Правила за безопасност на полигон Младост - обсъждане

  • Автор на темата Автор на темата JetMan
  • Начална Дата Начална Дата
Статус
Заключена за публикации

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
След като няколко пъти се повдигна темата, и след вчерашната моделистка среща в заведение ТЕРЕС :) , стигнахме до идеята, че е време да помислим за правилник за безопасност на полигон Младост.

След 1 година работа на поляната , успяхме да натрупаме голям брой пилоти - което е супер, и всички сме много доволни от резултата. Съботно неделните срещи вече са като авио-събор в който има минимум 30 коли на мястото. Често има и малки деца, които тичат насам натам безконтролно.

Това което ми се върти из главата като първи стъпки е:

1. Да разчертаем схема на местата за летене - като зони за полет и зони за пилотите и да се лети - примерно 2 места за самолет и 2 за хеликоптер - бройката ще доуточним като огледаме внимателно мястото. Местата за пилота трябва да бъдат маркирани с колче и някаква лента, като пилота спазва и зоната на летене а не се върти из цялата поляна с модела.

2. Децата трябва да бъдат горе при колите - където ще бъде достатъчно безопасно.

3. За да гарантираме точка 2 - трябва да спрем полети над зоната с колите - със всякакви модели над 100 грама. Мисля че микро-моделите са достатъчно безопасни и не биха навредили на никой , но по тежките машини са си опасни.

Това се сещам на първо четене, сигурно ще измислим още неща , и ще доуточняваме тези , но трябва да измислим елементарни правила , за да си гарантираме добро настроение и приятни моменти за всички на пистата.
 
Да, момента определено е назрял. Надявам се да се включат активно всички регулярни карачи от поляната. Ясно, че няма да измислим най-оптималните правила от днес за утре, но хубавото е, че винаги можем да ги променяме съобразно обстановката и т.н.

Ето някои мои мисли например:

- на поляната също така идват хора които карат колички, някои нитро, които вдигат доста шум и могат да разсеят сериозно някои пилот. Затова си мислех - дали за автомодели не може да се усвои частта от поляната, която е от другата страна на пътя откъм гаражите. В момента е доста обрасло и диво, но може би става след почистване и обработка за прилична оф роуд писта.
Естествен е въпроса дали въобще да се карат модели в зоната за полети - някой дето кара количка си няма идея каква концентрация се иска докато караш 3D хели или някой голям EDF. Поляната е доста голяма, може да се каже примeрно, който иска нитро - минимум 200 м настрани и да кара на воля.

-също може да стъпим на част от някои утвърдени правила и препоръки:
http://www.modelaircraft.org/files/105.PDF
http://www.modelaircraft.org/files/706.pdf
или също може да се ползва за идеи правила на RC клубове, например:
http://www.dallasrcclub.org/official_membership_app.pdf
http://www.collectiverc.com/docs/rules and regulations.pdf

След като нахвърляме идеите, ще трябва да ги систематизираме като точки. Тези при които има разногласия ще е добре да се обсъдят съвсем конкретно.

П.П. Надявам да се получи полезен и градивен "спор". Да отбележа в аванс - не виждам много смисъл от коментари от типа:
- Ти ли ше ми каеш, кво да правя? Това е терен с обществен достъп. Да не е на баща ти?
Идеята на правилата е болшинството хора на поляната да дават личен пример като ги спазват, а също ги разясняват на новодошлите. Това, че ще има изцепки от време на време е ясно.
 
Последна промяна:
1. Да разчертаем схема на местата за летене - като зони за полет и зони за пилотите и да се лети - примерно 2 места за самолет и 2 за хеликоптер - бройката ще доуточним като огледаме внимателно мястото. Местата за пилота трябва да бъдат маркирани с колче и някаква лента, като пилота спазва и зоната на летене а не се върти из цялата поляна с модела.

Ок. Но е невъзможно.. 1-во маркировките няма да оцелеят ( една от причините са кучкарите ), 2-ро - как точно ще кажеш на начинаещ със самолет ( какъвто съм аз ) къде точно да лети, като се има в предвид, че поляната изглежда малка в очите на начинаещия..

2. Децата трябва да бъдат горе при колите - където ще бъде достатъчно безопасно.

