
    * Compatibility with receivers using Spektrum 1024/2048, SBUS, SumD and SumH receivers with built-in inverter.
    * High-quality gold plated multilayer printed circuit board.
    * Connector location on the board edges for convenient access to serial interfaces and other peripherals
    * PWM outputs on the corners near the motors.
    * Plated holes for all connections, with the exception of USB and UART 1 on quick-connect JST-SH.

    tempest_schematic.png
     

Коментари

Дискусия в 'Мултикоптери' започната от JetMan, 13 Август 2016.

    1. JetMan
      JetMan
      BetaFlight Looptime - описание:

    2. Rust
      Rust
      Аз даже чакам няколко F4-ки :-D хихихи. Вече са поддържани в betaflight 3.0. Какво е новото, ами още повече процесорна мощ и серийни портове :-D.
      От друга страна онзи ден настройвах машина с класическия си flip32 F1. Оказа се, че освен, че му стигна мощността, върви страхотно с новия pid контролер на bf3.0. Tа хората с такива явно могат и да не бързат още да ги пенсионират :)
      AlexM, JetMan and Xape like this.
    3. sergo
      sergo
      На един от коптерите ми имам CC3D с предпоследния BetaFlight и лети страхотно. Честно казано не намирам някаква разлика с SPracingF3 EVO/то което ми на един от другите, въпреки F3 процесора. Още не съм сложил новия BetaFlight 3.0 на Sparky2.0-то защото до преди 2 дена просто не тръгваше. От вчера има нов RC, та ще тряваб да се пробва.

      Но не съм голям фен на полетен контролер с вградена дистрибутарна платка. По-добрия вариант като комбинация според мен е:
      • полетен контролер с OSD
      • 4в1 ЕСЦ с дистрибуторна платка
      AlexM, JetMan and Xape like this.
    4. Rust
      Rust
      Въпрос на избор е. Аз също не съм фен, но в някои сетъпи където няма място, може да е единствения вариант. Та и там си има предимства.
      Хубавото е, че вече имаме избор:
      - контролер с OSD
      - контролер с PDB
      - контролер с PDB и OSD
      - PDB с OSD + чист контролер

      Какво по-хубаво от това :)
      bateray, Grishu, AlexM and 3 others like this.
    5. JetMan
      JetMan
      Днес получих и новата си рамка Armattan F1-5 - с която поръчах техния F1IC ( интегриран полетен контролер с F1 чип който идва на PDB ) Програмира се като Naze32 , и в момента е с Betaflight 3.0.0 RC8. Като цяло тоя дизайн ще спести страшно много кабели. До колкото разбрах от този пост в RCgroups, в момента се работи и върху версия с F3 процесор на интегрираният Арматан борд, която ще се появи до няколко месеца.

      Ето две снимки от борда , както и видео с пояснения за него.

      Armattan_F1IC_00.jpg Armattan_F1IC_01.jpg

      Xape, arsovhome, st5rov and 1 other person like this.
    6. JetMan
      JetMan
      Едно интересно видео за новият контролер на RaceFlight

      Xape and AlexM like this.
    7. JetMan
      JetMan
      Spektrum току що обявиха нов F4 базиран контролер SPMFCF400 , който за момента ще се поддържа от Raceflight. До колкото надушвам имам някакво сътрудничество между двете фирми :)

      SPMFCF400_a0.jpg
    8. Rust
      Rust
      "No Built in SBUS Inverter" - това ни връща в ерата на F1. Очевидно с цел неудобство за Taranis потребителите (нищо изненадващо, предвид че Spectrum го продават).
      А RaceFlight кога и дали някога ще полети по-добре от Betaflight (освен, че още му липсват и други важни възможности), само времето ще покаже.
    9. JetMan
      JetMan
      При положение че Spektrum го предвиждат за собствените си потребители :) не виждам причина някой да иска да го върже с Taranis, на пазара ще има достатъчно F4 подходящи за Taranis. А иначе за Raceflight си прав :) и аз следя с интерес тяхното развитие - за момента повече се хвалят от колкото показват.
    10. Teodor Ognianov
      Teodor Ognianov
      Страхотна тема, благодаря!

      Искам да попитам защо 3 пиновите кабели, които отиват към каналите на приемника на всички контролери, които гледам в нета са само с по 1 кабел?
      На първи канал в приемника всичко е на обща маса ли? Или трябва кабелите за маса да се докарат ръчно към всеки от каналите, като се монтира конторлера?
    11. JetMan
      JetMan
      точно така - масата е обща за всички канали :)
    12. Xape
      Xape
      Здравей,
      Вероятно под контролери имаш предвид мотор-контролерите (ESC). 3-те кабела са сигнален, маса(-) и захранващ(+). Захранващ имаш само ако контролера има вграден BEC. Масата е обща за всички канали, независимо от това се препоръчва и тя да бъде изведена и запоена директно на полетния контролер.
      Повече по темата може да прочетеш измежду постовете тук.
    13. Teodor Ognianov
      Teodor Ognianov
      Всъщност питах за полетния контролер, не за ESC, но това с ESC не ми стана ясно също.
      ESC има 3 кабела за моторите, 2 за захранване от батерията и още 3 към полетния контролер. Явно за тия последните 3, които също са с 3 пинови букси трябва да се запои към полетния контролер.
    14. Rust
      Rust
      Всички себеуважаващи се приемници към ден днешен използват сериен протокол за комуникация (било то SBUS, IBUS, Spektrum serial protocol или друг). Връзката е цифрова, всички канали минават по един кабел (S - signal). Другите 2 кабела са маса и захранване.
      При по-старите (PWM) всеки канал е с отделен кабел, а масата и захранването са общи.
      Teodor Ognianov, Xape and JetMan like this.

Сподели Тази Страница