Спомени за спорта

Дискусия в 'Спортен Раздел - Авто' започната от S-LK, 11 Август 2018.

  1. S-LK

    S-LK Потребител

    Публикации:
    84
    от:
    гр.Сопот
    Този форум е сравнително нов за мен.
    Отдавна не се занимавам с автомоделизъм,но открих наличието на "Спортен Раздел - Авто".
    Може би именно тук е мястото за публикацията на протоколи,модели,двигатели от миналото.
    В случай,че няма интерес или нещо бъркам моля да бъде коригирано или изтрито.
     
    Последна промяна: 11 Август 2018
    AlexM, JetMan and Xape like this.
  2. S-LK

    S-LK Потребител

    Публикации:
    84
    от:
    гр.Сопот
    Протокол от Първото световно състезанието по автомоделизъм в Копенхаген 1980 и едновременно 29-то европейско за скоростни автомодели.
    Първият протокол е за клас 1,5 кубически сантиметра.
    В този протокол на второ място е змс.Антон Младенов - Михайловград(Монтана),същият е и европейски шампион,
    но не мога да кажа по-късно или по-рано се е случило това.
    Освен модела изработваше и двигателя.
    На 5-то място е Цветан Петров, също от Михайловград(Монтана).
    На практика това е вторият модел на Антон,но един състезател има право на един модел в клас и за по-висока успеваемост си разменяха моделите.

    1980Kopenhagen.jpg
     
    Последна промяна: 14 Август 2018
    JetMan, Xape, kosachkata and 2 others like this.
  3. S-LK

    S-LK Потребител

    Публикации:
    84
    от:
    гр.Сопот
    Протокол от същото състезание,но за клас 2,5 кубически сантиметра.
    змс.Марин Неделчев - Сопот (понастоящем живее в Карлово) на трето място.
    На 5-то място е Петър Савчев от Плевен,с вторият модел на Марин.
    (размяна на модели описана в горният пост)
    1980Nedelchev.jpg
     
    Последна промяна: 14 Август 2018
    JetMan, Xape, kosachkata and 2 others like this.
  4. S-LK

    S-LK Потребител

    Публикации:
    84
    от:
    гр.Сопот
    Един от първите модели на змс.Марин Неделчев,двигател Super Tigre G15RV.
    Възстановен от него преди няколко месеца по моя молба.
    По-късно ще кача снимки в какво състояние беше преди възстановяването.
     

    Прикачени Файлове:

    Последна промяна: 11 Август 2018
    Xape and AlexM like this.
  5. S-LK

    S-LK Потребител

    Публикации:
    84
    от:
    гр.Сопот
    Снимки на детайлите от които се възстанови модела,на една от тях е и Марин Неделчев.
    Engine1.jpg Engine2.jpg Engine1.jpg Engine2.jpg Model.jpg Reductor.jpg Shasis.jpg Wheels.jpg
     
    Последна промяна: 11 Август 2018
    JetMan, SASHO and Xape like this.
  6. S-LK

    S-LK Потребител

    Публикации:
    84
    от:
    гр.Сопот
    Снимка на модела между трофеите от онези години.
    Between the trophies.jpg
     
    SASHO, Gogo and AlexM like this.
  7. AlexM

    AlexM Редовен Потребител

    Публикации:
    1,130
    Понеже много по-млади не са запознати какво представляват скоростните наземни модели от едно време качвам едно видео да добият представа.Не че съм стар, но съм си фанатик на тема RC.:D:hehe::write:
     
    anplmat, SASHO, Xape and 3 others like this.
  8. kosachkata

    kosachkata Редовен Потребител

    Публикации:
    844
    от:
    София
    Любо ,аз бях впечатлен от историята за световното в щатите ,според мен тя си е за книга или филм без преувеличение . Особенно в "онези" години :)
     