Деца под някакава възраст или...!? Моят "герой" е невъзможно да го следя през цялото време. По-добре е да не го водя изобщо по тази логика.
Всъщност идеята е да е безопасно за децата или за моделите? Аз мисля, че всеки родител трябва да е отговорен за децата си.

3. За да гарантираме точка 2 - трябва да спрем полети над зоната с колите - със всякакви модели над 100 грама. Мисля че микро-моделите са достатъчно безопасни и не биха навредили на никой , но по тежките машини са си опасни.

100% съгласен. Това означава ли, че с три, куад и т.н. коптери може да се ИЗЛИТА от територията на колите? Мисля, че няма проблем.

Това по предложенията на JetMan.

Моите предложения:

1. Нека да има малко разделение ( без маркировки ) за полети.
  • Да не се седи, излита и каца на централната пътека. Нека тя остане за придвижване към и от зоните за летене.
  • Заради слънцето, не на всички ще е удобно да са в ляво или дясно от пътеката, затова нека да има разделение но, по-напред към колите и по-назад. Като се замисля, досега винаги сме се съобразявали неписано с това.
2. За децата вече написах - всеки родител да си контролира децата! Да не отиват на поляната без придружител, да не пипат батерии, модели и т.н. чупещи се, експлодиращи и откъсващи пръстчета неща..
3. Зоната при колите да е само за наблюдатели, ремонтиращи, хапващи и т.н. За модели при които е нужно наблюдение или настройка от РС, да могат да излитат от там но да не летят над колите и хората.

Относно количките... аз нямам идея. До сега съм виждал най-много 1 количка в движение докато се лети. Нека си кажата шоферите..


В заключение:

Правилата се определят от хората за които са важни.. Нека просто да има разбирателство и всеки да казва на съседа си ако му пречи или му е нужна концентрация или място. С времето нещата ще си се наместят.

П.П. Нека човека с лаФкта да определи цените за билети на зрителите. :D

П.П.П. Може ли аз да събирам глобите от нарушители? Имам нужда от няколко нови неща :D:D:D:D:D
 
Аз ще се въздържа от коментар.Много ми е интересно да разбера мнението и предложенията на хора, които не за първи път са поставяли въпроси на тази тема, какво ще кажат и предложат.До сега като се сетя сме били хора броящи се на пръстите, които сме правили забележки, естествено отнасяли негативи за което, включително псувните на ум на някой хора, но по -добре така, от колкото да стават разни сакатлъци.До сега не се е налагало да правим и мислим такива неща, защото летяха хора с опит, които сами се съобразяваха с нещата, знаеха много добре какви са опасностите и рисковете.Няма да ги изброявам те много добре знаят кои са.Днес примерно Петко беше пазителя на поляната, правеше забележка на абсолютно всички, които застрашаваха по някакъв начин с полетите си хората и то без изключение.С навлизане на много нови хора начинаещи напреднали и др. наистина се налага да има ред и съобразителност.Когато човек не се чувства достатъчно сигурен в уменията си ще се наложи да се измести по настрани да кара ,както го правят много от начинаещите момчета Симо,Асен,Румен,Данчо и тн.Така бих постъпил и аз ако съм на тяхно място и това решение си го взимат те, и аз мисля, че е много правилно и ги поздравявам за което.
 
Ок. Но е невъзможно.. 1-во маркировките няма да оцелеят ( една от причините са кучкарите ), 2-ро - как точно ще кажеш на начинаещ със самолет ( какъвто съм аз ) къде точно да лети, като се има в предвид, че поляната изглежда малка в очите на начинаещия..

Ники - под място имам предвид не точно да спазва стриктна зона на летене (това е хубаво де - но знам че е невъзможно) - а имам предвид точно къде да застане :) така че да не пречи примерно на пистата на кацащите - един вид забито колче/клонче с едно номерче на него. Такива колчета може да се направят набързо и да се опресняват всяка сутрин при летене събота и неделя - мисля че би било буквално 10 минути работа.

