Спомени за спорта

  • Автор на темата Автор на темата S-LK
  • Начална Дата Начална Дата
MK-17 №8710988 , Glow, Modified in Bulgaria, 1987
Подарък от м.с.инж.Николай Пейчев:
MK-17 Glow 8710988.jpg
За момента не можах да уточня, кой и къде е направил преработката.
Закрепването на главата с шест винта е добра идея.
Използвана е свещ "Micromeccanica SATURNO" с отстранен дефлектор.
Целта е по-високи резултати при състезания за пионери и средношколци.

Благодаря на м.с.инж.Николай Пейчев!
 
Последна промяна:
OPS 29 SPEED VAA, Glow, Itally, 1980
Подарък от м.с.инж.Николай Пейчев:
OPS 29 Speed whit PIPEs.jpg
Придружен е с две нови "TUBO ACCORDATO-TUNED PIPE 29-40"
Използван е за скоростен корабен модел с воден винт клас А2.
Много български авто и корабомоделисти имаха такива двигатели.
Автомоделиста м.с.Любомир Конарски все още има модели с такъв двигател.
Ще цитирам написаното в пост #365:
"26-31 October 2010 "11th Word Championships" - Sidney, Australia
Единствен участник от България е м.с.Любомир Конарски.
Благодарение на него на пистата в Сидней се развява и Българското знаме!"
Пожелавам му успешни стартове в Унгария, вероятно ще е единствения българин на Европейското.
Има успешни стартове и със скоростен корабен модел с воден винт клас А2.
Пожелавам му успехи в Пазарджик.

Благодаря на м.с.инж.Николай Пейчев!
 
Последна промяна:
За френските и българските микроприемници писах в пост #994 и #995.
Още два подарък от м.с.инж.Николай Пейчев:
Micro receivers.jpg
Бяха облечени с тънко метално фолио и това е причината лепенките на тях да се запазят.
На българския има и номер на факс.

Благодаря на м.с.инж.Николай Пейчев!
 
Quatra Mini Receiver FM 4CH 40Mhz
Още едно приемниче подарък от м.с.инж.Николай Пейчев:
Quatra 40Mhz.jpg
Quatra Professional Line : Modulation FM ( PPM), frequency band MHz 40, intermediate frequency 455 kHz.
Weight 9 g, power supply 3,6 - 6 V, maximum current 6 mA, temperature of working -10 - 40 Grad C.
Reach of receiver 1200m, crystals miniatur.
Terminal connector: JR, Graupner, Futaba, Lexors, Hitec, Waypoint

Благодаря на м.с.инж.Николай Пейчев!
 
Последна промяна:
Моделарски електронни изделия на м.с.инж.Николай Пейчев:
Foxy Electronics.jpg
Изделията са за лично ползване и за приятели моделисти, не са произвеждани серийно.

Благодаря на м.с.инж.Николай Пейчев!
 
Последна промяна:
Ракетоплан клас S8E/P (двигател 40 Ns), 2013
Подарък от м.с.инж.Николай Пейчев:
За последно на трева 2025.jpg
Българския двигател "JAMBOL JET" 40 Ns е все още на модела:
JAMBOL JET все още на модела.jpg
На флапса е поставено серво Vigor с метален редуктор заради по-голямото натоварване:
3 Servos.jpg
Другите четири серва са Turnigy™ T541BBD High Torque DS Nano Servo 20T 0.7kg / 0.09sec / 4.7g:
Turnigy™ T541BBD.jpg
Управлението е елерони, флапс, елеватор и ръдър. Общо 5 серва.
На подходящо място в музея:
На стената.jpg
Втори модел на м.с.инж.Николай Пейчев за Европейското първенство в Каспичан 2013г.
Следващата 2014 отново го използва на Световното пак там.
Полигона е до с. Златна нива.
Крилото е произведено от NAN models.

Благодаря на м.с.инж.Николай Пейчев!
 
Последна промяна:
Тялото на ракетоплана S8E/P е изработено от м.с.инж.Николай Пейчев.
Снимки от личния му архив:
1p.jpg
2p.jpg
3p.jpg
4p.jpg
5p.jpg
Благодаря на м.с.инж.Николай Пейчев!
 
Днес, 12-ти април, е международеният ден на авиацията и космонавтиката!
Много моделисти имат незабравими спомени на тази дата.
Честит празник на всички, които са запазили своето хоби за цял живот!

Искрени благодарности на всички!
 
Последна промяна:
Hitec Eclipse 7 QPCM FM 40 Mhz, USA, 2003
Подарък от м.с.инж.Николай Пейчев:
Hitec Eclipse 7.jpg
Предавател с големи възможности за своето време.
Комплектован е с модул FM/QPCM 40Mhz брандиран за "CONRAD electronic".
Съхранени са два приемника Hitec HPD-07RH и HFD-08RD.
Предавателя е експлоатиран и с гигахерцов модул.

Благодаря на м.с.инж.Николай Пейчев!
 
Последна промяна:
Юлия Костова и м.с.Иван Георгов посетиха музея на 20 април 2025г.
В християнската религия на Великден се чества възкръсването на Иисус Христос.
Хубаво съвпадение, добре избрана и планирана дата за посещението.
За мен беше радост да посрещна това моделарско семейство.
Юлия Костова е първата жена световен шампион посетила музея!
Няма как да пропусна м.с.Иван Георгов е втори на почетната стълбичка.
И в друг пост съм публикувал протокола, но ще го повторя:
22.jpg
Изненада още от влизането:
13.jpg
Благодаря от сърце за този ценен подарък, специално подготвен за посещението!
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Книга, която не бяха виждали....
 