    Gogo and Xape like this.
  9. S-LK

    S-LK Потребител

    Публикации:
    84
    от:
    гр.Сопот
    Цецо това за световното в щатите е добра идея,но не вярвам в силите си за реализацията.
    Радвам се,че когато сме заедно имам какво да споделя и има кой да го слуша с интерес.
    Споменаването на това състезания ми напомни,че мога да продължа темата
    с представянето на двигател собствена разработка на змс.Марин Неделчев.
    Мотора е правен 1987 или 1988.
    Няма име ... кокилата е правена в Сопот, четириканален е, ABC. Кубатура 2,5 .
    Пояснения към него:
    В онези години нямаше серийно производство на четири или пет канални мотори.
    ABC тъкмо започваше успешно да измества така наречените "черни двойки".
    Коляновият вал от страна на маховика се върти по часовниковата стрелка!
    Разглобяване от страна на маховика, може да се сваля и обикновенно така се прави цялата капачка с маховика.
    Резонасната тръба с която е работил този тип мотор и реално е участвувала в състезания е на снимката.
    За това от двете страни е свита (смачкана), това се прави за да не я скъсат (протрият) колелата
    Използуват се свещи от Rossi.
    Модел с такъв мотор и отделно мотор продадохме в щатите 1989 година, на световното за което Цецо написа.
    MarinEngine.jpg
     
    JetMan, muns61, SASHO and 3 others like this.
  10. S-LK

    S-LK Потребител

    Публикации:
    84
    от:
    гр.Сопот
    Европейско 1980,Германия,Марин Неделчев-3-то място(искам да обърна внимание на липсата на печат!): 1.jpg
     
    Последна промяна: 4 Септември 2018
    JetMan and AlexM like this.
  11. S-LK

    S-LK Потребител

    Публикации:
    84
    от:
    гр.Сопот
    Сертификат за световен рекорд,1981,Беларус(Минск): 3.jpg
     
    JetMan and AlexM like this.
  12. S-LK

    S-LK Потребител

    Публикации:
    84
    от:
    гр.Сопот
    2.jpg 1985,Европейско,България(Варна),Марин Неделчев - 3-то място.
    Използуваха се дипломи от европейската федерация.
    Но бяха объркали трикольора за медалите,които донесаха.
    Фала се откри при награждаването:wall:
    За сметка на това грамотите имаха печат от Българската федерация по автомоделизъм:write:
     
    JetMan, Xape and AlexM like this.
  13. S-LK

    S-LK Потребител

    Публикации:
    84
    от:
    гр.Сопот
    1989,САЩ(Лос Анджелис),з.м.с. Марин Неделчев-второ място на световното първенство.
    Eдин месец преди 10-ти ноември!
    Американците не се падаха по дипломи,печати.Само медали.
    Отборно(по показаните резултати в четирите класа)станахме световни шампиони.
    За съжаление нямам протокол. 4.jpg
     
    Последна промяна: 4 Септември 2018
    JetMan and Xape like this.
  14. S-LK

    S-LK Потребител

    Публикации:
    84
    от:
    гр.Сопот
    Пионерски състезателен модел направен 1974г.(преди 44 години).:write:
    Копие на БРДМ-1(бронирана разузнавателна дозорна машина).
    Мащаба е 1:10,чертежа е от списание "Моделист конструктор".
    Корпуса е изработен от щпертплат,шасито от 2mm алуминий.
    Задвижването е с електромоторче от пръскачките за вода на Варбург(беше забранено
    да се използуват електромотори,които не са соц.производство).
    Колелата са от мишена РУМ-1(не помня точно 1 или 2),но са произведени в България.
    За захранване се използуваха сребърно-цинкови акумулатори CЦ-1,5(произвеждани в България).
    Модела се движи само направо,няма управление.
    Вероятно някой от читателите на форума може и да не знаят,
    но в онези години се провеждаха състезания за пионери,средношколци и мъже.
    Градски,районни,окръжни и републикански.
    Състезанието се провежда на асфалтова площадка,на която е нарисуван трапец разделен на зони.
    Целта е модела да се движи максимално точно по права линия и съответно за това получава точки.
    Комисия от трима или повече съдии извършнат стендова оценка на модела,по определени критерии.
    Точност на изработката,количество на отваряемите капаци,светлини,звуков сигнал,
    качество на боядистването и т.н.
    Точките получени от ходовите изпитания се сумират с точките от стендовата оценка.
    И разбира се накрая има класиране.
    Един и същи модел не може да участвува на повече от три републикански състезание!
    Това е модел e победител в не едно републиканско състезание за пионери.
    Такива бяха медалите до 1975 година(бяха правени за някаква спартакиада,но ги използуваха и в техническите спортове).
    11.jpg 22.jpg 33.jpg
     