Така примерно бихме могли да маркираме 5 , 6 или повече позиции - на които може да има пилоти изобщо , ако всички позиции са заети може да се изчака - по тоя начин ще регулираме и броя на летящите неща горе в небето наведнъж. Мисля че на всички е ясно че не може да бъдат - колкото поискаме :) днес може да сме 30 - утре ще станем 50 човека , няма как да летим едновременно. Аз и сега мисля че 10 модела е направо лудница , не мога точно да преценя колко е нормално - но ще го измислим опитно.

Относно децата - ако ги оставим да щъкат произволно - рано или късно някой ще кацне модел долу на пистата върху някой малчуган - гледам по клиповете че в по големите клубове има зона за пилоти и там никой който не лети не ходи - нито деца нито големи. Ти добре казваш че си поел риск , ама ако някой си кацне 2кг модел на малкия на главата съм сигурен че няма кажеш че ти сам си си виновен :)

Тук вече според бройката :) ще трябва да направим забавачница - понеже Петко е по логистиката :) ще чакаме да предложи такава услуга. Въпреки че го казвам на шега за момента , нищо чудно и за това да се помисли ако има повече деца , защото така го правят по повечето спортове.

Ще огледам правилата които Ицо :) е изнамерил - сигурен съм че ще харесаме и взаимстваме нещо.

П.П.

Понеже споменахме онзи ден други по опасни спортове като Стрелба :) , да кажа само че аз и сега съм член на клуб Динамик по Спортна Динамична стрелба. Там на тренировките се събираме по 20-30 човека. Има правила за безопасност и те са ЖЕЛЕЗНИ - имам предвид безкрайно строги.

Например:

1. Никой няма право да си носи пищова зареден освен ако не е на коридораза стрелба!
2. Никой няма право да си носи пищова с ПЪЛНИТЕЛ на него - трябва да е изваден и да се вижда - в кобура - освен ако не е на коридора за стрелба.
3. Никой няма право да си вади пищова от кобура когато не е на коридора за стрелба - независимо че е празен , независимо че всички знаем че няма патрони вътре - не може.
4. Като стреляш - независимо колко си стар и обигран и супер як майстор - винаги до теб има втори човек - като контрольор - който проверява след свършване на стрелбата че нямаш патрони - изваждаш пълнителя, показваш че е празен , и прибираш в кобура.

Има и още много :)

Още си спомням на някоя от първите тренировки - се заприказвам с един като мен - от скоро :) новобранец и онзи ми вижда пистолета и вика - Аааа това да не е Хеклер и Кох П30 , и аз му викам даааа - и той - дай да го видя , и аз му го изваждам от кобура - въпреки че съм БЕЗ ПЪЛНИТЕЛ изобщо - го подавам на човека.

При което идва един пич от старите и казва - еее кво прайте бе - това е абсолютно забранено да се размахват пищови насам натам из залата. И аз понеже - точно като теб си викам на акъла - ама тоя ли ще ми каже бе - аз си знам пищова че не е зареден. Разбира се замълчах си и не му отговорих - само леко се оправдах - Ама то такова - без пълнител.

И той тогава продължи - без пълнител , със пълнител - тук в момента сме 30 човека , ако всеки вземе да размахва оръжието насам натам - рано или късно някой ще сгафи и ще гръмне - в Малка стая с 30 човека :) сещаш се ще има поне 3-ма простреляни.

Нашето хоби е далеч по безопасно , но въпреки това - при събор на много хора на 1 място - правила трябва да си има.
 
Последна промяна:
Светльо, не си ме рабрал. Аз съм ЗА правила. Аз също стрелям но с HK p30L. Аз се опитвам да контролирам детето си и съвсем сериозно се замислям дали трябва да го взимам на поляната.
Хората с които съм се запознал до тук са повече от готини и не мисля, че някой е против правилата... напротив. Просто като се видим на поляната някак винаги сме се съобразявали един с друг.
Опитвам се да кажа, че никой от идващите там не е длъжен да чете какво си пишем тук а трябва да покажем с примери и думи на място как се прави и как не - за доброто на всички.
Тук обсъждаме детайли. Поне аз..

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 
Точно това е идеята - тук ядрото които пишем и четем :) и ходим там на място да летим - да помагаме на другите , като ги запознаем лека полека. Това ще стане постепенно във времето , Ще ни трябва и малко време да определим кое и как.