Втора книга от "задължителната програма":
5.jpg
Обсъждане на "каробомоделната витрина" с модели на световни и европейски шампиони:
6.jpg
Обратно при "българските двигатели":
7.jpg
Няма да коментирам учудването му, след като се запозна с написанато в друга книга:
IMG_2325.JPG
Разказах му за диспута с Эдуард Кобец и му показах оригиналния паспорт с печат и "оловна пломба":
9.jpg
 
Последна промяна:
Спомени за "Аго клей":
10.jpg
12.jpg
Благодаря на Юлия и Иван за отделеното време и подаръка!
 
"Купа Каспичан-2025" етап от Свeтовна купа по Ракетомоделизъм
Класове S4A, S6A, S7, S8E/P, S9A S3A
За това мероприятие ме информира м.с.инж.Николай Пейчев.
Прекрасна възможност да се запозная с постиженията в ракетомоделизма.
Шатри за отборите и подготовка за откриване на състезанието:
1.jpg
Съдийската бригада и състезателите:
2.jpg
Откриване на състезанието от Mr.Ion Guzu:
3.jpg
Копийните модели клас S7 очакват стендова оценка.
Председателя на комисията за копийни модели м.с.инж.Николай Пейчев разреши да ги снимаме отблизо.
Показа ни документацията на моделите и разказа как се оценяват.
4.jpg
Започна регистрацията в клас ракетопланери S4A:
5.jpg
Стартовия полигон е готов:
6.jpg
Предварителна информация, видеото се обработва ....
Благодаря на организаторите!
 
Последна промяна:
Преди повече от година з.м.с.инж.Валентин Савов обеща за музея модел.
В Каспичан получих подаръка.
Шампионски модел участвувал на Световното по ракетомоделизъм 2014г.:
S4A Plamen Yordanov 2014.jpg
С този модел з.м.с.Пламен Йорданов става Световен шампион в клас S4A.
Познавах малко ракетомоделисти, но в гр.Каспичан се запознах с повечето от тях.
За съжаление не успях да посетя клуба основан през далечната 1960г.
Впечатлен съм от упоритостта, трудолюбието и успехите им.
Сърдечно благодаря на з.м.с.инж.Валентин Савов и з.м.с.Пламен Йорданов!
 
През далечната 1970-та под ръководството на учителя по математика Николай Василев направих първата си ракета.
Използвахме български двигател с надпис "СОКОЛ".
Николай Василев заедно с няколко други учители от Карловския район е обучен от Арсен Арсенов†,
в областния пионерски дом. Това се случва през 1966г.
С нетърпение очаквах подаръка от з.м.с.Пламен Йорданов:
Rocket engines.jpg
25 различни двигатели проследяващи част от историята на ракетомоделизма в България!
Сърдечни благодарности на з.м.с.Пламен Йорданов!
 
Последна промяна:
Във видеото от предния пост се вижда как з.м.с.инж.Валентин Савов ми подарява двигатели.
Предварително му бях пратил снимка на наличните в музея.
Ето с какво допълни експозицията:
Rocket engines I.jpg
Три украински и три български:
МРД А-2-6, ZENIT A-1,5-3 VIII 2016, ZENIT A-1,5-4 VIII 2016
РМД 2,5-0,8-4 Костенец, JAMBOL JET A-0,8-4, JAMBOL JET A-1-4
Разговарях и с представителите на Украйна, но те не носеха двигатели...
Сърдечни благодарности на з.м.с.инж.Валентин Савов!
 
Последна промяна:
Румънските състезатели тренираха с ракетопланери използвайки двигатели "KLIMA".
Попитах имат ли повече и може ли да си купя два броя за музея.
Отговора беше скъпи са, но няма проблем.
След като платих два двигателя "KLIMA" ми подариха и два български:
D3-P KLIMA и JAMBOL JET E-4,2-0
Klima and Jambol jet.jpg
За съжаление не запомних имената, но благодаря за отзивчивоста им!
 
Последна промяна:
В края на деня след разрешение на з.т.з.м.с.Ангел Тодоров закупих от двигателите за състезанието.
В клипа от предните постове се вижда кутията с всички двигатели, както и сертификата за тях.
Всички бяха в надписани пакети по три броя,
D-3.5-0 and S9A Jambol jet.jpg
JAMBOL JET D-3,5-0 и JAMBOL JET A-1-3,5
JAMBOL JET 2025 rocket engines.jpg
Ангел Тодоров e заслужил майсто на спорта и заслужил треньор.
Европейски шампион 1988 има няколко медала от Световни и Европейски първенства,
отборно Световен и Европейски шампион няколко пъти.
За съжаление беше ангажиран с провеждане на състезанието.
Исках да купя и от "сръбските двигатели", но производителя им не разреши.
Обеща да прати специално за музея от старите и новите, надявам се да удържи на думата си.
 
Последна промяна:
Преди пет години получих пратка с подаръци от Георги Борисов Гетов - гр.Сливен.
Публикувал съм снимка в пост #408 от 24 октомври 2020г.
Ще повторя снимката от поста:
Пратка от Георги Борисов Гетов - гр.Сливен.jpg
В пратката имаше кутия с двигатели МРД 10-10-4 произведени в СССР:
МРД 10-10-4 СССР 1987.jpg
Български двигатели произвеждани през различни години в МЗ "Септемврийска слава" гр.Костенец.
РМД 10-1,5-4 1987, РМД 5-1,5-4 1988, РМД 2,5-1,5-4 1986, РМД 2,5-1,5-4 1987, РМД 2,5-1,5-4 1989
РМД от МЗ Септ.слава гр.Костенец.jpg
Още веднъж благодаря на Георги Гетов!
 
Последна промяна:
Back
Нагоре