    Последна промяна: 10 Септември 2018
    JetMan, IvanSapa, kosachkata and 3 others like this.
  15. SASHO

    SASHO Потребител

    Публикации:
    98
    Прекрасен модел от едно време! Благодаря!

    Чудех се къде да метна една сканирана книжка и предвид това, че засяга спортно-технически автомоделизма от едно време, реших да е тук. Дано е полезна на някой...
    Раздаваха ги в кръжоците по Автомоделизъм и като цяло по нея минаваше обучението в продължение на няколко години или поне такива са ми детските спомени от тогава :)
    Не е сканирана от мен, свалих я от един изчезнал вече сайт. Имам я и на хартия също. Форума не позволява повече от 50 снимки на пост, та ще е в два- три поста.


    001.jpg 002.jpg 003.jpg 004.jpg 005.jpg 006.jpg 007.jpg 008.jpg 009.jpg 010.jpg 011.jpg 012.jpg 013.jpg 014.jpg 015.jpg 016.jpg 017.jpg 018.jpg 019.jpg 020.jpg 021.jpg 022.jpg 023.jpg 024.jpg 025.jpg 026.jpg 027.jpg 028.jpg 029.jpg 030.jpg 031.jpg 032.jpg 033.jpg 034.jpg 035.jpg 036.jpg 037.jpg 038.jpg 039.jpg 040.jpg
     
    Последна промяна: 10 Септември 2018
  16. SASHO

    SASHO Потребител

    Публикации:
    98
  17. SASHO

    SASHO Потребител

    Публикации:
    98
    081.jpg 082.jpg 083.jpg 084.jpg 085.jpg 086.jpg 087.jpg 088.jpg 089.jpg 090.jpg 091.jpg 092.jpg 093.jpg 094.jpg 095.jpg 096.jpg 097.jpg 098.jpg 099.jpg 100.jpg 101.jpg 102.jpg 103.jpg 104.jpg 105.jpg 106.jpg 107.jpg 108.jpg 109.jpg 110.jpg 111.jpg 112.jpg 113.jpg 114.jpg 115.jpg 116.jpg 117.jpg 118.jpg
     
    st5rov харесва това.
  18. SASHO

    SASHO Потребител

    Публикации:
    98
    Щеше ми се да кача и няколко руски стари книжки за Автомоделисти, в .DJVU формат и изискващи съответното приложение към браузера ви или към компютъра, за да бъдат отворени. Тях съм свалял от разни руски тракери и стари сайтове за моделизъм. Оообаче се оказва, че форума не иска да качва файлове по-голями 2 мб, а всеки един архив на книжка е от порядъка на 3-6 Мб... Та, ако модераторите измислят нещо ги давам веднага или пък ако някой знае къде да ги качи, за да могат хората от форума да си ги свалят.

    Поздрав!
     
    st5rov and S-LK like this.
  19. SASHO

    SASHO Потребител

    Публикации:
    98
  20. S-LK

    S-LK Потребител

    Публикации:
    84
    от:
    гр.Сопот

Сподели Тази Страница