Но основната идея е - като го измислим и прилагаме - хората които идват и са нови - ще видят че си има установен ред , и който и да попитат - ще им каже едно и също. В момента нямаме такива правила и дори и някой да ни пита - ще му кажем - ми гледай да не пречиш на другите :) , но това е много общо.

Истината е че такова нещо като цяло е сложно и ще ни отнеме време да го измислим и почнем да прилагаме, но знам че като положим началото ще става по лесно.

Иначе си прав - никой никой не обвинява - мислим на глас - така да се каже.
 
Темата е сложна и намирането на решение ще е трудно. Но трябва да започнем от някъде.

Събираме се хора с различни интереси в летенето и различно ниво на подготовка. Всеки вижда нещата по различен начин. Затова предлагам да споделим какви проблеми виждаме, какво ни притеснява или дразни. След това може да обобщим и да намерим приемливо за всички решение. Може би да започна аз.

1. Спазването на полетна зона - различните самолети и хелита имат нужда от различни по големина зони. На по-големите акробатики, джетове и хелита им трябва цялата поляна за един ползотворен полет. Затова пък полетното им време е относително най-кратко. Отделно, на начинаещите пилоти им е трудно да се вместят в малка зона. Леките самолети и малките хелита може да летят по няколко едновременно.

Предлагам да разпределим времето по сесии и изчакване на ред. Примерно: сега лети голямо хели, после влизат няколко обучаващи се пилота, после стартират FPV-тата, после голяма пилотажка, после масовка с мигове и т.н. За коптерите нямам идея.:(

Разбира се това е ограничение. Но е повече от ясно, че вече не можем да хабим толкова батерии, колкото сме хабили преди. Затова пък ще ги хабим ползвотворно и безопасно.

2. Полосата за излитане и кацане - наистина трябва да бъде свободна по всяко време когато не излита или каца самолет. Някой самолети не трябва да се изпускат от очи за да може човек да огледа полосата точно преди да кацне за да види няма ли там някой. Дори и да е направил един заход за оглед, пак няма гаранция, че при кацане ще е свободна....

3. Замърсяването - като културни граждани е добре да не изхвърляме отпадаци на поляната. Аз лично си нося буклуците в багажника и ги хвърлям в кофата до нас. Ако мястото за практикуване на хобито е чисто, удоволствието от него е много по-голямо. (разбира се някой може да мисли друго)

Чудя се какви табели или знаци можем да поставим, така че да не ги откраднат или унищожат.
 
Зоните за "стрелба" лесно могат да се оформят с по един конус от Джъмбо и да се прибират.
Относно избягването на инциденти....според мен най-ефективно би било да се правят постоянни предупреждения да не седят деца, публика и други пилоти на полосата, да не се лети над района с колите и хората и тн. Ако един посетил или пилот получи днес 3 любезни предупреждения да се премести по-навътре или да не седи на полосата или да не лети над хората... почти сигурно е че няма да се наложи да му се напомня отново.
Като се има предвид, че новите хора не са ежедневие, а и сме поне 15 човека постоянно присъствие, няма е проблем да се наложи като правило. С малко постоянство ще намалим драстично вероятностите от инциденти.
По отношение на натовареността на въздушното пространство бих препоръчал да се идва по-рано, тъй като практиката показва, че до обяд е по-рехаво. През другото време дебнене/изчакване му е майката щото как ще стане това със сесиите и кой ще следи...не е ясно, а и не вярвам някой да се навие да го върши. Зониране при по-едрите модели също е трудна работа.
ПП: да почнем отнякъде, то ще си покаже. Нормални хора сме, ще го догодим.
 
Последна промяна:
Виж това за хигената, което казва Tassadar е. .. как да кажа.... Напоследък ми е трън в очите. Добре, че е колегата Петко с лафката, та горе долу има някакво събиране на отпадъци. Трябва да направим една оборка и да си събираме боклуците после. Много е гадно.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Приканвам колегите, чести посетители на младостката поляна, които имат отошение към тази тема да пуснат по един пост.
Най-малкото да знам кои са в течение за това обсъждане. Колкото повече мнения съберем, каквито и да са - за, против, въздържал се - толкова по-добре за всички нас.

ПП Исмислих още по- мързелив начин да се преброим - които не му се пише нищо, нека поне "хареса" този пост, така ще знаем че е в течение.
 
Принципно съм за строги правила! Живея на по малко от 200 метра от поляната и преди ходих с удоволствие почти ежедневно да литкам колкото и каквото мога и искам...Въльо и Марио и Весо се шегуваха, че живея на поляната...там ги посрещам и там ме заварват всеки божи ден...преди 2-3 години...Вече да си кажа честно не ми се ходи, нищо че ми е под носа...събота и неделя е кошмар и няма абсолютно никакво значение какво си пишем тук и колко внимателно и изчерпателно го обсъждаме! След като всеки полет почна да ми е рисков и при кацане ставам разноглед да не целна накой "ентусиаст" предпочитам да не летя и само да гледкам, като зрител....Въобще никаква съобразителност, никаква колегиалност, липса на елементарно внимание, липса и на съобразяване и възпитание, е това виждам аз...Примери няма да давам...многобройни са и само ще спомена в събота при отправена забележка един левент отговори на Алекс: "-Боли ме фън-шуя!" Той едва ли чете тука, а ако го прави ще се сети....Какво да коментирам повече?!? Предпочитам да съм на друго място и в спокойна обстановка да се занимавам със самолетите, отколкото да се разправям с когото и да било и да го уча на възпитание и азбучни истини за безопасността и т.н. Дано да имате полза от тази "масовост"...Аз не виждам никакъв позитив от така създалата се ситуация и да споря с когото и да било ми е излишен емоционален и интелектуален товар и нямам енергията и времето за това....Предпочитам да летя и правя самолети тихичко и да посещавам полянката през седмицата за да си свърша нещо що годе сносно, като разучаване и настройки по даден модел...а съботите и неделите ще идвам само да ви видя или някъде на друго място е за предпочитане....Може и да се променят нещата, незнам но не съм оптимист и не съм и пъдар всеки път да правя забележка на някой, за да мога да политкам спокойно 8-10 минути...щото знаете продължителноста на фигурен комплекс е 7 минути...и се получава, че аз мога да чакам и да се съобразявам с всички по половин-един час, а когато най сетне се доредя до полосата да се юрнат още поне трима да ръчкат заедно с мен и някои без да могат и зона да държат, да се бутат едва ли не въдушен бой да си правим, докато настройвам самолет във въздуха...Трудно им е да изчакат няколко минути....?!?!? Ама какво пък значение има и това...Както и да е... чисто и просто младостката поляна вече е все по-малко "моята" поляна! Да има хора с които там се срещам с удоволствие и винаги е много яко с тях, но за литкане вече все по не става.
 
Последна промяна:
Хм.. Очаквах подобни, леко (!?) крайни мнения като на Велко.. Даже закъсняха.
Има няколко начина да се случат нещата когато започнат да се събират повече хора:
1. Наблюдаваш и като не те кефи се отлюспваш и отиваш някъде другаде.
2. Гониш ония дето пречат и не те кефят.
3. Мъчиш се да въведеш ред.

Да се махнеш е най-лесно.. И без поляната и със поляната нещата няма да се променят. За не знам кой път ще кажа, че в Младост съм се запознал със супер готини хора, но все има някой на който няма да се харесам. ( Не е важно дали мен ме харесва някой или не. Давам пример )
Оставам с впечатление, че просто има някои хора, които дразнят други хора на поляната и от там излиза тази тема.
Така ли е?
До тук съм забелязал основно нормалното мрънкане което е на 50% шега - на 50% забележка. Това поне на мен ми е достатъчно да разбера ако преча или трябва да променя нещо. Лично на мен до тук никой не ми е пречил.
Това си е Български синдром на сбирка от повече от 3-ма души.. Станат ли четири - се започва. Станат ли 30.. малииии...
Нали се събираме за да се кефим и да обменяме опит!? Или!?
Май излиза, че недостатъка на поляната е достъпността... Аз лично се чувствам новобранец там и за мен е важно да се събирам със знаещи повече от мен. Винаги научавам нещо ново. Не знам кога ще се почувствам "старо куче", дали ще е когато почнат да ме дразнят другите? За момента нямам такива претенции и затова ще си ходя на поляната.
 
Ники не знам как се чувстваш и кой те харесва или не...На мен лично ми допадаш, може и да не си останал с такова впечатление...Аз не съм особено лицеприятен и любезен тип...Пък и аз ходя на тази поляна не да харесвам или нехаресвам когото и да било, а да летя с радиуправляеми модели...Казах си мнението открито, защото не обичам тайните анкети и задкулисните решения и шушуканията и заставам с името си...не с псевдоним, аватар или некакъв виртуален героизъм и позиция...Нито пък се изживявам, като старо куче...който ме познава по-добре знае с какво съм се занимавал и с какво съм си изкарвал хляба и смея да твърдя нито съм мрънкялник нито мекушав задклавиатурен графоман, дето се забалява пред компа си, щото си няма друга работа...Иначе за постижения и можене има протоколи от състезания на сайта на БФА...там пише какъв съм и кога и защо в правенето и карането на самолети...Това предишното си е мое лично виждане и не искам никой да ангажирам с мнението си, просто го споделих открито, защото така смятам за редно...с необходимата доза уважение към всички и ако някой се е почуствал по някакъв начин засегнат се извинявам коленопреклонно!!! За мен без правила на тази полянка ще стане инцидент и въобще не желая да съм лош пророк....Затова най добре е да мерим с един аршин за всички без оглед на можене, опитност, раса, пол, вероизповедание, възраст, самосъзнание, културни особености и т.н. за всички!
 
Виж.. Нямам АБСОЛЮТНО нищо лично към теб. Понеже се изказаваш директно, което за мен е правилният начин, си позволих да продължа в същия тон.
Както и казах по-горе, това кой ме харесва или не е само пример..
Затова не обичам особено подобни писания по форумите, защото се правят грешни изводи. В Събота и Неделя ( Живи и здрави да сме и да ме пусне жената :boi: ) ще се видим на поляната и ще пием по бира ( или друго, че съм приготвил ) и ще видиш, че всичко е ок. Продължавам да си мисля, че тук няма да се реши нищо. Просто тая тема е на умирачка, както и предполагах.. Исках малко да "разлая кучетата". Пишем 5 човека и ще излезе, че някой от нас има някакви претенции за създаване на правила или някакви амбиции за криво разбрано лидерство.
Ако трябва да съм 100% честен, вече съжалявам, че се обадих в темата. Писал съм по много различни форуми и винаги като стане дума за правила, винаги се намира някой дето го боли.. как беше? "Фън шуя" :D Най-лесно да те бОли нещо и да си караш както си знаеш.. Понеже мен не ме Боли, затова се изказвам.. Надявам се да не си се засегнал. Ако е така - моля, да ме извиниш! Не е било умишлено.
С този пост мисля и да приключа участието си в темата. Казах повече от достатъчно. Нека изкажат мнението си и други хора и да не навлизаме в обяснения..
 
Аз умишлено забавях изказването си по тази тема, защото само като видях заглавнието ми стана ясно как ще се развие, и веднага ми се отщя да пише... Та да кажа, че очакванията ми се оправдаха, водят се някакви абсолютно безмислени разговори, и се пишат лишени от смисъл постове, вместо да се вземе някакво решение. Като цяло аз съм за правила, чак дали да са строги незнам, най-малкото няма кой да ги налага чак строги, но трябва да има някакви правила, и всички които летят на поляната тряба да бъдат наясно с тях. Ако трябва ще направим списък с правилата, ще изпринтираме листовки, които да се дават на новодошлите и т.н. Но този разговор ще трябва да се проведе на поляната, директно с всички хора, които летят там, защото тук във форума няма да стане. Ще се прекратят всички полети за 30-40 мин и ще се обсъди набързо въпроса, ще се разяснят правилата и така, иначе не става. И според мен най-важното преди всичко е някакво разделяне на зони, и да се знае, че там където се каца и от където се излита не трябва да седят хора, и преди да преминат трябва хубаво да се огледат дали няма кацащи самолети, а не да ходят като ударени. Някои хора отиват по-далеч по поляната когато летят и има много хора, което е добре, просто трябва да се разпределим, място има много. Аз в последно време не летя много модели лично, хахахахаха, така че ми се все тая дали 1-2 пъти дневно ще мина 100 метра до средата на поляната и ще летя там, за да не преча на хората с по-големи самолети, които нямат много избор за кацане и трябва да кацат на пътеката.
 
Здравейте,
Няма лошо, че по темата се пише, имам следните препоръки в качеството си на модератор:
- По принцип идеята беше, всеки да изложи своята позиция и да изчака другите да се изкажат преди да почнат, реплики, дуплики и т.н. Правилно е първо всички да имат право на изложение, след това да започне дискусия.

- Иначе се случва, както в момента - фокуса на темата се измества. Второ, много хора не биха пуснали мнение при така развилата се тема.

Затова, имам следното предложение - предлагам да бъдат изтрити всички, реплики, дуплики и т.н. и да остане по един пост "изложение" на всеки потребител, пък тогава да видим как изглежда темата. Естествено всеки може да промени поста си, така че да е макс. пълнообхватен и да отразява неговата позиция, предложения и т.н.
Така всички участници ще са равнопоставени, в тази първа фаза на темата.
Какво е вашето мнение?
 
Здравейте,
Няма лошо, че по темата се пише, имам следните препоръки в качеството си на модератор:
- По принцип идеята беше, всеки да изложи своята позиция и да изчака другите да се изкажат преди да почнат, реплики, дуплики и т.н. Правилно е първо всички да имат право на изложение, след това да започне дискусия.

- Иначе се случва, както в момента - фокуса на темата се измества. Второ, много хора не биха пуснали мнение при така развилата се тема.

Затова, имам следното предложение - предлагам да бъдат изтрити всички, реплики, дуплики и т.н. и да остане по един пост "изложение" на всеки потребител, пък тогава да видим как изглежда темата. Естествено всеки може да промени поста си, така че да е макс. пълнообхватен и да отразява неговата позиция, предложения и т.н.
Така всички участници ще са равнопоставени, в тази първа фаза на темата.
Какво е вашето мнение?
Аз съм за...
 
Групата е голяма и задружна и става все по-голяма и това е много хубаво.Аз лично съм много горд с този факт.Ще идват още хора бъдете сигурни.Ще ни посещават и колеги от други градове да се повеселят с нас и да покарат модели.Най-отговорно мога да кажа, че това е единствената многобройна група от хора в България, която най-редовно лети и то без почивка, почти не се случва да има крашове и при това интензивно летене слава Богу не сме имали инциденти.Дано така да бъде и за в бъдеще.Моето предложение е следното.Така или иначе повече от 4 човека отпред на поляната не могат да извършват полети и да искат, защото няма място и не е безопасно.
1.Пътеката да се използва само за излитане и кацане, това означава всички ,които карат след излитане да се изместят по навътре в поляната.
2.Да не се лети над колите.
3.Мултикоптерите и хеликоптерите да не летят над главите на пилотите и хората.
4.Ако някой е станал с д..ъто на горе или има някакви ядове, не се чувства добре, нещо е афектиран, да бъде така добър да не натоварва колегите си и по възможност да не лети.Човек когато извършва тази дейност трябва да е максимално концентриран.
5.Ако някой независимо кой види ,че друг колега застрашава по някакъв начин хората и тн. веднага да обърне внимание на свободните колеги и всички вкупом да направят забележка за предотвратяване на евентуален инцидент.
6.Мултикоптерите и хеликоптерите да се изнесат в ляво и дясно на поляната,защото единственото място за излитане и кацане на колела е отпред точно където си спираме колите, а така и при евентуални откази ще е по безопасно.
7.Всички трябва да са наясно, че това не е детска игра и крие опасности.Ако някой се чувства много застрашен е желателно да не идва.
8.Тези правила, ако разбира се се съгласите с тях ще търпят леки промени в зависимост от това колко човека сме на поляната.:)
9.Когато сме много народ ще се изчакваме и ще летят по-малко хора с оглед сигурност, другите ще наблягаме на кафе, сок, хубава гледка и тн.;)
И накрая най-важното всеки да пази себе си и тези които води било то роднини или приятели и да ги запознава предварително с обстановката и безопасността, защото всеки един от нас не е падар.

P.S. А сега отивам да летя. :pilot:
 
Статус
Заключена за публикации
Back
Нагоре